[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 21:15

Ik zie op Facebook steeds van die presets voor LR/PS voorbij komen. Je krijgt dan zoveel duizend presets/actions voor €27. Zag er ook één voor €49.

Zou dit het geld waard zijn? Heeft iemand hier ooit zoiets gekocht?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:27

Ik heb er een paar die bepaalde films na proberen te bootsen (VSCO). Je kan wel snel door de verschillende mogelijkheden lopen dat vind ik een voordeel. Je moet er wel van houden om je foto aan te passen, als je normaalgesproken alleen kleine aanpassingen maakt en graag dicht bij het beeld blijft dat de camera heeft gemaakt zou ik het niet doen. Dit is wel een bekende met voor- en na beelden. Het is in feite een collectie met een aantal vaste voorinstellingen.

Mijn week 15:
Het tuigje wegschoppen geeft geen mooi resultaat, zonder was natuurlijk mooier geweest. Ik ben wel tevreden met de achtergrond en de houding van de hond.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:46

Bellatrix schreef:
Ik zie op Facebook steeds van die presets voor LR/PS voorbij komen. Je krijgt dan zoveel duizend presets/actions voor €27. Zag er ook één voor €49.

Ik heb nooit presets gekocht. Ik weet ook niet of dat echt een voordeel heeft. Maar ik ben ook geen nabewerker. Beetje contrast of witbalans en dan houdt het bij mij op.

maj0

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:04

Ik heb ze toen gratis gekregen via zoom. Wil wel eens kijken of ik ze nog op de computer heb staan. Dan kun je die wel krijgen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:01

maj0 schreef:
Ik heb ze toen gratis gekregen via zoom. Wil wel eens kijken of ik ze nog op de computer heb staan. Dan kun je die wel krijgen.

en wat kun je met die van jou dan? Ik wil er best wel eens mee experimenteren. Maar ben dus geen echte nabewerker.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 11:33

Nou graag!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:17

Deze is van vorig jaar. Ben een beetje aan het opruimen en kwam hem tegen even omgezet naar zwart/wit en dat vond ik wel erg tof. Dus bij deze mijn inzending voor week 15

Afbeelding

Bedankt voor de feedback. Ik doe uploaden via de bokt upload dus dat haalt helaas wel wat van de kwaliteit weg. Foto is hier op het scherm namelijk goed scherp. Snap wel dat het niet zo'n spannend beeld gaf. Maar in tijden van Corona moet ik het doen met de zeldzame momenten dat de camera mee gaat.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 13:33

germie schreef:
maj0 schreef:

en wat kun je met die van jou dan? Ik wil er best wel eens mee experimenteren. Maar ben dus geen echte nabewerker.

Euh verschillende dingen. Heb ze met zwart wit en kleuren.

Bellatrix schreef:
Nou graag!!

Stuur me even pb met je mail adres ga ik kijken of het lukt om ze te versturen via wetransfer

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:08

Bellatrix schreef:

Er zijn ook veel gratis presets beschikbaar, google maar eens op free presets. Gewoon legaal.

Persoonlijk gebruik ik eigenlijk nooit presets.
Alleen een zelfgemaakte import preset die wat standaard dingen doet bij het importeren van alle foto's in lightroom.
Heb er wel een aantal en die gebruik ik hooguit voor een z/w omzetting om snel wat voorbeelden te zien en dan bewerk ik de foto alsnog zelf in lightroom.

Week 15
Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:08

Ik gebruik wel presets, een aantal gedownload maar dan wel aangepast.
Als ik bijv een bruiloft in dezelfde opstelling heb qua licht ed danbewerk ik 1 foto en gebruik dat dan op de hele serie (die ik nog naloop)

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:00

Week 15

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 20:37

Week 15. Geen oren naar voren dit keer maar toch vind ik het een mooie foto.

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:54

Ook deze week weer tijd gevonden voor een rondje feedback. Blijft zeer leerzaam al is het ook een stukje eigen smaak natuurlijk hoe ik reageer. Leuk weer dat er zoveel mensen deelnemen.

Athelas
Prachtige foto. Mooi landschap, je krijgt zin om op reis te gaan.

Bellatrix
Wat leuk dat je eens wat anders op de foto hebt gezet. Ik vind het gebruik van deze kleuren erg mooi. Wat betreft de scherpte ben ik er niet over uit of ik dat met die twee wazige takjes zo op de voorgrond mooi vind.

Caitlin_K
Wat een prachtige omgeving om te fotograferen. Leuk model ook. Heb hier niets op aan te merken.

Calice
Leuke speelse foto. Is meer een kiekje voor mij. Leuk voor de maker/eigenaar maar voor de kijker niet veel zeggend.

DrawnHorse
Lekkere actie foto! Mooie hond ook. Mis het puntje van de staart en je horizon staat niet recht.

evaval
Leuk zeg zo'n fotoshoot. De kleuren die je hebt gebruikt zijn voor mij wat aan de roze kant. Hierdoor komt de lucht erg vlekkerig over en knalt het paard er een beetje raar uit. Wellicht dat dit met de bewerking te maken heeft of met het uploaden.

Fem verzamelt hier
Heerlijk zo in de tuin! Al hoef je deze week geen vuurtje te stoken om het warm te krijgen. Mooi kiekje, verder geen bijzondere foto.

