Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmmyJoycee

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:40

Oeeef, ik was topic kwijt :')

Ik moet ook weer heel wat foto's inhalen.. Maar ik heb gewoon geen inspiratie...

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:02

Mijn feedbackrondje:

Rianne, week 5: Erg leuk idee! Ik vind het alleen wel jammer dat je kan zien dat je de achtergrond hebt zwart gemaakt. Bij je pols bijv.
Ismy, week 11: Ik weet niet zo goed wat ik ervan vinden moet. Wat beeld je precies uit? Ik zie jou je haar achteroverslaan, in een wolk en blaadjes die daardoor weg dwarrelen? De kleuren en compositie vind ik wel heel gaaf!
Loki, week 10: Leuk, weer eens wat anders. Je hebt veel foto's van je gezicht, dus wat meer op de foto is leuk. Wat ik wel wat jammer vind is dat een deel van de achtergrond (links en rechts) is weggehaald. Ik zou de achtergrond helemaal zo houden, of helemaal wil maken, maar dat is mijn persoonlijke mening (:
Loki, week 11: Weer een mooie scherpe foto van je gezicht. Vind het heel gaaf dat je haar voor je oog, die scherp is.
Annetje, week 12: Erg leuk idee! Het lijkt alleen alsof jij jezelf in de foto hebt geplakt. Bij jou komt het licht van linksachter, terwijl jij naar mijn idee in de schaduw van de boom staat. En er zit een wit randje om het hoedje wat dit idee versterkt. Verder een erg leuke foto.
Irene, week 12: Weer zo'n mooie! Ben wel benieuwd hoe jij het voor elkaar krijgt om je achtergrond zwart krijgt, zonder dat je die 'ingekleurd' hebt. (zo lijkt het iig (: )
Loki, week 12: Vrolijke foto! Vind die paarse kleuren er goed bij passen! Heb je zo'n paarse muur, of is het bijgekleurd? (:
Leo, week 10: Leuk! Zwart/wit past er ook goed bij!
Steefvickey, week 12: Leuke foto! Hij is wel wat donker. Je pose is leuk en je ogen zijn ook heel gaaf.
Annetje, week 13: Erg leuk gedaan! Ben het ook eens met dat sjaal-verhaal, maar daar heb je al op gereageerd (:
Irene, week 13: Zoo, mooie close-up. Ook een mooie scherpte/diepte.
Colorado, week 12, 13 &14: Alle 3 erg mooie en sfeervolle foto's! Ik weet niet precies wat je doet op de laatste foto, maar het zwart/wit vind ik er goed bijpassen!

En nog even als reactie op Rianne: mijn instagram is maria_maaike :)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:36

Mijn week 13
Afbeelding

En mijn week 14
Afbeelding

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:27

Mooie sfeervolle foto's Steefvicky! :j

Mijn week 14:
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:26

Week 14

[knip]

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:45

Woww!! Super gaaf, mooi gekozen contrast en compositie. En met dat masker _O_

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:55

Dankjewel MariaMaaike!! Jouw foto is ook erg schattig!!

Annetje, waaaauw gaaaaaf en dat masker!!!! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 15:40

Week 14 alweer...

Ik heb helaas heel erg weinig tijd om feedback te geven, dus ik snap het prima als jullie mij gewoon overslaan, omdat ik zelden wat teruggeef... Volgende week zal ik zeker proberen een rondje te doen! :j

Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:12

Leuk idee! Ik vind alleen de kleuren iets te extreem oranje bewerkt + zo past de jurk er niet meer helemaal bij :j

Mijn week 10! Ik loop ook dramatisch achter
_O-

Afbeelding

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:38

Hoi!

Leo wk 10, heel leuk gedaan! Zou als kleine tip nog meegeven: leg nog iets meer de nadruk op de sneakers, wat meer contrast ofzo. :)

steefvicky wk 12, ik vind 'm niet zo geslaagd.. Kan niet precies zeggen waarom: wat te donker, je gezichtsuitdrukking doet me niks, vind hem wat saai.
steefvicky wk 13, ontzettend mooi. :) Ook erg leuk met die madeliefjes.
steefvicky wk 14, deze vind ik weer wat minder. Mis het 'spannende' wat deze foto juist hoort uit te stralen.

Annetje wk 13, grappig idee! :) Vind alleen de uitwerking kwalitatief niet zo. Ook ben ik het eens met dat je wel de sjaal elke foto om moest doen. :))
Annetje wk 14, gaaf, gewoon keigaaf. :j

Irene96 wk 13, gaaaaaf! Erg gaaf gedaan. Met een macrolens gemaakt? :)
Irene96 wk 14, mooi, maar ik vind hem iets té geel.

