[Verhaal] Waarom hij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [Verhaal] Waarom hij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:53

mooi Knipoog

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:52

nou kben benieuwt Nagelbijten / Gniffelen Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:53

marthine schreef:

ben bezig, maar op school typt niet zo snel, komt steeds leraar voorbij Clown

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:47

Ik ben ook benieuwd. Zal zeker leuk worden om te lezen Haha!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 16:20

Als Nujaro dat stukje heeft geschreven. Ga ik weer verder Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:21

Ja en dan begin ik aan een eigen verhaal Haha!
iemand ideeen voor een onderwerp?

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:23

nujaro schreef:
marthine schreef:

ben bezig, maar op school typt niet zo snel, komt steeds leraar voorbij Clown

nu nog steeds ?? Tong uitsteken
hihi arme jij Clown
kheb nou toetsweek dus en daarna vrij
Haha! Haha! vakantie dus voor mijn geen leraren meer hiihi

nou benk dus dubbel benieuwt Nagelbijten / Gniffelen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:37

zit niet meer op school hoor en nu ben ik niet alleen aan het ypen, zit ook andere dingen tussendoor te doen Knipoog

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:41

nujaro schreef:

huh maar maak je dit verhaal dan nie af ?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 16:57

lorenzolover schreef:
nujaro schreef:

huh maar maak je dit verhaal dan nie af ?

nee, ik heb haar om hulp gevraagt. Ik had geen inspi meer. Ik heb toen Nujaro een pb gestuurd om te vragen of zij een stukje wilde schrijven. Als zij dit stukje gemaakt heeft, schrijf ik hem gewoon verder

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 16:58

nujaro schreef:

Ik zal een trouwe fan van je verhaal zijn Haha! Vork

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:05

ikke van bijde Tong uitsteken

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:08

whaha dan moet ik wel een onderwerp hebben Tong uitsteken

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:07

maare komt r nog een nieuw stukje ??? Nagelbijten / Gniffelen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 07:20

marthine schreef:
maare komt r nog een nieuw stukje ??? Nagelbijten / Gniffelen

Jahaa.. die schrijft Nujaro. Vork

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:42

nujaro wanneer komt er weer een nieuw stukjuuuuuh Bloos

sorry ik ben heel erg benieuwd Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 09:54

lorenzolover schreef:

sorry ik ben heel erg benieuwd Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

geduld. geduld..

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 09:57

Urbann schreef:
lorenzolover schreef:

geduld. geduld..

dat heb k nie Clown

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 10:00

haha is te merken. Het zal vast binnekort wel komen.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:30

ik wil vanavond PROBEREN het stukje af te krijgen Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:34

het nieuwe stukje, ik hoop dat jullie het mooi vinden Haha!

Daarna was het stil aan de andere kant, ik hoorde alleen dat ze harder ging snikken. Snel denkt Anouk na dan zegt ze: “Wil je naar het huis van Thijs komen?” Het enige wat ze zegt is: “Graag!” dan hangt ze zomaar op. Ik staar een tijdje naar mijn mobieltje, waarom ben ik niet meegegaan? Zachtjes voelt Anouk een hand op haar schouder. “Wat is er aan de hand?” zegt Thijs. Langzaam draait Anouk zich om en verteld wat Michelle haar heeft gezegd. “Ik heb gezegd dat ze hierheen mocht komen.” Zei Anouk uiteindelijk. “Ik hoop dat je het niet erg vind.” Gelukkig schud Thijs begrijpend zijn hoofd en sluit Anouk even in zijn armen.

Een kwartiertje later gaat de bel. Gauw rent Anouk naar de deur, dat moet Michelle zijn. Als Aouk de deur open doe schrikt ze zich kapot. “Michelle.” Zegt Anouk zachtjes en trekt Michelle tegen zich aan. Michelle zit helemaal onder de blauwe plekken. Snel neemt Anouk haar mee naar binnen. Als Michelle op de bank zit verteld ze Anouk en Thijs snikkend wat er gebeurd is. “En als ik dus mijn aanklacht niet intrek komt hij me weer opzoeken.” Zegt Michelle uiteindelijk, met een geschokt gezicht kijkt Anouk angstig naar Thijs. Wat zouden we kunnen doen? “Ik denk dat we eerst nu naar je ouders toe moeten gaan.” Zegt Thijs dan. “Nee, hoe wil ik ze dit vertellen. Mam, ik ben verkracht en mishandeld. Ik denk dat ik maar het beste mijn aanklacht in kan gaan trekken.” Zegt ze met een betraand gezicht. Anouk heeft verschrikkelijk met haar te doen. Maar hoe kan ze haar helpen? “Ik ga het wel tegen je ouders vertellen. Blijf jij maar hier bij Thijs.” Thijs kijkt Anouk onderzoekend aan en zegt: “Weet je het zeker, ik wil wel met je meegaan.” Maar Anouk is vast besloten en zegt:: “Nee, blijf jij maar bij haar. Michelle heeft jou harder nodig dan ik jou.” Anouk probeert zo vastberaden mogelijk te klinken, maar ze hoort wel een lichte twijfel in haar stem. Voordat Thijs er nog tegenin kan gaan rent ze naar de kapstok en pakt haar jas. Snel zegt Anouk gedag en springt op de fiets.

