[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:35

Even taxeren, dan ben ik wel benieuwd wat jullie van mijn werk vinden, en of ik vooruit gegaan ben :)

Frederieke_ , minstens 40,- , erge mooie scherpte!

Lovieslimpie, 25/30,-

JewEmm, nog even niks, lekker dooroefenen! ;)

primaude, hmm, ik denk zo rond de 10/20,- , ik mis soms wat scherpte in je foto's en

Nelson17 , mooi!! Goede scherpte en kleuren, 40,-!

_Daniella , WAUW <3 Minstens 75,- ! Hartstikke mooi, ik ken ook jou paardenfoto's, echt schitterend hoor!

EskeGirl, gewoon nog even dooroefenen, nu nog niks vragen

Nu mogen jullie mij taxeren! Ik ben benieuwd :D

Afbeelding

Afbeelding
http://yentlshots.weebly.com/uploads/1/ ... 7_orig.jpg

Afbeelding

http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... 5b743e.jpg

http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... b3e672.jpg

http://yentlshots.weebly.com/uploads/1/ ... 0_orig.jpg
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... 0b6cbb.jpg
http://i1356.photobucket.com/albums/q73 ... b054fb.jpg
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 08-10-13 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Twee foto's in link gezet, er mogen maximaal drie afbeeldingen zichtbaar zijn.

Quillemette

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:46

YentlShots: Ik vind de eerste foto erg mooi! Let op dat het licht altijd in de ogen schijnt van het dier. Jammer van de hand op foto 2! Nummer 1 echt helemaal top!!!! Als je meer zou hebben van kwaliteit dat lijkt op foto 1 zou ik zeggen rond de €50,- maar met deze foto's zou ik denk ik rond de €35,- doen voor nu. Ga zo door ben echt fan van de 1e!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 12:58

Dankje frederieke!
En de rest bedankt, ik werk aan de scherpte en ben op zoek naar een leuke praktijk cursus :)

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:05

Frederieke_: Rond de 40 a 50 euro.

Lovieslimpie: 25 euro

JewEmm: Ik zou nog even niks vragen en lekker door oefenen.

primaude: Je bent goed op weg maar de scherpte mis ik soms rond de 10 a 20 euro

Nelson17: Netjes! Rond de 30 a 40 euro

_Daniella: Ja jou vind ik gewoon echt goed hoor! Rond de 70 euro kan je wel vragen denk ik wel!

EskeGirl: Ik zou nog even niks vragen en lekker door oefenen.

YentlShots: De eerste foto vind ik erg mooi, de volgende 3 vind ik vrij donker(vooral die van de hond) de laatste is dan weer wat beter.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 08-10-13 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afbeeldingen verwijderd, het is niet de bedoeling vaker dan 1 keer per maand foto's te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:40

Yentheshots; eerste ben ik ook helemaal fan van! :j tweede vind ik jammer van de teugel en de hand, en het logo stoort me, ik zou de rest iets grotere uitsnede maken in het vervolg en dan 30a 40 euro, nu 20 euro!

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:25

Dankjullie wel voor jullie feedbacks op mijn foto!! En bedankt voor de leuke reactie's op mijn eerste foto! :D Stiekem ben ik er zelf ook redelijk trots op :=

Danielle, dankje voor je feedback, maar hoeveel kan ik volgens jou vragen voor mijn foto's?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:27

Ooooh op vorige pagina heb ik wel getaxeerd, maar geen foto's geplaatst :=

Heb naast dierenfotografie (PetsPictures) ook een mensen etc fotografie (SAPictures)
Ben hier nog maar een jaartje mee bezig. Ben benieuwd wat jullie er voor zouden geven / wat ik er voor moet vragen!

Afbeelding

http://imageshack.us/a/img853/3689/0wkt.png

Afbeelding

http://imageshack.us/a/img849/5664/dwy9.png

http://imageshack.us/a/img199/4795/f24u.png

http://imageshack.us/a/img18/1510/bqm2.png

Afbeelding

http://imageshack.us/a/img845/5180/359p.png

http://imageshack.us/a/img42/7733/xxqw.png

http://imageshack.us/a/img692/1221/ylex.png

http://imageshack.us/a/img818/6489/73cw.png

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:26

waar staat sap voor? persoonlijk zou ik een andere naam kiezen!
eerste en tweede foto, top! kwalitatief allemaal top! 3e foto vind in te krap uitgesneden, ik had graag willen zien waar de dingetjes heen gingen, mn fantasie kan nu niet de vrije loop gaan maar word ruw afgekapt, je kan niet met de foto mee kijken.
maar verder, top! 50/80 euro?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:32

SAP? SAnne Pictures (en als ik ooooooit (hoop zo snel mogelijk) achternaam van mijn vriend ga aannemen is het Sanne Aalst Pictures :P

Bedankt! Vraag momenteel 30 euro, die bruidsfotografie had ik 200 euro toen voor gekregen, maar dat was eenmalig. Misschien in de verdere toekomst.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:38

@_Sanne, max. 50 euro ... maar niet meer ... zo 'bijzonder' vind ik ze nou ook weer niet..
voor een dag fotograferen op een bruiloft vind ik 200 inderdaad wel passen! :)

@YentlShots, ik denk dat die eerste foto een lucky shot is ... niet in scene gezet, jammer.
dat denk ik omdat de andere foto's niet van het niveau van foto 1 zijn ... dus ik schat je fotowaarden nu op 20 euro.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:32

Ik laat me hier ook weer eens zien :)
In deze post taxeer ik, in mijn volgende post zal ik foto's van mijzelf posten :)

Pag 29
Deviltjuh, Er is nog net wat bewegingsonscherpte en ik vind de kleuren & composities nogal gewoontjes, iets extremere nabewerking mag. Je hebt bij de vrije galopsfoto nog niet het krachtige, sprekende moment te pakken. Dat vind ik jammer! Let ook op dat je bij de rijfoto het paard er helemaal opzet, dus óók de staart :) Ik raad je aan om GIMP te proberen. Voor nu: €10,-
D_Destiny, Nette foto's, alleen bij de blackfoto zou ik proberen om het fletse weg te krijgen. Vb door de saturatie iets omhoog te krijgen. €25,-
karin1994, Ik mis heel veel scherpte, kleuren mogen nog gewaagder, vind ze nu nogal gewoontjes. Ik zou nog even dooroefenen.

Pag 30
Frederieke_, Ik ben fan van je foto's. Alleen soms kijkt het niet helemaal lekker weg :) +- €40 - €50,-
loveslimpie, Ha Lon! Jammer dat je niet wat meer recenter werk heb geplaatst. Ik vind het moeilijk, de eerste vind ik net een te groot contrast, d.w.z. heel donker paard hele lichte lucht. En I know daar kan je niet altijd wat aan doen. Ook lijkt er een ongelofelijk kwaliteitsverlies te zijn. Tweede is horizon tikje schuin, kleuren mogen naar mijn idee iets warmer. De derde ben ik fan van :) Op basis van deze foto's: €25,-
JewEmm, Ik vind ze nogal gewoontjes, blackfoto hoort niet zo gemaakt te worden, die galopsfoto is net niet het goede moment, het oog is wel mooi, maar nog niet dat het een "wauw"gevoel oproept. Ik zou nog dooroefenen
Pimaude, De bewerking en uitsnede doen de eerste foto niet veel goeds, jammer! Steigerfoto is onscherp + de positie is ietwat standaard, kleuren spreken ook niet naar mijn idee. Die van het paardenoog vind ik wel erg mooi! Mag ik vragen welke camera + lens je hebt? Voor nu: €10. Maar blijf goed dooroefenen!
Nelson17, kijk, dit spreekt me al meer aan! De eerste is naar mijn idee overbelicht, plus ik zou meer scherptediepte willen zien, nu is het nog erg rommelig. Laatste is ook erg jammer van de overbelichte plek. €15
_Daniella, ik ben ook enorm fan van jouw foto's! Alleen bij de eerste stoort het licht op haar gezicht enigszins. €60
EskeGirl, Ik ga mee met de rest, vooral gaan oefenen nu!

Pag 31
YentlShots, Ik ga mee met XiiaaooNaa, let goed op je compositie en de scherpte in je foto's!
_Sanne, Sommige foto's zijn hier te licht, waardoor sommige details wegvallen, jammer! Verder ga ik mee met XiiaaooNaa :)

Zo, nu ga ik even mijn foto's uploaden :)

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:43

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:54

@EllisL, je composities verschillen van goed naar niet bijzonder ...
de honden foto waar je logo levensgroot op staat vind ik het beste van alle 3 de img foto's.
was het een lucky shot of echt zo in scene gezet? Ik weet het niet door je andere foto's ....
Ik schat de waarde van een shoot nu op 20/25 euro.

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:57

Deze was echt zo in scene gezet :)
En dat is de recentste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:11

ik hou van je dof! :j
kwalitatief goed! nog niet super wauw compositie of dingen die er gaande zijn zegmaar, maar verder ben ik er wel weg van! :D 30/60 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:13

elis: ik heb een nikon d3100 in combinatie met de sigma 70-200 mm f2.8 lens. de lens is super hard wennen en ik heb het er flink moeilijk mee maar ik zie wel verbetering gelukkig! nog geen spijt van dus!

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 18:28

YentlShots De eerste foto vind ik echt super gaaf! Tweede foto vind ik jammer dat je logo op het oor van het paard zit. Ik denk rond de 40,-

_Sanne Heel gaaf! Vooral de laatste! Ik denk rond de 80,-

EllisL Heeeeele mooi scherpte diepte! Rond de 50,-!

Ik ben ookwel benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden :)

Meest recente

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdje geleden:
http://tinypic.com/view.php?pic=m9ue85&s=5

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 23:38

Boven: Ik vind hoe je de fotos maakt (vanaf de waar) heel mooi! Maar lijkt niet helemaal scherp (weet niet of dat komt door uploaden?) 10 euro nu omdat ik ze wazig zie:)

Mijn aller eerste studio fotoshoot!
Afbeelding

Mijn neefje! Was meteen een uitdaging, want hij heeft donkere huidskleur! Maar is goed gelukt!Mijn tante wil deze heel groot:)
Afbeelding

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:38

Ben even de laatste pagina's bij langs geweest, hoop dat jullie je een beetje kunnen vinden in mijn taxatie/commentaar :)

Deviltjuh/Ylvy Fotografie: 15-20 euro
Vind je foto's een beetje gewoontjes, bij de eerste foto is de timing nét ietsje te vroeg, verder is het zonde dat je niet het draadje op de achtergrond hebt weggewerkt. De 2e foto lijkt wat te krap gekaderd bij de staart, verder vind ik dit wel een redelijk nette foto. De 'donkere' foto's vind ik weinig aan, leuk dat je probeert wat te spelen qua compositie :j
Desteny / Danielle Zwart: 30-40 euro
Je maakt nette foto's, de eerste springt er wat mij betreft wel uit. Bij de 2e stoort het achterbeen en lijkt het paard wat vreemd op de foto te staan. De 3e is netjes uitgevoerd, maar omdat het vrij 'standaard' is vind ik dit een ietwat saaie foto.
Karin1994: Lekker door blijven oefenen!
Op zich leuke foto's, ik mis vooral scherpte! Qua kleur mag het allemaal wat frisser, qua compositie zou het nog wel wat spannender kunnen
Frederieke: 40-50 euro
De eerste foto vind ik iets teveel bil, de rest vind ik erg fijn qua kleuren, vooral de foto bij de bloemen vind ik erg geslaagd!
Loveslimpie: 15 - 20
Op zich vind ik het nette foto's, maar ze missen dat beetje extra! Qua kleur mag het wat frisser, qua compositie wat spannender en ik mis wat scherpte in je foto's.
JewEmm: 20
Leuke foto's! Vooral nummer 3 vind ik gaaf! Vind persoonlijk wel dat je beter wat meer rekening kunt houden met storende elementen, zoals het blauw bij foto 2 en de achtergrond van 3.
PimAude: Gebaseerd op deze foto's; 15, maar mocht je verder gaan zoals de hondjesfoto kan dat zeker meer worden!
Foto met het hondje vind ik erg geslaagd! Verder vind ik je composities niet heel bijzonder, daarmee kan je je foto's een stuk interessanter maken :j
Nelson: 30
Fijn sfeertje in je foto's! Bij de eerste had je misschien de takjes voor de pony beter weg kunnen halen, dit lijkt vrij rommelig zo, maar verder vind ik dat je gave foto's maakt
Daniella: 60-70
Nette foto's, mooie compositie en belichting van je model, top! Het 1e model heeft wel een beetje een aparte blik en sommige posities vind ik er persoonlijk wat ongemakkelijk uit zien, maar fototechtnisch vind ik alles prima in orde!
Eskegirl: Lekker door oefenen
Op zich zijn het grappige foto's, maar je foto's zijn een beetje standaard qua belichting, de kleuren zouden wat helderder mogen, je achtergronden wat specialer, met veel oefenen komt het vanzelf goed!
yentlshots: 15-20
De eerste foto vind ik netjes! De tweede is erg rommelig door de teugels rechts en de derde is een beetje uit een awkward hoek genomen waardoor je een lelijke schaduw krijgt op het paard zelf. Probeer meer rekening te houden met wat je precies op de foto wilt zetten en hoe je model het mooist uitkomt. Qua kleur vind ik je foto's wel lekker fris!
Sap: 60-70
de foto's die je hebt neergezet zijn heel netjes, scherp, lekker fris qua kleur, leuke compositie, top! De foto's in de linkjes vind ik wisselend, van wauw naar mwah.. Probeer rekening te houden met het overbelichten, voor sommige foto's werkt het, maar bij andere is het soms ietsjes té!
Evilshots: 20
Je foto's zijn wat gewoontjes, qua compositie, qua kleur, op zich zijn ze wel netjes, maar het mag wel wat spetterender!
Mii Photography: 15-20
Ik mis vooral veel scherpte bij foto 1 & 3, de tweede vind ik leuk, mooie stijl van fotograferen. Om heel eerlijk te zijn vind ik dat je tegenover de foto van 'tijdje geleden' niet echt vooruit bent gegaan, zonde!
MJL Fotografie: 20
De eerste foto vind ik niet zo fijn uitgesneden, daarnaast vraag ik me af, wat is dat model aan het doen? :+ De 2e foto vind ik netjes qua belichting, jammer dat je de handen en er niet bij op hebt gezet.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:41

