[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 19:33

babe schreef:
Ik heb een hele simpele camera al 3 jaar. Deze camera staat maar wat op mijn kastje omdat ik er niks meer mee doe, slechte kwaliteit foto's enz. Ik gebruik die van mijn broertje heel vaak, maar die vind dat ook niet meer goed nu.
Dus ben toe aan een nieuwe fotocamera.
Het probleem is, dat ik er helemaal geen verstand van heb.
Maar ik zoek een camera met iig deze dingen:
- Bij beweging scherpe foto's
- zwart/wit functie
- Filmpjes hoeft absoluut niet
- niet duurder dan 300 euro
- Goede camera voor vooral natuurfoto's en landschappen.
- Maar eigenlijk scherp bij alle soorten foto's (natuurlijk )
- Als je klikt , dan meteen een foto maakt.

Zo ongeveer.. er zijn natuurlijk wel meer dingen. Maar dan kom ik vast boven de 300 euro.
Welke camera raden jullie me aan?
Ik heb ook al op pagina 1 alle foto's bekeken. En een paar merken opgeschreven. Ben benieuwd of jullie dezelfde denken als ik.

Alvast heel erg bedankt.

Nog meer mensen een idee voor een camera voor mij ?
Ik heb ook in comsumentengidsen gekeken, maar daar kom ik ook niet echt uit. Er is zoveel keus. En betekend het altijd hoe duurder hoe beter?

Kimmb

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 20:05

Mijn ozo gewaardeerde camera; canon powershot a60; is onlangs verdwenen (lees gejat)........
Dus nu mag ik op zoek naar een nieuwe. In principe wil ik gewoon de canon houden(oftewel mijn eigen a60je TERUG ), was er echt super tevreden mee.
Dus dan heb ik keuze uit:

Canon a540, a610, a620 of zelfs de a700.

Hmm vanmiddag dacht ik nog dat het zeker de a620 werd, maar nu ik de a540 heb gezien (is pas uit) en ook de nikon coolpox 7900 leek wel aantrekkelijk.... :s

Iemand ervaring? (ik wil zeker niet zo'n grote lens camera, heb eens gekeken naar de camera's die hier veel genoemd worden en die zijn naar mijn smaak veels te groot).

@ babe, misschien is een van bovenstaande camera's iets voor jou?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:20

Ik heb een nieuwe camera nodig..
En nu zag ik laatst een Canon EOS 500N te koop staan,Nouja,Canon spreekt me iig al heel erg aan omdat dat in principe zelf al hele goede fototoestellen zijn.

Maar is dit wel een echte goede?Zijn ze al heel erg oud?

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 21:31

@ kimmb, ja, die zien er ook goed uit

Kimmb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:53

OK ik ben eruit, het is de canon a520 geworden!

Waarom?
* 4 MP is meeeer dan genoeg voor 10x15 cm fotootjes, als ik kijk naar wat voor fotos ik maak en wat ik ermee doe, dan heb ik zeker niet meer MP nodig (ik heb in de afgelopen 3 jaar nog geen een foto uitvergroot, niet omdat ik geen mooie foto's had, maar gewoon niet).
* zoom is 4x, ik wil op zich wel meer zoom, maar dan krijg je bijna altijd meer MP en zit je ook meteen aan een duurdere prijs
* dan heb je ook nog dat brandpunt en diafragma gebeuren en daarin was de 520 vergeleken met al die andere in deze categorie voor mij de beste.
* werkte op de a60 heel veel met de sportmodus, die je bovenop via een draaiknop kon kiezen. Die draaiknop op a620 / a540 a700 zit er nog steeds, maar dan hebben ze de actie stand niet meer direct verkiesbaar gesteld (je moet dan kiezen voor scene en daaran op je schermpje nog eens kiezen voor kinderen en dieren, maar ja als je dan zover bent is de actie alweer verdwenen...)

