[Verhaal]nog geen titel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:26

yessie maar wat is er nou in die tent gebeurt whaha hoop dat je morgen al weer wat nieuws heb hoop het zo

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:27

Bentuh schreef:
yessie maar wat is er nou in die tent gebeurt whaha hoop dat je morgen al weer wat nieuws heb hoop het zo

haha wa denk je

Bentuh

Re: [Verhaal]nog geen titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:08

haha

ik weet het niet hoor hahah

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 00:11

@Bentuh ik denk dat we beter Jenda en Joren wat privacy geven

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:17

hahah ja he :P denk ik ook wel
anders word het voor sommige niet echt lees baar en zullen mij ouders niet echt blij mij zijn als dit ook op bokt voor komt whahah

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:48

Leuk stukje .
Laten we de tent-scéne wat meer ruimte geven, tenslotte is he wsl 18 + moest ze die scéne uitschrijven, en ik veronderstel dat niet iedereen hier 18+ is

Murkje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:12

heey

leuk stukje ga maar gauw verder schrijven:P

knuffelpoesz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:21

waneer komt er weer wat??
haha vin het een superverhaal

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:11

nou bijna een hele week niet op bokt geweest nog niks jammer
maar hoe langer het duurd hoe beter stukje wij verwachten :P

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:06

ik wacht ook op een nieuw stukje , hoezo ongeduldig .

xxalishakexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:30

ik wacht ook op een nieuw stukje
Prachtig verhaal en super geschreven!
Tja voor mij valt het ook wel op dat je een belg bent (ben zelf ook belg).Waar woon je ergens?

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 11:53

Mijn comp deed weer vervelend. Ik kon niet op internet enz mqqr nu gaat hij weer. Alleen ben ik insperatieloos, maar ik beloof dat er binnen de 3 dagen een nieuw stukje is.

@Alishka; ik woon in oost vlaanderen. Maar mijn grootouders wonen ook in mechelen :p

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:21

duurd lang maarja we wachten af
Ik vind de laatste stukken goed geschreven

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:33

die drie dagen kan ik nog wel wachten hoor (A)

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:11

wat een leuk verhaaL! ik hoop dat je gauw verder schrijft

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:33

leuk verhaal!
dit blijf ik echt wel volgen!

maarem...
ben jij een belgische?
vanwege dat taalgebruik soms

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:22

oeps, sorry overheen gelezen!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:50

heej, leuk verhaal hoor! gauw verder schrijven

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:10

Ik vind het nog steeds een mooi verhaal.
Vooral door gaan!

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 17:36

Zoals beloofd het nieuwe stukje. Maar ik vind het slecht en saai. Er gebeurd niet zoveel in en het slaat eigleijk op niets...
Maar dan hebben jullie tenmisnte eits te lezen