MariaMaaike wk 13, mooi! Had zelf het bloemetje weggelaten omdat je kleurige oogschaduw en kleding al redelijk wat aandacht trekt. Verder leuk gedaan!
MariaMaaike wk 14, wauwie! Heb je die zo bewerkt of is ie echt? :D Vind alleen de achtergrond wat druk. :j

Colorado wk 12, gaaf. Erg subtiel gedaan. :) Zou persoonlijk ipv rode sokken witte aan hebben getrokken.
Colorado wk 13, prachtig! Vind het echt zo'n plaatje voor facebook met zo'n tekst erop die iedereen deelt. :)) Vind 'm heel veel positieve energie uitstralen.
Colorado wk 14, leuk gedaan, maar doet me vrij weinig. Weet niet, vind 'm gewoon niet zo. :P

lieke123 wk 10, erg leuk gedaan, ga zo door. :) EDIT: kleine toevoeging, had als ik jou was de eyeliner/oogpotlood weggelaten. :j

Hierbij mijn week 13

Afbeelding

En week 14

Afbeelding

(By the way: ze zijn in het thema 'no-make-up-selfie' :+)

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:43

De eerste spreekt mij het meeste aan! Wel jammer dat je ze in dezelfde setting hebt genomen.
Nu je het zegt was zonder eyeliner en mascara idd natuurlijker geweest. Dit is echter mijn standaard make-up routine dus had er niet over nagedacht eigenlijk _O-

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:33

xLoki schreef:
MariaMaaike wk 13, mooi! Had zelf het bloemetje weggelaten omdat je kleurige oogschaduw en kleding al redelijk wat aandacht trekt. Verder leuk gedaan!
MariaMaaike wk 14, wauwie! Heb je die zo bewerkt of is ie echt? :D Vind alleen de achtergrond wat druk. :j

Het zijn twee echte foto's :D Ik had dat vogeltje op de foto en ik vond het wel leuk om daar iets mee te doen :)
Toen heb ik de andere foto gemaakt en daar heb ik het vogeltje in gezet.
Achtergrond is inderdaad een wat druk, misschien had ik hem wat meer moeten vervagen :j

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 16:40

Irene, hele gave foto! Alleen vind m wat te geel en dan met die blauwe rok vind ik niet zo één geheel..

xLoki, die eerste spreekt me niet zo aan, maar ik kan niet uitleggen waarom niet.. die tweede vind ik gaaf. mooi moment.

Lieke, erg mooie kleuren. :D

Iedereen dankjewel voor jullie feedback op mijn foto's. :D

Hierbij meteen mijn week 14!

Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:04

Yay ook bloesem! :D ik vind het jammer dat je de foto zo donker hebt gemaakt en je huidskleur ni combinatie met je ogen kleurt een beetje vreemd op deze foto. Bij bloesem mag bij mij wel een lichte frisse foto

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:15

Dankjewel lieke! Wat bedoel je precies met dat mijn huidskleur niet bij mijn ogen past? Want ik kan helaas niet mijn huidskleur en oogkleur niet bepalen :')
Hmm ja frisser, je hebt gelijk! Daar zou ik toch nog eens overna moeten denken hoe dat gaat lukken.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:26

Ik heb het gevoel dat je huidskleur op deze foto te oranje is. Heb je de foto niet donkerder gemaakt ?

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:30

Mijn hoofd bedoel je? Die van zichzelf volgens mij best oranje :')
De foto heb ik niet donkerder gemaakt! Een beetje lichter zelfs! En wat vignet toegevoegd,dat wel.

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:30

Oh wow dan was hij al wat aan de donkere kant idd. Dat vignet lijkt heel erg op te vallen. Er lijkt gewoon iets niet te kloppen aan de belichting :P je wangen zijn lichter dan de rest van je gezicht ofzo :p

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:37

Hmm nou ja haha.
Ja over m'n wangen inderdaad, ik had geprobeerd meer contrast te brengen in mijn sproetjes, dus had dat geselecteerd en meer contrast toegevoegd, maar dat was inderdaad te licht, dus het kan dat ik het niet meer helemaal op nul heb gezet, waardoor het nog iets te licht blijkt te zijn. :P

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:52

Ah dat is het dus! Heb je de RAW versie ? als je die naar mij stuurt zal ik eens kijken wat ik ermee zou doen :D
liekevdo@gmail.com

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:25

Je heb een email Lieke. :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:53

Wat een onwijs leuk topic. Er komen echt onwijs gave platen voorbij. Zoveel creativiteit!!

