[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:33

Bellatrix, wie is Melissa?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:34

Sorry, Astor. :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:35

Oh!! Oké! volgens mij is er een typfoutje. Ze heeft Astor 2x genoemd. De foto van Astor die er staat is in mijn ogen ook werkelijk haarscherp!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:35

Oh vandaar mijn verbazing. :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 13:36

Citaat:
Astor
Heel leuk en origineel idee! De kleuren vind ik ook mooi. Wel mis ik scherpte helaas, net de finishing touch.

Ik denk dat dit rosslover moet zijn.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:38

magda_90 schreef:
Astor rosslover
Heel leuk en origineel idee! De kleuren vind ik ook mooi. Wel mis ik scherpte helaas, net de finishing touch.

rosslover moet dat zijn inderdaad, excuses. :j

Jolijnn schreef:
Het was vooral de bedoeling dat de voorstukken weg vielen en het om de koning en koningin gaat,
ik heb veel geprobeerd maar mijn leraar vond deze de mooiste kwa positie.

Dan komt de foto inderdaad overeen met je idee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:39

Aha dan is het duidelijk. :j

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:40

Kopiëren en plakken is soms zo moeilijk. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:42

Haha! Is niet erg hoor. :D Gaat bij mij ook niet altijd even goed. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:43

:') Kan het alleen niet meer wijzigen, maar het zal wel duidelijk zijn nu.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:58

NESCAFE schreef:
Ismy Gaaf dat bewegende effect van de lensbaby. Welke heb je? Het enige wat ik als fb kan geven is dat ik het nooit zo mooi vind is als een model echt in haar ooghoeken kijkt, verder mooie foto.

Bedankt voor je fb. Pfoe ik moet even kijken welke dat is hoor :+

edit: lensbaby composer, erg fijne lens!

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 15:38

magda_90: leuk sfeertje! Ik vind de voorgrond erg leuk bedacht.

Astor: mooie foto, ik vind alleen de kleur van de ogen onrealistisch blauw.

rosslover: ik vind het idee leuk, maar vind dat de foto op de telefoon erg wazig is.

Jolijnn: wat een mooie foto! vind dat het eerste schaakstuk iets wegvalt aan de onderkant.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:12

Bedankt voor jullie feedback! Ben het eens met degene die zeiden dat de 'spookjes' meer de diepte in mogen :j

Mijn feedback van week 1:
Ik doe het wel een beetje kort en bondig vanwege de hoeveelheid, dus onderbouw alles misschien niet helemaal zoals het zou moeten :P

Agossie verzamelt hier
Heerlijke foto! Enkel het 'wit' mag van mij wat witter, zodat het bontje ook wat frisser oogt.

Ash_
Geweldige lucht, mooie 'skyline'. Jammer dat de horizon scheef staat.

Asselruiter
Moest even goed kijken wat het nou was haha. Leuk gebruik gemaakt van lijnen, patronen en scherpte-diepte.

Astor
Nice! Hij is qua compositie nog niet heel optimaal (net iets te veel ruimte links). Ook is door het hoge contrast de zwarte delen te zwart geworden, zie liever nog wat informatie daar in.

Babel verzamelt hier
Heerlijke foto, niets op aan te merken!

Bellatrix verzamelt hier
Lekkere kleuren en gave compositie! Ook hier niets op aan te merken!

billionache verzamelt hier
De locatie is mooi, helaas zie je daar nu niet zo veel van door het overbelichte. Ook helt de hond wat naar voren. Achtergrond te licht, de hond te donker. Ik denk dat in dit geval kleur ook niet de juiste keuze is, omdat het geel van de lucht de aandacht trek. Ik weet niet of je in RAW fotografeert, maar dan kan je de achtergrond een beetje terughalen. Zwarte dieren met sneeuw is een lastig iets :j

binky
Ha, wat een held is die kat! Tof dat je dit hebt weten vast te leggen. De foto mag wat nabewerking hebben om iets meer te spreken, zoals contrast en overal wat lichter/helderder.

Brechtjee verzamelt hier
Topfoto!

Bumblehorse
Mooi moment en gepositioneerd. Het geheel mag wat lichter. Bewegingsonscherpte bij de benen voegt naar mijn idee wat extra actie toe.

caaramel
Compositie is niet helemaal daar waar het moet zijn. In dit geval zou ik de klok rechts bovenin plaatsen en de versiering recht naar beneden, zodat je de andere hoek van de klok nog ziet. Die voegt wat extra's toe in je foto.

calice
De lol straalt er vanaf! Ook hier mag het sneeuw wat lichter, om het geheel wat helderder en frisser te laten ogen.

cathyenbeau
Oef, wat een kunstwerkje dit. Geweldige vormen!

