[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:02

Zo, ik ben ook weer bezig geweest met feedback! :+
Vat het niet te hard op, maar in vrijwel elke foto valt er altijd wel iets te verbeteren, en daar leer je naar mijn inziens alleen maar van. :j Dat ik er dus tips/feedback over geef betekent niet dat het meteen een slechte foto is. :)

Agossie: Ik had de compositie liever wat lager gezien van de hond. Verder zie ik zo niet snel iets wat ik zou verbeteren, maar de foto trekt me verder niet. Ik heb mooiere foto’s van je gezien!
Anouska15: Originele foto, maar ik vind hem niet zo geslaagd. De make-up van het model vind ik erg goed gedaan en gekozen! De kleding echter vind ik er niet goed bij passen. Al die sprietjes maken het veel te rommelig. De uitsnede vind ik niet zo fijn gekozen, ik had liever links iets meer ruimte gezien.
Ash: De foto was waarschijnlijk mooier geweest vanuit een andere compositie. Sowieso lager bij de grond, en eventueel van de zijkant. Was het een foto gemaakt tijdens een wandeling, of echt met het idee om te gaan fotograferen en dat je hond het model is? Verder had ik de grote afleidende sprieten op de achtergrond weggewerkt.
Asselruiter: Ik vind dit jammer genoeg meer een huis-tuin-keuken kiekje. Qua uitsneden en nabewerking valt er nog heel veel te verbeteren. Ik denk dat wanneer je daar wat meer mee had gespeeld, of eventueel kijken naar andere voorbeelden, dat de foto dan al een stuk leuker/bijzonderder was geweest.
Astor: Hele mooie foto! Paard, en vooral zijn hoofd, springt er heel goed uit! Enige vind ik dat het paard niet in de meest voordelige positie staat qua halshouding.
Bellatrix: Deze foto vind ik echt uit de rest van je foto’s springen Marlies! Ook qua standpunt vind ik dat je het erg goed hebt gedaan, lekker laag! Wel vind ik de foto nog wat hard, en bij deze kleuren had ik dat liever anders gezien.
Belle2000: Ik vind de foto helaas een beetje ogen als een huis-tuin-keuken kiekje. De hond is nat, compositie van boven en daarnaast vind ik hem niet zo heel erg scherp (ogen). Jammer! Tips voor de volgende keer.
Binky: Super leuk dat je in de krant/een tijdschrift stond met je foto’s! Wel vind ik dit een van je mindere. De ogen van de man zijn niet scherp, en ik vind het niet zo’n fijne foto om naar te kijken door de blik van de man. Ik denk dat je met wat extra contrast nog meer emotie had kunnen toevoegen en de foto sterker had kunnen maken.
Brechtjee: De compositie is goed! Graag had ik de foto wat lichter gezien zodat de bloemen er wat meer uitspringen.
Calice: Leuke foto van Jesse en Poow! Jesse staat er heerlijk op. Wel vind ik het niet de beste compositie.
Cioccolato: Jammer van de erg drukke achtergrond. Dat had je al mee rkunnen vermijden door hem verticaal uit te snijden, en dan de paal en persoon erachter weg te werken. Liever zou ik hem ook iets meer naar rechts gekanteld zien.
Crazy_horses: Mooie foto! Ik denk dat het wellicht mooier was geweest als je links niet zo onwijs veel zwart had. Qua compositie is dat goed, maar iets teveel van het goede. Verder zou ik gaan kijken voor een ander logo, vind deze erg storen.
CrazyIris: Gave foto! Vind hem heel krachtig. Qua kleuren en compositie. Om dan toch nog iets op te merken had aan de bovenkant iets meer ruimte gemogen.
Dandy200: Volgens mij is de horizon niet helemaal recht. Verder vind ik het niet zo’n hele geslaagde foto, maar ik kan zo even niet zien wat me stoort. Ik denk dat het met een spectaculairdere zonsondergang de foto mooier was geweest. (Waar je helaas niets aan kan doen)
Deetjeeuh: .
Fem: Leuke foto! De vierde van links had je wellicht iets beter kunnen aansturen qua houding, op deze manier komt ze wat nadeliger uit. Verder had die iets helderder gemogen omdat ik nu het idee heb dat het een grauwige dag was.