Fris
Mooi model, heb hier niets op aan te merken.

Gerdjee verzamelt hier
Mooie reportageachtige foto. Ik vind hem erg geslaagd.

germie
Prima foto, heb hier niets op aan te merken.

Isa
Wow, jij hebt de heide echt op een topmoment weten te vinden. Dit maakt de foto echt wel af. Heb hier niets op aan te merken.

JewEmm verzamelt hier
Daar zit hij dan met zijn stropdasje op een takje. Leuke lentefoto. Heb hier niets op aan te merken.

joeluna
Wat een lieve foto! Zou dat zelf niet durven om zo in de wei te gaan liggen. Foto is gewoon mooi, niet bijzonder maar heb er ook niet echt wat op aan te merken.

Joysieee
Zo, dat is weer eens wat anders. Leuk gespeeld met kleur en compositie. Ik hou hier wel van. Heb er niets op aan te merken.

lifaya
Prachtig model, knapperd om naar te kijken. De foto zelf vind ik lastig te beoordelen. De uitsnede en compositie doen niet echt iets met mij. Het is het zo allemaal net niet dat terwijl je wel en juiste licht te pakken hebt.

LoveUggs verzamelt hier
Oeh, leuk een blonde Schotse Hooglander. Die zie je niet zo vaak. Ik vind het een zeer geslaagde foto. Heb hier niets op aan te merken.

magda_90 verzamelt hier
Ik denk dat ik deze foto tot nu toe de beste van je kattenfotoreeks vind. De balans, eenvoud en toch het huiselijke wat je hebt weten vast te leggen spreekt mij erg aan.

maj0
Wat een schatje! Leuk zo dat kleine leven. Fototechnisch zou je wat meer op ooghoogte kunnen gaan zitten en wat spelen met je diafragma. Nu is de achtergrond wel erg aanwezig.

MarijeR
Super leuk zo'n egeltje. Lekker verstopt tussen het gras. Die kom ik nou nooit tegen. Heb hier verder niets op aan te merken.

Nayomie
Fascinerend, je blijft hier naar kijken. Het is net even anders dan je gewend bent en de compositie is eigenlijk best gek. Door deze scherpte diepte hou je het ook spannend. Leuk gedaan.

NESCAFE
Fijne sfeer heb je weten vast te leggen. Het vroege voorjaar wat op gang komt met het nog niet echt stralende voorjaar. Ik hou wel van dit sfeertje.

Nicje87
Super schattig. Heb hier niets op aan te merken.

Niobe
Gaaf zo met dat doorkijkje. Mooi uitgewerkt. Heb hier niets op aan te merken.

quatta
Leuk zo'n toevallige ontmoeting. Prachtige foto met nieuw leven. Heb hier niets op aan te merken.

quintenvo
Een geval van big kitty is watching you. Mooi gemaakt en goed uitgevoerd.

rosslover
Wat heb je een mooie omgeving gevonden om dit model te fotograferen. Prachtig! Foto zelf vind ik ook zeer geslaagd. Al mis ik persoonlijk de beentjes. Mede omdat de heg ook zo laag is zou ik dus net iets meer willen zien aan de onderkant.

Sharani
Wat heb jij de bloesem mooi weten vast te leggen. Heb hier niets op aan te merken.

Suuszels
Deze foto vind ik lastig. Hoewel ik de kat prachtig vind mis ik vrolijkheid in de foto. De kleuren zijn erg donker en ook doordat je van bovenaf hebt gefotografeerd komt de kat erg klein en een beetje angstig over.

Thats_Me
-

xMayo
Heerlijke foto, alles met bergen is sowieso leuk om naar toe te verlangen in deze tijd. Heb hier niets op aan te merken.

XxLiEsJuHhxX
Wat leuk dat je dit hagedisje zo op de foto hebt weten te zetten. Is prima gelukt naar mijn mening. Heb hier niets op aan te merken.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:25

That's me ooghoogte ben ik met je eens. Maar was op dat moment even niet mogelijk. Later wel gedaan.

Helaas diafragma kan niet naar beneden. Heb nog geen lens die dat wil.

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:29

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 16:31

Week 15
We blijven even bij de kleine Aleisha

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:05

Bedankt voor de feedback! En ik twijfel ook of ik dat wat vind hoor. :=

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:19

Week 15:
Je moet wat met alle gehamsterde wc rollen (grapje natuurlijk ;) )

Afbeelding
Bokt upload maakt de kwaliteit deze keer wel heel slecht :(

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 00:42

Thats_me, de onderkant van de foto was heel lelijk, het was midden op een parkeerplaats dus aan de onderkant stonden hobbels zodat de auto’s niet verder konden :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:42

Na lang getwijfeld te hebben vandaag kies ik toch voor deze foto voor deze week.
Mijn week 15:
Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:08

Heel erg bedankt voor de feedback.

Deze week was de supermaan er.
Toevallig moest ik om 5.00 uur in de ochtend werken en kon ik eens proberen de maan op de foto te zetten.

Week 15
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 09:47

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:43

Week 15
Afbeelding\
Ook maar een paardenmodel meegenomen naar de bloemetjes :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 10:22

Week 15
Foto van gisteren :) merrie en veulen.

Afbeelding

evaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:09

week 15:
Afbeelding
bloementjes in de tuin!