Vat het niet te hard op, maar in vrijwel elke foto valt er altijd wel iets te verbeteren, en daar leer je naar mijn inziens alleen maar van.

Agossie: Ik had de compositie liever wat lager gezien van de hond. Verder zie ik zo niet snel iets wat ik zou verbeteren, maar de foto trekt me verder niet. Ik heb mooiere foto’s van je gezien!
Anouska15: Originele foto, maar ik vind hem niet zo geslaagd. De make-up van het model vind ik erg goed gedaan en gekozen! De kleding echter vind ik er niet goed bij passen. Al die sprietjes maken het veel te rommelig. De uitsnede vind ik niet zo fijn gekozen, ik had liever links iets meer ruimte gezien.
Ash: De foto was waarschijnlijk mooier geweest vanuit een andere compositie. Sowieso lager bij de grond, en eventueel van de zijkant. Was het een foto gemaakt tijdens een wandeling, of echt met het idee om te gaan fotograferen en dat je hond het model is? Verder had ik de grote afleidende sprieten op de achtergrond weggewerkt.
Asselruiter: Ik vind dit jammer genoeg meer een huis-tuin-keuken kiekje. Qua uitsneden en nabewerking valt er nog heel veel te verbeteren. Ik denk dat wanneer je daar wat meer mee had gespeeld, of eventueel kijken naar andere voorbeelden, dat de foto dan al een stuk leuker/bijzonderder was geweest.
Astor: Hele mooie foto! Paard, en vooral zijn hoofd, springt er heel goed uit! Enige vind ik dat het paard niet in de meest voordelige positie staat qua halshouding.
Bellatrix: Deze foto vind ik echt uit de rest van je foto’s springen Marlies! Ook qua standpunt vind ik dat je het erg goed hebt gedaan, lekker laag! Wel vind ik de foto nog wat hard, en bij deze kleuren had ik dat liever anders gezien.
Belle2000: Ik vind de foto helaas een beetje ogen als een huis-tuin-keuken kiekje. De hond is nat, compositie van boven en daarnaast vind ik hem niet zo heel erg scherp (ogen). Jammer! Tips voor de volgende keer.
Binky: Super leuk dat je in de krant/een tijdschrift stond met je foto’s! Wel vind ik dit een van je mindere. De ogen van de man zijn niet scherp, en ik vind het niet zo’n fijne foto om naar te kijken door de blik van de man. Ik denk dat je met wat extra contrast nog meer emotie had kunnen toevoegen en de foto sterker had kunnen maken.
Brechtjee: De compositie is goed! Graag had ik de foto wat lichter gezien zodat de bloemen er wat meer uitspringen.
Calice: Leuke foto van Jesse en Poow! Jesse staat er heerlijk op. Wel vind ik het niet de beste compositie.
Cioccolato: Jammer van de erg drukke achtergrond. Dat had je al mee rkunnen vermijden door hem verticaal uit te snijden, en dan de paal en persoon erachter weg te werken. Liever zou ik hem ook iets meer naar rechts gekanteld zien.
Crazy_horses: Mooie foto! Ik denk dat het wellicht mooier was geweest als je links niet zo onwijs veel zwart had. Qua compositie is dat goed, maar iets teveel van het goede. Verder zou ik gaan kijken voor een ander logo, vind deze erg storen.
CrazyIris: Gave foto! Vind hem heel krachtig. Qua kleuren en compositie. Om dan toch nog iets op te merken had aan de bovenkant iets meer ruimte gemogen.
Dandy200: Volgens mij is de horizon niet helemaal recht. Verder vind ik het niet zo’n hele geslaagde foto, maar ik kan zo even niet zien wat me stoort. Ik denk dat het met een spectaculairdere zonsondergang de foto mooier was geweest. (Waar je helaas niets aan kan doen)
Deetjeeuh: .
Fem: Leuke foto! De vierde van links had je wellicht iets beter kunnen aansturen qua houding, op deze manier komt ze wat nadeliger uit. Verder had die iets helderder gemogen omdat ik nu het idee heb dat het een grauwige dag was.
GerdjeHoran: Mooie foto! Heel erg mooi scherp en goed gekozen qua omgeving. Enige wat ik vind afdoen is toch wel de compositie. Ik stoor me er een beetje aan dat aan de boven en onderkant van de stengel minder ruimte is. Verticaal komt hij beter uit.
Gianti: Hele mooie foto! Mooie blik van de hond, goede compositie, nice!
Glenstorm: Bij mij oogt de foto niet helemaal scherp. Verder vind ik de compositie van de mensen niet zo geslaagd, op de achtergrond kan je het rommeltje nog wegwerken en ik vind het jammer dat de foto zo grauw is.
Gracezellaa: Ik weet echt niet waar ik naar moet kijken, welke vogel het middelpunt is of scherp zou moeten zijn. De achtergrond is rommelig. Nee, niet zo’n geslaagde foto. Voor de volgende keer zou ik één vogel uitkiezen en die vol in beeld nemen. Daarbij ook zorgen dat hij óf helemaal voor de baal staat zodat je een mooie zwarte achtergrond krijgt, of juist helemaal niet en ervoor zorgen dat er enkel groen op de achtergrond is. Geen andere vogels, geen balen etc.
Gub: Dit vind ik echt een onwijs gave foto! Wauw! Ik kan niet geloven dat je de zonsopgang hebt gefotografeerd. Dan moet je echt vroeg op

Hanna_94, ik vind het helaas niet zo’n geslaagde foto. Ik had het vliegje onder het hoofd weggewerkt want die stoort. Verder iets meer hals/borst/buik van het paard zodat ie links wat beeldvullender was.
Heavenslove: Ik vind dit echt een prachtige foto! Sowieso je hele ijsland serie. Wauw!
Horserider22: Voor in de dierentuin vind ik het een leuke foto!
Iejoorr: Hele mooie omgeving! Ik vind het qua compositie alleen wat minder geslaagd, je mist zo eigenlijk een beetje de diepte, foto is vrij plat. Daarom was ik waarschijnlijk of heel laag bij de steen daar gaan zitten en dan een foto gemaakt, of een mooie plant op de voorgrond.
Ingvild: In deze foto mis ik wat contrast. Ook zijn sommige delen van het meisje een beetje overbelicht wat erg jammer is.
Isacalixa: Jammer van de hondenriem, verder had er nog wat meer nek/borst van de hond op de foto mogen staan. Voor de rest vind ik hem wel erg mooi! Mooi scherp op de ogen, rustige bijpassende achtergrond, top!
Ismy: Waauuw, weer zo’n heerlijke foto van jou! Echt om bij weg te dromen. Enige puntje vind ik rechts die bladeren (?) die zo glimmen.
It_is_me: De koe lijkt niet helemaal scherp, in ieder geval niet bij de ogen en daar zou de focus moeten liggen. Verder staat de koe er niet zo voordelig op en is het jammer van de drukke achtergrond.
Jespri: Jongetje springt erg mooi uit de foto! Stoor me alleen een beetje aan de omgeving aan de bovenkant, maar dat is helaas erg lastig.
JewEmm: Mooi dat je dit hebt kunnen vastleggen! Helaas vind ik de foto op zichzelf niet zo geslaagd. Ze zijn hel erg in het hoekje gepropt en en van de twee staat er niet helemaal op.
Joeluna: Ik had liever aan de bovenkant iets minder ruimte gezien en aan de onderkant iets meer van haar. Houding van het meisje vind ik niet zo geslaagd.
Joysieee: Gave foto van de maan! Mooi zo met die wolken ervoor!
Killyenn: Ik vind het qua compositie alleen wat minder geslaagd, je mist zo eigenlijk een beetje de diepte, foto is vrij plat. Daarom was ik waarschijnlijk dichter bij de planten gaan zitten (of bij een) en dat als voorgrond gebruikt. Licht is wel erg mooi. Lensflare rechts stoort me wel.
K_m: originele foto. Leuk dat ze zo afsteken tegen de lucht. Verder heb ik er niet zo heel veel op te zeggen eigenlijk.

Leonie_m: Voor de volgende keer zou ik het lijntje netjes wegwerken. Het paard iets meer naar links zodat er net nog een tikkeltje meer van het paard op staat, ook iets meer borst. Qua nabewerking vind ik hem ook niet super.
LoveUggs: Hij lijkt niet helemaal scherp. Als effect vnd ik het wel leuk gedaan. Teugels had ik weggewerkt en ook houding van het meisje vind ik niet helemaal geslaagd.
Maaaarije: Mooie foto! Aan de lucht had ik wat extra helderheid of contast toegevoegd. Verder vind ik hem goed gelukt.

Magda_90: Wat een schatje! Enige is dat ik de foto mooier vind met wat meer contrast.
Manonfleur: Compositie had ik liever wat lager gezien. Dichter bij de grond. Met die omgeving zou je echt iets leuks kunnen doen, nu vind ik hem niet zo heel speciaal.
Mariett: Gave opstelling! Paard had het beeld iets meer mogen vullen, teugels minder dicht op de rand en meer borst. Verder ook iets naar rechts gekanteld.
MarijeR: Wat ontzettend gaaf! Zo dichtbij! Heel mooi gedaan. Met welke lens en welke instellingen?
Marit: Ik vind dit echt een SUPER gave foto! Heerlijk die kleuren, echt een speciala effect. Welk filter heb je hiervoor gebruikt?
Marjoow: Originele compositie! Vind het eigenlijk wel wat hebben. Wel jammer van het overbelichte deel op het halster en de spriet rechts. Dat maakt het iets minder.
Monbyou: Jammer van de sprietjes voor het gezicht. Leuk dat je er zo dichtbij kon komen!
Nefertarie: Ik vind de uitstraling van het model niet zo heel erg geslaagd. Verder wel goed nagedacht over de kleuren en kleren bij elkaar!
PrimaDonna_ : Mooie kleuren, de vlinder past er goed tussen! Hij staat wel erg centraal. Ik had ervoor gekozen om de vlinder meer links in beeld te plaatsen.
Revanches: Wat een onwijs lieve, sterke foto! Wauw! Ik vind hem heel erg geslaagd!
Robin_rikkie: Leuk effect over de foto en originele compositie.
SalliBalli: Gaaf hoe het paard erop staat! Vind dat de nabewerking qua zw de foto wel een beetje verpest.
Sharonplugge: Leuke foto! Jammer dat het boeket er een beetje rommelig op ligt. Het was mooier geweest als hij met al bloemen deze kant op had gelegen.
Shiloh: Heel erg gaaf! Wat is het?
Showteam: Alweer zoooo super lief! De kleuren zijn gewoon perfect bij elkaar! De kleuren van de kitten in combinatie met de achtergrond. Wauw!
S_imonee: Mooie foto! Goed moment, had iets scherper gemogen maar dat is erg lastig.
Sicayes: Jammer van het paard op de achtergrond. Verder een leuk moment, maar jammer dat het veulen rechts afgesneden is.
Sodeletuut: Leuke foto! Kleuren passen erg goed bij elkaar en een mooie compositie.
SternPhoto: Enige wat ik zou hebben gedaan is nog iets lager en recht van voren. Verder vind ik hem zo erg leuk gemaakt! Goed dat de witte hond niet overbelicht is en de bruine niet te donker.
Suuszels: Grappige foto zo! Misschien iets meer van de arm van het mens en dan iets minder aap. Dat je echt alleen die twee armen hebt en hoe de vinger dan wordt vastgehouden, maar dat betekent niet dat dit geen leuke foto is zo!
Taarss: Leuke foto! Gaaf paard ook. Enige wat ik had gedaan is hem naar links kantelen en het oog wat scherper.
Tesseke: Heel gaaf drieluik! Past op deze manier perfect bij elkaar. Mooi qua contrast, goede composities, nice!
TeSzZz: Hele mooie compositie en kleuren! Super. Lieveheersbeestje springt er goed uit.
Tigress: Mooie foto! Goed gedaan zo met de zonsondergang. Mooi moment van het paard. Rechts iets meer ruimte was denk ik wat mooier geweest. Nu springt ie nog een beetje het beeld uit.
Tivara: Erg mooi beeld zo! IWaar is dit?
Valerie98: Jammer dat de foto onscherp is. De houding laat het paard niet op de beste manier uitkomen en er had iets mere gras op gemogen.
Wendy1978: Ik vind de foto (compositie) en daarbij het effect niet echt veel doen. Jammer!
XxLiEsJuHhxX, lief! Verder had je er zelf al commentaar boven geschreven, en daar ga ik in mee. Ogen zouden er nog iets meer uit mogen springen maar dat is verder alles.

Yvly: Mooie compositie van het paard! Foto had ik iets mee rnaar links gekanteld. Verder lijkt het lichaam scherper dan het hoofd.
ZeStijgert: Gaaf dat je een koala hebt kunnen fotograferen! Erg jammer van alle takjes. Het hoofd lijkt jammer genoeg niet erg scherp.