Het nieuwe stukje, hoop dat jullie het graag lezen. Suggesties voor het volgende stuk?
Citaat:
Rillend opende ik de voordeur van het huis. Het regende net buiten, hoe toepasselijk op mijn humeur. Net toen ik mijn jas aan de kapstak hing kwam Natasja met veel gebons de trap af. Maakt ze altijd zoveel lawaai? Ik keek naar de trap en zag dat ze een grote reiskoffer achter haar aansleurde.
“Wil je me even helpen?” vroeg ze me toen ze me opmerkte. Ik knikte. Wie zou er weggaan? Met zen tweeën sleurde we de zware koffer. Met veel gezucht en veel pijnlijke stoten tegen mijn scheenbeen stonden we eindelijk in de hal.
“Voor wie is die koffer?” vroeg ik nog hijgend. Ik boog me lichtjes naar beneden, want ik kreeg bijna geen lucht meer.
“Aaron,” het kwam er heel triomfelijk uit.
“Gaat hij weg?”
Er verscheen een grote grijns op Natasjas gezicht en ze knikte. Even velroor ik bijna mijn evenwicht, snel nam ik me nog vast aan de trapleuning. Natasja keek me onderzoekend aan.
“Is er wat?” zei ze traag. Heftig, misschien iets te, knikte ik van nee. Ik zag dat ze me niet geloofde.
“Ik voel me wat slecht, waarschijnlijk door het slechte weer,” verzon ik snel en slecht. Ze knikte dan wel begrijpend maar ik zag dat ze me nog niet geloofde.
“Ik zal me wel even neerleggen, dan zal het wel al veel beter gaan,” besloot ik. Ik zette mijn voet op de trap om naar mijn kamer te gaan maar Natasja nam mijn pols vast.
“Ga maar in de zitbank liggen,” stelde ze voor “Ik zal je een tas warme melk komengeven,” Haar toon dwong me om het te doen. Heel even dacht ik dat ze iets vermoedde, maar dan kan toch niet. Ze wil waarschijnlijk me dicht in haar buurt hebben om me te verzorgen ook al ben ik niet ziek.
Een halfuur later zat ik genietend op de zachte kussens naar de televisie te kijken. Natasja was al een paar keer bij mij komen zitten, zwijgend. Ze had een paar keer haar mond open gedaan maar snel weer dicht gedaann gevolgt door een zucht. En daarna verdween ze weer naar haar keuken. Voorlopig wou ik het negeren, maar toch vroeg ik me af wat ze wou vertellen of vragen.
“Natasja?” gilde ik. Ze stak haar hoofd door de deuropening.
“Wat is er?” vroeg ze.
“Ik voel me al veel beter, mag ik naar de stal?”
Nog eens keek ze me odnerzoekend aan en knikte dan.
“Kleed je dan goed aan en als er iets is kom dan naar mij,”
Toen ze het woordje iets zei keek ze me heel raar aan. Dat negeerde ik dan ook maar, ik knikte en stond op.
Het was erg stil in de stallen, er was niemand, buiten dan de paarden. Opgewekt omdat ik eindelijk alleen was liep ik naar de stal van Rosie. Wat zou er nu met haar gebeuren nu Aaron weg gaat? Ik streelde haar zachtjes over haar zachte neusje. Ze briestte zachtjes waarop ik glimlachte. Plots nam iemand mijn schouder vast. Ik gilde, rosie smeet haar hoofd in de lucht.
“He Jenda, rustig,”
Met een kloppend hart draaide ik me om. Het was Thomas..
“Je deed me verschieten,” zei ik gejaagd.
“Blijkbaar,”
Ik ademde eens diep in en uit, om tot rust te komen, ik deed het nog een paar keer want het hielp niet.
“Gaat het?” vroeg Thomas beleefd. Ik knikte.
“Ik ga rocky poetsen,” informeerde hij me.
“Ik zal meehelpen,” besloot ik. Thomas keek me verbaasd aan.
“Wat?” zei ik onzeker.
“Even dacht ik dat ik je hoorde zeggen dat je me hielp. Maar dat zal wel een droom geweest zijn,”
“Och jij!” riep ik beledigt.
“Meende je dat dan?” vroeg hij ongelovig.
“Dan niet, dan bied ik eens mijn proffesionele hulp aan en dan wordt hij niet eens gerespecteerd,” ik draaide me weg van Thomas.
“Je mag anders wel,” zei hij vlug.
“Nee hoeft niet meer. Het was de situatie waar voor ik het deed,”
“Toch vriendelijk van je,”
“Trouwens wat heb jij een filosofische broer. Leek jij er maar wat meer op,” Ik herindere me plots weer het vreemde gesprekje met Wannes.
“Je hebt dus mijn fantastische broer ontmoet,” zei hij met een doffe toon.
“Ja, eigenaardige jongen, maar hij spreekt onrechtstreeks wel de waarheid,”
“Hoe is het trouwens met Joren?” verandere Thomas plots van onderwerp. Verbaasd keek ik hem aan.
“Goed zeker,” zei ik onwennig.
“Mijn broertje wist anders wel wat anders te vertellen,”
Dus toch niet van onderwerp veranderd.
“Wat zei hij,” vroeg ik snel. Met een grijns haalde Thomas zijn schouders op.