GerdjeHoran: Mooie foto! Heel erg mooi scherp en goed gekozen qua omgeving. Enige wat ik vind afdoen is toch wel de compositie. Ik stoor me er een beetje aan dat aan de boven en onderkant van de stengel minder ruimte is. Verticaal komt hij beter uit.
Gianti: Hele mooie foto! Mooie blik van de hond, goede compositie, nice!
Glenstorm: Bij mij oogt de foto niet helemaal scherp. Verder vind ik de compositie van de mensen niet zo geslaagd, op de achtergrond kan je het rommeltje nog wegwerken en ik vind het jammer dat de foto zo grauw is.
Gracezellaa: Ik weet echt niet waar ik naar moet kijken, welke vogel het middelpunt is of scherp zou moeten zijn. De achtergrond is rommelig. Nee, niet zo’n geslaagde foto. Voor de volgende keer zou ik één vogel uitkiezen en die vol in beeld nemen. Daarbij ook zorgen dat hij óf helemaal voor de baal staat zodat je een mooie zwarte achtergrond krijgt, of juist helemaal niet en ervoor zorgen dat er enkel groen op de achtergrond is. Geen andere vogels, geen balen etc.
Gub: Dit vind ik echt een onwijs gave foto! Wauw! Ik kan niet geloven dat je de zonsopgang hebt gefotografeerd. Dan moet je echt vroeg op :P Maar dat was het zeker waard want ik vind het een erg geslaagde en mooie foto!
Hanna_94, ik vind het helaas niet zo’n geslaagde foto. Ik had het vliegje onder het hoofd weggewerkt want die stoort. Verder iets meer hals/borst/buik van het paard zodat ie links wat beeldvullender was.
Heavenslove: Ik vind dit echt een prachtige foto! Sowieso je hele ijsland serie. Wauw!
Horserider22: Voor in de dierentuin vind ik het een leuke foto!
Iejoorr: Hele mooie omgeving! Ik vind het qua compositie alleen wat minder geslaagd, je mist zo eigenlijk een beetje de diepte, foto is vrij plat. Daarom was ik waarschijnlijk of heel laag bij de steen daar gaan zitten en dan een foto gemaakt, of een mooie plant op de voorgrond.
Ingvild: In deze foto mis ik wat contrast. Ook zijn sommige delen van het meisje een beetje overbelicht wat erg jammer is.
Isacalixa: Jammer van de hondenriem, verder had er nog wat meer nek/borst van de hond op de foto mogen staan. Voor de rest vind ik hem wel erg mooi! Mooi scherp op de ogen, rustige bijpassende achtergrond, top!
Ismy: Waauuw, weer zo’n heerlijke foto van jou! Echt om bij weg te dromen. Enige puntje vind ik rechts die bladeren (?) die zo glimmen.
It_is_me: De koe lijkt niet helemaal scherp, in ieder geval niet bij de ogen en daar zou de focus moeten liggen. Verder staat de koe er niet zo voordelig op en is het jammer van de drukke achtergrond.
Jespri: Jongetje springt erg mooi uit de foto! Stoor me alleen een beetje aan de omgeving aan de bovenkant, maar dat is helaas erg lastig.
JewEmm: Mooi dat je dit hebt kunnen vastleggen! Helaas vind ik de foto op zichzelf niet zo geslaagd. Ze zijn hel erg in het hoekje gepropt en en van de twee staat er niet helemaal op.
Joeluna: Ik had liever aan de bovenkant iets minder ruimte gezien en aan de onderkant iets meer van haar. Houding van het meisje vind ik niet zo geslaagd.
Joysieee: Gave foto van de maan! Mooi zo met die wolken ervoor!
Killyenn: Ik vind het qua compositie alleen wat minder geslaagd, je mist zo eigenlijk een beetje de diepte, foto is vrij plat. Daarom was ik waarschijnlijk dichter bij de planten gaan zitten (of bij een) en dat als voorgrond gebruikt. Licht is wel erg mooi. Lensflare rechts stoort me wel.
K_m: originele foto. Leuk dat ze zo afsteken tegen de lucht. Verder heb ik er niet zo heel veel op te zeggen eigenlijk. :+
Leonie_m: Voor de volgende keer zou ik het lijntje netjes wegwerken. Het paard iets meer naar links zodat er net nog een tikkeltje meer van het paard op staat, ook iets meer borst. Qua nabewerking vind ik hem ook niet super.
LoveUggs: Hij lijkt niet helemaal scherp. Als effect vnd ik het wel leuk gedaan. Teugels had ik weggewerkt en ook houding van het meisje vind ik niet helemaal geslaagd.
