Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JolandaS schreef:_Lott schreef:ik doel hierop op de 55-200
Die zal, gezien zijn prijskaartje, niet de snelste lens van Sigma zijn.
Overigens is de AF-modus die je in je camera instelt ook een belangrijke factor bij bewegende onderwerpen.
kakanox schreef:ik ben verre van kapot van de service en kwaliteit van Sigma, ook bij de duurdere lenzen. Ze hebben geen qualitycheck, dus slechte spullen komen gewoon in de winkel. Dit wordt opgevangen met garantie, maar kan toch wel voor wat irritatie zorgen.
Dit wetende heb ik zelf toch een Sigma 70-200 2.8 aangeschaft, toevallig een uiterst scherp exemplaar. Werk er met veel plezier mee.
JolandaS schreef:kakanox schreef:ik ben verre van kapot van de service en kwaliteit van Sigma, ook bij de duurdere lenzen. Ze hebben geen qualitycheck, dus slechte spullen komen gewoon in de winkel. Dit wordt opgevangen met garantie, maar kan toch wel voor wat irritatie zorgen.
Dit wetende heb ik zelf toch een Sigma 70-200 2.8 aangeschaft, toevallig een uiterst scherp exemplaar. Werk er met veel plezier mee.
Ik vind het heel grappig dat er een heleboel fotografen behoorlijk anti-Sigma zijn maar zelf 'toevallig een scherp exemplaar' op de kop weten te tikken. Al met al zijn er best wat fatsoenlijke Sigma's in omloop.
JolandaS schreef:Ik vind het heel grappig dat er een heleboel fotografen behoorlijk anti-Sigma zijn maar zelf 'toevallig een scherp exemplaar' op de kop weten te tikken. Al met al zijn er best wat fatsoenlijke Sigma's in omloop.
_Lott schreef:belachelijkik vind dat echt niet kunnen
Fairytail schreef:Ik ga morgen een tweede poging doen om te kijken bij een tweedehands 70-200 f2.8 van Canon. De eerste was echt een blooper. De AF was traag, de zoomring voelde slecht en hij gaf een tikje als je vanaf de 200mm terug zoomde. Toch was het objectief van buiten punt gaaf.
Fairytail schreef:Nog tips waar ik morgen op moet letten, hoe merk je nou echt snel een back of front focus op? Al verwacht ik dat niet bij een dergelijk objectief.
Fairytail schreef:Die ik ga bekijken is duurder. Hij vraagt 750,-
Ik kan helaas geen btw verekenen.
Wil je met de laatste opmerking zeggen dat als hij goed werkt er eigenlijk niets mis mee kan zijn?