Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monnikenburg

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:47

nee vindt juist fijn dat mensen het zeggen ook over de houding enzo om op te letten.
Probeer ik tegenwoordig inderdaad wel maar soms moeten er zo snel foto's gemaakt worden, zoals bij de eerste foto want die kleine ukken hebben gewoon no geduld hihi

Aha kloon ga ik vanavond gelijk proberen, dank je.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 16:47

Wat ik niet mooi vond leek me duidelijk, dat staat er ook: het wegwerken. Er komen heel veel lelijk gekloonde foto's voorbij in dit topic, is ook geen ramp verder, zoals ik al zei het is een lastig iets en niet iets wat je zomaar even fantastisch goed kan.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:49

nee zeker niet, maar we moeten voor ons houden, oefening baard kunst. toch.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:51

Ik ben heel benieuwd wat mensen hier van vinden, ik ben niet zo blij met de belichting maar kan er niet te veel meer aan doen voor mijn gevoel.
Afbeelding

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:51

Ik zag dat je intussen toen ik mijn post aan het schrijven was al meer tips heb gegeven. Maar ik doelde meer op je eerste post. Dat je zei dat je het erg lelijk vond. Als je nu zegt dat je heb je niet zo netjes weggewerkt. Let daar en daar op, komt dat al heel anders over. Snap je? (:
Maargoed je andere post zijn wel behulpzaam!

Monnikenburg, ik wil je best uitleggen wat je allemaal beter kunt doen aan de houding en waar je allemaal op moet letten. Maar ik denk dat ik dan een beetje oftopic ga. Maar als je dat graag wilt weten mag je me een pbtje sturen!

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:54

Ga ik doen Yvettee, dank je wel alvast.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:56

monnikenburg schreef:
Wat een leuk topic en goeie tips en bewerkingen zie ik voorbij komen.
Ik zal er van mij ook een paar plaatsen, meestal zorg ik er echter voor dat er niet veel bijwerking nodig is, hooguit touwtjes ofzo maar probeer verder tijdens het fotograferen zelf alles zo goed mogelijk naar mijn smaak in te stellen.
Lukt ook niet altijd hihi

sorrie, foto's zijn geupload via fb
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Knap hoor!
Kan ik je wat tips geven voor de volgende keer?

De foto's lijken me wat wazig? Komt dit door het uploaden/bewerken of heb je niet goed scherp gesteld?
Als het door uploaden/bewerken komt kan ik je een ander programma aanraden :j
Als het door het niet goed scherp stellen komt: Er zijn echt heel veel artikels op internet te vinden wat enorm kan helpen.

Je logo vind ik erg leuk bedacht alleen de nek van het paard oogt wat 'plat' net of het bolle gedeelte is afgesneden. Maar dit is echt een smaak kwestie!

Ik vind het knap dat je de mensen toch goed hebt weten weg te werken, het ziet er wel wat 'copy, paste' uit maar ik zal het je niet nadoen.
Probeer voortaan tijdens de shoot de helpers wat meer van de foto af te krijgen. Als je het in een hoekje moet wegwerken valt het minder op dan echt in het midden bij het paard wat je aandacht trekt :j.

Ik vind je bewerking met kleur net iets te. Foto 1 vind ik het gras en bladeren te fel groen, en bij foto 2 vind ik de heide te erg eruit springen. Dit kan zeker smaak zijn (of een ander beeldscherm, dat wilt ook nog wel is verandering laten zien)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:58

LisaLuna schreef:
Ik zie hele gave nabewerkingen! Hier 1 van mij , was nogal lastig via Photoshop Touch op mijn tablet pff hihi!

Voor
[ Afbeelding ]

Na
[ Afbeelding ]

Z'n hoofd is niet mooi scherp maar het ging meer om het bewerken! Wat vinden jullie? En wat hadden jullie anders gedaan? :)

Ik vind hem net ietsjes té.
Nu is het wit zo flets.
Een uitsnede + horizon recht trekken zou het al een hele andere foto maken :)!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 16:58

Azmay vind de hele foto zelf al niet zo mooi (door de hoek lijkt het hoofd van het paard heel erg groot bijv) Je ziet bij het hek dat er dingen zijn weggewerkt, maar op zich valt het mee. Je bent wel de zweep vergeten :P

Edit: die foto van LisaLuna vind ik voor beter dan na, het wit is bij de bewerkte versie heel erg uitgebeten.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 24-09-13 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:59

Dank je wel, heb ik zeker weer wat aan voor de volgende keer.
Nee de foto's zijn scherp hoor, ik heb ze op fb geupload dus gaat er heel veel verloren helaas.
Volgende keer doe ik het even via een andere programma.

Ja ik hou zelf wel van die kleuren inderdaad hihi

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:01

monnikenburg schreef:
Dank je wel, heb ik zeker weer wat aan voor de volgende keer.
Nee de foto's zijn scherp hoor, ik heb ze op fb geupload dus gaat er heel veel verloren helaas.
Volgende keer doe ik het even via een andere programma.