Maaaarije: Mooie foto! Aan de lucht had ik wat extra helderheid of contast toegevoegd. Verder vind ik hem goed gelukt. :) Denk dat het eventueel met een mooie zonsondergang nog spectaculairder is.
Magda_90: Wat een schatje! Enige is dat ik de foto mooier vind met wat meer contrast.
Manonfleur: Compositie had ik liever wat lager gezien. Dichter bij de grond. Met die omgeving zou je echt iets leuks kunnen doen, nu vind ik hem niet zo heel speciaal.
Mariett: Gave opstelling! Paard had het beeld iets meer mogen vullen, teugels minder dicht op de rand en meer borst. Verder ook iets naar rechts gekanteld.
MarijeR: Wat ontzettend gaaf! Zo dichtbij! Heel mooi gedaan. Met welke lens en welke instellingen?
Marit: Ik vind dit echt een SUPER gave foto! Heerlijk die kleuren, echt een speciala effect. Welk filter heb je hiervoor gebruikt?
Marjoow: Originele compositie! Vind het eigenlijk wel wat hebben. Wel jammer van het overbelichte deel op het halster en de spriet rechts. Dat maakt het iets minder.
Monbyou: Jammer van de sprietjes voor het gezicht. Leuk dat je er zo dichtbij kon komen!
Nefertarie: Ik vind de uitstraling van het model niet zo heel erg geslaagd. Verder wel goed nagedacht over de kleuren en kleren bij elkaar!
PrimaDonna_ : Mooie kleuren, de vlinder past er goed tussen! Hij staat wel erg centraal. Ik had ervoor gekozen om de vlinder meer links in beeld te plaatsen.
Revanches: Wat een onwijs lieve, sterke foto! Wauw! Ik vind hem heel erg geslaagd!
Robin_rikkie: Leuk effect over de foto en originele compositie.
SalliBalli: Gaaf hoe het paard erop staat! Vind dat de nabewerking qua zw de foto wel een beetje verpest.
Sharonplugge: Leuke foto! Jammer dat het boeket er een beetje rommelig op ligt. Het was mooier geweest als hij met al bloemen deze kant op had gelegen.
Shiloh: Heel erg gaaf! Wat is het?
Showteam: Alweer zoooo super lief! De kleuren zijn gewoon perfect bij elkaar! De kleuren van de kitten in combinatie met de achtergrond. Wauw!
S_imonee: Mooie foto! Goed moment, had iets scherper gemogen maar dat is erg lastig.
Sicayes: Jammer van het paard op de achtergrond. Verder een leuk moment, maar jammer dat het veulen rechts afgesneden is.
Sodeletuut: Leuke foto! Kleuren passen erg goed bij elkaar en een mooie compositie.
SternPhoto: Enige wat ik zou hebben gedaan is nog iets lager en recht van voren. Verder vind ik hem zo erg leuk gemaakt! Goed dat de witte hond niet overbelicht is en de bruine niet te donker.
Suuszels: Grappige foto zo! Misschien iets meer van de arm van het mens en dan iets minder aap. Dat je echt alleen die twee armen hebt en hoe de vinger dan wordt vastgehouden, maar dat betekent niet dat dit geen leuke foto is zo!
Taarss: Leuke foto! Gaaf paard ook. Enige wat ik had gedaan is hem naar links kantelen en het oog wat scherper.
Tesseke: Heel gaaf drieluik! Past op deze manier perfect bij elkaar. Mooi qua contrast, goede composities, nice!
TeSzZz: Hele mooie compositie en kleuren! Super. Lieveheersbeestje springt er goed uit.
Tigress: Mooie foto! Goed gedaan zo met de zonsondergang. Mooi moment van het paard. Rechts iets meer ruimte was denk ik wat mooier geweest. Nu springt ie nog een beetje het beeld uit.
Tivara: Erg mooi beeld zo! IWaar is dit?
Valerie98: Jammer dat de foto onscherp is. De houding laat het paard niet op de beste manier uitkomen en er had iets mere gras op gemogen.
Wendy1978: Ik vind de foto (compositie) en daarbij het effect niet echt veel doen. Jammer!
XxLiEsJuHhxX, lief! Verder had je er zelf al commentaar boven geschreven, en daar ga ik in mee. Ogen zouden er nog iets meer uit mogen springen maar dat is verder alles. :P
Yvly: Mooie compositie van het paard! Foto had ik iets mee rnaar links gekanteld. Verder lijkt het lichaam scherper dan het hoofd.
ZeStijgert: Gaaf dat je een koala hebt kunnen fotograferen! Erg jammer van alle takjes. Het hoofd lijkt jammer genoeg niet erg scherp.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:08