Vandaar ! Hopelijk heb ik alles woensdag binnen JOEHOE

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:54

@indianrose: is dat geen analoge spiegelreflex? volgens mij zijn dat goede camera's, heb er verder geen ervaring mee.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 18:57

Dat is idd een analoge spiegelreflex. Wij hebben zelf de analoge Eos 300 en die is super!! Maakt prachtige foto's Hou er bij spiegelreflexcamera's wel rekening mee dat je ook lenzen aan moet schaffen dat die meestal nog het duurste zijn

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:28

babe schreef:
babe schreef:
Ik heb een hele simpele camera al 3 jaar. Deze camera staat maar wat op mijn kastje omdat ik er niks meer mee doe, slechte kwaliteit foto's enz. Ik gebruik die van mijn broertje heel vaak, maar die vind dat ook niet meer goed nu.
Dus ben toe aan een nieuwe fotocamera.
Het probleem is, dat ik er helemaal geen verstand van heb.
Maar ik zoek een camera met iig deze dingen:
- Bij beweging scherpe foto's
- zwart/wit functie
- Filmpjes hoeft absoluut niet
- niet duurder dan 300 euro
- Goede camera voor vooral natuurfoto's en landschappen.
- Maar eigenlijk scherp bij alle soorten foto's (natuurlijk )
- Als je klikt , dan meteen een foto maakt.

Zo ongeveer.. er zijn natuurlijk wel meer dingen. Maar dan kom ik vast boven de 300 euro.
Welke camera raden jullie me aan?
Ik heb ook al op pagina 1 alle foto's bekeken. En een paar merken opgeschreven. Ben benieuwd of jullie dezelfde denken als ik.

Alvast heel erg bedankt.

Nog meer mensen een idee voor een camera voor mij ?
Ik heb ook in comsumentengidsen gekeken, maar daar kom ik ook niet echt uit. Er is zoveel keus. En betekend het altijd hoe duurder hoe beter?

Ik zit inmiddels te denken om een Kodak Easyshare DX 6490 te kopen.
Maar daar zit maar 16 mb kaart bij ? En hoe duur is een 265 kaart?
Zitten er ook nog hele leuke speciale functies op? wat zijn de nadelen en voordelen van deze camera?

Ik zit ook nog te denken aan de Canon powershot G5 , maar volgens mij is die te duur. (meer dan 300 euro?). Daar heb ik ook nog niet genoeg over geinformeerd. Dus daar weet ik helemaal niks van. Wie heeft meer uitleg daarover?

Ik hoef niet meer te sparen, dus als ik er uit ben kan ik eindelijk meteen een nieuwe kopen en dat wil ik heel graag

Kimmb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:02

geheugenkaarten , als we het over een SD kaart hebben zijn via internetwinkels +- 12-15 euro.
Goed zoeken want er zit flink veel prijsverschil in (had eerst een kaart besteld bij waar ik mijn camera had besteld, dat was een 512 MB kaart, voor 45 euro's en nu heb ik m ergens anders besteld voor 18 (!) euro's)
Ik dacht dat er bij elke digitale camera wel een 16 mb kaartje werd geleverd.
Verder zijn kan ik je nog wel wat interessante linkjes geven, maar mag ik die hier ook plaatsen (sites betreft informatie en prijsvergelikjingen). ?

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:50

Ok, bedankt.
(ik denk wel dat je hier linken mag zetten)

Yoshimi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:56

Ik ben ondertussen ook weer eens toe aan een nieuwe camera, maar ook ik zie tussen de bomen het bos niet meer.
In eerste instantie is mijn oog gevallen op de Konica Minolta Dimage Z6, maar die is nu nergens meer te krijgen. Weet iemand een vergelijkbare camera? De enige voorwaarden die ik eraan stel:
- Meer dan 8x optische zoom
- Mogelijkheid voor een externe flitser

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:30

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:10

Oke ik ben dus op zoek naar een camera, maar zie door de merken de camera's niet meer

Wie kan mij helpen (als je goed advie shebt kun je evt. ook pb-en )

Ik ben op zoek naar:
Een camera rond de 200 300 euro ietsje duurder is niet erg ietsje goedkoper ook niet

Ik wil hem gebruiken om:
Mijn tekeningen te fotograferen
Mijn cavia's
en hamsters
paarden

Nog wat:
Het zou leuk zijn als hij ook in de binnenbak mooi e foto's maakt
ik wil ook graag goede scherpe bewegingsfoto's maken
macro stand zou ook leuk zijn
film ook, maar dat hoeft niet persé
en ik wil ook graag dat ik tussen 2 foto's niet weer een minuut moet wachetn voor ik weer een foto kan maken, dus tussen twee foto's in wil ik max. 10 sec. moeten wachten en liefst nog minder natuurlijk

Wie kan mij helpen
Ik dacht zelf aan een cybershot, maar die liggen wel wat boven het bugget

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:12

En ik heb eigenlijk ook een vraagje wat is het verschil tussen digitale en optische zoom?

