[INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:02

ik ben verre van kapot van de service en kwaliteit van Sigma, ook bij de duurdere lenzen. Ze hebben geen qualitycheck, dus slechte spullen komen gewoon in de winkel. Dit wordt opgevangen met garantie, maar kan toch wel voor wat irritatie zorgen.

Dit wetende heb ik zelf toch een Sigma 70-200 2.8 aangeschaft, toevallig een uiterst scherp exemplaar. Werk er met veel plezier mee.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 19:24

JolandaS schreef:
_Lott schreef:
ik doel hierop op de 55-200 :)

Die zal, gezien zijn prijskaartje, niet de snelste lens van Sigma zijn.
Overigens is de AF-modus die je in je camera instelt ook een belangrijke factor bij bewegende onderwerpen.

klopt, heb nu een canon 70-200 f4.0 en dat is toch zo'n fijne lens!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:10

Ik wil jullie toch nog even laten weten dat ik zaterdag geschoten heb met mij kit op dat feest. In het begin drama!! het was zo donker dat me cam nergens op kon scherpstellen... uiteindelijk meer lampen aan kunnen zetten en toen ging het best wel goed. Als ze online staan, kan ik per PB de link sturen voor de geinteresseerde...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 22:30

kakanox schreef:
ik ben verre van kapot van de service en kwaliteit van Sigma, ook bij de duurdere lenzen. Ze hebben geen qualitycheck, dus slechte spullen komen gewoon in de winkel. Dit wordt opgevangen met garantie, maar kan toch wel voor wat irritatie zorgen.
Dit wetende heb ik zelf toch een Sigma 70-200 2.8 aangeschaft, toevallig een uiterst scherp exemplaar. Werk er met veel plezier mee.

Ik vind het heel grappig dat er een heleboel fotografen behoorlijk anti-Sigma zijn maar zelf 'toevallig een scherp exemplaar' op de kop weten te tikken. Al met al zijn er best wat fatsoenlijke Sigma's in omloop. :+

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:00

JolandaS schreef:
kakanox schreef:

Ik vind het heel grappig dat er een heleboel fotografen behoorlijk anti-Sigma zijn maar zelf 'toevallig een scherp exemplaar' op de kop weten te tikken. Al met al zijn er best wat fatsoenlijke Sigma's in omloop. :+

Volgens mij lees je hier niet dat ik zeg dat ze slechte ontwerpen hebben ;) Mijn exemplaar is vooral behoorlijk scherp omdat ie al meerdere malen bij Sigma Benelux gelegen heeft om te kalibreren. Ook is de scherpstelmotor 2x vrijgemaakt en uiteindelijk toch vervangen. 7 servicebonnen waarvan slechts 2 buiten garantie vind ik bij een lens van ruim 600 euri niet kloppen - dan hebben we het nog niet over het feit dat ie opnieuw gecalibreerd moest worden na werk aan de scherpstelmotor.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:05

heb jij de 70-200 kakanox?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:46

jep. Tijdelijk, tot de 70-200 II 2.8 van Nikkor wat betaalbaarder is en mijn reserves weer op peil zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 14:24

JolandaS schreef:

Tsja, ik weet wel uit eigen ervaring dat Sigma zo werkt. Toen ik een 24-70 F2.8 ging kopen (bij Konijnenberg), haalde de verkoper een doos uit het magazijn. Lens eruit, even beetje getest, wat bleek: zoom- en focusring gingen bijzonder stroef. Verkoper: "ja bij Sigma gaat dat sowieso stroever dan bij Canon". Ik druk 'm die lens in z'n handen, "probeer dan", "ja, je hebt gelijk."

Lens weer in doos, doos weer naar magazijn, nieuw exemplaar meegenomen uit magazijn, lens uit doos, lens op camera, testfoto's gemaakt, duidelijk gevalletje backfocus.

Lens weer in doos, doos weer naar magazijn, nieuw exemplaar meegenomen uit magazijn, lens uit doos, lens op camera, prima exemplaar, ikke gekocht.