Hoofdstuk 9

Langzaam opende ik de staldeur van Rosie. Het was nog vroeg in de ochtend en ze lag neer, te knabbelen op een strootje. De neiging om me naast haar te zetten en ook een dutje te doen, was groot, maar ik moest nog 7 stallen uitmesten, dus daar had ik geen tijd voor. Ik haalde de mestballen uit haar stal en gaf haar een aai op haar neus. Ze brieste zachtjes.
“Jenda, ben je bijna klaar met die rij?” riep Matthias. Bijna klaar? Nu al? Ik had net één stal gedaan! En ik moest er nog 7 doen.
“Nee!” misschien zou hij me wel helpen, hopend stak ik mijn hoofd uit de stal.
“Haast je dan! Er komt iemand kijken voor zijn paard te stallen, dus alles moet proper zijn,”
Zuchtent verliet ik Rosies stal en liep naar de volgende. Met veel lawaai deed ik de deur open, het paard, dat erin stond, keek me kwaad aan. Het enigste paard dat zo boos kon kijken, is natuurlijk, het bruine monster.
“Jij leeft nog,” zei ik sarcastisch tegen hem. Hij gooide als antwoord zijn oren in de nek. Vlug deed ik een stap naar achter.
“En lukt het met hem?” Matthias stond opeens in de deuropening.
“Niet echt. Het is echt een monster!”
“Hij heeft sinds kort een naam,”
“Dus hij blijft hier?” verbaasd keek ik van matthias naar het bruine monster en weer terug naar Matthias. Hij knikte.
“Ja, Robin is heel goed in dressuur. Als je de juiste knopjes vind. Misschien vind jij hem nog wel leuk,”
Robin? Die naam past echt niet bij hem. Als ik aan Robin denk, dan denk ik er direct een lief braaf paardje bij.
“Wanneer ga jij verder uitmesten?” haalde Matthias me uit mijn gedachten. Snel stapte ik naar een mestbal toe. Ik wou hem opscheppen maar Robin ging op de riek gaan staan. Volgens mij expres! Zoals dat ik bij elk paard doe als ze in mijn weg staan, gaf ik hem een duw op zijn schouder. Maar robin leel dat niet echt te accepteren van me. Hij haalde uit naar me met zijn voorbenen. Ik kon ze nog net ontwijken, maar botste wel tegen zijn voerbak. Robin kwam briesent op me afgestapt. Gillent maakte ik me zo klein mogelijk onder zijn voerbak.
“Matthias!” gilde ik.
Zuchtend kwam hij in de stal binnen en nam Robin aan de halster. Robin veranderde als bij klokslag in een lammetje. Ik wierp hem een vernietigende blik toe en hij keek boos terug.
“Je moet hem nu ook niet slaan,” berispte Matthias me.
“Slaan? Een duw ja! Dat beest gaat expres op mijn riek gaan staan! En dan zou ik hem nog moeten laten staan ook!” Boos wierp ik de riek in de handen van Matthias.
“Veeg dan de gang,” stelde hij rustig voor.
“Met plezier, en ik denk niet dat ik en Robin ooit vrienden gaan worden,”
“Tuurlijk wel, hij test je gewoon. En nu heeft hij gewonnen,”
Ik sloeg mijn ogen ten hemel. Geef mij maar lieve Rosie. Ze doet misschoen wat raar odner het rijden, maar ze valt me tenminste niet aan als ik uitmest.

Zingend veegde ik de gang. Hier kan me tenminste geen paard aanvallen.
“Vrolijke werklui hebben ze hier wel,”
Vrolijk keek ik op, om de eprsoon die me een complimentje had gegeven, een vrolijke glimlach te schenken. Maar toen ik me omdraaide en de persoon zag, stierf mijn glimlach weg. Een vrouw, die keurig was opgemaakt met kajes aan, stond me met een afkeurende blik aan te kijken.
“Volgens mij gaat Sir Jonathan Light Rock van Kampenhout hier zot worden. Hij is toch gewoon om in een rustige stal te staan?” ze had haar gewend naar een jongeman die achter haar stond. Haar zoon zeker. Ik zag hem nog net zijn ogent ne hemel slaan.
“Sir Jonathan zal het hier wel leuk vinden,” zei hij tegen zijn moeder met een blik in zijn ogen van stop nu met zagen. Maar de vrouw zag zijn blik niet, ze snoof vol afkeer.
“Noem hem met zijn volledige naam!”
Ik kon nog net mijn lach inhouden door me om te draaien en weer verder te vegen. Sir Jonathan Light Rock van Kampenhout! Wat een boterham. Zijn naambordje voor de duur zal echt duur zijn.
“Jenda?”
Oh nee, nu moest ik me weer tot de rijke mensen wendne met mijn lacherig gezicht. Vlug slikte ik een paar keer en zette een serrieus gezicht op. Maar toen ik ze weer zag en dacht aan het paard zijn naam, kon ik me niet meer inhouden.
“Dat is mijn zus, Jenda,” stelde Matthias me voor met een waarschuwende blik in zijn ogen. Ik snelde naar moeder en zoon toe en stak mijn hand uit naar de moeder. Ze snoof nog eens vol afkeer. Ik werd helemaal rood. Mijn hand is toch niet vuil? Ik wou hem net wegtrekken toen de zoon mijn hand pakte en schudde. Dankbaar keek ik hem aan, recht in zijn mooie blauwe ogen. Plots voelde ik een raar gevoel in mijn buik. Verward schudde ik met mijn hoofd en trok mijn hand terug.
Jenda, je hebt al een vriend, berispte ik mezelf. Al? Je houdt van Joren!
“Deze mensen gaan hun paard hier stallen,” informeerde Matthias me.
“Leuk,” met een benauwd gezicht keek ik naar mijn broer die me een onderzoekende blik schonk maar dan toch zijn schouders ophaalde.
“Ik moet ... Ik moet verdervegen,” verward draaide ik me weer om en maakte mijn hele leuke veegwerkje af.

