[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:05

Ik zou inderdaad gewoon de kitlens erbij nemen. Een telezoom als de 55-250mm is onmisbaar voor de paardjes, maar voor andere soorten fotografie heb je wel een beetje "tunnel-visie" als je daar ook je telezoom ipv kitlens gebruikt. :=

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 09:10

Tja.. ik zweer bij Olympus!! 'k heb voorheen altijd met de E520 gefotografeerd en nu sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een E-3. In combinatie met m'n 14-54mm f2.8 SWD en 50-200mm f2.8 een geweldige snelle set!! De E-3 is net weer even sneller dan de E520, maar bij die laatste heb ik ook zeeeker niks te klagen gehad. http://www.olympus.nl/consumer/dslr_6784.htm

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:39

Ok thanks! Dan leek mij dus ook al..alleen volgens mijn vader (die denkt dat hij er vrij veel verstand van heeft) was dat niet nodig. Maar nu kan ik hem in ieder geval bewijzen dat ik wel gelijk heb :D .

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:41

Als je paarden fotografeert met je kitlens krijg je vervormingen. Om die niet te krijgen moet je veel afstand nemen en volledig inzoomen met je kitlens en later je foto bijsnijden als je toch het paard beeldvullend wilt.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:30

Bagheera_206 schreef:
Met een spiegelreflex heb je al gauw meer dan 1 lens nodig. Je kitlens voor de gewone dingen en je telezoom voor bijvoorbeeld voor bij de paardjes.

De Nikon D7000 is een erg mooie camera. NahalietjeB heeft die laatste gekocht met kitlens en een Sigma 70-200mm f/2.8. Mooie set! :D

Je hebt bij Nikon ook een aantal goedkopere modellen zoals de D3100 en D5100. Waarom zit je aan een D7000 te denken en waarom Nikon?

Wat is eigenlijk je budget?

:') richard ik heb geen nikon gekocht hoor(of is er nog een bokker met bijna dezelfde nicknaam??) .... fotograveer nog steeds met e sony alpha a300 geen foutjes maken hoor in namen haha ik wil zelf gaan voor canon :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 12:33

Ik ben in de war met Aniek1985. Excuuuuuus. Zoveel Bokkers, zoveel Boktnamen, zoveel echte namen... :=

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:35

iemand die hier de 1100D van canon heefft?
ben erg benieuwd naar voorbeeldfoto's, natuurlijk heb ik al op internet gekeken maar meer dan de helft is flink bewerkt.
ik heb een canon 50 D maar de 1100 D is mooi klein en kan filmen,..ik zat te denken deze er bij te kopen zodat ik die overal mee naar toe kan nemen en mooi kan filmen:) mijn 50D is een stuk zwaarder en ivm de prijs vind ik het eng om hem overal mee toe te nemen! dus ben benieuwd naar ervaringen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:37

Heel veel Bokkers hebben inmiddels al de 1100D. :) Als het perse om het filmen gaat met een DSLR zijn de 5D Mk2 en 7D er mooie camera's, maar nog veel lomper/zwaarder/duurder dan je 50D. De goedkoopste/kleinste Canon DSLR die kan filmen in Full HD 1080p is de 550D. Die is tegenwoordig ook niet meer zo duur. Denk ook niet heel veel groter/zwaarder dan een 1100D. Geloof dat de 600D zelfs nog meer instellingen heeft om te kunnen filmen.

Los van de body moet er ook een lens op die een beetje geschikt is om te filmen. Welke lenzen heb je nu?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:02

Bagheera_206 schreef:
Heel veel Bokkers hebben inmiddels al de 1100D. :) Als het perse om het filmen gaat met een DSLR zijn de 5D Mk2 en 7D er mooie camera's, maar nog veel lomper/zwaarder/duurder dan je 50D. De goedkoopste/kleinste Canon DSLR die kan filmen in Full HD 1080p is de 550D. Die is tegenwoordig ook niet meer zo duur. Denk ook niet heel veel groter/zwaarder dan een 1100D. Geloof dat de 600D zelfs nog meer instellingen heeft om te kunnen filmen.