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:23

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:26

Nee, ik wil de Z700

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:34

nog kleine reactie over de olympus c-150
ik vind dit een erg slecht toestel hij maakt bij ons op den duur de foto's kapot door er een lichte steep doorheen te maken dus die foto's kan je weggooien.
en nu heeft die weer wat nieuws dat als je baterijen op zijn (is niet altijd het geval) dan gaan alle lampjes knipperen en dan geeft die geen beeld meer en wil die niet meer uit, je moet dan de baterijen er uithalen en dan opnieuw er in doen en als je geluk hebt dan doet die het en anders gaat die weer knipperen enzo. ik vind het heel irritand en ik wil er ook echt geen foto's meer mee maken.
ik heb nu een eigen camera gekocht (die olympus was van mijn vader, gratis gekregen ooit bij de groene stroom.)
mijn nieuwe camera is een samsung digimax A6 ben daar heel tevreden mee geeft goede foto's min punt is dat hij slechte foto's maakt waneer het donker is, en hij soms te laat klikt, verder heeft hij veel fucties en geeft goede foto's ben erg tevreden mee. (op mijn site www.de-bazelruiters.tk vind je foto's die met mijn samsung zijn gekaakt)

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:55

OHOHOH HIJ IS TER!!!!! (mijn canon a520!)
Eerste indruk: nee he wat een plastic prullending... en zo klein
Poes was meteen slachtoffer, en zie hier het resultaat:

normaal:
Afbeelding
dichtbij:
Afbeelding
maxinmaal ingezoomd (4x), auto reed +- 60 km/u
Afbeelding

Hier (http://www.mijnalbum.nl/Album=XCGULXHF) kan je de foto's nog meer uitvergroot zien (de uitvergrote versie kan je nl niet deeplinken). 1e 3 foto's zijn nog van mijn a60, de laatste 3 van de a520.

Dus behalve dat ie klein en plastic is, maakt ie wel kei goeie foto's
JOEHOE Ik ben BLIJJJJJJJJ !!!!

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:02

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:57

JW18 schreef:
Ik zou niet voor een konica minolta kiezen, omdat ze failliet zijn.
voor de rest: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... era&sort=2

Succes

Ze zijn helemaal niet failliet Ze stoppen alleen met het maken van camera's. Hun fotocamera afdeling wordt verkocht aan Sony!! En zij gaan er mee verder.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:18

ja sony heeft het van km overgekocht, maar daarom gaat het wel slechter met garanties en dergelijke van je km camera. Sony gaat alleen voor een zo hoog mogelijke producties zonder een goede service etc. te bieden.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:25

@Kimmb ,Gefelicteerd! Leuk!

Ik ben ook erg blij , want ik heb ook een nieuwe camera gekocht
Van Fujifilm S5600
Hij maakt super foto's zo te zien. Heb al de zwart/wit functie uitgevonden
En inzoomen en beweging gaat ook super
*o/*

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:43

@ babe
idd heeeeele leuke camera, heb ik ook nog in optie gehad. Maar vind m denk ik net iets te groot (in omvang). En dat vind ik lastig als ik m ergens naar toe wil sleuren.
Maar nogmaals errug leuke camera, ben wel beetje jaloers....

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:23

Ja hele leuke camera , wel toevallig, de camera die jij nu heb. Was uitverkocht en moest ik dus op wachten een week, of ergens anders kopen. Toen kwam ik deze tegen.
Maar anders had ik de zelfde gehad of de Z740 maar die was ook uitverkocht

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:48

JW18 schreef:
ja sony heeft het van km overgekocht, maar daarom gaat het wel slechter met garanties en dergelijke van je km camera. Sony gaat alleen voor een zo hoog mogelijke producties zonder een goede service etc. te bieden.

Slaat nergens op. Je kan ze nog gewoon kopen en in de winkel werd tegen ons gezegd dat je nog gewoon je garantie kreeg als je nou een toestel kocht.