Onderweg op de fiets kijkt Anouk de hele tijd angstig om zich heen. Straks komt zij ook die enge vent tegen en herkend hij haar. Ze fietst zo hard als ze kan. Gelukkig is ze al eerder een keer bij Michelle geweest. Want anders zou ze het nooit vinden. Al snel ben voor de deur
en de moeder laat me binnen. Gelukkig herkend ze Anouk nog, Anouk ziet aan het gezicht van de moeder van Michelle wel dat ze bezorgd is. Als Anouk het hele verhaal heeft verteld tegen de moeder van Michelle is die wit weggetrokken. "Thijs en ik weten niet wat we ermee moeten doen. Maar ze wist zelf niet hoe ze het u moest vertellen." De moeder van Michelle
knikt begrijpend en zegt: "Ik ga jou met de auto terug naar huis brengen. Dan neem ik Michelle mee naar huis en ik zal mijn man bellen. Jullie moeten je er maar niet teveel mee bemoeien, want straks gebeurt er wat. Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben." Anouk knikt begrijpend. Ze is wel blij dat ze niet alleen weer naar huis hoeft te fietsen.

In de auto op weg naar Thijs' huis zeggen ze niet veel. De moeder van Michelle zit er erg gespannen uit vind Anouk. Eindelijk komen ze aan bij het huis van Thijs. Ze blijven niet nog wat drinken en gaan gelijk weer naar huis. Anouk blijft een beetje geschrokken achter, Anouk kan nog niet goed bevatten wat er is gebeurt. “We kunnen het beter even vergeten.” Zegt Thijs en slaat zachtjes zijn armen om haar middel. Een beetje ongelovig kijkt Anouk hem aan. “Hoe kun je dit nou zomaar even vergeten.” Zegt ze een beetje verontwaardigd en maakt zich los uit zijn omarming. Hij blijft een beetje verbaasd staan. Maar Anouk heeft even geen zin in al dat gevlei, niet nu. “Ik ga even boven mijn laatste spullen uitpakken.” Zegt ze gauw om even alleen te kunnen zijn en rent gauw naar boven toe. Boven gaat ze op het bed van Thijs liggen. Ze moet nog even alles echt tot haar door laten dringen.

Een kwartiertje later gaat de deur langzaam open en in de deuropening staat Thijs. Twijfelend loopt hij naar binnen en gaat op de rand van het bed zitten. “Sorry, maar we kunnen toch niet alleen maar aan verdrietige dingen denken. Ik probeerde je alleen maar wat af te leiden zodat je het uit je hoofd zou zetten. Want anders ga jij er verschrikkelijk over piekeren en dat moet je niet doen.” Hij kijkt Anouk een beetje bezorgd aan en haalt een pluk haar voor haar gezicht vandaan. Anouk knikt een beetje en zegt haast onhoorbaar: “Je hebt gelijk.” Thijs trekt haar een beetje tegen zich aan. “Zullen we vanavond een film huren?” Ik knik zachtjes en zeg: “Is goed.” “Zal ik dan de film gaan halen, kun jij nog even bijkomen.” Anouk knikt en gauw geven ze elkaar een zacht kusje en dan gaat Thijs naar de videotheek.

