Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:15

ik snap er niks meer van mensen...

vandaag uitslag, morgen nieuwe foto.
maar de uyitslag is er al, waarom nu ineens weer de uitslag?

begrijp me niet verkeerd hoor...
devica

EngeltjeS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:16

en mensen, blijf a.u.b ontopic.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:21

heej Let niet op het vele commentaar, want dat heb ik gedaan als tips en daar kun je mee verder zie het niet verkeerd tzijn allemaal tips Ik vond dat er veel goeie gedichten waren en ben erg benieuwd wat jullie van mijn beoordeling vinden iets wat volgens jullie niet klopt, meld het of als ik iets verkeerd heb gedaan

paOlien: Ik vind het op zich een leuk gedicht, zeker wat je bedoeld. Maar ik vind dat het af en toe dan is het net of het een beetje hapert bij mij. Dan loop het net niet lekker door. Deze twee zinnen: “Gedachten die niet kwetsen Brengen ook hoop met zich mee” vond ik niet helemaal lekker lopen en de niet kwetsende dingen brengen hoop met zich mee, ik vind het eigenlijk een beetje te ruim. Bij deze zin voelde het bij mij niet helemaal oké, maar dat is mijn mening.

Kim_89:
Dit is ook weer een heel mooi gedicht, zeker als je het verhaal erachter lekker meeleest. Het enige wat mij zelfs een beetje irriteert is het taalgebruik en dan bedoel ik het woordje tij. Ik vind het zo ouderwets en daar hou ik helemaal niet zo van. Ik zou liever een woord gehad hebben dat iets mee van deze tijd is.
“je staart zwiept vrolijk, terwijl
je een bokkensprong maakt.”
Bij dit stukje had ik liever gehad dat je terwijl nog bij de volgende regel had gezet. Omdat wanneer je een gedicht leest, na een regel steeds een rust is, net zoals bij en komma. En bij jou heb je nu: je staart zwiept *rust* terwijl *rust* je een bokkensprong maakt. Ik zou liever willen dat je hem dus naar beneden haalt, maar dat is ook wel weer een kwestie van smaak misschien.

Shalimar: Toen ik begon met lezen en het eerste deel had gelezen, dacht ik nee dit spreekt mij niet echt aan. Het hele verhaal erom heen enz. maar toen ik verder leesde werd het steeds leuker en begrijpelijker. Ik vind dat je daarom ook de afsluiting erg goed heb gedaan. Wel heb ik nog een puntje en dat is dat een gedicht niet perse hoeft te rijmen, want na iedere regel bij jou rijmde het. Dat is iets waar ik niet zo erg van hou en in het begin is het een beetje dwingend rijmen. Op het eind is het wel mooiere rijm omdat het daar gewoon echt klopte en voor je gevoel kon daar ook niet echt een ander woord komen te staan. En voelde het beter en daar was het minder verplichtend.

Nevony: Ik vind het een super gedicht erg mooi en ik kon erg goed de foto ernaast plaatsen. Wel was er 1 regel die ik wat minder vond lopen: “en je hoofd onder bloeiende bomen” deze zin liep niet helemaal lekker door op het gedicht, misschien dat je er beter van had kunnen maken: “En je hoof onder de bomen” dan had het wat mooier doorgelopen en was het minder haperend. Wel snap ik dat je bloeiend hebt willen gebruiken vanwege het feit dat het over de lente gaat. Jij vroeg om tips om te weten, waar je een nieuwe regel moet beginnen. Ik VIND het altijd het mooist als je de nieuwe regel begint bij een nieuwe ademhaling, als je snapt wat ik bedoel. Dus dat de rust na iedere regel is en dat je dan zo weer gemakkelijk verder leest. Bij jou vond ik dat erg netjes gedaan en het is dat je erom vroeg, maar anders had ik deze hint niet hoeven geven, want je doet het volgens mij automatisch al goed, want ik vind dat je het precies op de goeie momenten hebt gedaan.

