[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:20

Marjoke.. vind de arabier mooi gemaakt alleen klopt het hoofd niet.
Fnanne... zelfs al is geen tekening van een van onze eigen paarden, deze is zo mooi dat ik hem zo wel aan de muur wil hangen

Van

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:42

Fnanne schreef:
@ Valiente: de vraag naar een andere tekening was gebaseerd op het feit dat ik je potloodwerk nogal eens wisselend vind Deze is idd beter dan de eerste die je postte, vandaar mijn vraag

dit is de meest recente tekening

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:24

fenn: de borst klopt niet. Ik zou voor 5€ gaan, oftewel gewoon nog lekker blijven oefenen op portretten!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:11

Ik schat inderdaad vrij laag in, maar houd wat ik zeg maar aan als een soort 'minimum'. Het is zoiezo 'wat de gek ervoor geeft' voor welk papiertje met potloodkrabbels erop dan ook, maar voor minder dan wat ik zeg zou ik het niet doen

Utan: ik vind het heel moeilijk een prijskaartje aan jouw tekeningen te hangen. Ik vind het erg knap wat je doet, gelijkenis is altijd erg treffend, ik vind het alleen niet mooi, het is mij te strak, niet mijn ding Ik denk dat je kan vragen wat je wil (25+ voor Aa4) omdat je wel gewoon heel goed bent in wat je doet.

Fnanne: ook jij kan vragen wat je wil (25+) voor A4. Gelijkenis heb je altijd compleet te pakken, af en toe zou je een tekening 'perfecter' kunnen maken door net iets netter in je afwerking te zijn. De voorbeeldtekening bijvoorbeeld de schaduw op de vlekken in het lijf zelf.

Mik_Beer: je bent echt al een eind op weg Als je af en toe iets meer contrast gebruikt tussen 'soft' en 'scherp' worden je tekeningen nog beter. Ook je schaduwpartijen mogen nóg donkerder. Op dit moment rond de 10 euro ?

Love_Urkie: ik zou nog een hoop verder oefenen voordat je geld gaat vragen voor je tekeningen. Met weinig oefenen kan je heel veel beter worden dan dit, ik vind je tekeningen er nog behoorlijk 'beginner' uitzien. Lekker veel doen, wordt je vanzelf beter.

Amanda: je bent goed op weg met licht/donker contrasten en schaduwwerking, probeer nog beter te worden in je anatomie om zo meer gelijkenis te krijgen. Acryl zou ik lekker veel mee gaan oefenen, is een moeilijk medium om door te krijgen. PotloodA4 5 - 10 euro, en dan ga ik eigenlijk af op het donkere paard dat in je profiel staat, dat vind ik de beste die ik van je gezien heb, en die 'klopt' ook.

Fenn: lekker geen geld vragen en eerst veel oefenen en beter worden

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:26

Afijn ik doe ook maar s mee. Niet dat ik al geld voor mijn tekeningen ga vragen, daar vind ik mezelf lang nog niet goed genoeg voor, helemaal als je dan eens kijkt wat hier voor schitterende werken voorbij komen. Maar iemand anders zijn mening is wel leuk om te horen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:35

Jallist, goed op weg zeg! Zitten tekeningen bij waar je de uistraling heel knap gevangen heb. Witte pony rechtsboven bijvoorbeeld. Je zou je tekeningen een stuk beter kunnen maken door netter te werken. De haren en manen kras je nog behoorlijk, als dat er netter uitziet. Als je je afwerking beter in orde hebt en je het tuig of weglaat of levenechter maakt (een halster is meestal niet wit met grijze lijntjes aan de uiteinden) ben je al een eindn op weg

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:04

Een acryl schilderij heb ik al eerder geplaatst. En dan nu een pastel tekening. De scan is niet helemaal optimaal waardoor de neus wat fletser is.

Afbeelding

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:31

Dankjewel Ellende. Sja.. die manen zijn echt nog een drama bij mij. Ze lijken wel krasseriger door de foto, maar ze zijn het inderdaad wel. Ik ben nu al een paar maanden naar andere tekeningen aan het kijken hoe het moet maar het wil nog niet echt baten Wat je zegt over het tuig is ook helemaal waar, ik heb gewoon (nog) niet door hoe een hoofdstel bijv. nou in elkaar zit met schaduw en glimplekken etc. Ach, we blijven oefenen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 13:34

Ik dan ook maar... Ben heel benieuwd wat hier uit komt moet ik zeggen! Zal een paar van mijn recenste tekeningen plaatsen, hoewel ze niet allemaal van goede kwaliteit zijn en even goed gelukt zijn... Ik werk in principe alleen met potlood, 4H t/m 6B op middelfijn papier (geloof ik dat erop staat ), heel soms ook op groter formaat. Oh en nog even: niet alle fotos die er staan, zijn ook de eindproducten. Daarmee bedoel ik dat ik meestal, toen ik de tekening af vond, hem gescand heb en op Bokt gezet voor commentaar. Evt. nog tekening aangepast maar dan niet meer gescand.

