Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Ze sprong op haar fiets en fietste naar het park. Toen ze in het park aankwam was er nog niemand, dus ging ze maar even op een bankje zitten dat daar stond, half verrot, maar dat kon haar niet echt schelen. Ze wachtte,wachtte, en wachtte nog langer. Tim kwam niet, ging het gaan zoals de eerste keer? Ze besloot maar weer naar huis te gaan, hij kwam toch niet, hij was net als Stefaan. En morgen was het weer school, dus ze moest er maar weer eens vroeg uit.
“Ben ik weer” zei ze op een rustige toon toen ze het huis binnenwandelde.
“Oh, gaat het wel en wat is er gebeurt en was de politie er?” vroeg haar moeder ongerust.
“Ja de politie was er, maar hij niet”
Haar moeder trok grote ogen,dit had ze nou écht niet verwacht.
“Waar was ie dan?”
“Hoe kan ik dat nou weten” Antwoorde Gitte brutaal. “Ik duik nu mijn bedje in,tot morgen”
“Doei lieverd, truste!”
De volgende dag ging haar wekker, zoals elke schooldag, weer veel te vroeg. Ze besloot toch maar uit haar bed te komen en dat domme biep-gedoe af te zetten. Ze dook in haar kleedkast om een mooie,leuke,trendy-outfit uit te zoeken, maar helaas vond ze niet, ze had, volgens haar alleen maar onhippe kleren die niemand mooi vond. Uiteindelijk koos ze voor een kort rokje, met legerprint en een zwart topje. Ze zag dat ze het nogal lang had getrokken met het kleren kiezen, en dat het al kwart over 7 was. Vlug haastte ze zich naar badkamer en trok bruut de deur open maar, oeps daar stond haar zus zich om te kleden.
“HEB JIJ DAN ECHT GEEN MANIEREN,MOET JIJ NIET EERST KLOPPEN?” riep haar zus boos.
“Sorry, normaal mag IK wel eerst hoor” antwoord ze brutaal en trok maar vlug de deur weer dicht. Minuten gingen voorbij, wanneer was die zus van haar nou klaar? Gitte liep maar heen en weer over de gang, het duurde en duurde maar. Om kwart voor 8 kon ze eindelijk in de badkamer.
“Moest dat nou echt zo lang duren?” vroeg ze chagrijnig
“Pech, ik moet altijd wachten ’s morgens, weet je ook eens hoe dat is hé”
“Het is altijd zo geweest,stel je niet aan!” Vlug ging ze de badkamer in, ze had immers nog maar weinig tijd.
Toen ze klaar was in de badkamer ging ze vlug naar beneden, intussen struikelde ze nog eens op de trap, maar was vlug weer recht en liep verder. Toen ze aan de ontbijtafel kwam stak ze vlug haar middagmaal in haar tas, ritste de boterham die haar moeder voor haar had klaargemaakt van tafel en sprong op de fiets. Ze was lekker aan het fietsen, at van een heerlijke boterham met jam, maar daar kwam ineens Stefaan aan, ze deed alsof ze hem niet zag en reed gewoon door.
“Hoi, vind je het erg dat ik met je meefiets tot aan de school?” vroeg Stefaan, alsof er nooit iets gebeurt was.
“Euhm.. Nee natuurlijk niet” zei ze, eigenlijk vond ze het wél erg maar dat durfde ze dan weer niet te zeggen, wat een verlegen kind was het toch ook. Toen ze aan de school aankwam ging hij naar links, dat was voor haar ook het makkelijkste, maar toch ging ze naar rechts. Ze wou in géén geval met zo’n verrader gezien worden. Toen ze op school aankwam was haar klas al naar binnen, ze ging er achteraan maar ze was al te laat.
“Wel juffrouw Randstad, waar komt u zo laat nog vandaag?” vroeg meneer Grobbendonk, van Wiskunde.
“Wel euh.. ik ben toch niet zo laat, en me zus trok het laat in de badkamer.”
“Ja hoor, smoesjes die kennen ze allemaal wel, gaat u maar zitten, voor u nog meer van deze meer dan intressante les mist. Jij kan echt niets missen momenteel, je kan het je niet permiteren om een deel van de les te missen, je staat zeer slecht.”
Toen Gitte ging zitten, kwam Stefaan binnen. Meneer Grobbendonk werd woedend.
“Meneer Reusen, waarom komt u nu nog vandaag? Heeft je broer het te lang getrokken in de badkamer?”
“Ja meneer, hoe weet u dat?”
“Wat een smoesjes, dat vertelde juffrouw Randstad net ook al”
“Sorry meneer, maar ik meen het wel hoor”
“Ja hoor, en ik geloof u ook hoor” Begon de leraar te lachen.
“Ik vind dit niet om mee te lachen”
“Gaat u nu maar zitten, of wil je nog wat nablijven ook?”
“Nee ik ga niet zitten, en ik zal ook niet nablijven”
“Hoe durft u zo brutaal te zijn,maar dit pik ik niet”
“Dat is dan pech voor jou!”
“Je agenda! hier nu!”
“Nee, die krijg je niet”
“Dan pak ik ‘m zelf wel hoor.”
