Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 9 (thema-ronde 1)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Elise

Re: Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 9 (thema-ronde 1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:59

ik heb weer wat geprobeert
hier het resultaat(ps het knippen is al een stuk beter!)

Afbeelding

groetjes Elise

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 17:06

Met lente denk ik aan alles dat weer gaat groeien, want dat ruikt altijd zo heerlijk Daarom deze bewerking:
Afbeelding

Wat ik gedaan heb:
- Lola op een nieuwe achtergrond geplakt en de oude achtergrond weggegumd.
-Laag 'Lola' gedupliceerd. Daarna de eerste Lola met laag-eigenschappen donker gemaakt en de tweede normale Lola eroverheen geplakt (=mijn nieuwe uitgevonden trucje om geen manen uit te hoeven knippen )
-Halster ingekleurd. Ik weet, dit hebben al meerdere mensen gedaan, maar dit halster vroeg er gewoon om, om ingekleurd te worden
-Achtergrond met 0,25 vervaagd.
-Randjes toegevoegd. De eerste van maar 1 pixel, de tweede met 15 en de laatste weer met 1. De tweede laag met toverstafje geselecteerd en de caleidoscoop functie eroverheen gehaald.
-Als laatste de naam Lola met lettertype Scriptina (standaard zo onderhand ik weet het ), deze expres iets laten overlopen in de rand en nog een slagschaduw erachter gedaan

Nu het commentaar..
Bladzijde 1
sister7003: een leuk idee, maar het komt er niet echt uit, Lola is hoekerig uitgeknipt en het lettertype (en kleur) past er totaal niet bij..
FavourLover: he, een nieuweling, een goede, leuke en originele bewerking, het inkleuren is niet helemaal netjes, dat is wel jammer, glitters zou ik ook weglaten, maar ga zo door, je doet het leuk!
Boyke_Candy: top! dat lettertype welke is dat Blijf wel opletten met uitknippen, ik zie lichte blauwe lijntjes en het stukje hals links had je van mij weg mogen laten (dat 'hoekje' zegmaar)
FavourLover: jammer dat deze erg op je vorige lijkt, hier had ik toch liever wat meer paard terug willen zien..
Nynkk: het heeft wat, maar ik ben er toch niet helemaal wegvan. Mag ik weten of die bloem nou echt geplakt is, of dat het gewoon een plaatjestube is?
marciatjuh: wat jezelf al zegt, druk, verder te pixelig en té gemaakt, het zou er natuurlijk uit moeten zien..
linseytjee: waarom heb je het nogmaals uitgeknipt? Het zat toch al op een blauwe lucht Vind het randje en de letters op niet bijpassend..
Stravero: die hartjes storen ontzettend, je hebt ook niet echt mooi uitgeknipt, kleuren van de letters passen ook niet..
Esperanca: 1e is mooi, de vervaging mag wel minder óf je moet het dan een kleurtje geven, verder zou een zwart randje van 1 pixel het echt helemaal afmaken, 2e vind ik iets minder, bij kleurvol denk ik aan heel veel kleurtjes, maar ga zo door, je ideetjes zijn leuk!