Los van de body moet er ook een lens op die een beetje geschikt is om te filmen. Welke lenzen heb je nu?

600D is alleen "handiger" door het klapschermpje. Filmen met een spiegelreflex is wel een stuk ingewikkelder dan met een compact.
550D/600D doen alleen onder voor de 60D met video ivm de HDMI-out niet meer werkt tijdens het filmen bij de 550/600D en bij de 60D wel (op hoge res).

Je kan dus - zoals ik doe - filmen met een externe viewfinder met een 60D, met de 550D niet (tenzij *technisch verhaal dat niemand boeit, enkel voor de volledigheid en spaar je de moeite*)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:34

Vandaag gemaakt met mijn Nikon D3100
in de dikke mist dus

Afbeelding

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:38

Die mist voegt hier echt wat toe, prettig!

denk dat je nog iets winst zou boeken door het hele plaatje een klein beetje rechtsom te draaien voor de achtergrond, zodat die lichte vlek wat minder de aandacht trekt.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:47

Leuke foto! met welke lens?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:50

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:50

Met een doodnormale lens; de Sigma 70:300 :j

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 01:02

Zo ik kom ook eens om de hoek kijken :D

Ik ben nu al een paar jaar in het bezit van mijn canon 400D, aangeschaft voor de kunstopleiding en heb ontdekt dat de fotografie mij goed ligt. Ben deels ook afgestudeerd met fotowerk en wil daar nu ook serieus mee door gaan. Kortom ik wil een andere body kopen die mij de komende jaren kan voorzien van goede kwaliteit foto's. Mijn 400D schiet mij steeds vaker te kort qua beeldkwaliteit.
Ik wil graag weer een canon omdat ik daar ook passende objectieven voor heb. Ik werk veel in situaties met zeer weinig licht een goede ISO is dus van belang!
Daarnaast wil ik een filmfunctie hebben op de camera omdat ik zo nu en dan ook korte films maak.

Ik zit nu te twijfelen tussen de canon 600D en de 60D.
Volgens verschillende reviews krijg ik de indruk dat de verschillen maar minimaal zijn (dat de film functie gewoon het zelfde is, de ISO ook).
Zelf neig ik meer naar de 60D omdat ik denk dat ik daar langer mee kan doen, maar als er minimale verschillen zijn vraag ik me af of het waard is om meer geld uit te geven voor bijna een identieke camera?

Zijn er mensen met ervaringen met een van deze 2 camera's? en vinden jullie dat ze toch wel verschillen van elkaar of niet?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 01:25

Ik kan je wat die camera's betreft niks aanraden. Maar vraag me af wat voor lenzen je erbij hebt? Omdat je het hebt over beeldkwaliteit en je lens dan toch wel érg belangrijk is. Ook omdat je bij weinig licht wil fotograferen is lichtsterkte misschien wel net zo belangrijk als ISO.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:19

als de 400D echt tekort schiet @ hoge ISO ga je van een 600D/60D niet blij worden. Meestal zit het probleem in je eigen techniek, in een enkel geval blijven er geen andere opties over behalve fullframe (bijv. de EOS 5D Mk2), maar dan heb je ook weer andere objectieven nodig.

Als je een "400D met video" wil, kijk eens of je nog ergens een 550D kan vinden. Beelden die daaruit komen zijn net zo strak als uit 600/60D, meestal scheelt t nog net een beetje euro's.

Als je ook meteen wat meer body wil, en een steviger camera, en een ietsje nauwkeuriger AF -> 60D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:26

Ook een 1D3 of 1D4 zou wel een verbetering zijn in hoge ISO's, maar daar betaal je flink voor (en de 1D3 heeft geen video) en inderdaad hetzelfde "probleem" als met de 5D2: je EF-S objectieven kun je aan de kant schuiven.