“Karen!” ik snelde naar haar toe toen ik haar zag op school.
“Hey! Joren is op zoek naar je,” zei ze vrolijk.
“Weet ik, ik heb me nog net achter een vuilnisbak kunnen verstoppen toen hij voorbij liep,”
“Jenda ...”
Ik weet niet wat er in Karens hoofd omging, maar voglens mij dacht ze dat ik hem al wou dumpen.
“Gisteren, is er een nieuwe klant gekomen op stal,” begon ik mijn verhaal. Ik wou het aan iemand vertellen, misschien weet ze er wel raad mee.
“En?”
“Hij is knap en ...” ik dacht heel even na of ik het haar wel zou zeggen, “ en rijk,”
“Je bedoeld voor mij ofzo?”
“Nee, ik voelde me raar,”
Karen sloeg haar ogen ten hemel en keek me aan alsof ik zot was.
“Wat?” zei ik benauwd.
“Dat is toch niet erg! Vetel het gewoon niet aan Joren. En zet niet zo’n benauwd gezicht op! Het staat je niet!”
Dankbaar keek ik haar aan en gaf haar een knuffel. Nee, ik was neit danbaar om haar raad. Maar omdat ze mijn vriendin is.
“Ik moet naar joren!”
“Doe dat!”

Hoofdstuk 10

“Rosie? Rosietje?” hopend dat ze begroette met een hinik kwam ik de stal binnen. Ik hoorde Rosie niet antwoorden maar wel een ander paard. Vlug wierp ik hem een dankbare blik toe. Hee! Dat paard ken ik niet! Dat zal wel Sir en nog iets zijn. Rustig stapte ik naar zijn box toe om het paard eens wat beter te bekijken. Het was echt een mooi paard. Ik denk een Holsteiner of misschien een Hannoveraan, maar toch zeker een een Duits ras.
“Dus jij bent Sir en nog wat,” vroeg ik aan het paard.
“Laat dat Sir maar vallen. Hij hoort liever Rocky,”
Verschoten draaide ik me om. Achtet mij stond de jongen van gisteren, de eigenaar van Sir en nog wat. Hij had een zadel in zijn handen. Eigelijk had ik verwacht dat hij een knechtje zou bovenhalen om zijn paard te zadelen, of toch zeker om het zadel te halen.
“Ik ben trouwens Robin,” stelde hij zich zelf voor toen hij het zadel op een bok legde die naast de box van Rocky stond.
“Jenda. Je hebt een mooi paard. Holsteiner?”
“Engelse Volbloed,” antwoorde Ruben toen hij de box opende. Engelse Volbloed? Een holsteiner lijkt er op de verste verte nog niet eens op!
“He Jenda,”
Joren? Vlug draaide ik me om. Joren stond in de deuropening van de stal. Vrolijk liep ik naar hem toe en gaf hem een kus.
“Ik wil je Rosie wel eens zien,” zei hij tegne me.
“Waarom nu toch opeens? Je ging toch je huiswerk maken?” Dat had hij me verteld vandaag. Hij wou een nieuwe start nemen, nu dat ik zijn vriendin ben ofzo.
“Och, die nieuwe start is eigleijk niets voor mij. Ik had je daarnet gebeld, maar je nam niet op,”
“Mijn gsm ligt op mijn kamer, sorry. Kom je mee naar mijn Roosje?”
Hij knikte. Eindelijk kon ik hem mijn Roosje laten zien! Riben met zijn mooie Rocky was ik helemaal vergeten. Het vreemde gevoel gisteren, dat zal gewoon geweest zijn omdat ik Joren een hele dag niet had gezien.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:07

Leuk, idd niet zo spannend, behalve dat ze Joren toch niet gaat laten vallen !
Verder!!! we wachten wel

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:26

ik vind het wel een leuk stuk hoor
Alleen nog wel wat spel foutjes

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:37

leuk leuk leuk haha.
vind het gewoon super verhaal
zal maar niet vragen om MEER

Germatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:45

Hey leuk verhaal! maar ligt het aan mij ofzo? Je hebt 3 keer een andere naam voor die nieuwe jongen, robin, ruben en rubin
Als ik jouw was (als je dat al niet doet) zal ik even het verhaal zelf nog een keertje doorlezen.

Mouskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:10

@Germutje: Er zit een naamfoutje in. Het bruine monster is Robin en die rijke jongen is Ruben. Die is in het begin van het verhaal heel even ter sprake gekome ...