[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:05

Ik kan niet schatten hoeveel ze waard zijn

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 17:48

@rink: ik denk dat een liefhebber hier toch min. 20 euro voor over zal hebben.

@Carita: 7,50 is geen raar bedrag voor deze.

@wolfie: ook voor deze moet je net een liefhebber treffen maar ik denk dat je dan zo rond 5 a 7,50 zit.

@1234: jij wordt ook al beter . Het hoofdstel zou wat meer in detail afgewerkt kunnen worden, de ogen staan scheef en ik krijg het idee dat het geheel niet zo netjes is afgewerkt? 5 euro

@Denise: ik vind het leuke tekeningen maar ik kan hier nog geen bedrag voor noemen.

@Lunas: ook voor deze zou ik geen bedrag voor geven, vooral ook omdat het achter de oren zo 'afgekapt' is.

@Nikki_jimmy: hij is leuk geworden maar veel zou ik er nog niet voor willen geven. misschien een 2,5 euro'

@alena: zelf zou ik de vacht wat donkerder gemaakt hebben, verder is het een leuk plaatje, 2,50 euro

@Jennietje: leuke tekening maar nog niet helemaal kloppend qua verhoudingen, vind hem ook wat krasserig. Ik zou hier nog geen bedrag aan willen koppelen.

@hafjesbokker: 1 die lijkt wat 'plat' er zit niet veel diepte in, materiaalkosten. 2 vind ik al veel beter 5 a 7,50 euro.

@Dark_Bloom: leuke zachte stijl, ik denk als je een goed lijkend portret maakt dat je zeker met 7,50 kan beginnen.

@babe: die vind ik heel stoer gedaan 15 a 20 euro zeker

@sonnyke: beetje jammer van de achtergrond, hij '' zakt" er nu een beetje in weg zeg maar. Ik zou die achtergrond donkerder maken. Mooier was geweest om het blanco te laten maar goed. Als je de achtergrond nog netjes afwerkt (let op krassen) dan 10 euro.

vanavond doe ik de rest

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:25

@ FNANNE: mogen der dan alleen maar Rembrandts en Picasso's onder ons hun kunsten vertonen? Ik denk dat het voor iedereen van waarde is (ook de mensen die minder kunnen tekenen) en mensen der veel van kunnen leren???

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 20:48

@ Cyntje: Het is nog een beetje stripachtig vind ik. Nog niet echt diepte zegmaar, rond de 7.50 denk ik. (Niet dat ik zelf goed kan tekenen enz. hoor:P maar hier even mijn mening)
@ Melisje: Erg stripschtig en niet echt veel details Ik zou hier nog geen geld voor vragen. Maar verder vind ik het wel een leuke stijl.
@ Lessien: Voor de liefhebber van elfen kun je zeker 15 euro vragen. Erg mooi vind ik het ...

Hier mijn nieuwste tekening: eerst de fotö:
Afbeelding
Hier de tekening. Helaas is die door de foto te nemen in het donker met de flitser erg slecht geworden, daardoor zie je ook allemaal duidelijk lelijke strepen zegmaar.. Mar dat is dus niet zo in het echt. Ik wil vooral weten of ik al vooruit ben gegaan;) Nu zie je sommige lijntjes helemaal niet meer en de iets dikkere juist te dik:(
AfbeeldingKus Luuz

Remy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:35

Cyntje schreef:
@ FNANNE: mogen der dan alleen maar Rembrandts en Picasso's onder ons hun kunsten vertonen? Ik denk dat het voor iedereen van waarde is (ook de mensen die minder kunnen tekenen) en mensen der veel van kunnen leren???

Ik denk dat wat Fnanne bedoelt is, en dat vind ik ook wel een beetje, dat als je je tekening hier wilt plaatsen voor een taxatie, je dan ook wel wat moeite mag doen om dat zo kwalitatief hoog mogelijk te doen. Dus geen tekeningetje gemaakt onder de wiskundeles in een ruitjesschrift, dat soort werk. En liggend van de zijkant gefotografeerd. Daar kun je toch geen taxatie over doen?

Als je geld voor je werk wilt vragen of wilt weten wat het waard is, doe er dan ook wat moeite voor om het netjes te presenteren. En anders kun je toch gewoon een eigen topic openen?

Sorry Fnanne indien ik je verkeerd begrepen heb.

Fnanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:14

Cyntje schreef:

Tuurlijk niet, wat ik bedoel is dat het topic nu vol raakt met afbeeldingen waarvan sommigen niet eens af zijn, of die idd zoals Remy het zegt, in een (bijvoorbeeld) wiskundeschrift gemaakt zijn. Als je jezelf en je werk goed wil laten zien (het is een vorm van presenteren) zorg dan dat de presentatie én je werk in orde zijn. Dus: góede afbeelding van een werk wat je bewust hebt gekozen omdat je er een waarde aan verbindt (anders plaats je het niet in dit topic)
Daar hoef je geen Rembrandt voor te zijn, absoluut niet! Maar bedenk wel dat anderen er naar kijken met de bedoeling er een waarde aan toe te kennen, dus kritisch kijken. Mensen doen er moeite voor, zorg dan dat datgene wat je laat zien ook in orde is...
@ Remy: dat bedoelde ik dus idd

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:28

Ben even nieuwschierig wat jullie voor deze tekening zouden willen geven. (ik heb m voor niks opgestuurd, maar t is pas mijn 5de tekening)
Afbeelding

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:49

Mooi Derma, ong. 3 a 5 euro, ik kan niet schatten, maar ik zou er ong 3,50/4 voor geven, ik ken de foto, wel, daar vind ik hem op lijjken, maar danmeot je weer hebben of Amanda Partout erin ziet
Tinka had voor mij ook een mooie tek. gemaakt, die op de foto leek, en waar ik niet het paard in zag. Maar ik vind hem erg mooi, en ik herkende Partout er wel in,
Deze foto is het he?:
Afbeelding
Ong. dus tussen de 3 en de 5 euro.
Sorry voor dat stukje over paard erin zien, want dit is het hoeveel waard topic, sorry...!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:59

@Derma.. Niet beledigend oid bedoeld, maar ik vind het meer van een vlugge schets weg hebben dan een portret.. Zou er dus ook geen geld voor neerleggen..

Ik mis wat meer detail etc. Vind het verder wel een mooie schets.. netjes gedaan etc.. Maar wat ik al zei, niet als portret..

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:15

en deze:
Afbeelding

Ik ben niet van plan mijn ''tekenprijs'' hoger te gaan maken ofzo, maar gewoon even het niveau.
áls het natuurlijk geld waard is.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:34

Ik ben eens rond gaan speuren op sites van professionele tekenaars, waarvan de 1 beter is als de ander. Die vragen voor vergelijkbare tekeningen dezelfde prijzen, maar dan niet voor een origineel exemplaar, maar voor een reproductie!!!

Utan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:48

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd welke tekening van mij jullie het beste vinden. Het zijn wel allemaal oude werken aangezien ik gestopt ben met tekenen maar degene die toch eens willen kijken en beoordelen, alvast bedankt
link: http://www.freewebs.com/bl0kje/deel1.htm
Ze staan een beetje in volgorde, in deel 1 mijn eerste tekeningen, deel 3 mijn laatste werken. Alles is gemaakt met potlood, a4.
Ik besef heel goed dat het meeste dertien in een dozijnwerk is, en je mag dus heel kritisch zijn met je commentaren Ik zou het echter wel leuk vinden moest je vooral kijken naar de technische dingen en de stijl, en niet zozeer naar het gebruikte materiaal.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:50

Ik vind het paard dat met zijn neus bijna over de grond gaat...of gaat rollen (2de tekening geloof ik) het mooist!

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:51

je bedoeld met schilderijen zoals je die zelf maakt?? Of tekeningen..

Ik heb bij tekeningen eens rond gespeurd en vond daar veel verschillende dingen.. De een vraagt een 10tje de ander 65 euries.. En erg beroerde tekenaars durven ook nog een prijskaartje eraan te hangen..

Maar zodra je naam hebt, of een beetje bekend ben in de sector. Denk ik dat je makkelijker meer vraagt en mensen makkelijker meer geven.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:52

@ FNANNE Ok Fnanne, ik begrijp dat kladjes en half af werk geen zin heeft maar ik vind wel dat iedereen zijn kunsten mag vertonen, want niemand is goed genoeg en de 1 vind het werk van een ander wel mooi en de ander, het blijft toch smaken verschillen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:53

@utan.. waarom ben je gestopt??

Ik vind vooral veel eigenlijk in een soort stripstijl.. Ehm.. hoe leg ik dat uit.. Wel realistisch.. maar niet fotorealistisch..

