[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:12

De 75-300 vind ik persoonlijk helemaal niets :n

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:14

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:30

Jep, en daar dan nog een grotere zoomlens bij voor de paardjes :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:56

Ik kom even lastig vallen. Ik had nml een vraagje. Ik werd net benadert of ik een fotoshoot wil doen. Betaald. maar nu zit ik er dus mee, wat kan ik ervoor vragen en kan ik dan aan de verwachtingen voldoen, kwa kwaliteit die ik aflever. Mijn foto's kan je op mijn website zien

gianti-fotografie.weebly.com

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 17:13

Irene96 schreef:
Ik ga m'n vraagje toch ook nog maar hier neerzetten.

Momenteel fotografeer ik met de Nikon d3100, erg tevreden mee, heb er een 70-200mm 2.8 lens op zitten, dus de kwaliteit kom ik zeker niet te kort. Ik wil graag voor een nieuwe body gaan sparen, niet omdat ik persé een betere wil, maar omdat ik een nieuwe wil hebben voordat deze er mee op houdt (hij heeft nog wel even te gaan hoor) en omdat 2 camera's niet verkeerd zijn, om minder lenzen te hoeven wisselen bijvoorbeeld.

Nou heb ik wel wat rondgekeken maar niet enorm veel. Ik ben namelijk niet van plan om net zoveel geld uit te geven aan mijn body, als aan mijn lens :') Ik vind dat de body vrij weinig bepaalt op een foto. Ik zit er dus haast over te denken om de Nikon d3100 opnieuw te kopen, ik ken de camera behoorlijk goed, weet de instellingen heel snel en makkelijk te maken en ik ben erg tevreden of het dingetje zelf. Nou blijft het natuurlijk een instapmodel (ik heb er geen last van, zolang ik er maar foto's mee kan maken..) dus vroeg ik me af of jullie andere camera's zouden adviseren en waarom. Ga ik er heel erg op vooruit als ik een duurdere zou kopen? Is er eentje die de ruis van de ISO beter onderdrukt? Welke voordelen zou ik eruit kunnen halen en zijn die voordelen het waard?

Geen D7000? := Het voordeel van bijvoorbeeld D7000 is de betere AF zodat je makkelijker bewegingsfoto's kunt maken. :=

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:32

Gianti schreef:
Ik kom even lastig vallen. Ik had nml een vraagje. Ik werd net benadert of ik een fotoshoot wil doen. Betaald. maar nu zit ik er dus mee, wat kan ik ervoor vragen en kan ik dan aan de verwachtingen voldoen, kwa kwaliteit die ik aflever. Mijn foto's kan je op mijn website zien

gianti-fotografie.weebly.com

je heb toch een prijs op je website staan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:38

nu wel, net verandert. Maar vind jij de prijs waard die ik heb neergezet?

Zie trouwens dat ik in het verkeerde topic zit, even niet opgelet :o

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:33

Heey Medebokkers!

Ik ben van plan een spiegelreflex te gaan kopen. Vind het echter erg lastig, aangezien ik er niet echt in thuis ben. ben een beginner.
Wil er foto's mee maken van dieren (snel bewegend, ook paarden), landschap, portret en soms macro. maar dat laatste zal wel niet al te vaak voorkomen.
mijn budget; ongeveer 4 a 500 euro. (iets meer kan, zit er niet echt op vast, maar veel meer wil ik er niet aan uitgeven. moet wel leuk blijven)

Hoop dat jullie een advies voor me hebben!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:37

weet je welk merk je wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 02:12

Bagheera_206 schreef:
Irene96 schreef:
Ik ga m'n vraagje toch ook nog maar hier neerzetten.

Momenteel fotografeer ik met de Nikon d3100, erg tevreden mee, heb er een 70-200mm 2.8 lens op zitten, dus de kwaliteit kom ik zeker niet te kort. Ik wil graag voor een nieuwe body gaan sparen, niet omdat ik persé een betere wil, maar omdat ik een nieuwe wil hebben voordat deze er mee op houdt (hij heeft nog wel even te gaan hoor) en omdat 2 camera's niet verkeerd zijn, om minder lenzen te hoeven wisselen bijvoorbeeld.