“Meneer, u mag niet in de tassen van de leerlingen zitten, dat weet u toch?”
Na een hele lange discussie, en Stefaan zijn agenda had gegeven en uiteindelijk 2uur moest nakomen was het uur afgelopen. Nu hadden ze een tussenuur. Gitte besloot maar even naar huis te gaan,het was tenslotte niet zo héél ver fietsen.
Toen ze thuis was aangekomen bleek er niemand thuis te zijn,ze zuchtte maar weer eens héél diep. Waarom had ze geen huissleutel? Nu stond ze daar lekker voor de deur, kon ze maar weer naar school gaan, helemaal voor niets was ze naar hier gekomen. Op de terugweg naar school zag ze haar moeder voorbij rijden in de auto, ‘dat is ook goed op tijd’ dacht ze ellendig in zichtzelf. Waarom konden ouders nou nooit eens iets goed doen, op het juiste moment? Zoals haar verjaardag, die vond ze ook al helemaal op het verkeerde moment. Maarja, ze moest ermee leren leven zeker?
Toen ze weer op school was aangekomen ging ze naar het groepje van Iris, het was bestaande uit Iris, Talisa, Griet, Tessa en meestal Gitte ook nog. De meiden amuseerde zich altijd te pletter, ze kon er niet aan denken dat al deze leute er volgend jaar niet meer zal zijn. Uiteindelijk was het ‘gezellige’ tussenuur afgelopen en hadden ze aardrijkskunde. Was echt zo’n ellendige vrouw, ze was dik, stonk en had altijd geweldig grote zweetplekken onder haar oksels. Ze was niet streng ofzo, in tegendeel zelfs! Ze mochten er alles van doen praten, met vliegertjes gooien, heel luid lachen, ze zij er werkelijk niets van. Het bleek te zijn dat ze vandaag een so hadden, maar Gitte wist er niets vanaf, dus besloot ze het maar zo te doen. Ze stond toch redelijk goed voor aadrijkskunde momenteel. Toen ze het blad voor haar neus kreeg leek het wel chinees, moest ze hier dan iets van snappen ofzo? Ze keek even naar Iris, die er blijkbaar ook niets van begreep, het zal wel weer aan Bolle, zoals haar bijnaam luid, liggen. Gitte wist niets in te vullen, dus gaf ze haar blad maar leeg af. Dat bespaarde Bolle wat verbeter werk, erg aardig toch? dat vond Gitte er toch van. Na een werkelijk, héél lang lesuur aardrijkskunde hadden ze gym. Nou, toch nog iets leuks op deze saaie maandag, dat dacht ze dan toch. Ze ging met Iris mee naar de kleedkamer, ze waren de laatste, de andere waren al verder gegaan. Ze wisten niet echt waar ze naar toe moesten dus trokken ze maar de eerste deur die ze tegen kwamen open. Maar, woeps, het was blijkbaar de verkeerde, daar stonden de jongens van hun klas zich om te kleden, ze waren zo hard verschoten dat ze de deur lieten open staan en verder liepen naar de volgende kleedkamer.
“Dat is nou al de 2de keer vandaag” dacht Gitte net iets te luid.
“Wat zeg je?” vroeg Iris, die duidelijk met haar gedachte ergens anders was.
“Oh niets,ik zong gewoon wat”
“Ja ok,maar waar moeten we nu heen?”
“Ik zou het niet weten, ik trek geen deur meer zomaar open vandaag!”
“Hmm.. Ok, we vinden ze heus ergens wel, zo groot is de school nu ook weer niet hé!”
Ze gingen verder opzoek, uiteindelijk zagen ze dat ze nog 30minuten hadden, ze moesten vast en zeker nakomen, dat overkwam hen nou echt vaak hé. Toen ze uiteindelijk de kleedkamer gevonden hadden met de spullen van de meisjes van hun klas, die al lang aan het gymen waren, besloten ze om zich voor die 20 minuten ook nog maar om te kleden. Toen ze in de gymzaal aankwamen stonden alle meisjes al actief te gymen, behalve hun 2 dan. Ze dachten onopvallen mee te kunnen doen, zonder dat mevrouw Hoogboom het zou zien. Ze gingen maar op de touwen klimmen, dan dacht ze dat ze misschien net boven waren ofzo toen zij de lijst afriep van wie er was, zo ging het nameijk iedere les. Ze dachten dat het niet zou opvallen dus ze deden alles om de beurten. Touwklimmen, tuimelen, hinken, lopen,...
Maar na een tijdje kwam mevrouw Hoogboom opduiken.
“Wel jongedames, wat was er aan de hand, vast iets erg?” vroeg mevrouw Hoogboom.
“Hoezo iets heel erg?” Vroeg Gitte voor ze het wist.
“Ja, er moet vast iets heel ergs aan de hand zijn als je een deel van mijn les mist.
“Wel euh..” deden de 2 meiden tegelijk..

Ga zo door

bij ons word dat zo gezegt.

.

nO0rtjj schreef:Leuk verhaal Lies, alleen let nog wel een beetje op de spellen (zij i.p.v zei).
Wanneer schrijf je weer verder