Ik heb voor her eerst serieus foto's gemaakt van mijn lieverd in de sneeuw.
Maar mn model leeft!! Hèt sliep nog
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Lara schreef:Ben zo vrij geweest zelf wat te klooien in LR, zo vind ikzelf m bijvoorbeeld al veeel interessanter
https://lh5.googleusercontent.com/-Sswn ... amloos.png
Excuus als je het niet fijn vind, gewoon een klein voorbeeld hoe je met dezelfde foto kunt spelen

Richard(Bagheera_206) geeft daar ook cursussen in 
(zou hem dan eerder zó bijsnijden dat dat gekleurde randje eraf valt)
Als we hem nog groter te zien krijgen, kan ik er wel wat over zeggen..

Zoals je zelf al zegt, niet erg bijzonder. Hij is wat onderbelicht, het onderwerp is niet erg spannend en wat te centraal. Scherpte is wel netjes, maar er mist wel dat íets wat je blik vangt! Had je geen vogeltjes in de tuin? Zet er voor mijn part een nepvogeltje in, maar geef ons iets wat onze aandacht trekt.
) kan ook een voordeel zijn hoor! Dan leidt de aandacht niet weg van het onderwerp, als het onderwerp statisch is zoals op jouw foto. Vind hem wel netjes! Beetje saai belicht, je hebt geflitst denk ik? Maar da's geen ramp. Als je een achtergrond met "strepen" (voegen) hebt, zorg dat wel ze netjes horizontaal lopen.
Wel een gave foto! Ik vind wel dat je het contrast wel heel hoog hebt, haar gezicht is bijna weg (nou was ik op dezelfde meeting dus ik weet hoe lastig het was, met dat gitzwarte paard in de avondzon) maar ik denk dat als je het contrast wat naar beneden haalt, net als de helderheid (rond haar hoofd dan), dat het dan beter is. Zwartwit zou bij deze foto niet mijn eerste keuze zijn, maar het maakt het wel wat specialer dan "zomaar" een actiefoto.
Gewoon nog eens proberen!
Herken het meteen, schitterend kasteel. Vind hem alleen niet erg spannend. het is nogal frontaal, er mist wat waardoor je wilt blijven kijken. Voor zo'n "landschapsfoto" zou ik er wat meer omheen willen zien, een staand formaat met veel blue sky bv.? 

is voor mij de reden dat ik dit topic ben gestart.Citaat:maar wil eigenlijk dit topic zoveel mogelijk gebruiken als reden om er echt op úit te gaan om te fotograferen elke week
Ik merk het nu al! Ik heb de eerste paar weken van januari meer gefotografeerd dan in het laatste half jaar van 2012!!
Ik ben benieuwd naar meer foto's van het concert! _l_amanda_l_ schreef:Mijn week 3 commentaar:
Nefertarie: het idee vind ik wel goed, maar de kwaliteit is heel blokkerig geworden, misschien verkleind via een uploadprogramma? Erg jammer, nu kan je ook niet zien of 'ie scherp was.. Plus in zwartwit is 'ie me iets té grijs, er is veel achtergrond in beeld dus dat leidt wat af. Wel mooi met dat (lantaarn?) licht wat een toneel-achtig effect geeft.