[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:17

VWB een winkel zou je Foto Konijnenberg eens kunnen proberen, die hebben een vestiging in Turnhout. Mijn Belgische topografie is niet fantastisch, maar dat dat een Vlaamse plaats is weet ik iig wel zeker, of 't onder Vlaams Brabant valt daarentegen zou ik je niet durven zeggen :D

http://www.fotokonijnenberg.be/

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:48

Turnhout is ongeveer 2uur rijden naar daar en dan nog is terugkeren... :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 23:55

nynke_aafke schreef:
wie kan mij als leek vertellen welke camera ik het best kan kopen om zowel mooi stand als beweging's foto's kan maken?

Onder normale omstandigheden kan elke spiegelreflexcamera dat. Alleen lang niet elke 'fotograaf' kan het. Wil je mooie stand en bewegingsfoto's leren maken dan moet je vooral heel veel in jezelf investeren. Goed leren fotograferen met een DSLR kost veel tijd en energie. ;)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:48

Ik heb vandaag een cameratas gekocht waar 2 lenzen inkunnen. :D Hij was wel 50 euro maar dan kan ik voorlopig weer vooruit..

Nu nog een baan vinden zodat ik kan gaan sparen voor een objectief!

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:56

Iemand die wat kan fotoshopen voor mij $

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:02

@Likemaaike: vraag het eens in het centraal aanvraagtopic beeldbewerking :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:46

Eastpak schreef:
Turnhout is ongeveer 2uur rijden naar daar en dan nog is terugkeren... :P
Als ik zie hoe de prijzen in bv. Antwerpen in een "normale" fotozaak zijn tov de gemiddelde prijzen bij Konijn België haal je die 4 uur autorit eruit, tenzij je ook een speciaalzaak in de buurt hebt :=

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:34

Hier nog een paar vragen van mijn kant! :D Wij willen graag thuis een spiegelreflex aanschaffen voor het fotograveren van de paarden, stalling en beestenboel etc. Na een aantal keer goede reacties te hebben gehad van kennissen over de canon eos 500D waren we eigenlijk al om. Mooie foto's en redelijke prijs.

Maar wat ik me nu afvroeg: Is dat een beetje een handbare camera als je nog niet eerder een spiegelreflex hebt gehad? Of kan je dan beter verder zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:42

Wat bedoel je met "een handbare camera"?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:43

Een camera die ook voor de beginnende fotograaf goed te gebruiken is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:46

Oh jawel hoor :j

Maar verwacht niet dat het allemaal vanzelf gaat. Je zult je met iedere spiegelreflexcamera moeten verdiepen in de techniek en instellingen, op de automaat kun je beter een compactcamera kopen (want betere kans van slagen). Maar in principe is het een heel logische camera.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:48

Nee dat begrijp ik. Het zal ook wel even duren voor je dat door hebt maar dat is zo met bijna alle techniek :j

Edit: Nu ik er toch zo over nadenk toch even goed bespreken wat we nu willen. Ik heb alle tijd en wil alle tijd nemen om een spiegelreflex onder de knie te krijgen maar als we hem echt allemaal gaan gebruiken thuis dan kan ik me voorstellen dat mijn ouders daar echt niet op zitten te wachten. En dan zou ik bijvoorbeeld beter een compact camera kunnen aanschaffen.

In ieder geval bedankt voor de opheldering! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:56

Als je wil investeren in je kennis over fotografie en een supermooie beeldkwaliteit belangrijk vindt, dan is een digitale spiegelreflexcamera the way to go.

Wil je (naast evt handmatig instellen) ook lekker kunnen klikken op de automaat en zonder al te veel nadenken toch mooie foto's kunnen maken, dan is een bridge camera misschien beter. In dat geval zou je eens kunnen kijken naar een Panasonic Lumix DMC-FZ-camera (na de FZ volgt nog een getal). Super fijne camera's met veel zoom, mooie kleuren etc. Een compactcamera (waar ook deze bridge camera's onder vallen) hebben echter wel een kleinere sensor waardoor (insert bijzonder technisch verhaal) de beeldkwaliteit nooit kan tippen aan die van een digitale spiegelreflexcamera.