Carolaaxxxx
Ik denk dat je als je meer borst, minder lucht had gedaan de plaatsing van het paard beter is. De lucht is een grijs vlak, wat ik dit geval niet zo veel doet voor je foto. Het geheel is wat te oranje. Het dijkje (?) is een mooi element!

crazy_horses
Ook weer een kunstwerkje, maar dan heel strak in vergelijking met voorgaande vuurwerk-foto's. Mooie compositie ook!

CrazyIris verzamelt hier
Wat een fijne foto! Niets op aan te merken.

Crazymel
Weer zo'n leuke sneeuwfoto. Hij is ietsje onderbelicht, mis wat 'leven' in de ogen van de hond. Ook had ik de boom links eraf gecropt.

Dandy200
Nette foto, leuk zo in het vierkant. Paard heeft een 'tevreden' bekkie haha. Misschien is hij in zwart-wit sterker.

Deetjeeuh
Wat cool! Als je de volgende keer ook nog je flitser gebruik ben je zelf ook scherp.

_Elke
Foto heeft wat boeiends, echter komt hij niet helemaal uit de verf als hoe die nu is. Hondje meer in het midden plaatsen zal al beter doen en meer contrast; dan komen de lijnen van het riet mooi me met de hond. Hij is ook wat overdadig oranje.

EskeGirl
Fijne foto zeg! Mooi gebruik van het licht. Jammer dat de lucht wat uitgebeten is, die trekt iets te veel aandacht.

Fellow
Toffe foto!

femmelz
Ook mooi, niets op aan te merken. Leuk gebruik gemaakt van de verschillende lijnen.

G_entle
Net iets te klein om te beoordelen, maar mooi schouwspel zo. Mooi dat het zonnetje net op de paarden scheen. Jammer van de auto's op de achtergrond en de iets scheve horizon.

glenstorm verzamelt hier
Mooi! Perfect bijna, op de missende scherpte na. Heerlijk, die baard!

Gracezellaa
I like this. Geen idee hoe je het gedaan hebt, maar leuk met die bokeh!

Gub verzamelt hier
Er mist onderin de foto net dat beetje vuurwerk om het geheel in balans te houden. Wel lekkere kleuren!

Hanna_94 verzamelt hier
Mooi dat je de schaduwen hebt opgehaald, zo oogt de foto wat frisser. Ik denk dat als je de lucht meer blauwer maakt ipv het groenblauwe gaat hij sterker worden.

HeavensLove verzamelt hier
Mooi sfeerplaatje, jammer dat het paard ietwat scheef/beenwijds staat.

hilly200 verzamelt hier
Haha wat heeft hij nou in zijn mond? Mooie kleuren, mooi licht. Gewaagde compositie, vind het niet eens zo heel erg storen.

horserider22
Fijne plaat. Hij mag een stuk meer contrast hebben, wat lichter in het geheel. Dan wordt hij wat pakkender denk ik.

Iejoorr
Je hebt het origineel een stuk gecropt, of niet? Hij mist wat kwaliteit. Fotoformaat zou ik of vierkant houden, of gewone fotoformaat, dit is het net niet; wat niet helemaal ten goede komt van je compositie. Vorm van het vuurwerk is wel mooi!

Ingvild
Oeh, I like this one. Lijkt wel een boom in avondlicht!

Irene96 verzamelt hier
Prachtig portret. Mooi licht en fijne expressie.

it_is_me verzamelt hier
Mooie plaatsing in het vierkant. Mis wat kwaliteit en 'vernieuwing' binnen alle maan-foto's.

ismy
Het concpet is mooi, echter zijn er veel dingen die beter uitgewerkt kan worden. Makeup mag wat zachter, de randen van het roze is vrij hard. Een beetje retouch (zoals schaduwen onder ogen en rimpels weghalen) is nodig zodat je daardoor niet afgeleid kan worden. De parelketting zit net niet helemaal flatteus voor het model, haar bovenlichaam wordt nu extra benadrukt door die ronde vorm in combinatie met het witte shirt. Licht uit het vaasje doet nu eigenlijk niet zo veel; er valt bijvoorbeeld geen licht op het boek en het model. Zie hier wat ik bedoel (hopelijk vind je het niet erg): https://farm8.staticflickr.com/7512/156 ... 83d0_c.jpg
De blik van het model vind ik fantastisch! Zit zeker potentie in deze foto.

Jespri verzamelt hier
Mooie plaat! Hij neigt een beetje te veel naar paars/roze (zie de huid). Hij had ook ietsje meer ruimte mogen hebben onderin.