...Maar toen had ik dus wel al 2 slechte exemplaren in m'n handen gehad op één goeie.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:01

Juist Nouks! Mijn zoomring gaat ook bijzonder stroef, gelukkig ben ik sterk in m'n vingers ;)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:27

Ja maar dat kan [lijkt me] bij andere merken ook wel voorkomen. Ik hoorde ook verhalen over een 'slechte' serie van 18-55 lenzen van Canon die er zouden zijn.
Geen idee wat precies de waarheid achter dit verhaal was, maar kan me voorstellen dat er af en toe wel een aantal 'minder' slechte producten bijzitten [heb je overal wel mee].

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:45

jeetje nouks dat mag toch niet mogen :n

hoe duur was die 24-70?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:58

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:12

belachelijk :o ik vind dat echt niet kunnen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:17

Ik ga morgen een tweede poging doen om te kijken bij een tweedehands 70-200 f2.8 van Canon. De eerste was echt een blooper. De AF was traag, de zoomring voelde slecht en hij gaf een tikje als je vanaf de 200mm terug zoomde. Toch was het objectief van buiten punt gaaf.

Nog tips waar ik morgen op moet letten, hoe merk je nou echt snel een back of front focus op? Al verwacht ik dat niet bij een dergelijk objectief.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:49

hoeveel levert een 2ehands f2,8 op fairytail?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:56

Een Sigma 2.8?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:57

nee canon.

van sigma is het meestal rond de 400 euro

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:59

_Lott schreef:
belachelijk :o ik vind dat echt niet kunnen

such is life ;)

Fairytail schreef:
Ik ga morgen een tweede poging doen om te kijken bij een tweedehands 70-200 f2.8 van Canon. De eerste was echt een blooper. De AF was traag, de zoomring voelde slecht en hij gaf een tikje als je vanaf de 200mm terug zoomde. Toch was het objectief van buiten punt gaaf.

als het niet goed voelt mooi laten liggen. Maar wat geef je eigenlijk voor zo'n objectief? Ik kan de btw verrekenen en dat maakt meerdere particulier aangeschafte objectieven (marge) duurder dan een nieuwe! Zou voor een tweedehands 70-200 f/2.8 non-IS dus nooit meer willen geven dan ca. 600 euri... gezien volgens de wet garantie niet eens overdraagbaar is.

Fairytail schreef:
Nog tips waar ik morgen op moet letten, hoe merk je nou echt snel een back of front focus op? Al verwacht ik dat niet bij een dergelijk objectief.

Laat 'm maar eens 1x vallen. Dan mag je blij zijn als ie überhaupt nog focust...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:03

Die ik ga bekijken is duurder. Hij vraagt 750,-
Ik kan helaas geen btw verekenen.
Wil je met de laatste opmerking zeggen dat als hij goed werkt er eigenlijk niets mis mee kan zijn?

_Lott: de Sigma kun je wel meer voor krijgen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:05

dat was ook zo met de canon 70-200 f4.0

daarom ben ik maar voor een nieuwe gegaan :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:10

Fairytail schreef:
Die ik ga bekijken is duurder. Hij vraagt 750,-
Ik kan helaas geen btw verekenen.
Wil je met de laatste opmerking zeggen dat als hij goed werkt er eigenlijk niets mis mee kan zijn?

Nee, dat zeg ik niet :) Je hebt er geen garantie op, maar als ie goed lijkt en jij bent bereid 750,- voor een dergelijk objectief te geven zonder garantie zie ik geen reden om er nog meer tijd in te stoppen ;) Zoals ik al zei: Ik zou het er niet voor over hebben, maar ik ben jij niet :)

@ _Lott: klopt, die zijn ook zo waardevast als goud.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:38

Garantie vind ik wel belangrijk maar ik heb tot op heden nooit wat gehad. Als je een lens laat vallen valt dat ook niet onder garantie. Ik twijfel nog steeds voor tweedehands. Mede door garantie maar ook om verzekeren. Toch omdat het zoveel geld scheeld is het erg aanlokkelijk. (Deze lens is van een professional die portretten schiet en deze lens erbij heeft genomen en eigenlijk niet gebruikt)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel steeds meer twijfel. het is 250 verschil daar kan ik ook een extender of macro lens voor bij kopen als ik iets bijleg.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:31

En toch twijfel ik nog ontzettend met die 70-200 lenzen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:37

heobedoel je dat courses?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 20:40

Bijna alle canon lenzen zijn waardevast! ook mijn canon 70/300 IS USM :P 320 2ehands, nieuw met filter 420