rudi 1: Whaha zoals ik al zei het is echt een lollig gedicht whaha. Alleen je moet er wel om denken dat het een gedicht is en dus niet alles perse hoeft te rijmen. Zoals jij het hebt geschreven is het een beetje een verplichte rijm geworden en daardoor loopt de zin: “Jou leven was je helaas niet gegund” niet lekker door met de rest van het gedicht. Het lijkt er niet bij te kloppen, omdat het niet door rijmt. Daarom raad ik je het vele rijmen af, omdat je zulke zinnen er dan niet goed meer bij in kan stoppen. Verder vind ik het echt een super gedicht.

rudi 2: Whaha en weer is het een lollig gedicht. Het gedicht vind ik niet helemaal bij de foto passen. Verder wil ik net zoals bij je eerste gedicht even zeggen dat een gedicht niet de hele tijd hoeft te rijmen. Al geeft het rijmen bij dit gedicht wel een heel grappig effect

Nynkk: Zoals je als zei: “Hij is heel vaag” Mij spreekt dit gedicht echt aan, het is niet echt een gedicht waarbij je het op gevoel leest. Dit is voor mij meer gewoon een tekstje dan een gedicht, omdat het niet echt gevoelens geeft. Ik kan me hier niet lekker in inleven, wel heel goed geprobeerd.

Natasja91: Ik vind het een erg leuk gedicht, maar niet bij deze foto. Ik kan deze foto er niet echt bij halen, dit gedicht lijkt meer te horen, bij iets of iemand dat verdwaald is en naar iets op zoek is en alles kwijt is wat hij bezit. De foto waarbij het gedicht hoort straalt vreugde, liefde en een nieuw leven uit en jou gedicht juist het tegenover gestelde. Ik moet wel zeggen dat ik het echt een prachtig gedicht vind, maar het past gewoon niet bij de foto.

Eve_lien: Ook dit vind ik een prachtig gedicht, maar net zoals bij Natasja91 past dit gedicht niet echt bij de foto. Deze alinea:
Verloren in de stilte,
verward door de rust.
Verlangend, maar zo eenzaam,
volledig uitgeblust.
Door dat volledig uitgeblust, lijkt het heel oud en totaal niet op nieuw leven dat er in de wereld is gekomen. En:
Luisterend naar niets,
lopend door het gras.
Lome stilte overheerst,
laat alles zoals het was.
De laatste regel lijkt wel of het vroeger wel leuk was, maar dan ga je naar de laatst alinea:
Niets is nog verandert,
nachtenlang aan een.
Nooit zal het veranderen,
je bent..
.. nog steeds alleen.
En dan praat je erover dat er nog steeds niets veranderd is en daardoor lijkt het wel weer of het vroeger ook nooit leuk is geweest en dat is weer een tegenstelling op: “ laat alles zoals het was.” Verder vond ik het wel een leuk gedicht, maar het gedicht geeft mij niet het gevoel van wat de foto mij geeft.

Elaine: Ik vind het wel een grappig gedicht, maar het is niet mijn type gedicht. Ik hou namelijk helemaal niet van die herhalingen zoals:
Een veulen..
Een veulen in de zon..
Een veulen in de zon, genietend van zijn vrijheid!
Ik had hem mooier gevonden als hij zo was:
Een veulen in de zon,
Genietend van zijn vrijheid.
Was ik maar een veulen,
Wat zo kon genieten van zijn leven.
Maar ik zit vast,
Tussen muren en ramen.
Oh veulen geniet van je vrijheid,
Voordat je het weet sta je op stal.
Misschien is het zo wel een beetje een kort gedicht, maar het leest makkelijker vind ik en ik vind het persoonlijk ook mooier.

mickey1989: Ik vind het een erg mooi gedicht, maar het eindigt met: “Eenzaamheid is alles wat het vind” En dat is precies het tegenover gestelde van wat de foto tegen mij zegt. Ook heb je gebruik gemaakt van deze zin: “en blijft het heerlijk dralen” Ik vind woordje dralen niet zo mooi, omdat het een niet zoveel gebruikt woord in het nederlands is. Bleef ik er een beetje op hangen. Niet dat het echt verkeerd was, maar ik had liever een ander woordje in de plaats gehad, zoals dwarrelen of dwalen.

