[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Tutti_Frutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:35

Oewh.. Ben benieuwd!

ellen12

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:20

wta een spannede verhaal

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 21:49

Sodera schreef:
@ Mirzam vind je het goed als ik binnenkort ff doe? Heb het echt heel druk met school, paard, vriendje enzo.. T zijn er niet veel maar n paar kleintjes..

Prima hoor

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:31

Weet je al wanneer er een nieuw stukje komt?

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:25

Ben alweer met een stuk bezig, dus denk vanmiddag

Wordt weer een lekker stuk

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:28

Heb 959 woorden nu...

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 11:12

Eerder dan verwacht. Hoop dat het weer in de smaak valt!
Rick gaat in zijn bed liggen, maar echt slapen lukt hem niet. Elk geluid klinkt ineens anders als normaal en Rick denkt nu dat alles vreemd is. Elk piepje, elk zuchtje wind, alles is vreemd. Rick mist zijn ouder huis, daar was het allemaal niet zo vreemd en niet zo eng. Na een paar uur half geslapen te hebben en half wakker geweest te zijn schrikt Rick op van nu ineens een hele heldere stem. “Rick, je moet me helpen.” Klinkt het. Rick kijkt door de kamer, maar ziet toch echt niemand. Het blijft bij een keer. Hoe kan ik nou iemand helpen als ik niks weet en er niet eens iets van snap, denkt Rick.

Door al zijn getob valt hij toch nog even in slaap, maar wordt al vroeg weer wakker. Hij kijkt op de klok.
Zeven uur, slapen gaat niet meer, maar even een eind hardlopen, even alles van me af laten vallen en mijn hoofd leeg maken, denkt Rick. Hij kleed zich aan en wederom waait de koude wind door zijn kamer. Zonder er verder bij na te denken loopt hij naar beneden en haalt automatisch de deur van de knip. Rick gaat weer richting het meertje waar het zo rustig en zo vredig is.

Ruim een uur is Rick weer aan het lopen. Zonder telefoon, zonder mensen, even helemaal alleen. Hij zoekt de ruigste paadjes op en crost lekker over de heuveltjes en langs de bomen. Even helemaal niet denken aan het gebeuren in het huis waar zijn ouders nog steeds helemaal niks vanaf weten. Onderweg komt hij een bankje tegen en gaat even zitten. Dit bankje staat aan de andere kant van het meer al waar hij normaal lang naar school fietst. Hier komen dus heel weinig mensen behalve af en toe wat mensen met een hond. Na tien minuten loopt Rick weer verder, in een rustige looppas weer richting huis. Hij is inmiddels al bijna anderhalf uur weg. De zon schijnt volop en Rick heeft wel zin om iets leuks te gaan doen. Hij kan Crissie bellen, maar dan moet hij het hele verhaal van vannacht vertellen. Ze zal ongetwijfeld vragen of alles goed gegaan is en hij wil niet liegen. Aan de andere kant wil hij haar natuurlijk dolgraag zien en misschien weet zij waarom die foto op mijn scherm stond. Eerst thuis maar eens douchen en kijken of zij ouders al wakker zijn.

“Hallo” roept Rick als hij de deur open doet. Hij had zijn moeder door het raam al zien lopen dus wist dat ze al wakker was. “Hoi Rick, lekker gelopen?” zegt ze als ze ziet dat Rick bezweet binnenkomt. “Ja het is erg lekker buiten, kon niet meer slapen vanmorgen en wil niemand zo vroeg wekken.” Legt Rick uit. “ik ga even douchen” Zijn moeder knikt en gaat verder met de keuken poetsen. “Hebben jullie nog plannen voor vandaag?” Vraagt Rick nog voor hij naar boven loopt. “Nee, niks bijzonders” zegt zijn moeder even opgewekt als altijd. Rick heeft veel bewondering voor haar, knap dat ze altijd zo vrolijk is. Rick loopt naar zijn kamer om kleren te pakken. De computer staat gelukkig uit, het raam is ook nog zoals hij het achtergelaten heeft, de matten liggen nog normaal. Er is dus niks gebeurd terwijl hij weg was. Rick loopt naar de douche, doet de deur op slot en zet de kraan van de douche aan. Net als altijd weer op negenendertig graden. Ondertussen kleed Rick zich uit en gooit zijn kleren in de wasmand. Als hij raak gooit doet hij alsof hij heel hard juicht en applaus krijgt, maar goed dat niemand hem ziet. Als Rick in de douche wil stappen kijkt hij eerst naar de kraan. Wel een beetje voorspelbaar wat er gebeurt, wederom de kraan op vijfendertig graden. Rick draait hem weer naar negenendertig en stapt de douche in. Hij wast zijn haren en wederom als hij met zijn handen en haren vol shampoo staat wordt de kraan weer kouder. Weer draait Rick de kraan terug, spoelt snel zijn haar uit en zet de kraan uit. Hij heeft er wel weer genoeg van.

