Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HLPhoto schreef:@ liedje: hoe duidelijk en logisch het voor jou ook lijkt, die camera die je bespreekt bestaat niet. Het ding heet (EOS) 1000D, geen D1000. Voor leken kan zo'n foutje echt verwarrend zijn, het is zo'n kleine moeite voor een kenner om het correct.te posten...
liedje89 schreef:Hahaha, ik heb niemand een getuigschrift beloofd he, dus pin me er niet op vastIk ben wel snel gepromoveerd tot kenner
liedje89 schreef:Denk dat dat met voorraden te maken heeft. Wat ze nog hebben liggen proberen ze misschien nog boven de inkoopprijs te verkopen? Of misschien willen ze wel volledig kunnen leveren, maar kost het meer moeite om een 1000D te leveren (ivm aparte bestelling ofzo)?EDIT: Nu we het toch over in de war hebben. Ik vind het erg verwarrend dat de 1000D bij sommige winkels (bijv Kamera express & digital street) duurder is dan de 1100D. De 1100D is toch een verbeterde 1000D?? Dan zou je toch verwachten dat de 1000D als overjarig in de uitverkoop gaat of heb ik iets gemist
Citaat:Je eerste vraag hoort eigenlijk in het objectieventopic thuis,
Citaat:maar mocht je daar je vraag willen gaan stellen wil ik je alvast één vraag stellen om dan alvast even te beantwoorden: wat is je budget? Welke objectieven we daar aanraden hangt nogal samen met het budget van degene die de vraag stelt
Citaat:- Camcorders: ik betwijfel of er iemand in dit topic zit die daar verstand van heeft want dat is echt een héél andere tak van sport
Apollo schreef:Ik heb vandaag een aantal foto's gemaakt met de NikonD5000 + 18-55 lens. Erg prettige camera! En ik kan niet wachten totdat ik er zelf een kan aanschaffen en me er echt in kan gaan verdiepen. Ik ben nu aan het denken om de NikonD3100 + 18-55 lens te kopen. Maar nu ik met die NikonD5000 heb geschoten, vraag ik me af of ik wellicht niet meer moet uitgeven en dan meteen de NikonD5100 kopen. Deze kost 150 euro meer...en dan moet ik iets langer sparen voor een 55-300 lens. Of is het dan toch gewoon verstandiger om de NikonD3100 te kopen + 18-55 lens + 55-300 lens (ook op termijn).
Mijn vraag is dus eigenlijk: is het het waard om extra te investeren in een NikonD5100 ipv NikonD3100? Is er wel degelijk een groot verschil tussen deze camera's? Of is het toch verstandiger om als 'starter' voor de goedkopere body te gaan? En wellicht in de toekomst te investeren in een echt betere camera als ik hier mee verder wil gaan?
Horsii_mine schreef:Ik heb een vraagje..
Ik wil heel graag een digitale camera (spiegelreflex uiteraard!). Heb niet veel geld (Eigenlijk is 300 hoogstens 400 euro de max.). Jullie hebben het hier heel veel over paardenfotografie, maar ik wil nou net een camera niet voor paardenfotografie, maar om een beetje mysterieuze foto's mee te schieten. Wil veel controle hebben over de scherpstelling en ook mooie plaatjes kunnen schieten in de schemer (en het liefst ook donker!). Ook wil ik er graag veel (mens) portretten mee maken.
Het zal er wel op neer komen dat ik bij een tweedehandsje uit komMaar hebben jullie aanraders wat betreft camera die voldoet aan mijn eisen? Weet zelf eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen met kijken. (naast dit topic doorlezen
)
Meliaforever schreef:Dames.. even een klein vraagje.
Ik wil de Canon eos 1100d kopen. Is de EF 18-55 IS II de goede kitlens? Kon het niet zo heel snel vinden in dit topic, maar wil even zeker weten dat ik de goede kitlens erbij neem.