Ik denk dat in deel 3 de mooiste zitten.. de 3e..

edit;

@cyntje.. Ik vind het logisch dat iedereen het mag plaatsen. In de buurt van Rembrandt komt toch niemand Denk ook niet dat je een kopie van iemand wilt zijn. Maar tekeningen die niet af zijn, halverwege, of idd in een wiskunde schrift . Die zijn nog niet te beoordelen op waarde.. Een schilderij/tekening die niet af is heeft nog geen waarde.
Feit blijft wel dat er zat tekeningen tussen zitten die gewoon (nog) niks waard zijn.. Het lijkt af n toe over te komen of de helft wil tekenen om zo snel mogelijk er geld voor te krijgen.. En dat is zonde..

Smaken zullen altijd blijven verschillen. En dat is maar mooi ook. Maar als ik iets niet mooi vind, kan ik nog wel zien of het goed is of niet..
Ik houd bv van realistisch.. alles wat er buiten valt is niet geheel mijn smaak. Maar de schilderingen van Oneilltje kan ik zeker wel waarderen.

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:00

Uhm rebeltje ik weet niet of je het zo bedoeld?? Maar ik teken zelf niet op kladjes enzo... maar ik reageerde op fnanne...
Ik geef mijn tekeningen veel aandacht en weet dak ook nog lang niet super teken maar ik vraag er zelf ook nog geen geld voor.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:03

bedoelde het algemeen.. Maar omdat ik jouw reactie voro me had gelezen

Heb iig geent tekening van jou in mn hoofd.. weet ook niet of ik die al gezien heb

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:04

ja das die van dat witte hondje...pagina 30... maar op mijn site staan der meer, ook mij oudere en mijn nieuwere.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:10

Aha... ik volg niet continue het topic, reageer iig niet al te vaak. Aangezien ik voor andere net zo streng ben als voor mezelf.

Vind het op de eerste plaats een hobby, en later miss meer.. Maar voor de eerste kunstwerken van sommige en dan meteen om geld gaan zitten springen.. Valt het idee voor mij weg.. Om snel rijk te worden moet je iig niet gaan tekenen

edit; Die van jou is ook zeker geen kladje. Geen perfect werk nog. Maar iig netjes en je kan zien dat het niet in een uurtje gebeurd is. Oefening baart kunst Volgens mij geldt dat zeker voor pastel, dat je het ff in je vingers moet krijgen. pagina kan ik trouwens niet openen, naja krijg niks in beeld.. Zelfde als bij remy van de week

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:18

??? nouja der komen der nog meer en ik zie ook wel dat ik steeds beter vooruit ga...dat hondje is pas het 2de dat ik ooit getekend heb en vond het aardig gelukt.
doei doei

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:25

rebeltje schreef:
@utan.. waarom ben je gestopt??

Ik vind vooral veel eigenlijk in een soort stripstijl.. Ehm.. hoe leg ik dat uit.. Wel realistisch.. maar niet fotorealistisch..

Ik denk dat in deel 3 de mooiste zitten.. de 3e..

Waarom ik gestopt ben is eigenlijk heel simpel: Ik vond het niet leuk meer.
Wat betrefd de stripstijl ben je niet de eerste die me dat verteld, ik weet verder eigenlijk ook niet zo goed wat ik daarover moet zeggen aangezien ik niet helemaal weet wat daar precies mee bedoeld word.
Iig bedankt dat jullie de tijd namen om mijn tekeningen te bekijken en te beoordelen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:29

das een goede reden.. wel jammer..

Tjah.. realistisch.. maar niet fotorealistisch., In de zin van je tekent een paard na, de tekening lijkt ook op de foto.. Maar niet als kopie ehm.. niet tot in de details zeg maar..

Lastig uit te leggen...

Miss ga je het ooit weer leuk vinden.. teveel gedaan??

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:45

rebeltje schreef:
das een goede reden.. wel jammer..

Tjah.. realistisch.. maar niet fotorealistisch., In de zin van je tekent een paard na, de tekening lijkt ook op de foto.. Maar niet als kopie ehm.. niet tot in de details zeg maar..

Lastig uit te leggen...

Miss ga je het ooit weer leuk vinden.. teveel gedaan??

Misschien wil ik er ooit wel eens terug mee beginnen maar nu iig nog niet

Wat betrefd de waarde van tekeningen moet ik eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een tekening (of schilderij) ben tegengekomen die ik het geld waard vond dat men ervoor vroeg. (zelfs niet die van de grote kunstenaars).
Hier op bokt vind ik de schilderijen van oneilltje79 echt prachtig. Ik weet niet wat ze ervoor vraagt maar van deze zou ik iig misschien wel een posterafdrukje kopen (nr 10 en vooral nr 24 vind ik heel erg goed)

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:58

Niemand iets over mijn tekening te zeggen?
xxx