Hij droogt zich af en kleed zich aan, stopt twee vingers in de gelpot en haalt er een flinke dot gel uit, smeert dit in zijn haar en kneed het in model. Mag wel eens naar de kapper gaan, denkt Rick. Hij spoelt zijn handen af en loopt naar zijn kamer. Op de overloop hoort hij zijn printer printen. Rick zucht en wederom slaat zijn hart een keer over. Op zijn kamer ziet Rick dat zijn computer weer aanstaat met dezelfde foto op het scherm en het scherm om de foto af te drukken staat in beeld. De printer is dan ook bezig de foto op A4 formaat af te drukken. Rick begint nu welna te denken wat er met die foto bedoeld kan worden. Als de foto afgedrukt is pakt hij het papier en gaat op zijn bed zitten. Hij bestudeerd de foto grondig en er zijn wel een paar dingen die Rick opvallen. Hij besluit toch Crissie maar op te bellen. Als hij de kamer uit wil lopen ziet hij zijn muis bewegen, Rick verstijft van angst. Nu is het wel heel duidelijk dat er echt iemand aanwezig moet zijn in zijn kamer.

Even gebeurt er niks, Rick doet een stap terug de kamer in. Hij is toch wel heel erg nieuwsgierig wat er met de muis gebeurt. Als Rick op anderhalve meter blijft staan, beweegt de muis weer. Er wordt een map op het scherm gezet waar een heleboel foto’s in staan. Dan worden deze door middel van een slide show om de beurt weergegeven. Het zijn allemaal foto’s met dezelfde persoon als de foto’s van vannacht. Verder zijn het geen bijzondere foto’s of foto’s met een duidelijke boodschap. Alleen steeds dezelfde persoon. Rick weet niet goed wat hij hiermee aan moet. Het begint er wel steeds meer op te lijken dat de geest in huis Rick iets duidelijk wil maken.

Dan hoort Rick een luid geschreeuw, hij loopt naar het raam en kijkt naar buiten, het was duidelijk dichtbij, maar Rick ziet niemand. Hij loopt naar beneden. “Mam, hoorde jij die schreeuw net ook?” vraagt Rick. “Schreeuw” Vraagt zijn moeder die opkijkt van haar poetswerk “Nee dus”zegt Rick met een lach en loopt weer naar boven. Zou dat ook weer een hint zijn? Denkt Rick. Dat is wel een stuk beangstigender als een paar foto’s. Rick heeft het gevoel dat hij heel hard op zijn rug is geslagen, hij krijgt bijna geen lucht, hij beseft zich nu hoe beangstigend hij de hele situatie vind. Er zweeft iets in het huis dat iets van Rick gedaan wil krijgen. Waarom heb ik dit weer? denkt Rick. Het weet mijn naam, en blijkbaar ook waar ik me mee bezig hou.

