Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JuliaaahX schreef:Dankzij dit topic heb ik de 1100D gekocht! Gewoon met de standaard 18-55 lens, dus dat wordt sparenEr zat een aanbieding over, tas, geheugenkaart, een UV filter en een blaasbalg! Deze aanbieding
Nu ga ik 'm uitproberen, de cursus volgen en dan mooie foto's maken (hoop ik
) in NY!
Bagheera_206 schreef:Kan je me die logica eens uitleggen? (geen kritiek, just curious)De Canon 550D kost met kitlens bijvoorbeeld "maar" 550 euro. Daar moet dan nog wel je telezoom bij voor de paardjes. Een 1100D zou ik niet aanraden als je al van plan bent een lichtsterke telezoom aan te schaffen. Qua scherpstellen heb je geen voordeel van lichtsterke lens op een 1100D. Dat zou beetje zonde zijn van een lichtsterke telezoom.
[***] schreef:met 10 foto's per seconde (wat heel veel is!) op een sluitertijd van 1/500 mis je alsnog 490/500ste van die ene seconde en heb je dus maar 1/50ste van alles wat zich in die ene seconde heeft afgespeeld vast kunnen leggen. Oftewel: frames per seconde allemaal hartstikke leuk hoor, maar timing is véél belangrijker. Zorg er liever voor dat je de ontspanknop op precies het goede moment indrukt in plaats van dat je stop-motion filmpjes gaat staan maken met een spiegelreflexcamera. Veel zinvoller, veel minder ruimte op je geheugenkaart, veel minder ruimte op je harde schijf en veel minder selectiewerk. Alleen maar voordelen dus
Bagheera_206 schreef:Nee, dat trek je niet. Kan best zo zijn, maar dat ligt niet daaraan.Volgens mij heeft de 1100D in het midden een crosstype AF punt met gevoeligheid van f/5.6. De middelste crosstype AF punt van de 550D heeft een gevoeligheid van f/2.8.
Trek ik dan een correcte conclusie dat in theorie de 550D sneller zal scherpstellen met een f/2.8 lens dan de 1100D?
mylo schreef:ik zou zeggen lees de afgelopen +/- 10 pagina's ook eens door, daar staat al heel veel "beginnersinfo".oke! alvast bedankt! de gegeven heb ik overgenomen vd offerte die ik kreeg dus die verkoper heeft het niet compleet opgeschreven! maar thanks! ik vind het dus heel lastig. Ik weet wel wat ik met de cam zou willen en ik weet dat het de persoon achter de cam is die de kwaliteit van de pics bepaald maar toch is de keus lastig! Ik werd bij de winkel meteen naar de canon eos 60D geduwd en vraag me af of er nog meer opties zijn waarbij ik de foto's kan maken... een camera die snel reageerd en waar ik mooie objectieven bij kan kopen met de tijd! eerlijk gezegd schrok ik wel van de prijs van de body!
Ik begrijp nu ook dat ik met niet moet blind staren op aantal beelden per seconden![]()
Maarrrrr welke body zou voor mij nu de beste koop zijn!
mylo schreef:oke! alvast bedankt! de gegeven heb ik overgenomen vd offerte die ik kreeg dus die verkoper heeft het niet compleet opgeschreven! maar thanks! ik vind het dus heel lastig. Ik weet wel wat ik met de cam zou willen en ik weet dat het de persoon achter de cam is die de kwaliteit van de pics bepaald maar toch is de keus lastig! Ik werd bij de winkel meteen naar de canon eos 60D geduwd en vraag me af of er nog meer opties zijn waarbij ik de foto's kan maken... een camera die snel reageerd en waar ik mooie objectieven bij kan kopen met de tijd! eerlijk gezegd schrok ik wel van de prijs van de body!
Ik begrijp nu ook dat ik met niet moet blind staren op aantal beelden per seconden![]()
Maarrrrr welke body zou voor mij nu de beste koop zijn!
mylo schreef:voor de body max 700 maar minder mag natuurlijk altijd! ik ga van het weekeinde weer op pad om de tips die jullie hebben vast te houden en te voelen en te kijken of de knopjes bij mijn vingers passen!
Ik kreeg ook het idee dat ik meteen de duurste in handen geduwd kreeg vandaar dat ik het hier vraag! en ik heb ook de afgelopen 20 pagina's van dit topic door zitten spitten. Ik vind het gewoon zo moeilijk....
Bagheera_206 schreef:
Bagheera_206 schreef:De 1000D is een prima starterscamera.Het is wel een iets verouderd model en dit jaar is de 1100D op de markt gebracht. Voor nog geen 400 euro heb jij de 1100D met kitlens nieuw. Dus misschien dat je het even moet afwegen om een 1000D over te nemen of voor een nieuwe 1100D gaat. Hou er rekening mee dat je voor de paardjes ook nog een telezoom nodig hebt. Kun je die dan ook overnemen?