Later op de avond liggen ze gezellig met zijn tweeën op het bed van Thijs. Anouk is helemaal tegen Thijs aangekropen en Thijs heeft zijn arm om haar heen geslagen. Af en toe kijken ze elkaar even aan, veel zeggen ze niet, maar het is geen drukkende stilte. Het is een warme vertrouwde stilte. Als de film is afgelopen liggen ze nog steeds dicht tegen elkaar aan. Wanneer ze elkaar aankijken verdrinkt Anouk in Thijs zijn prachtige ogen. Zachtjes raken hun lippen elkaar. Thijs trekt Anouk nog dichter tegen zich aan en tast zachtjes over haar lichaam heen. Dan kust hij haar in zijn nek en begint de bovenkant van het bloesje los te knopen. Anouk weet even niet of ze dit wel wil, maar dan gaat de telefoon. Geschrokken van het plotselinge geluid laten ze elkaar los. Thijs geeft Anouk nog gauw een kus en loopt dan naar de telefoon toe. Hij gebaart naar Anouk om te blijven liggen. Snel knoopt Anouk haar bloesje weer vast en hoopt ze hem straks niet alsnog moet afwijzen. Dat doet ze liever niet, want hij kan zich stoer houden. Maar ze weet zeker dat ze hem zal teleurstellen. Als ze zijn kant op kijkt, ziet ze dat hij ergens van geschrokken is. “Ja en er moet dus familie zijn voor als hij helemaal wakker word.” Zijn gezicht klaart langzaam wat op. Ineens weet Anouk wie er belt, het is het ziekenhuis. Gelijk springt ze van het bed af. Als Thijs ophangt kijkt ze hem hoopvol aan. “En?” “Er moet familie naar het ziekhuis toe, want hij kan ieder moment wakker worden uit zijn coma. Pak gauw je jas, dan gaan we erheen. Ik bel mijn ouders ondertussen.” Zo gauw als Anouk kan rent ze naar beneden en pakt haar jas. Ze pakt de jas van Thijs ook en rent naar boven en geeft Thijs zijn jas. “Mijn ouders komen er ook aan, maar zij doen er minimaal een half uur over. Dus wij moeten er snel naartoe.” Ik knik begrijpend en gauw lopen we met zijn tweeën naar beneden.

Als ze even later op de fiets zitten en richting het ziekenhuis zijn, word er niets gezegd. Ze fietsen allebei zo hard als ze kunnen. Af en toe geeft Thijs Anouk een duw waardoor ze wat harder gaat. Anouk heeft het idee dat ze maar amper vooruit komen en ze is ook blij als ze eindelijk bij het ziekenhuis aankomen.

Ze weten al precies naar welke kamer ze toe moeten en rennen naar de trappen. Met twee treden tegelijk rennen ze achter elkaar naar boven. Op de gang worden ze tegengehouden door een zuster: “Jullie mogen hier niet rennen.” Zegt ze een beetje streng. Anouk trekt een schuldbewust gezicht. “Sorry, maar mijn broer wordt wakker uit zijn coma.” Zegt Thijs dan en zonder verder nog wat te zeggen rent hij weer door. Even twijfelt Anouk, maar rent dan achter hem aan. Al snel zijn ze bij de kamer van Joris. Vlak voor de deur staat Thijs stil, even lijkt hij te twijfelen, maar dan loop hij naar binnen.

Achter elkaar lopen ze rustig naar binnen toe. Thijs gaat op de stoel naast het bed zitten en kijkt gespannen naar Joris. Anouk gaat op de rand van het bed zitten en pakt Joris zijn hand vast. Dan gaat de deur open en Anouk en Joris kijken verbaasd op. Het is de dokter, gauw loopt Thijs naar hem toe. “Hoe gaat het nu met hem dokter?” “Goed, hij kan nu ieder moment wakker worden uit zijn coma. Hij zal dan wel erg zwak zijn en misschien weet hij ook niet meteen alles meer. Als het bezorgde gezicht van Thijs ziet, zegt hij geruststellend: “Het komt allemaal goed met hem. Alleen geef hem wel even de tijd. Nu is het afwachten tot wanneer hij weer bijkomt.” Hij zegt nog even gedag en dat we hem moeten roepen wanneer er iets veranderd en loopt dan de kamer uit. Thijs gaat weer op de stoel zitten en samen kijken we gespannen toe.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:39

Mooi Lachen ben benieuwd..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:56

Myrtje_ schreef:
Mooi Lachen ben benieuwd..

merk je niet dat het ineens door een andere schrijver is geschreven? want ik heb geprobeert in haar stijl te schrijven Knipoog

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:58

Jawel, maar je merkt het gewoon niet Haha!

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 17:09

Super stukje Nujaro. Haha! echt goed.
Ik stuur je even een pb Bloos