Rick besluit Crissie toch nog even niet te bellen om haar niet onnodig ongerust te maken. Dan maar even in de schoolboeken duiken. “Rick” roept zijn moeder onderaan de trap “Wij gaan even bij een collega van papa op bezoek, die wilde ons wel een paar leuke plekken in de buurt laten zien.” “Oke!” roept Rick terug. “veel plezier!” “Dank je!” roept zijn moeder. “weet niet hoe laat we terug zijn hoor!” “Nee, das goed!” roept Rick “Doei!” en dan hoort hij beneden de deur dichtslaan. Rick pakt zijn schooltas en trekt zijn wiskunde boek eruit. Hij legt het op zijn bed en gaat even naar de wc. Als hij terug komt is zijn boek weg. Rick heeft geen zin om te zoeken en wordt een beetje moe van het geklier. Hij gaat op zijn bed liggen. Dan kom er ineens een geluidje uit de boxen van zijn computer, Rick kijkt op en ziet dat er een boodschap op zijn beeld staat. Gewoon getypt in Word. Rick springt uit zijn bed, zijn nieuwsgierigheid is sterker dan zijn angst. “Je moet me helpen, maar pas op, ik ben niet alleen.” Staat er op het scherm. Rick snakt naar adem en is doodsbang. Hij vermand zich en typt terug “Wie moet ik helpen en hoe, en waarvoor moet ik uitkijken?” Er gebeurt niks. Rick zucht. Even blijft hij staan kijken, dan verschijnen er letters op het beeld en ziet hij de toetsen op zijn toetsenbord ingedrukt worden. “Ik doe je niks, maar er is hier nog iemand die mij tegenhoudt, ik mag niet weg, maar ik kan geen rust vinden.” Rick is er stil van en weet niet wat hij moet denken. Het wordt hem even teveel en hij besluit gewoon maar even naar buiten te gaan.

Hij gaat naar het meertje een gaat op het bankje zitten waar hij Crissie voor het eerst zag. Nu is hij stapelverliefd op haar en is ze betrokken bij het meest beangstigende in zijn leven. Misschien heeft het zo moeten zijn, misschien moest hij Crissie leren kennen zodat hij haar kon helpen. Zoals Rick het nu ziet is hij de enige die haar de duidelijkheid kan geven die ze al zolang wil hebben. Maar hoe? Hij heeft geen grip op de situatie en het is wel duidelijk dat de geest hem gevonden heeft en hem nu niet meer met rust zal laten in de hoop dat Rick hem kan helpen. Toch zal hij meer duidelijkheid van Crissie moeten hebben om verder te komen.

_Michelle__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:29

Alweer zo spannend Schrijf maar gauw verder...

gerlienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:32

goed stuk, ben benieuwd hoe die geest is en waarom die geest geen rust kan vinden.

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:48

Och zo spannend, ik denk dat ik wel weet van wie de foto zal zijn

marthine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:05

spannent ben bennieuwt naar de foto

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:57

geweldig stuk

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:46

Erg leuk stukje weer
schrijf je gauw weer een stukje

ellen12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 15:04

spanned

Tutti_Frutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 16:46

oehw!

Mariss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:57

SPANNEND !!

angelke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 18:25

In dat laatste stukje, zijn daar de voornaamwoorden verwisseld? Of is het inderdaad de bedoeling dat hij haar helpt? Mij lijkt het logischer andersom, aangezien hij met een probleem zit...?

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 10:55

angelke schreef:
In dat laatste stukje, zijn daar de voornaamwoorden verwisseld? Of is het inderdaad de bedoeling dat hij haar helpt? Mij lijkt het logischer andersom, aangezien hij met een probleem zit...?

Dat zal later duidelijk worden

Kim_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:20

Ik heb alles bijgelezen, geweldig verhaal! Ik ga m zeker volgen Wacht nu al op het volgende stukje !

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:56

goed verhaal, ga zo door!

Tutti_Frutti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 13:25

Ik denk dat die foto's van die broer is!

Frieda_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:00

Leuk en spannend verhaal

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 14:08

Ben weer met een nieuw stuk bezig!

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:17

Jeetje, jij bent ècht goed Ben wederom nieuwschierig naar het volgende stuk

Dirndl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:28

jaa! Nieuw stúk!! Geweldig! ( maar heb ook al een idee, wie zou die foto toch zijn )