Ja ik hou zelf wel van die kleuren inderdaad hihi

Zonde! Fb verpest je foto heel erg!
Niet meer doen hé! :+ :+ :')

Ik hou ook erg van kleuren hoor! Soms doe ik ook net teveel.
Wat ik vaak doe is hem dan weer dof zetten en stapje voor stapje ietsjes donkerder anders blijf je in het 'teveel' steken (zo ervaar ik het)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:03

Vond de foto ook niet tof, heb inmiddels een nieuwe lens waar ik positiever over ben.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:04

nee zal het echt nooooooooit meer doen hoor hihi

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:07

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:45

LisaLuna schreef:
Ik zie hele gave nabewerkingen! Hier 1 van mij , was nogal lastig via Photoshop Touch op mijn tablet pff hihi!

Voor
[ Afbeelding ]

Na
[ Afbeelding ]

Z'n hoofd is niet mooi scherp maar het ging meer om het bewerken! Wat vinden jullie? En wat hadden jullie anders gedaan? :)

-kruipt uit meeleeshoek-
Goed dat je de paaltjes wegwerkt maar je bent de schaduwen van de paaltjes vergeten...
Die donkere lijn rechts van de pony.

Ik heb me een tijdje bezig gehouden met fotografie, m'n composities waren naar het schijnt niet slecht maar ik heb veel te weinig tijd om me erin te verdiepen.
Misschien, ooit nog een keer.

-kruipt terug in meeleeshoek-

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:25

Tjeee..wat een verschillen allemaal! En ik ooit vragen hoe iemand het voor elkaar kreeg zijn paard los te laten lopen bij een shoot in de drunense duinen LOL...toen wist ik nog niet wat photoshop kon zeg maar.. Maar toch nog een vraag..mijn vriend is hobbyfotograaf, en ik twijfel om hem een kennismakingscursus lightroom cadeau te doen. Hij werkt nu alleen met photoshop.. Wat vinden jullie fijner om mee te bewerken, en wat zijn de grootste verschillen? Of kan ik hiervoor beter een nieuw topic openen ;-)?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:37

lk gebruik zelf Lightroom voor de optimalisatie omdat ik begin met ARW/NEF en sluit af met Photoshop voor de finishing touch, verkleining en het plaatsen van mijn naam op de foto.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:49

Mijn camera kan niet fotograferen in RAW oid maar ik doe hetzelfde als Magda_90 :)

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:59

Bedankt voor de tips! Ik moet even op een pc kijken naar de foto's want heb het idee dat mijn Samsung tablet het anders laat zien..
En die schaduw, oeps.. voor de rest wel netjes weggewerkt toch? O:)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:06

Unleash schreef:
Ja met die brush inderdaad, dan selecteer je het oog en pas je lokaal de belichting aan toch? Maar bij mij komt daar ook bij lange na niet zo'n mooi effect uit als bij de andere foto's die ik hier langs zien komen.
Maar misschien is dat gewoon een kwestie van oefenen. :P

Misschien heb je hier iets aan? http://photographylife.com/dodging-and- ... -lightroom

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 14:10

monnikenburg schreef:
Ja deze van mij wel hihi maar ja baasjes stonden dan ook grondig in de weg en dan toch even de kleuren iets warmer maken, daar hou ik zelf persoonlijk heel erg van en gelukkig de mensen die de foto's hebben besteld ook.

Ik heb elements 11 gewoon via adobe gedownload

De blaadjes onder de hals van de schimmel zijn te duidelijk gekloond, je kunt beter van meerdere plekken af plukken als je zo'n stuk kloont.
Die met het water is mooi!

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:33

Heb een paar foto's bekeken.
En wat knap wat jullie allemaal wel niet kunnen met photoshop _/-\o_

Nu ben ik zelf aan het klooien met een foto.
Er staan een paar mensen op die ik er af wil hebben.
Met paint ziet het er niet uit en een programma via internet lukt het ook niet mee.
Wat raden jullie aan (+wat gratis is omdat het maar voor 1 foto is)?
Het gaat om deze foto: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7276_n.jpg

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:43

Zul je toch aan het photoshoppen moeten denk ik.... Proefversie downloaden? Weet niet of dat nog kan nu het in de cloud zit. Of Elements downloaden?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:48

Sinds zaterdag heb ik een Sony alfa 58.
Nu ben ik natuurlijk meteen gaan fotograferen en moest mijn konijn er aan geloven.
Helaas had ze een stukje hooi voor haar hoofd. Deze heb ik dus met photoshop weggewerkt. Wat vinden jullie ervan?

Voor:
http://www.bokt.nl/verkleind/dsc00158_-_kopie.jpg

Na:
http://www.bokt.nl/verkleind/dsc00158_s ... _kopie.jpg

Verder heb ik om goed te oefenen het gaas voor mijn andere konijn weggehaald. Ik zie nu wel dat ik nog niet genoeg het haar wat aan het gaas hing weggewerkt heb :o

Voor:
http://www.bokt.nl/verkleind/dsc00140_-_kopie.jpg

Na:
http://www.bokt.nl/verkleind/dsc00140_g ... _kopie.jpg

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:54

Kwaliteit is wel achteruit gegaan want ik heb de foto's even verkleind voor dit topic.
Jammer genoeg is het licht aan de linker kant wel té fel.
Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding