Goede kwaliteit enzo, snel genoeg?
Omdat het een groot zoombereik is in 1 lens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x_Marr schreef:Hoe is die sigma 18-200 dan?
JW18 schreef:Die Sigma 70-300 is voor zijn prijs een goede lens. Sigma heeft overigens wel een USM, maar dat heet dan HSM. Ik heb al een aantal Sigma lenzen gehad en 1 daarvan had wat last van backfocus. Dit kan ook gebeuren bij Canon.
yvonnepuntnl schreef:Wel eens op deze site gekeken:
http://www.pixel-peeper.com/lenses/
daar staan per lens heel veel foto's
GuitarLove schreef:Heb nog eens een beetje lopen rondsnuffelen op marktplaats. Zag daar een lens die me wel aansprak, ben niet van plan hem nu al te kopen, maar vroeg me af of het een beetje een mooie was:
Sigma 24-70 mm F2.8 EX DG MACRO, met vergroting van 1:3.8
Is dit een handige keus qua bereik en vergroting? Ik weet namelijk niet precies hoe het zit met die vergrotingen. Wat is een normale vergroting voor een macro-lens?
JW18 schreef:@Sander, ik heb zowel de Canon als de Sigma gehad. Beide lenen zijn gewoon erg goed. De Canon is een tikkie scherper op f2.8 en de autofocus is een fractie sneller. Voor de rest merk ik geen verschil tussen beiden. Je maakt met de Canon zeker geen mooiere foto's.
GuitarLove schreef:@JW18. Dus jij zou eerder voor tussenringen gaan dan een echte macro-lens? Ik heb trouwens een NikonOh en kan je mij ook uitleggen hoe dat nou precies zit met die vergrotingen? Een vergroting van 1:1 is dat redelijk normaal voor een macro-lens of zie je eerder bijv. 1:2 ofzo (ik heb echt geen idee)
x_Marr schreef:Hoe is die sigma 18-200 dan?
GuitarLove schreef:Dankjulliewel Kokomo en JW18! Nou snap ik hetIk ga dus op zoek naar een 1:1 (iets anders lijkt me niet te betalen, of wel?)