Bedankt voor je feedback! :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:09

WOW wat een lap tekst :wow: Dankjewel, erg nuttige tips!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:11

Bedankt voor de feedback. Vind de omzetting naar zwart wit soms nog wat lastig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:12

Graag gedaan, hoop dat iedereen er wat aan heeft. :))

Leonie: Wat ik dan zou doen is veeeeel foto's op bijv. pinterest bekijken en dan kijken wat goed bij jou foto zou passen. Of veel tutorials kijken op YT. Dan ontdek je verschillende manieren en hoe je die kan toepassen op jou foto's.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:20

Feedback is altijd nuttig :j ik snap je punten volkomen. Bewijst weer dat ik me bij een spontane actie van het bezoeken van een veulenweide niet moet laten afleiden door al het schattigs om me heen maar ook goed moet blijven kijken :D

Leonie, Marit heeft op haar blog ook een tutorial over verschillende zwart/wit omzettingen die je misschien nuttig vind :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:41

Thanks voor de feedback! :)

Week 32.

Afbeelding

Logo is expres door het midden gezet dus ja het stoort en ja dat weet ik maar het is helaas nodig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:42

Bedankt voor je feedback! Dit is idd een effect.. thema was fairytale, en de foto was alles behalve sprookjes achting :+ Zon was op t moment erg fel dus heb er in de nabewerking alles aan gedaan om hem nog enigszins sprookjesachtig te krijgen :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:46

Deetjeeuh schreef:
Shiloh: Heel erg gaaf! Wat is het?

Thanx! Het is vuur. Vuurkorfje in de tuin bij een vriendin. Vervolgens ben ik in lightroom gaan stoeien met de kleuren.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:47

Sorry voor de vertraging maar hierbij nog mijn feedback op het tweede deel van week 30 Wederom heb ik gewoon gekeken naar agossies lijst en dus niet naar de eigen commentaar bij de foto.
Ik heb geprobeerd om bij bijna iedereen iets van feedback te pakken, maar dat zegt zeker niet dat het een slechte foto is!
Maaaarije De druppel is mooi scherp. Jammer dat de bloem zo vuil is, dit leidt behoorlijk af.
magda_90 verzamelt hier Ohhh wat een liefje! Scherpte is mooi, hoewel de oogjes er iets te weinig uitvallen maar
manonfleur verzamelt hier Creatief effect! Ik vind hem helaas toch net niet geslaagd, wellicht door het deel dat scherp is op de hals, als het bijv het hoofd van het paard was geweest had het denk ik beter uit de hoek gekomen
Mariett verzamelt hier Mooi paard! Wel een beetje donker op het hoofd. Mooie bokeh heb je er ook!
MarijeR verzamelt hier oh Wow! Die is goed gelukt! Fijne kleuren en fijne scherpte. Als ik iets zou moeten noemen is het dat het groene sprietje in het midden een beetje storend is.
Marit Jaaa IJsland! Mooi die waterval en het stukje licht en de compositie qua paarden. Wel vind ik de het groen/gele met de bloemen iets te veel aanwezig.
Marjoow verzamelt hier Danbo op reis! Leuke foto, heb er eigenlijk geen commentaar op 
monbyou Daar had je echt precies het juiste moment! Wat een heerlijke foto! Helaas niet helemaal scherp maar ik vind het niet erg storend.
MyHu verzamelt hier Als je net 1/10 seconde later was geweest had hij net wat fijner gweest, nu is dat achtervoetje nog dicht bij de grond. Ondanks dat prima foto.
MZorro Leuk silhouet! Iemand die op een trampoline springt denk ik? De blaadjes maken de foto compleet!
Nefertarie Mooie DOF en goed scherp. Houding vind ik niet helemaal geweldig, maar volgens mij probeerde je een foto na te maken he?
NESCAFE verzamelt hier Ik zag eerst het stuk hout? Pas veel later de vlinder, deze valt best weg.. jammer want ik denk dat het daarom ging?
PrimaDonna_ verzamelt hier Deze foto had wellicht net wat beter uitgekomen als je de regel van derden met uitsnijden had gebruikt. Wel goed scherp op het oog.
Revanches Gaaf slihouet! Hij had alleen aan de achterkant iets meer bijgesneden mogen worden en boven nog iets meer lucht denk ik. Verder prima foto
Robin_Rikkie verzamelt hier Wow wat een lang paard! Of misschien lijkt het net zo. Jammer van het bord op de achtergrond maar verder prima foto
Rosannee_ Fijne scherpe foto! Jammer dat de bij net achter het sprietje zit
SalliBalli Mooie foto! Paard komt er goed uit!
Sanne_com verzamelt hier nette foto, alleen er is iets met de neus.. ik weet niet wat het nou echt is, misschien omdat het touwhalster scheef zit maar er lijkt zo’n deuk in te zitten.
SharonPlugge Was de lucht echt zo blauw? Het lijkt net een beetje onnatuurlijk.. verder staat hij geloof ik net een klein tikkeltje scheef.
Shiloh verzamelt hier Ohhh die oren! En ogen! Ach! <3 hele leuke foto! Mooi scherp, rustig verder en leuke compositie.
showteam Ondanks dat deze niet zo schattig is als de kittens vind ik het een prachtige foto! Hij past mooi bij de uitstraling van de hond.
S_imonee verzamelt hier Hihi wat een pluizenbolletje! Hij had net wat opgelicht mogen worden en wellicht wat dichter bij/uitgesneden? Nu zijn er best wat storende elementen, zoals dat balkje en de kooi.
Sicayes verzamelt hier Hey dat speeltje hebben wij ook! Hele leuke foto, de zachtheid komt binnen ondanks dat je de tandjes ziet. Enige jammere is van het touwtje voor het oog maar je kan niet alles hebben he.
Sodeletuut Fijne foto! Alleen het oor valt net iets weg bij de achtergrond maar het gras erbij maakt het een lekkere rustgevende foto
SternPhoto Mooie blackfoto! Paardje heeft wel veel plekjes zeg!
taarss Jij bent ook lekker aan het fotograferen he! Ik stoor mij een beetje aan de hand van het meisje maar de belichting is wel erg mooi.
tesseke haha deze foto vind ik echt leuk! Mooie scherpte, alleen jammer van het zwarte hoofd van de rechterhond. En geweldige compositie!
TeSzZz verzamelt hier Wat een heerlijke sprekende en scherpe foto!
Tigress verzamelt hier Mooie foto, zit een fijne sfeer in!
Tivara verzamelt hier Ohh wat jammer dat de neus ipv de ogen scherp zijn, de uitsnede vind ik wel erg leuk
Valerie98 Het licht valt mooi in de manen! De houding vind ik in combi met het strakke halstertouw toch wat minder prettig kijken hoewel hij denk ik gewoon aan het spelen was?
wendy1987 verzamelt hier Mooie foto! Goed gelukt door het gaas heen! Kleuren komen erg mooi uit.
WiancaR verzamelt hierDe belichting is prachtig. Het moment in principe ook, hoewel ik hem iets te veel tong in het gezicht vind :’) maar baasje zal denk ik wel blij zijn met de foto?
XiiaaooNaa Mooie foto, mooi met nog wat gras op de voorgrond.
XxLiEsJuHhxXOhh wat een gave uitstraling heeft die pony! Mooi moment.
ZeSteigert Sorry deze foto zou ik zelf niet houden, hij is te donker en onscherp.. Maar lekker dooroefenen! Fotografeer je op automatische stand?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:48