Jessica_1998
Leuke puntjes in de ogen haha. Hij is hier veel te donker en er mist wat ruimte bovenin.

JewEmm verzamelt hier
Net vastgelegd. Zou hem iets krapper kaderen.

jilinda
Met architectuur als onderwerp is het belangrijk dat de lijnen recht zijn; de vervormingen van je lens gecorrigeerd zijn. De horizon is net een tikkeltje te scheef. Had ook iets minder straat en meer kerstversiering willen zien denk ik.

joeluna
Haha, geweldig moment! Kleuren zijn iets te fel.

Jolijnn
Ook netjes vastgelegd. Mooie compositie zo.

jooproo
Interessante foto! Je weet niet wat het is, maar foto is mooi strak in balans.

Joysieee
Mooi die gelaagde achtergrond. Heel netjes! Zit een fijne sfeer/rust in.

juliaka
Mooi moment van de gans. Het vierkante formaat heeft niet zo heel veel toevoeging naar mijn idee. Jammer dat er weinig licht op de kop van de gans valt, mis nu wat 'leven' in de foto.

Kanzi verzamelt hier
Wat een toffe foto! Echt heel mooi uitgewerkt! Ik zou wel nog even kijken naar de kleur van de vingers, zou ze iets lichter en beige van kleur maken.

k_m verzamelt hier
Wauw, wat een sprekend portret!

Killyenn
Toffe plaat! Niets op aan te merken.

KimdeGroot94
Leuke foto, mooi geplaatst. Alleen de sepia-toning voegt niet zo heel veel.

_Kiki_ verzamelt hier
Mooi idee, mooi uitgewerkt. Snap alleen niet zo goed waarom het onderwerp helemaal in de hoek zit.

LauraBloem
Mooi patronen- en/of lijnenspel. Wel iets te verscherpt.

laurajoy15
Mooi concept! Goed uitgewerkt ook. Had persoonlijk die sterrenlijntjedingetje niet gedaan, maar dat is smaak.

Leonyr
Wauw <3

LinSa
Wat jammer dat de scherpte helemaal verkeerd ligt, achtergrond is mooi!

LOVESUSHI verzamelt hier
Fijne plaat zeg, mooi kleuren!

magda_90 verzamelt hier
Ik weet wat je wilde zeggen met de foto, maar vind hem ook niet genoeg spreken hiervoor. Mis nog iets van een persoon zelf om dat verhaal compleet te maken. De boom trekt de aandacht, terwijl het huis dat moet doen.

manonfleur verzamelt hier
Als het paard en ruiter van de andere kant de hindernis af ging waren zij het lichtpuntje. Nu is dat de kont van het paard haha. Iets meer lucht pakken ook, zodat ze we meer centraal staan in het beeld.

Manou_xxx
Leuk zo die verscheidenheid qua vuurwerk! Netjes.

MarBri verzamelt hier
Prima foto, straalt tevredenheid uit. Maar wat is er gebeurd met de linkerkant? :P

marijepagter
Tof moment zo! Er had iets meer ruimte gemogen onderin.

MarijeR verzamelt hier
Prachtig!

Marit
Mooi zelfportret Marit! Leuk zo in die boog. Daardoor stoort het mij wel alleen een beetje dat hij wat scheef staat. Ik denk dat je als je in het midden stond en evenveel 'boog' in de achtergrond, de plaat toch wat sterker is.

Marjoow verzamelt hier
Nice! Die rook is echt een mooie toevoeging.

Mb_foto verzamelt hier
Net portret. Niet helemaal oké belicht (rechter-oog valt nu 'doods' weg). Ook is hij wat te krap aan de linkerkant.

monbyou
Ook netjes. Misschien kan je nog wat spelen met bijsnijden :)

Murthul verzamelt hier
Prima foto. Mis alleen ook hier weer wat 'vernieuwends'.

MyHu verzamelt hier
Mooi licht wel, zo hoe het op de hond valt. Afkadering kan wat beter, de hond staat net niet in het midden.

MZorro
Wauw <3

Nefertarie
Oei, kreeg er even een naar oorlogs-gevoel bij haha. Lekker grauw. Mag nog iets grauwer denk ik.

NESCAFE verzamelt hier
Wat een gekke foto! I like it. Analoog of zo bewerkt? heerlijke uitdrukking van de kat.

Niene87 verzamelt hier
Mooi portret met iets te felle kleuren.

