litteltje schreef:Wineds schreef:Jep, downloaden, de mappen invoeren en dan gaat alles automatisch
Litteltje; die achtergrond met blokjes is standaard in PSP en valt niet weg te krijgen, op die manier kan je altijd zien dat je op je laatste (meestal ook hoofd) laag zit te gummen. Wanneer je geen blokjes maar een wit vlak wil dan moet je een nieuwe afbeelding openen, grote instellen en achtergrondkleur (wit dus!) en dan daar je afbeelding als laag opplakken, daarna kan je dus naar wit gummen
Maar ik wil dus dat als ik hem upload, en ik heb bijv. een rond plaatje, dat de achtergrond níet wit is maar juist doorzichtig
Dus ik dacht, met die blokjes wordt het ook doorzichtig, maar dat is niet zo.
Dan moet je je bestand opslaan als PNG-bestand of als PDD/PSD-bestand ipv JPG of JPEG. Bij het uploadprogramma moet je even kijken of dit type daar wordt ondersteund.
Hier
http://www.bewired.nl/artikelen.php?id=12
kun je daar wat meer over lezen.
PNG slaat twee lagen op, PSD/PDD meer lagen, maar neemt dus ook meer ruimte in.
Als je iets weggumt en je ziet die blokjes, heb je dus 2 lagen in je foto; dat wat je ziet en dat wat je hebt weggegumd. Als je het gewoon als JPGbestand opslaat, maakt photoshop daar automatisch 1 laag van en heb je al het werk voor niks gedaan.
Hoop dat het zo wat duidelijker is...!