Frannie: Ik vind het een erg leuk gedicht, het gaat een beetje over de achtergrond van de foto. Ik vind het wel jammer dat het veulen er niet meer in naar voren komt, al was het maar ietsjes. Dat is het gene wat ik wel een beetje mis. Verder vind ik het wel een leuk gedicht.

Devica: Ik vind dit een erg leuk gedicht, heb eigenlijk amper op of aanmerkingen. Alleen vond ik deze alinea wat minder:
voor het eerst
kon je nu ook
je moeder begroeten
met een bries
Deze vind ik niet helemaal lekker doorlopen met de rest. Dit komt ook omdat ik er niet zo van hou dat het stukje “voor het eerst” en “kon je nu ook” en “ je moeder begroeten”. Ik hou er niet zo van om midden in een zin af te breken. Ik had het liever zo gezien:
Voor het eerst in je leven,
Kon je nu ook je moeder begroeten.
Zo’n stukje vind ik mooier en zou mij meer aanspreken.

Blokje: Ik vind het juist wel een leuk gedicht. Het heeft wel wat er zitten niet echt fouten in volgens mij en ik heb verder ook niet echt commentaar.

Horsieslover: Ik vind het op zich wel een leuk gedicht, erg leuk bedacht vooral. Deze zin vond ik niet helemaal kloppen: “Bij de bevalling niet alles goed gegaan” het is een beetje incompleet snap je? Er had nog een “was” in moeten staan volgens mij. En dan is er nog een puntje dat ik minder vind en dat is dat het zo erg veel gerijmd is. Daardoor is het verplicht rijmen geworden en dat is een stuk minder mooi. Een gedicht hoeft niet perse te rijmen hou dat de volgende keer in je achterhoofd.

Kim_89 2: Je hebt helemaal gelijk, dit gedicht past met zijn eigenschappen wel bij de foto, ook al komt het veulen er niet in voor. Wel vind ik dat een beetje jammer. Verder vind ik het wel een leuk gedicht, maar ik hou niet zo erg van die herhalingen en het hoeft niet perse te rijmen. Verder heb ik er niet echt commentaar op, ik wil je nog wel even een pluspuntje geven en dat is dat ik de laatste regel van het gedicht verschrikkelijk mooi bij de foto vind passen. Het is precies wat je in die foto ziet en prachtige afsluiting daarvoor.

Eva_: Ik vind het een erg leuk gedicht vooral omdat het zo afwijkt van andere gedichten. Ik vind het erg leuk dat jij uit de ogen van het veulen hebt geschreven. Ik weet niet maar toen ik jou gedicht las moest ik even denken aan de film: Spirit. Ik vond hem er erg mooi bijpassen door dat omhoog kijken enz. Mijn complimenten voor zo’n leuk gedicht. Het enige dat ik wat minder vond aan dit gedicht was de afsluiting, het spetterde niet lekker. Het had iets meer moeten inhouden die laatste regel.

Natasja91: Ik vind hem wel grappig, maar ik vind het zo weinig met de foto te maken te hebben. Het enige wat het met de foto te maken heeft is de uitdrukking van de lente. Verder had je in de laatste regel: “Dan besef ik mij: ’t is lente!” het woordje mij kunnen laten wegvallen waardoor het mooier door zou lopen. Ook wil ik even zeggen dat een gedicht niet verplicht is om te rijmen, dat is bij jou wel weer zo, het is een beetje verplichte rijm.

3e is geworden:

*
**
Eva_
2e is geworden:

*
**

Devica

1e is Geworden

*
**

Blokje

Ook al vond je hem zelf niet perfect,
Toch was de jouwe de best.
De anderen hadden ook mooie gedichten,
Maar geen een die jouwes overwon.
Kies nu een volgende foto,
Zoals onze traditie gaat.
Met de volgende foto,
Wens ik iedereen succes!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:21

whaha tis wel heel veel commentaar

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:32

gefeliciteerd blokje Plaats maar gauw een andere foto

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:33

Devica schreef:
ik snap er niks meer van mensen...