_Patriciaa verzamelt hier
Prima vastgelegd. Wat zijn zwanen toch mooi. Kleuren ogen wat te donker, mag iets frisser.

ponyaddicted
Nice! Niets op aan te merken.

quartel
Haha, vastgeplakte tong. Leuke foto, jammer van de achtergrond. Die maakt de foto wat druk.

Racheel verzamelt hier
Prima! Mooi die felle puntjes.

RianC
Mooi zo in zwart-wit. Jammer dat je net niet een beetje gezicht ziet van het eerste persoon en dat de scherpte op de luifel ligt.

Rianne_
Haha, wat een leuke hond. Mooi dat je de omgeving erbij hebt betrokken in het beeld.

Robin_Rikkie verzamelt hier
Gaaf zo die combinatie met scherp en onscherp! Mooie bokeh.

rosslover verzamelt hier
Leuk moment! Jammer van je standpunt en de onscherpte.

Sanne_com verzamelt hier
Ook hier voegt het vierkante niet zo veel toe. Compositie is daardoor uit balans. Verder wel mooi scherp en fijne kleuren.

SharonPlugge
Prachtig lichtinval! Als je de onderkant tot de streep bijsnijd met wat van de rechterkant wordt hij sterker denk ik.

showteam
Fijne kleuren! In verhouding met het licht op de achtergrond zou ik de hond ook nog ietsjes oplichten.

Sodeletuut
Nice! Als de achtergrond wat rustiger was, was het plaatje compleet.

sorsie
Heb het idee dat de scherpte net niet op het vogelte zit, maar prima foto.

SternPhoto
Ook deze is weer netjes.

SuperLiesje verzamelt hier
Wauw <3 Mooi licht zeg!

Suuszels verzamelt hier
Mooi! Fijne kleuren. Mooi dat de hond zo opkijkt.

taarss
Prima vastgelegd, mis wat 'extra's'.

tesseke
Blije hond helemaal onder de sneeuw :D Leuk!

TeSzZz verzamelt hier
Heel mooi licht, heel zacht. Mooi!

verography verzamelt hier
Foto kan ik niet zien.

wendy1987 verzamelt hier
Mooi vastgelegd.

weslyjune
Mooi abstract weergegeven, hou daar wel van!

WiancaR verzamelt hier
Beels mooi gevuld zo met vuurwerk, mooie kleuren.

XiiaaooNaa
Prachtig!

Ylvy
Leuke surprise zeg, mooi gemaakt. Foto bevat alleen veel ruis en ik denk dat een andere achtergrond de 'hond' meer doet leven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:14

Bedankt voor de feedback nog steeds!
Leuk ook om dezelfde dingen tegen te komen

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:35

Waauw, bedankt voor deze uitgebreide feedback Lypido! Heb ik zeker wat aan! Bedankt! tuurlijk is het niet erg dat je dat doet, nu zie ik het weer. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:40

Damn, heb een beetje mijn foto een beetje te vroeg geplaatst denk ik, gave macrofoto gemaakt zojuist. :')

*zo bijlees doen*

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 16:42

Hanna_94 schreef:
Hier komt ie... 9 pagina's in Word :P
Sorry als ik soms wat bot overkom of dat het lijkt alsof ik niets positief heb op te merken. Ik probeer maar gewoon iedereen verder te helpen :)

Agossie schreef:
De samenvatting van week 1 - 2015:

MyHu verzamelt hier = Mooie foto, ik mis wat scherpte bij de hond wat wel spijtig is. Positie van de hond is wel heel leuk. Misschien kan je de hond nog iets zwarter laten uitkomen? Met name zijn hoofd is nu niet zwart-zwart.

Dankje voor de feedback :)
Dr hoofdje is in het echt ook bruinig, dus vandaar :+ Dan vind ik het persoonlijk mooi het zo te laten :+

Alle anderen, ook heeel erg bedankt voor de feedback!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:04

ismy schreef:
Waauw, bedankt voor deze uitgebreide feedback Lypido! Heb ik zeker wat aan! Bedankt! tuurlijk is het niet erg dat je dat doet, nu zie ik het weer. :D

Graag gedaan! :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:05

Bedankt voor de feedback Magda en Wendy. :)
Laatst bijgewerkt door Jespri op 08-01-15 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:06

Bedankt voor de feedback! Het is mijn zusje hoor haha. Niet ik. :D
Hoe kan je met de flitser zelf ook scherp zijn wanneer je sluitertijd rond de 1/30 sec is? :P

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:09

Bedankt voor de feedback Lipydo, kan ik wel wat mee! :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:12

Weer een deel van week 2:

Marjoow: Ik vind het een leuke foto, mooi licht. Jammer van de draden, maar deze lijken me ook erg lastig qua wegwerken inderdaad.

