Boemba schreef:
iceprincess de haren zijn weer fantastiche ik krijg het niet voor elkaar hoor welk penseel gebruik je en welke dikte? zou ik graag ook willen kennen
Je kunt zelf brushes maken zodat je niet telkens weer opnieuw haartje voor haartje hoeft te tekenen. Je kunt ze dus gewoon maken door met verschillende diktes en verschillende brushes haren te tekenen (wacom is erg handig, maar die heb ik zelf ook niet, vandaar dat sommige wat hoekig zijn) smudge, gum en blur tool kunnen ook erg handig zijn. Als je een mooie haar hebt kun je die dmv een kopie plakken in een nieuwe laag en met ctrl+t vervormen zodat je niet telkens dezelfde haren hebt maar ook weer niet opnieuw hoeft te tekenen.
Als je een mooie lok hebt voeg je alle lagen van de haren samen (kunnen er soms zelfs een paar honderd zijn) en maak er een brush van (tweede knopje bovenaan van links in dat rijtje staat ergens make brush, maar kan ook de eerste of de derde zijn, weet het niet uit mijn hoofd
)
En dan staat hij tussen je brushes en kun je hem telkens weer opnieuw gebruiken en met ctrl+t steeds weer vervormen zodat je nieuwe vormen krijgt.
Is wel even wat werk maar wel erg handig, ik heb nu zelf een stuk of 20-30 haarlokken (ook van anderen gekregen) en 5 'wimperboogjes' (wel allemaal zelf gemaakt).
Zodra ik weet hoe het moet en ik het beter kan gebruiken zal ik er een aantal als downloads op mijn site zetten, maar dat kan nog wel een paar maanden duren
.
Gaat het zo wel lukken? beter dan dit kan ik het niet uitleggen.