Bedankt voor de feedback allebei.! :D

@Deetjeeuh, Ogen er meer uit laten komen vind ik nog erg lastig.. Ben bang dat het er snel te nep uit gaat zien.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:54

misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben net al aan het zoeken geweest maar kon zo 1,2,3 niks vinden. Ik ben op zoek naar een topic over websites bouwen. Ik heb nu een weebly site maar ik wil een professionelere site maken. Maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus wil ik graag wat meningen hebben hihi. :P Ik zit nu alleen te denken dat je het hier op bokt niet zo daarover mag hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:00

XxLiEsJuHhxX schreef:
Bedankt voor de feedback allebei.! :D

@Deetjeeuh, Ogen er meer uit laten komen vind ik nog erg lastig.. Ben bang dat het er snel te nep uit gaat zien.

Je kan ook een lager diafragma getal kiezen en daarmee focussen op de ogen, of het licht op de ogen laten vallen. Hoeft niet alleen met nabewerking. :)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:02

Feedback van de lijst van week 31.
Hopelijk zijn jullie er iets mee. Als je helemaal iets anders vind dan ik, dat kan ook. Smaken verschillen :)

Agossie Ik vind de hond een rare pose hebben, zijn rechtervoorpoot (vanuit dit standpunt uit gezien) staan wat te ver naar voor. Ook zou ik de foto iets bijsnijden aan de linkerkant zodat je meer met de regel van 3 werkt.
Anouska15 Het model kijkt, in mijn ogen, een beetje raar. Haar ogen staan vrij stuurs, maar in haar mond zie ik precies een kleine lach. Het riet voor het model stoort me ook wel wat. Doordat dit allemaal door elkaar zit, geeft het een rommelige indruk. Het is net alsof het gewoon allemaal gauw is platgedrukt. Misschien kan je volgende keer met zo’n riet een mooi doorkijkgat maken ofzo? (Kijk eens naar de foto van monbyou, zij heeft ook grassprietjes voor de uil zitten, maar omdat deze dezelfde richting op wijzen lijkt het veel minder rommelig. Met riet is dit natuurlijk al wel wat moeilijker.)
Ash_ Leuke actiefoto! Wel spijtig dat de kant van de hond die je zit, vooral schaduw is.
Asselruiter Probeer volgende keer op de achtergrond te letten. Rechts staat nog een schuur of stal, op zich is het niet heel storend maar ik persoonlijk zou het wegwerken of de foto net iets anders nemen. De zwart-wit omzetting vind ik net wat te licht.
Astor Mooie foto! Zoiets wil ik ook kunnen! :D Misschien enkel nog het kleine stukje ketting rond het bit wegwerken?
Bellatrix Waauw, niets op aan te merken.
Belle2000 Foto is scherp op de neus, probeer volgende keer scherp te stellen op de ogen. Er steek ook een stuk halsband uit zijn hals heb ik de indruk. De kleuren komen ook flets over. Bewerk je je foto na?
binky Ik heb gezien dat een aantal foto’s van je gepubliceerd zijn, dit heb je ook in het topic laten zien denk ik? En eerlijk gezegd vond ik deze de minst sterke blik hebben… Wel een mooie zwart-wit omzetting!
Brechtjee Op zich een goede foto, maar dit soort foto’s zie ik persoonlijk liever nog meer ingezoomd. Met welke lens heb je deze foto gemaakt?
calice Jesse heeft er nog steeds veel plezier in en dat straalt ook van deze foto! De compositie vind ik minder, en de foto lijkt bij mij scheef.
Cioccolato Spijtig van de drukke achtergrond. Zeker die paal die precies uit zijn manen lijkt te groeien. Misschien kan je deze en de persoon wegwerken?
crazy_horses Mooie compositie, maar de maan lijkt niet scherp. Kan ook door bewolking komen (onder de maan zie je ook zo wat witte gloed, waarschijnlijk ook wolken denk ik).
CrazyIris Ik krijg het instant warm van deze foto  Heel erg mooi! Mag ik vragen wat de instellingen precies waren?
Dandy200 Er mist iets aan deze foto, maar ik kan niet zeggen wat.. Op zich wel leuk dat de 2 dikkere bomen wat in het midden staan, maar wat me dan weer wel stoort zijn de nog verdorde blaadjes aan de rechterkant.
Deetjeeuh Leuke foto, maar ik denk dat deze beter tot zijn recht komt wanneer je hem een kwartslag draait. Ik merk dat ik de neiging heb om mijn hoofd naar rechts te draaien.
Fem Leuke foto.
GerdjeHoran Mooie foto, al zie ik persoonlijk liever iets meer lieveheersbeestje.
Gianti Mooie foto, maar op mijn scherm lijkt de achtergrond niet gelijk zwart. De rechteronderhoek is zwart, de rest grijs maar geblokt. Hoe heb je deze foto juist gemaakt?
glenstorm De poses komen als ‘gemaakt’ over bij mij en ik vind de kleuren wat flets.
Gracezellaa Je foto lijkt me niet scherp.
Gub Prachtige foto!
Hanna_94 Leuk veulen! Het vliegje onder de kin leidt me wel wat af. Misschien nog wegwerken?
HeavensLove Prachtige foto. Niets op aan te merken.
horserider22 Je foto lijkt mij niet helemaal scherp. Ook is het een standaard compositie. Misschien kan je volgende keer wat meer ruimte aan de kijkrichting laten?
Iejoorr Probeer volgende keer iets meer omgeving te fotograferen en iets minder grond. Toen ik de foto opende zag ik vooral grond, daarna groen en dan pas de berg in de verte.
Ingvild Ik vind de foto net te licht. Ik houd wel van lichte foto’s, maar hier zijn te veel delen overbelicht.
IsaCalixa Mooie foto, maar zonde van de riem.
ismy Persoonlijk vind ik deze foto niets. De achtergrond is me te donker (je ziet nog wel wat boom en blaadjes, maar voor de rest niets) en ik vind de compositie niet echt waauw.
it_is_me De koe lijkt me scherp op de neus ipv de ogen. De achtergrond vind ik wel bij de foto passen.
Jespri Leuke foto, ook een mooie compositie.
JewEmm Zonde dat een deel van het insect is afgesneden. Wel frisse kleuren.
joeluna Spijtig dat het meisje haar gezicht net zo afwendt. Mooie zwart-wit omzetting.
Joysieee Mooie foto! Ik wou vorige week ook nog zo’n foto maken, maar toen ik thuis was had ik geen zin meer :p
Killyenn Mooi uitzicht, spijtig dat de berg er rechts een stukje af valt.
k_m De foto spreekt me wel aan, al weet ik niet naar wat ik precies kijk? :p Wat is het witte onderaan en het zwarte hokje?
Leonie_M Mooie foto, maar ik denk dat deze mooier zou zijn in kleur.
LoveUggs Mooie foto, maar mij stoort het dat de teugels van het paard gewoon hangen.
Maaaarije Mooi uitzicht, hoewel je vrij veel voorgrond hebt stoort me dit niet omdat de scherpte verder weg ligt. Mooie kleuren ook!
magda_90 Leuke pup! De kleuren vind ik wel vrij flets.
manonfleur Op zich een leuke foto, maar er stoort me iets. Ik denk de symmetrie: die is niet overal gelijk.
Mariett Niets op aan te merken.
MarijeR Leuke foto. Mooie scherptediepte.
Marit Waauw! Welke filter heb je hiervoor gebruikt?
Marjoow Uitsnede vind ik minder geslaagd.
monbyou Leuk met die grassprietjes ervoor. Kleuren vind ik erg flets.
Nefertarie Mooie foto!
PrimaDonna_ Mooie scherptediepte en kleuren, compositie is vrij standaard.
Revanches Heel erg leuk gedaan!
Robin_Rikkie Leuk dat je zo’n detailfoto’s maakt! Probeer volgende keer de compositie iets spannender te maken. De dot en het netje leiden de aandacht naar hun, maar je ziet vooral een groot zwart vlak van haar jasje.
SalliBalli Heel erg mooie foto!
SharonPlugge Leuk, eens iets anders dan de ‘standaard’ trouw foto’s.
Shiloh Vind hem heel erg geslaagd!
showteam Ooh, wat een schattig kitten! Vind hem ook mooi bij de achtergrond passen.
S_imonee Leuke foto! Vind hem ook net op het goede moment gemaakt.
Sicayes Grappig! Wel zie ik paarden en veulens liever in een iets charmantere houding 
Sodeletuut Mooie foto. Ik vind alleen de uitsnede wat raar. Ook zit je logo nogal verstopt.
SternPhoto Leuke foto. De honden komen wel gespannen over (ze mogen precies het volgende moment beide achter een balletje gaan lopen).
Suuszels Leuk moment. Spijtig van de drukke achtergrond.
taarss De aandacht wordt vooral naar de borst en hals gezogen vind ik. Persoonlijk zou ik zelf het paard iets anders zetten.
TeSzZz Mooie foto. Niets op aan te merken!
Tigress Mooie foto. Wel vind ik de foto bovenaan vrij krap.
Tivara Mooie luchten! Misschien volgende keer een stukje meer zee erop zetten?
Valerie98 Er valt bovenaan net een stukje van de schoft weg van de pony en de voorste hoeven zijn precies ook afgesneden. Welke instellingen en lens heb je gebruikt bij deze foto? Want ik denk dat je volgende keer beter wat meer kan inzoomen, zo blijft het paard of de pony beter in balans.
wendy1987 Foto zegt me niets, heb zelf ook helemaal geen feeling met wielrennen..
XxLiEsJuHhxX Leuke foto met mooie kleuren. Het groene vlak rechts leid me wel wat af.
Ylvy Foto lijkt me wat flets van kleur.
ZeSteigert De koala lijkt bij mij wat ‘in 2 gespleten’. Misschien kan je volgende keer wat naar links gaan zodat je meer gezicht op foto hebt en de aandacht daarnaartoe wordt getrokken. Spijtig van het horizontale takje vooraan.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:04

XxLiEsJuHhxX schreef:
misschien kunnen jullie mij helpen. Ik ben net al aan het zoeken geweest maar kon zo 1,2,3 niks vinden. Ik ben op zoek naar een topic over websites bouwen. Ik heb nu een weebly site maar ik wil een professionelere site maken. Maar er zijn zoveel opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dus wil ik graag wat meningen hebben hihi. :P Ik zit nu alleen te denken dat je het hier op bokt niet zo daarover mag hebben?

Ik heb een wordpress website, er is op bokt ook zo'n topic ervan. Beetje verouderd, maar wellicht kan je hem weer wat leven in blazen. Ik denk dat als je zoekt op wordpress dat je hem wel vindt.

Bedankt voor de feedback Tesseke! Achtergrond is inderdaad een beetje druk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:07

Dank jullie voor leuke reacties!

@tesseke: ik zie wat je bedoelt! Hij is geschoten met softbox links van me (45grade). Vond zelf het opzich niet storen dat hij niet egaal zwart was.. maar denk dat fb upload het zo blokkerig heeft gemaakt! (Was niet voor deadline thuis om goede te uploaden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:14

Tesseke, bedankt voor de feedback! :D

Ik heb ook even mijn hoofd naar rechts gekanteld om te kijken wat je bedoeld, alleen ik denk niet dat ie op die manier beter zou uitkomen. Naar mijn inzicht staat dan de rechter 'muur' heel raar?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:18

@Tesseke bedankt! Dat zijn de daken van een industrie gebouw, de mannen staan eigenlijk op een paar zandbergen achter dit gebouw, maar ik had me zo gezet zo dat het leek dat ze op de daken stonden, was veel mooier met de lijnen!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:24

Suuszels Ik stuur je eventjes een pb. :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:11

Ook ik ga eens een poging doen! Heb vakantie dus alle tijd :)
Feedback week 31:

Agossie: Mooie foto! Op de 1 of andere manier wordt mijn aandacht heel erg naar de hond zijn oog getrokken, heel mooi die kleur! Voor het mooie had van mij het zand ook wat waziger gemogen.
Anouska15: Prachtige kleuren, zachte tinten. Vind de kleur kleding en het sieraad er ook heel goed bij passen!
Ash_: Leuke foto! :) Plezier van de hond straalt eraf!
Asselruiter: Ik vind de foto te flets. Vooral de manen vind ik veel te licht. Het huisje op de achtergrond stoort mij ook. Je had de foto meer vanaf rechts kunnen maken. Zo heb je minder manen in beeld en meer het hoofd van de pony.
Astor:Prachtige foto! Ben verliefd! Wat een gave aftekening!
Bellatrix: Gaaf dier! Wauw! Wat een manen zeg! Enige wat ik persoonlijk mooier had gevonden was als zijn linker oog wel zichtbaar was geweest.. Maar aan der andere kant is het wel gaaf dat je de wind zo ziet in de manen.
Belle2000: Leuke foto!
Binky: Mooie foto! Je ziet dat de man geconcentreerd is met zijn muziek! Vind de zwart/wit kleur ook mooi gekozen.
Brechtjee: Ik zag deze foto en dacht: Wauw! Wat een mooie kleuren! Heel mooi! Voor mij hadden de bloemen alleen wel meer links in de foto gemogen, ze zitten nu teveel in het midden.
Calice: Knappe Jesse en Poow! Alleen jammer dat Poow haar benen eraf zijn gehakt. Dan had ik er of voor gekozen haar er helemaal op te zetten of meer op Jesse een close-up te hebben gemaakt. Het plezier straalt er weer af! :)
Cioccolato: Een heerlijke vrije foto van een blij paard! De kleuren vind ik erg mooi!
Crazy_horses: Heel mooi! De maan blijft moeilijk om goed te kunnen fotograferen maar vind deze uitsnede heel gaaf!
CrazyIris: Gaaf dat vuur zo! De kleuren zijn heel mooie! Je voelt bijna de warmte ervan af komen ;)
Dandy200: Prachtige kleuren! De overgang van kleuren vind ik erg gaaf.
Deetjeeuh: Ik heb mijn hoofd alle kanten op gedaan omdat ik niet zo goed wist hoe ik hem het fijnst vond kijken :') Vind het zonlicht wel heel mooi zo door de ramen komen. Vind hem heel mooi! Maar ook heel apart!
Fem: Een foto waar het plezier vanaf straalt! Ik vind het alleen jammer dat de man links niet tegen het meisje aan staat, wat de rechter wel heeft.. Misschien had je hem ook zoals de meiden moeten zetten zodat het plaatje wat completer was. Hij valt er nu een beetje buiten.
GerdjeHoran: Ik had toevallig gelezen dat je hem wat meer links of rechts had willen hebben. Dit had ik ook gedaan, hij staat nu teveel in het midden waardoor de zijkanten eigenlijk niet bijzonder zijn. Vind de kleuren wel heel mooi, het lieveheersbeestje valt goed op!
Gianti: Het eerste wat ik zei toen ik de foto zag was: Awhg... wat een lief koppie! Hele mooie foto! Vind de donkere kleuren ook heel mooi! Zijn oog vind ik misschien net iets te licht.. Hierdoor is zijn rechteroog meer een zwart gat.. Als je snapt wat ik bedoel :o
Glenstorm: Ik vind de kleuren wat grauw.. kwam denk ik door het weer?? Ik had ze ook meer links of rechts geplaatst, ze zitten teveel in het midden.
En de mensen in de verte had ik weg gewerkt :o
Gracezella: De foto is niet scherp. Ik weet niet goed naar welk punt ik moet kijken. Wat wilde je precies op de foto hebben? Alleen de ooievaar rechts in beeld is het meeste scherp, maar ook niet helemaal.
Gub: Prachtige foto! De kleuren spreken mij heel erg aan! Het zou zo een schilderij kunnen zijn!

Dit was mijn eerste stukje, de rest komt later.
Hopelijk hebben jullie er iets aan, het was mijn eerste keer feedback geven :) :o

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:15

Bedankt voor de feedback op week 30 Suuzels!

Tesseke - haha, ja dit was ook niet een serieuze veulenshoot. Hij werd gekriebeld en trok daarbij dit lama snoetje- vond hem wel schattig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:41

Bedankt PrimaDonna! :D

Ja ik heb ook gekeken maar anders wordt het raam zo raar als ik hem anders doe. :P

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:06

@tesseke ik zet de camera meestal op automatisch :( en deze foto heb ik gemaakt met mn CanonPowershot.
@Suuszels ja het was een hele houw met dit manneke ;)
@Deetjuh Billy is een shetlander en heeft best een groot hoofd idd.. jammer vind ik ook dat er een stukje schoft af is. Billy staat op een berg en hierdoor komen de verhoudingen wat anders over. Ik vond zelf wel dat zijn staart en manen mooi naar 1 kant waaien :)
Bedankt allemaal voor de FB :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:58

Merci voor de feedback allemaal _O_
Het was een lucky shot, dus ik kan me erg goed vinden in jullie commentaar. Hij steeg ineens op, dus we moesten snel zijn :')

Nogmaals bedankt, kan ik weer meenemen naar de volgende keer! +:)+

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:59

bedankt voor alle feedback! hier kan ik echt iets mee :D