Fellow: Ik vind hem iets korrelig overkomen, maar op mijn laptop thuis zag ik dat niet. Leuke foto, mooi helder in de oogjes :)

Asselruiter: Wauw, ik vind hem echt heel mooi gelukt!

WiancaR: Hele mooi foto, juist omdat hij niet in het midden staat. Geeft net wat meer speels effect vind ik.

_Elke: Leuke foto, misschien iets grauw qua belichting, maar verder geen opmerkingen eigenlijk.

KimdeGroot94: Leuke foto!

Marit: Wauw! Die is echt heel gaaf! Mooi de zon vast weten te leggen op het oranje van de huizen en wat een prachtige weerspiegeling zo in het water!

ismy: Leuk gedaan dat het gezicht scherp is maar de handen net niet. Ik vind het een mooi beeld geven.

Mariett: Jammer dat de oren van het paard er net niet helemaal op staan, verder een leuke foto.

LinSa: Leuke foto, alleen jammer dat de rechterkant (linkerkant van het paard) onderbelicht is. Daardoor valt het oog weg.

it_is_me: Wauw! Mooie foto.

MarijeR: Wat een mooie doorkijk zo! Mooi scherp ook, je kan de veertjes heel mooi zien liggen. Leuk effect zo tussen de takken door! En uit de losse hand zo scherp, wauw!

k_m: Mooi beeld met een mooie sfeer erin.

verography: Ik vind het een mooie foto! Knap op het diertje ipv al het gras ervoor. Oog lijkt hier gewoon heel mooi helder/scherp.

marijepagter: Leuke foto! Weinig op aan te merken.

Racheel: Wat je zelf al zegt, de belichting is wat minder. Maar dat is ook lastiger als het al schemert. Verder wel een mooie foto.

cathyenbeau: Leuke foto, ook leuk dat het dier niet helemaal in het midden van het beeld ligt, maar meer naar boven toe.

Bellatrix: Leuke foto, mooi scherp op het neusje idd. Maar ik vind hem zelf denk ik net iets te veel qua contrast. Weet niet precies hoe ik het moet benoemen eigenlijk. Haha.

billionache: Leuke plaat!

Jespri: Mooie foto ook!

manonfleur: Lijkt idd net niet helemaal haarscherp, maar desondanks een knappe foto van 1 strootje! Leuk simpel maar toch moeilijk onderwerp.

magda_90: Wat een mooie foto. Heerlijke sfeerfoto en ik krijg er gelijk zin in thee van :)

Astor: Mooie foto, ook qua licht. Het lijkt alleen net een iets te scherpe rand qua jurk naar de achtergrond toe. Steekt net wat teveel af vind ik zelf. Vooral bij haar rug duidelijker.

rosslover: Leuk gedaan! Ik kan alleen niet heel duidelijk het scherpe deel vinden in deze foto, maar toch een leuk beeld!

Jolijnn: Ik vind het een lastige foto. Het is dat ik weet waar ik naar kijk. Wel erg knap gedaan.

Sommige hebben wat kortere feedback, daar wist ik gewoon verder niets bij te verzinnen.
Mijn eigen foto gaat nog komen, ik weet nog niet of ik die van dinsdag ga gebruiken of misschien van het weekend nog foto's ga maken. Ik wil mijn optie even openhouden en kan anders altijd nog die van dinsdag erin gooien :Y)

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:18

Citaat:
Dandy200
Nette foto, leuk zo in het vierkant. Paard heeft een 'tevreden' bekkie haha. Misschien is hij in zwart-wit sterker.

Bedankt voor de fb. Heb nog even gekeken, maar in zwart-wit is de foto inderdaad sterker. Dat is dus een puntje voor de volgende keer.

Heeft iemand een idee wat ik binnen op de foto kan zetten? Ik fotografeer altijd buiten. Maar omdat het nu slecht weer is en dat nog wel een paar dagen zo blijft, moet ik wat anders voor week 2 verzinnen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:19

Wendy1987 bedankt voor je feedback. :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:25

Dit is mijn week 2, van toen er sneeuw lag. Ik oefen met mijn instellingen door soms wat modelpaarden op de foto te zetten, het is eens wat anders :)
Dit was op de M stand zoals ik tegenwoordig eigenlijk altijd doe.
Instellingen:
Canon EOS 1000d
f/9
1/640 sec
ISO 200
Brandpuntafstand 123mm
Afbeelding
Naderhand alleen maar wat contrast toegevoegd, moet zeggen dat ik wel tevreden met de foto ben.