Anyway, ik ben wel benieuwd wat voor objectieven je gebruikt, ik ben voor o.a. concertfotografie altijd zeer te spreken geweest over de 400D en ook de 40D. Helemaal niks op aan te merken, heerlijke bestanden.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:34

Nouks schreef:
Ook een 1D3 of 1D4 zou wel een verbetering zijn in hoge ISO's, maar daar betaal je flink voor (en de 1D3 heeft geen video) en inderdaad hetzelfde "probleem" als met de 5D2: je EF-S objectieven kun je aan de kant schuiven.
Die had ik specifiek al genoemd ivm die twee punten. 1D3 vind je voor minder dan een 5DII, maar doet geen video. 1D Mk4 is schijnt wat minder eenvoudig verkrijgbaar te zijn en buiten dat kan je voor wat je daarvoor neer moet tellen ook een paard kopen :=

Nouks schreef:
Anyway, ik ben wel benieuwd wat voor objectieven je gebruikt, ik ben voor o.a. concertfotografie altijd zeer te spreken geweest over de 400D en ook de 40D. Helemaal niks op aan te merken, heerlijke bestanden.
En idd, de 550D/600D/60D zijn wel beter dan de 400D/40D @ hoge ISO... maar het verschil is niet zo groot dat ik die lading euro's er alleen voor de signaal-/ruisverhouding zou willen investeren. Waarschijnlijk behalen de meeste hobbyfotografen met een goede cursus Photoshop van 400-500,- meer winst @ hoge ISO ;)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:19

Oke bedankt voor de reacties tot nu toe.
Als er mensen zijn die wel met een van deze camera's werkt hoor ik graag nog wat ervarings tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:36

Gezien je "de standaardlens en een andere lichtgevoelige lens van Canon" en het niet echt concreet kunnen benoemen waarop de camera volgens jou tekort schiet, vermoed ik vooralsnog dat danwel je eigen kennis en inzicht danwel je objectieven het voornaamste probleem vormen.

Edit: Huh, heb je nu net je post geëdit?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:59

_vivi_ schreef:
Oke bedankt voor de reacties tot nu toe.
Als er mensen zijn die wel met een van deze camera's werkt hoor ik graag nog wat ervarings tips :)

Welke lenzen gebruik je nu dan?
Je krijgt antwoord van twee zéér ervaren mensen (en nee dat ben ik zelf niet) en krijg een beetje het idee dat je er totaal niks mee doet omdat je niets anders wil horen dan dat de 600D danwel 60D inderdaad je probleem op zullen lossen ofzo? :=

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:00

Jah omdat ik eigenlijk gewoon antwoord wilde op mijn eerdere post. Anders word er weer zo om de vraag heen gedraaid dus om die rede heb ik mijn post even verandert. :)
Ik wil gewoon info over die 2 body's. Wil sowieso nieuwe body die dus die filmfunctie heeft. Info over andere body's zonder filmfunctie zijn van mij dus niet van toepassing. Ik wil weten welke beter is en of er nou echt veel verschil is of niet.

kid lens en canon 28mm 1.8 heb ik.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:07

Oke, nou je ruisprestaties zullen binnen deze klasse dus niet zo idioot veel verbeteren. Belangrijkste verschil tussen de 600D en de 60D is hierboven ook al genoemd. Heb zelf een 550D en die filmt ook, doet het prima, terwijl ik me daar verder niet in verdiept heb dus ben erg tevreden. Verschil tussen 550D en 600D is trouwens zo minimaal dat ik het zonde geld vond om een 600D te kopen.

Zie trouwens dat je met een kitlens en een 28mm f/1.8 werkt. Is de kitlens die oude 18-55 nog zonder IS? Want mán wat maakt dat een verschil met de nieuwere versie(s).

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:19

Jah die 550 heeft een vriend van mij ook die kan ik dus gewoon lenen als ik zou willen. Die andere heeft niemand die ik ken dus vandaar dat ik daar wat meer info over wilde.
En die kitlens is om precies te zijn deze: EF-S 18 - 55mm f. 3.5-5.6 IS die word namelijk geleverd met de 400D.