Hoi, ik ben tot nu toe erg aan het oefenen.
Maar vroeg me af hoeveel me foto's waard zijn tot nu toe doe ik het nog gratis.

Afbeelding

Deze was erg moeilijk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn eerste keer om een persoon te fotograferen!
Afbeelding

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:51

Dankje Korbakimmy & Coronalime! Gelukkig zijn ze via mijn computer wel haarscherp! :)
Wat is jullie aanraden dan als je niet kijkt naar de scherpte? Want onscherpte komt door het uploaden, vandaar ook de wazigheid.

Coronalime, eigenlijk was die ene foto van een tijdje terug deze zomer nog hahah, dus niet héél lang geleden zeg maar ;P

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:37

trysteffy:Foto's van de hond en de vis totaal niet speciaal of iets. De vis is niet mooi op de foto gezet. De springfoto van de hond is niet mooi. Je fotografeert van
achter. Dit trekt mij niet aan. Hij is ook nog eens bewogen. Het hoofd is ook wazig. En verder niet apart of iets. Geen diepte.
De foto van het persoon met dat hondje vind ik wel weer heel gaaf. Haar kleren e haar steken echt af van de omgeving. En het schattige toch stoere hondje erbij maakt het compleet. Erg leuk bedacht. Jammer dat het wazig is.
En de vogel, ik snap dat die heel lastig was. Toch goed dat je hem toch nog zo scherp hebt. Alleen jammer van de achtergrondkleuren. Maargoed.
Ik zou nog gewoon door oefenen ;)
Tenzij je meer mensen gaat doen, dan denk ik dat je er wel een 10tje voor kan vragen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:56

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:00

JewEmm Ik vind de niet black variant mooier dan de black variant, de andere 2 vind ik wel mooi! zo'n 25 euro
pimaude Bij de eerste is het jammer dat de jongeman zo moeilijk kijkt door het licht, de tweede is bij mij niet scherp op het hoofd en de derde vind ik qua licht echt wel lekker! 15 euro, ga zo door!
Nelson17 Bij de eerste stoor ik me eraan dat je dat linkeroog niet ziet... maar ik zou zeggen 15euro
_Daniella Ziet er goed uit! Ben alleen geen fan van de kleuren op je eerste foto in de link ;) 40 euro
EskeGirl Let wat meer op de omgeving de achtergrond is nu erg storend en afleidend! Ik zou nog even lekker dooroefenen!
YentlShots ik ga met quillemette mee als ze als foto 1 zouden zijn zou het echt goed zijn! maar voor nu 30 euro ;)
_Sanne De compositie op de eerste foto ben ik weg van! Verder hou ik wel van dat soort kleuren! 45euro
El Die blik op de eerste foto :) Die pup heeft een sterke compositie! Bij de laatste heb ik meer het idee dattie ligt te slapen... 35euro!
xMiinh Als ze allemaal zoals de eerste zouden zijn 20euro de andere 10-15 ;)
korbakimmy8 Bij de eerste vind ik de uitsnede wat krap.. 15-20 euro
trysteffy Zoals je zelf zegt, je bent lekker aan het oefenen. Ga zo door! Ik ben benieuwd naar je foto's over een paar maanden ;)
EskeGirl Ik zou ook nog even dooroefenen, de foto's zijn bewogen of neit scherp let bij de portret foto's op de achtergrond ;)

Nu even foto's van mezelf zoeken :)

EDIT:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:35

Dank jullie wel:-)

Voor de vogel had ik maar 1 kant van de kamer te fotograferen want op die andere muren allemaal planken of fotolijstjes en die kant ging de vogel alleen maar anders had je het raam op de foto.

Met de model die heeft iemand anders voor me bewerkt met Photoshop heb dit zelf niet jammer genoeg.
Iemand gaf me een tip om hem op de RAW stand te doen en krijg je niet die pixels er in.
Maar ik ga zeker veder in met mensen heb er al 3 om mee te oefenen eerst.

Voor meer foto's ken je hier op kijken: https://m.facebook.com/steffyfotografie ... 1442275377

Met de zelfde model had ik ook binnen gefotografeerd maar toch dacht ik beter om buiten te blijven fotograferen.