Bladzijde 2
DebbjJ: leuk idee, lijkt wel wat op die van Nynkk, toch passen hier de kleuren niet bij elkaar en had de vlinder net een tube kunnen zijn, de alliteratie vind ik wel weer top!
luf_horses: oef, die is wel heel fel en druk! Probeer het wat rustiger te houden..
Shivatjuh01: ook al zo'n heerlijk lettertype jammer dat het nét niet helemaal netjes uitgeknipt is en lola's bloemetje had je wat meer 3d-achtig mogen maken, maar je idee is super!
gekkeils: je achtergrond is pixelig en wazig, daardoor kijk ik er met minder plezier naar, het beertje stoort me ook best wel..
luf_horses: niet netjes ingekleurd, vooral bij de voorpluk en de 'a' van Lola staat er net niet helemaal op, idee is wel leuk..
Boemba: top echt top! Nog zo'n mooi lettertype Zou het mooier hebben gevonden als de linker Lola binnen het witte randje stond, verder kan ik niks verzinnen..
Cassia: er zitten veel vlekken in, die storen, de verschillende letters maken het beeld ook erg onrustig en je bent niet echt netjes geweest met uitknippen..
Shalimar: leuk idee zeg! Alleen door de letters vormt het geen geheel, die zou ik weglaten of ergens anders plaatsen..
gekkeils: te druk, te gemaakt, slordig. Probeer eens dingen zelf te maken, geen plaatjes bij elkaar plukken..
Phante: heb eerst ff moeten lachen om je ava Je bewerking is mooi, goed kleurgebruik, alleen die bloem staat er een beetje verloren bij..
soubieke: haha, geweldig! Let wel op, dat als je met contrast gaat spelen, je altijd vlekken krijgt, die zie je bij jou dus ook..
Globetje: typisch een geval van knopjes spelen, zonde!

Bladzijde 3
loveSaros: paardje valt teveel weg, ga ook eens met randjes en brushes werken..
Lipydo: jij maakt altijd leuke dingen Lola zelf lijkt wel te schijnen Toch vind ik haar te 'hard' overkomen, ga eens knippen met vervaging, misschien helpt dat..
0riantje0: leuk idee met die bijtes/wespen/wathetookis, volgende keer mag je Lola is meer uitzoomen en misschien nog een randje om het helemaal af te maken..
_bloempje_: jammer van de mijnalbum tekentjes, bij de eerste bewerking zie ik nog te duidelijk een vlak om Lola heen, zou mooier zijn als die weg is, je tweede is leuk, al had ik hem zelf een andere kleur dan roze gegeven..
sesieltjuhh3: beide zijn leuk, bij de eerste vind ik de plaats van de tekst niet echt geschikt en bij de tweede valt de tekst teveel weg in de bewerking, randje van de tweede is mooi..

Bladzijde 4
love_paarden: letters pixelen en waarom Lola zo dof? Het is toch lente Je bent wel een heel stuk vergeten te knippen, links bij d'r gezicht..

Jemig, wat een typwerk

_Elise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:20

@wineds: dat hoort bij het lammetje
ik dacht ook al dat het zo was maar dat is niet zo

tasjee_bas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:22

Laatst bijgewerkt door tasjee_bas op 19-03-06 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tasjee_bas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:23

het is eigenlijk een lente en een gewone bewerking in 1 vind ik zelf
(mijn bewerking)

_Elise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:24

@x_bassiej:kruisje en je link doet het niet
doet het nu wel sorry

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:31

ook een bewerking van mij
vind het steeds leuker worden
gaat me ook steeds beter af.
Afbeelding

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:02

Citaat:

Wineds

Globetje: typisch een geval van knopjes spelen, zonde!

Sorry wat bedoel je daarmee

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 18:13

Naar wat ik kan zien, is er slagschaduw, belichtingseffect van zon en een aantal picturetubes van vlinders gebruikt, dat zijn allemaal standaard dingen uit een bewerkingsprogramma, dus dat noem ik knopjes spelen.

Mocht dit niet het geval zijn, dan mijn excuses Maar zo vind/vond ik het eruit zien

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:17

De vlinders heb ik zelf uitgeknipt. Daarnaast inderdaad slagschaduw en "gloed buiten" dus daar heb je gelijk in. Wist alleen niet wat je precies bedoelde.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:20

Afbeelding

Mijn creatie

Drunksheep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:30

@ Meliaforever; Ik vind de lammetjes erg nep, de letters vallen weg en trouwens; die achtergrond had Phante al!

Meliaforever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:33

Esperanca schreef:
@ Meliaforever; Ik vind de lammetjes erg nep, de letters vallen weg en trouwens; die achtergrond had Phante al!

Oeps

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:38

Afbeelding

Commentaar:

- Blz. 1

@PaOlien: Erg leuk, die lammetjes, en die rand vind ik ook mooi!
@sister7003: Lola vind ik niet zo mooi uitgeknipt, maar vind de rest wel leuk! Grappig idee ook.
@Favourlover: Heel mooi, alleen zonde van die sterren in de manen. Nu vind ik het meer zo'n avatar-achtig iets...
@Boyke_Candy: Hele mooi, vooral die achtergrond. De omlijning van Lona is misschien wel wat hard, maar het stoort me niet zo erg.
@Favourlovver (lente-crea): Deze vind ik veel mooier, zonder die sterren. Geen commentaar dus, toppie!
@Nynkk: Heel mooi. Wel simpel, maar dat is beter dan te druk. Ziet er egr sfeervol uit.
@marciatjuh: Vind de dingen die je hebt toegevoegd (zon, hartjes, enz.) beetje Paint-achtig uitzien... teveel pizels en slechte kwaliteit.
@Linseytjeee: Vind het blauw iets te flets. Bovendien zie je 't niet zo goed omdat de lucht achter Lola ook blauw is.
@Stravero: Vind hem iets te druk en die hartjes niet zo mooi.
@Esperanca: Erg mooi, vooral die eerste!

- Blz. 2:

@DebbjJ: Mooi!
@luf_horses: Iets te flets, het doet pijn aan mijn ogen om het zo maar te zeggen.
@Shivatjuh01: Mooi, maar vind alleen die bloem op Lola's hoofd wat tuttig..
@Gekkeils: Nee, ik vind hem niet zo mooi. De achtergrond is erg pixelig..
@Boemba: Heel erg mooi, halster ook mooi weggewerkt.
@Phante: Leuk, ik had het vakje met de tekst erin alleen niet zo dicht bij de rand gezet, zeg maar.
@soubieke: vind het effect over Lola niet zo heel denderend.
@Gobletje: Iets te standaard, probeer nog iets leuks erbij te bedenken!

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:41

Wineds schreef:

soubieke:
haha, geweldig! Let wel op, dat als je met contrast gaat spelen, je altijd vlekken krijgt, die zie je bij jou dus ook..

daar moet je maar even overheen kijken

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:43

heei,

Hier mijn bewerking. Ben er zelf niet echt tevreden over, maar ik plaats het toch maar..

Afbeelding

linda

IkFtAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:05

Mijn bewerking Tips zijn welkom

Afbeelding

ELINEXTIRZA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:14

Afbeelding

Commentaar op andere komt later;)

Loutjelou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:26

Ook even iets geprobeerd, ben nog maar net met PSP begonnen, niet onaardig al zeg ik het zelf...

Afbeelding

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:27

Ik heb ook weer een collage gemaakt

Afbeelding

Ik wist niet zo goed wat voor tekst ik erbij moest doen dus heb de *naam* van het lammetje en van het paard erbij gezet
Wist verder ook niks dus zo super veel is er niet gedaan...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:52

Hier is mijn lente versie....Ik heb er aardig lang aan gewerkt...ik kan namelijk niet knippen dus moest een andere manier bedenken...

Commentaar is van harte welkom als ik er wat aan heb...

Afbeelding

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:04

leuke bewerkinge.. helaas heb ik absoluut geen ervaring met bewerkingen dus kan ik ook niet echt commentaar geven
en ik weet niet of het hier mag maar waar maken jullie die bewerkingen mee en zijn die gratis te downloaden?? zo ja, wie wil mij een pm sture?!?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:06

Die vraag mag hier idd niet nee... Die kan je stellen op het centrale fotobewerkings topic... Ik pm je even...

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:06

ow.. SORRY!!!

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:15

Afbeelding

mijn bewerking, ik moest meteen denken aan tulpen en roze, dus vandaar deze bewerking...