“Moet ik dan luisteren naar mijn filosofische broer?”
Boos gooide ik mijn gsm die ik net vast had naar hem. Handig ontweek hij hem, maar mijn gsm ontweek spijtig genoeg niet de betonnen vloer. Hij vloog uit mekaar, mijn toetsenbord vloog onder de wasmachine en de rest bleef ergens liggen bij de voederbak.
“Oei,” zei thomas niet echt onder de indruk. Boos keek ik hem aan. Vlug deed hij een pasje opzij.
“Je had beter met een veegborstel gegooid,” zei hij lachend “Dan had je me misschien geraakt,” nog altijd lachend liep hij de box van Rocky binnen
“Sta daar niet zo dom te lachen!” Boos raapte ik al mijn stukjes gsm op en stak hem weer aan mekaar. Het bovenste stuk wou niet op de rest klikken. Ik bekeek het eens goed en zag dat er een stukje was van afgebroken. Ik zuchtte, daar gaat mijn kostbare communiatiemiddel.
“Werkt hij nog?” vroeg thomas.
“Nee,” zei ik triestig.
Thomas was net vertrokken naar huis. Zijn lieve moeder had me nog eens minachtend aangekeken en ik had vrolijk terug gezwaaid. Wat minder was, was dat ik nog mijn veegborstel in mijn handen had en dat hij op de hooizolder is geraakt. Thomas lag bijna plat van het lachen. Boos heb ik hem aangeken, die jongen begint me flink te irriteren. Fluitend was ik de gang nog aan het vegen, het was al later op de avond en matthias heeft graag dat alles proper licht voor de nacht.
“Dag schat van me,” hoorde ik plots achter me. Ik verstijfde en liet de borstel vallen. Vlug probeerde ik een andere uitgang te vinden dan degene die achter mij was. Ik hoorde dat de deur gesloten werd met een luide bons. Het werd pikdonker in de stal, enkele paarden hinikte. Ik stond nog altijd vastgenageld aan de grond.
“Hmmmfff, het stinkt hier,” merkte Aaron op. Ik hoorde dat hij naar me toe kwam, een tel later nam hij mijn schouders vast en draaide me om. Ik keek recht in zijn gezicht, ik was bang. Hij zag het en hij grijnsde.
“Ik moest toch even afscheid komen nemen van deze meid. Spijtig genoeg kan ik je niet meenemen. Maar eerst moeten we nog wat praten voor wanneer de pret begint,”
Ik sloot mijn ogen. Hij had me nog altijd stevig vast aan mijn schouders.
“Kom,” hij trok me mee naar een lege stal en duwde me erin. Met mijn hoofd botste ik niet zacht tegen de witte muur. Aaron sloot de schuifdeur en hurkte voor me neer. Hij keek me diep in mijn ogen aan, ik sidderde.
“Zo zwijgzaam vandaag,” merkte hij op.
“Laat me met rust,” piepte ik.
“verleidelijk aanbod maar toch niet. Jenda toch van mij, we moeten praten,”
“Ik ben niet van jou,!”
“Tuurlijk wel schat,” hij nam ruw men kin vast en drukte zijn lippen tegen de mijne. Ik hield ze stevig gesloten.
“Wel kijk, ik wil niet dat je verteld wat er tussen ons is gebeurd aan Matthias. Doe je het, jij weet wat er dan gebeurd,” hij wees naar de stal achter zit. Ik knikte, rosie zou dan naar de slacht gaan.
“En jendatje, weet dat ik niet lang zal weg blijven. Ik moet gewoon even naar het buitenland voor een familiebezoekje en dan kom ik weer terug. En dan ben je weer van mij,”
Ik schudde heftig van nee. Aaron negeerde het.
“Natasja weet het,” zei ik snel. Ik wist dat wel niet zeker maar ik was er zeker van dat ze iets vermoedde.
“Natasja?” hij grinnikte. “Dat domme schaap zal haar mond wel houden, want anders zal ik mijn mond wel eens opendoen tegen je lief broertje,”
Plots besefte ik het, de haat die Natasja heeft voor Aaron kwam niet doordat hij altijd commentaar had op haar eten maar omdat hij hetzelfde heeft gedaan bij haar dan bij mij.
“Hoe kon je?” zei ik boos.
“Heel simpel, net zoals bij jou,” Hij grijnsde vals tegen me.
“Maar haar was ik vlug beu, ze toonde geen verzet. Maar jij, jij bent perfect,”
Ik zweeg, hoeveel slachtoffers zou hij nog hebben.
“En Jenda, als je altijd goed meemerkt, doet wat ik vraag, zal je zien dat ik geen nieuwe meisjes zal zoeken,” verzekerde hij me. “Binnen een paar uurtjes moet ik weg, maar je weet dat ik terug kom,” hij streelde over mijn haren. Ik voelde dat ik kippevel kreeg.
“Maar eerst moet ik toch nog afscheid van je kunnen nemen,” langzaam deed hij de knop van mijn broek open en duwde me tegen de gron. Ik was weer van hem voor even en niemand kon er iets tegen doen. Heel langzaam kwam de gedachten dat er nog vele keren gingen zijn, nog vele keren van pijn en verminking van mijn ziel.