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:18

Hallo,

Onlangs heb ik mijn sony spiegelreflex camera verkocht omdat ik de overstap wil maken naar een Nikon.
Maar nu zijn er zoveel soorten verschillende spiegelreflex camera's dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.
Ik richt me voornamelijk op paardenfotografie/kinderfotografie, welke camera en/of lens is hier het meest geschikt voor?
Ik ben bereid om cursussen te gaan volgen om meer informatie te krijgen over het gebruik van de camera en het evt bewerken van de foto's.
Ik hoop op nuttige informatie/tips van jullie,

Groetjes Elke

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:30

vanaf welk merk stap je over naar nikon? (puur interesse, het is omdat ik twijfel tss canon en nikon)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:35

Canon en Nikon zijn beiden erg goed. Ze hebben mooie en betaalbare instapmodellen en instaplenzen. Het is puur of jij zelf de menustructuur handig vindt en de camera lekker in je hand ligt en je bijvoorbeeld lenzen kunt lenen van familie/vrienden/kennissen.

Met betrekking tot paardensportfotografie is op dit moment het enige kleine voordeel van Canon dat Canon iets meer aanbod heeft aan professionele lenzen in de goedkopere prijsklasse. En anders kun je altijd nog uitwijken naar lenzen van andere merken zoals Sigma en Tamron. :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:47

Heb gehoord dat tamron niet zo goed is? Wat is er dan eigenlijk juist niet goed aan? de kwaliteit?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:51

Het merk an sich is niets mis mee. Tamron maakt veel lenzen in diverse prijsklassen. Ze maken goede en minder goede lenzen. Zelfde geldt ook voor de lenzen van Canon en Nikon zelf.

Vaak is het what you pay is what you get. Een lens van 100 euro van Tamron kun je niet vergelijken met een lens van 1000 euro van Canon. Als je 2 soortgelijke lenzen in een soortgelijke prijsklasse vergelijkt is het al eerlijker appels met appels vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 05-11-11 14:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:00

hafjesliefde schreef:
vanaf welk merk stap je over naar nikon? (puur interesse, het is omdat ik twijfel tss canon en nikon)

Sony staat er letterlijk. :+

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:29

oh ja nu zie ik het :+

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:50

haha inderdaad sony ;)
ik wil zelf een camera kopen met één lens waar ik nu even mee vooruit kan, dus als er iemand tips heeft dan hoor ik ze graag.
Ze hebben gewoon zoveel keuze dat ik het eventjes niet meer weet.
is de d7000 misschien wat?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:54

Met een spiegelreflex heb je al gauw meer dan 1 lens nodig. Je kitlens voor de gewone dingen en je telezoom voor bijvoorbeeld voor bij de paardjes.

De Nikon D7000 is een erg mooie camera. NahalietjeB heeft die laatste gekocht met kitlens en een Sigma 70-200mm f/2.8. Mooie set! :D

Je hebt bij Nikon ook een aantal goedkopere modellen zoals de D3100 en D5100. Waarom zit je aan een D7000 te denken en waarom Nikon?

Wat is eigenlijk je budget?
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 05-11-11 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:12

Bagheera_206 schreef:
Je hebt bij Canon ook een aantal goedkopere modellen zoals de D3100 en D5100.

??? :+ :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:31

judithh schreef:
Bagheera_206 schreef:
Je hebt bij Canon ook een aantal goedkopere modellen zoals de D3100 en D5100.

??? :+ :D

--edit
:=

Zou ik soms zelf met Canon fotograferen en mij versproken hebben? }:)

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 20:59

Hier ben ik weer even. Ik wil van mijn eerste salaris de spiegelreflexcamera kopen...helaas ben ik nu nog druk op zoek naar een baan, maar ik kan niet wachten er eentje te kopen. Ik ga van de week eens de camera van een vriend uitproberen; hij heeft een nikon D5000..eens kijken hoe die mij bevalt.

Maar wat ik nog aan het bedenken was en (nog) niet helemaal snap. Stel je voor ik koop de Canon 1100D, en ik koop hier de 55-250mm lens bij. Is het dan ook noodzakelijk/handig om de 18-55 mm lens sowieso er bij te kopen? Zelfde geldt voor Nikon d3100; als ik hier de 55-300 mm lens bijkoop..is het dan ook handig om de 18-55 sowieso erbij te kopen? Mijn logica zegt van wel..maar wellicht bekijk ik het helemaal verkeerd. Dus bij deze aan jullie de vraag ;-).