vandaag uitslag, morgen nieuwe foto.
maar de uyitslag is er al, waarom nu ineens weer de uitslag?

begrijp me niet verkeerd hoor...
devica

ik weet neit zeker of ik je helemaal goed begrijp. maar volgens mij bedoel jij dat er een uitslag was van blokje en dat er dan nu weer een uitslag komt van mij ik zal eht ff uitleggen, blokje geeft commentaar voor de lol en daarmee kun je dan weer verder komen en dit hoeft niet alleen blokje te doen iedereen mag dit doen, je geeft de andere tips

Alleen ik had de vorige keer "gewonnen" om het zo maar te noemen en dus mijn uitslag van wie er heeft gewonnen bij deze foto teld. mijn commentaar is ook gwoon extra.

de enige bijzondere taak die degene heeft die is verkozen om een nieuwe foto te kiezen is kiezen wie de volgende winnaar word. als andere andere winnaars geeft maak dat niet uit en dat is meer om te laten zien welke die het mooist vond, maar de enige die dus telt als echt is van degene die de foto heeft gekozen in dit geval ik dus

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:34

Kim_89 schreef:
gefeliciteerd blokje Plaats maar gauw een andere foto

ben jij het een beetje eens met je commentaar?

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:34

maar ik wil nog ff reageren op een stukje waarvan nujaro zei over 'het tij'.. ik vond dat juist een mooie openingszin zegmaar, en ouderwetse woorden hebben charme en over dat 'terwijl' dat is expres gedaan, dat is modernde dichtkunst waarin een dichter het metrum onderbreekt om te voorkomen dat het eentonig wordt of heel standaard

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:35

Kim_89 schreef:
maar ik wil nog ff reageren op een stukje waarvan nujaro zei over 'het tij'.. ik vond dat juist een mooie openingszin zegmaar, en ouderwetse woorden hebben charme en over dat 'terwijl' dat is expres gedaan, dat is modernde dichtkunst waarin een dichter het metrum onderbreekt om te voorkomen dat het eentonig wordt of heel standaard

ik snap wat je bedoeld, maar het is niet echt iets waar ik van hou maar er zullen andere zijn die het mooi vinden

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:38

jup, dat kan en tis altijd een kwestie van smaak

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 19:38

Hartstikke bedankt voor je commentaar, Nujaro!!
Klopt dat het niet echt bij de foto past, maar zoals ik geloof ik al eerder had gezegd; dit gedicht kwam uit mijn toetsenbord rollen toen ik die foto zag.

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:39

jullie hadden mijn gezicht moeten zien.....
ik had het nooit verwacht...
echt super!!!!!!!!!
IK BEN EERSTE....
sorry moest even voelt heeeeel goed.
dankje!!!!!!!

blokje gaat direct opzoek naar nieuwe foto

komt er dus aan

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:40

mogen er ook eigen foto's op?????
en als het mag wie heeft er een goed uplood programe ik krijg hem nammelijk niet op mijnalbum...

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:41

schiet vooral op, ik wil dichten

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 19:42

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:50

ik zal jullie eerst een voor stel doen....
ik heb en een foto op internet gevonden.
maar ik heb vandaag me knijn in laten slapen. en daar wil ik graag een mooi gedicht bij dus als ik nou een foto van hem plaats en jullie er bij dichten lijkt jullie dat wat.
of willen jullie liever de foto van het internet???

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:52

Het is jouw keuze, maar omdat het jóuw konijn is, wordt het misschien een beetje persoonlijk voor jou als we iets schrijven wat niet klopt

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:52

nee dat maakt niet uit hij komt er aan als het lukt

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:53

Gefeliciteerd iedereen
haha dat commentaar bij mij

Chocopasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 19:53

Jup, daar ben ik het mee eens.
Maar misschien kun je een beschrijving erbij geven van je konijn?
Sterkte!!!

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:54

iemand nog een ander programe :S ik krijg hem er niet op snik

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:56

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:04

het lukt niet jullie krijgen de andere foto....
Afbeelding

kinderen uit afrika.. dat is het succes!!!!

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:06

wowww grootheid

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:09

nu is tie weer klein