Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:Met een spiegelreflex heb je al gauw meer dan 1 lens nodig. Je kitlens voor de gewone dingen en je telezoom voor bijvoorbeeld voor bij de paardjes.
De Nikon D7000 is een erg mooie camera. NahalietjeB heeft die laatste gekocht met kitlens en een Sigma 70-200mm f/2.8. Mooie set!
Je hebt bij Nikon ook een aantal goedkopere modellen zoals de D3100 en D5100. Waarom zit je aan een D7000 te denken en waarom Nikon?
Wat is eigenlijk je budget?
Bagheera_206 schreef:Heel veel Bokkers hebben inmiddels al de 1100D.Als het perse om het filmen gaat met een DSLR zijn de 5D Mk2 en 7D er mooie camera's, maar nog veel lomper/zwaarder/duurder dan je 50D. De goedkoopste/kleinste Canon DSLR die kan filmen in Full HD 1080p is de 550D. Die is tegenwoordig ook niet meer zo duur. Denk ook niet heel veel groter/zwaarder dan een 1100D. Geloof dat de 600D zelfs nog meer instellingen heeft om te kunnen filmen.
Los van de body moet er ook een lens op die een beetje geschikt is om te filmen. Welke lenzen heb je nu?
Nouks schreef:Die had ik specifiek al genoemd ivm die twee punten. 1D3 vind je voor minder dan een 5DII, maar doet geen video. 1D Mk4 is schijnt wat minder eenvoudig verkrijgbaar te zijn en buiten dat kan je voor wat je daarvoor neer moet tellen ook een paard kopenOok een 1D3 of 1D4 zou wel een verbetering zijn in hoge ISO's, maar daar betaal je flink voor (en de 1D3 heeft geen video) en inderdaad hetzelfde "probleem" als met de 5D2: je EF-S objectieven kun je aan de kant schuiven.
Nouks schreef:En idd, de 550D/600D/60D zijn wel beter dan de 400D/40D @ hoge ISO... maar het verschil is niet zo groot dat ik die lading euro's er alleen voor de signaal-/ruisverhouding zou willen investeren. Waarschijnlijk behalen de meeste hobbyfotografen met een goede cursus Photoshop van 400-500,- meer winst @ hoge ISOAnyway, ik ben wel benieuwd wat voor objectieven je gebruikt, ik ben voor o.a. concertfotografie altijd zeer te spreken geweest over de 400D en ook de 40D. Helemaal niks op aan te merken, heerlijke bestanden.
_vivi_ schreef:Oke bedankt voor de reacties tot nu toe.
Als er mensen zijn die wel met een van deze camera's werkt hoor ik graag nog wat ervarings tips