Nou heb ik wel wat rondgekeken maar niet enorm veel. Ik ben namelijk niet van plan om net zoveel geld uit te geven aan mijn body, als aan mijn lens :') Ik vind dat de body vrij weinig bepaalt op een foto. Ik zit er dus haast over te denken om de Nikon d3100 opnieuw te kopen, ik ken de camera behoorlijk goed, weet de instellingen heel snel en makkelijk te maken en ik ben erg tevreden of het dingetje zelf. Nou blijft het natuurlijk een instapmodel (ik heb er geen last van, zolang ik er maar foto's mee kan maken..) dus vroeg ik me af of jullie andere camera's zouden adviseren en waarom. Ga ik er heel erg op vooruit als ik een duurdere zou kopen? Is er eentje die de ruis van de ISO beter onderdrukt? Welke voordelen zou ik eruit kunnen halen en zijn die voordelen het waard?

Geen D7000? := Het voordeel van bijvoorbeeld D7000 is de betere AF zodat je makkelijker bewegingsfoto's kunt maken. :=

Uhm, om terug te komen op het niet al te dure idee van m'n vraag :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 05:50

OK.:= Vind jij je huidige combi goed in balans? Ik vond destijds bij mijn 550D met Sigma 70-200mm f/2.8 het zwaartepunt te ver naar voren liggen. := Met batterygrip was het al ietsje beter, maar nog steeds niet optimaal. -O-

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:54

OKAY. IK HEB EEN GOED WERKENDE BATTERIJGRIP VOOR M'N 40D.
Na 12 weken error 99 vorig jaar, heb ik eindelijk een orginele BG-E2 and ME IS HAPPY :D

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 10:56

Irene96 schreef:
Uhm, om terug te komen op het niet al te dure idee van m'n vraag :')

Ik denk dat je er goed aan doet om door te sparen en toch te gaan kijken naar de D7000, je kan ook 2e hands kijken of je een camera kan vinden met niet al te veel clicks en die niet "misbruikt" is.

@gianti: ik denk dat 15 euro vrij laag is eigenlijk. Ik zou voor 2 foto''s van volle kwaliteit toch wel rond de 25 euro + voorrijkosten rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 14:14

Ik ben slechts 15, sparen naar zo'n bedrag gaat dus heeeel langzaam. Ik vraag me af of ik er echt enorm veel voordeeluit haal..

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:23

Wat is het verschil met de EF 18-55 IS II en de EF 18-55 IS III?
Of zijn die hetzelfde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:33

Kwaliteit :)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:41

Uhm Irene niet zomaar wat l*llen alsjeblieft als je niet weet waar je het over hebt ;) Dan zou je mensen wel eens flink in de war kunnen maken.

Loversyl: de laatstgenoemde lens bestaat niet. Er is wel een 18-55 III zonder IS. Dat is dan ook direct het verschil: de eerstgenoemde (IS II) heeft een stabilizer en de laatste (versie III) niet. Verder zul je denk niet zo veel verschil opmerken. Optisch zijn ze nagenoeg identiek. Maar IS kan wel handig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:41

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:49

Ok, dan ga ik voor die.
Ik dacht als het niks uit maakt dan neem ik die andere XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:16

Nouks schreef:
Uhm Irene niet zomaar wat l*llen alsjeblieft als je niet weet waar je het over hebt ;) Dan zou je mensen wel eens flink in de war kunnen maken.

Ik heb inderdaad weinig verstand van Canon, ik dacht dat dat zoals gewoonlijk de III een verbetering zou zijn op de II, excuses! :)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:27

Ik ben dus beginner maar wil het wel heel erg aanpakken.
Ik wil voornamelijk dressuurrijfoto's maken en verder losgooifoto's en portretten.
Ik ben dan van plan deze dingen te kopen, zijn het jullie daar mee eens?
- Canon EOS 1100D
- EF 18-55 IS II
- EF-S 55-250 f4.0-5.6 IS II
- HAMA Star 75 (Statief)
- Canon Accessoire kit (Tas, SD 8 Gb)

Sorry voor het lastig vallen steeds, maar ik wil gewoon een goede aankoop doen en niet dat ik over een half jaar of als ik wat hoger ben weer nieuwe moet kopen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:29

Ik heb een statief en gebruik hem nooit :) wat voor geheugen kaart is het. Ik vond die bij een kit zat die ik erbij wou kopen te traag ( :o ) (en de tas te klein :P ), daarom zelf een tas en geheugenkaart gekocht

maar camera en lenzen zijn daar geschikt voor :)

loversyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:31

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:33

Vriendin heeft die tas en is erg blij mee!! Deze kaartje is sneller dan die kit waarna ik keek. Lijkt mij dus een slimme koop :)