Ik had me zelf ook al voorgenomen om ongeveer elke week een foto te maken. Het is me tot nu toe nog niet gelukt, maar ga het nu zeker doorzetten nu ik dit topic heb ontdekt!
Hier zijn het vooral nog heel veel saaie platen.. Ben niet zo creatief haha.

De kwaliteit is ook niet altijd geweldig, maar ach. Ik doe ook eens een poging.
Heb er nu acht, dus moet nog even doorwerken. :o
Week 1 - Week 2
AfbeeldingAfbeelding

Week 3
Afbeelding

Week 4
Afbeelding

Week 5
Afbeelding

Week 6
Afbeelding

Week 7
Afbeelding

Week 8
Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:00

mijn week 15. Ik zal proberen snel weer een rondje commentaar te doen!

[knip]

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:27

Annetje, week 14: Heel erg gaaf! Kan er niks anders over zeggen! :)
Irene, week 14: Het idee vind ik erg leuk, ik vind alleen de oranje kleur er niet zo goed bij passen.
Lieke, week 10: Erg leuk, lekker lente-achtig :)
Loki, week 13: Zwart/wit vind ik er mooi bijpassen.
Loki, week 14: Ook weer een leuke foto, heb er eigenlijk niet veel op aan te merken (:
Steefvickey, week 14: Erg leuk met die bloesem. Wel een beetje jammer dat de bloesem donker is..
Fee, week 1 tm 8: Welkom! Leuk dat je meedoet! Ik vind je foto's erg leuk, alleen de meesten lijken wel op elkaar, maar zoiets zei je zelf ook al ;)
En voor creativiteit is het heel leuk om even te googelen op zelfportretten fotografie. Op pinterest kun je ook erg leuke ideeën vinden!
Annetje, week 15: Leuke compositie, vind het zwart/wit er ook goed bij passen.

Week 15:
Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:00

Fee_ schreef:
Wat een onwijs leuk topic. Er komen echt onwijs gave platen voorbij. Zoveel creativiteit!!

Ik had me zelf ook al voorgenomen om ongeveer elke week een foto te maken. Het is me tot nu toe nog niet gelukt, maar ga het nu zeker doorzetten nu ik dit topic heb ontdekt!
Hier zijn het vooral nog heel veel saaie platen.. Ben niet zo creatief haha.

De kwaliteit is ook niet altijd geweldig, maar ach. Ik doe ook eens een poging.
Heb er nu acht, dus moet nog even doorwerken. :o
Week 1 - Week 2
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Week 3
[ Afbeelding ]

Week 4
[ Afbeelding ]

Week 5
[ Afbeelding ]

Week 6
[ Afbeelding ]

Week 7
[ Afbeelding ]

Week 8
[ Afbeelding ]

Leuke foto's! Maar inderdaad niet veel diversiteit. Je zou misschien wat inspiratie op kunnen doen op eerder geplaatste foto's :D

Annetje schreef:
mijn week 15. Ik zal proberen snel weer een rondje commentaar te doen!

[ Afbeelding ]

Like it! Mooie houding :j

MariaMaaike schreef:
Annetje, week 14: Heel erg gaaf! Kan er niks anders over zeggen! :)
Irene, week 14: Het idee vind ik erg leuk, ik vind alleen de oranje kleur er niet zo goed bij passen.
Lieke, week 10: Erg leuk, lekker lente-achtig :)
Loki, week 13: Zwart/wit vind ik er mooi bijpassen.
Loki, week 14: Ook weer een leuke foto, heb er eigenlijk niet veel op aan te merken (:
Steefvickey, week 14: Erg leuk met die bloesem. Wel een beetje jammer dat de bloesem donker is..
Fee, week 1 tm 8: Welkom! Leuk dat je meedoet! Ik vind je foto's erg leuk, alleen de meesten lijken wel op elkaar, maar zoiets zei je zelf ook al ;)
En voor creativiteit is het heel leuk om even te googelen op zelfportretten fotografie. Op pinterest kun je ook erg leuke ideeën vinden!
Annetje, week 15: Leuke compositie, vind het zwart/wit er ook goed bij passen.

Week 15:
[ Afbeelding ]

Erg gaaf! Mooie compositie en lichtinval