Afbeelding
Al wat ouder, maar vind hem nog steeds erg goed gelukt

Afbeelding
Vlekken wat lichter gemaakt naderhand

Afbeelding
Contrasten iets minder scherp gemaakt

Afbeelding
Eerste keer heel paard, vond het ontzettend lastig, compositie van 3 fotos!

Afbeelding
En mijn meest recente

Wat vinden jullie? In mijn profiel staan alle opdrachten die ik heb gemaakt, wel wat kleiner formaat maar dan krijg je een idee, mocht je daar behoefte aan hebben. Werk nu ruim een jaar in opdracht. Ben heel benieuwd wat jullie ervoor zouden geven!

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:59

@Soeskia: die nanen en dat oog zijn mooi zeg! Ik denk toch wel zeker zo'n 20 euro minimaal voor jou?

@Tamara, jij hebt n heel zachte stijl, spreekt mij erg aan . Ik denk voor jou ong 10 euro voor n tekening?

Ilsiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:07

@ tamara: heel erg netjes!! ik denk dat ik er toch wel zo'n 10 euro, minimaal voor zou geven..

@ jallist: jeuj, mijn pony is klaar
ik zou er bij jou toch ook al 15 euro voor gevn hoor, minimaal!

halibut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 15:13

Woeps ben je helemal vergeten te pben Doe ik nu even

speedylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:56

@ tamara: super mooi!!! €15,- ?!

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:45

@ Tamara: €15 a4

@Soeskia: Ik dacht altijd dat het kleurpotlood was. Raar pastel heb jij toch.. (zal wel aan mij liggen ) €15 a4 ?

SaskiaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 22:45

het is pastelpotlood, ik houd niet zo van pastelkrijt. Heb het wel maar gebruik het vrij weinig.

Moet er wel bij zeggen dat deze tekening de 2e pastel is die ik ooit maakte. En ik het nog een beetje beter onder de knie moet krijgen.

marjoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:19

Pastelpotlood? Hmm dacht al zoiets.. Voor de tweede keer is het zeker erg goed hoor.

Tamara: Als je de ogen nog iets echter kan gaan lijken, denk ik dat je er nog veel meer voor kan gaan vragen dan ik zei hoor..

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:45

@ Jallist: wat heb je de uitdrukkingen goed te pakken! Misschien iets minder "krasserig" werken en iets meer op de kleine details letten. Euro of 10/ 15 moet goed kunnen voor zo'n kunstwerkje! (A4)
@ Soeskia: mooie tekening! Fijne stijl, euro of 15/ 20?
@ Tamara: de scans/ foto's zijn vrij licht, weet niet in hoeverre het het origineel benadert, misschien iets meer contrast? euro of 10 / 15?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:51

Fnanne schreef:
@ Tamara: de scans/ foto's zijn vrij licht, weet niet in hoeverre het het origineel benadert, misschien iets meer contrast? euro of 10 / 15?

Het zijn scans, ze benaderen redelijk het origineel maar je hebt wel gelijk dat ik meer met contrasten moet werken. Het is al een stuk verbeterd (zie mijn profiel voor de groei ) maar ik blijf eraan werken.

@ Marjoke: ook jij hebt gelijk over de ogen, dat blijf ik lastig vinden... Hoeveel zou je denken als de ogen wat realistischer zijn?

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:59

Tamara: 10 a 15 euro als je de ogen beter krijgt. Ze zijn nu veel 'doder' dan de rest van je tekening, en dat vind ik zonde.

Soeskia: ik zou nog even dooroefenen met pastel voordat je er geld mee vraagt. Volgens mij kan je er veel meer dan je nu laat zien. Ik vind de 'afsnijding' van de tekening ook niet zo mooi hier.

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 13:59

hai
vinden jullie de prijs die ik vraag voor een tekening te veel? of goed zo?
http://groups.msn.com/-PattySArt-/tekeningen.msnw < hier staan voorbeelden en daar kan je ook op prijzen klikken. (nu heb ik niet echt meer een hoofd of een heel paard van een foto getekend..ben mee aan het proberen/testen nu)
alvast bedankt

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:05

Patty: plaats je tekeningen + prijzen even in dit topic, dan hoeven mensen niet door alle msn reclame heen om voor je te kijken.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:37

Hmm nu ben ik ook benieuwd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Be gentle please

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:37

ok, dan mijn tekeningenbeoordelingen
silverstorm: 25-30 euries...
tamara: 15- 20 euries
jallist: 10- 15 euries
soeskia: ong. 14-15 euro (ik heb namelijk nog meer tekeingen van je gezien )

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:21

Ellende schreef:
Patty: plaats je tekeningen + prijzen even in dit topic, dan hoeven mensen niet door alle msn reclame heen om voor je te kijken.

Ze zijn wel echt veel slechter dan de anderen hier
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding<het laatste echte paardenhoofd wat ik nu heb getekend.
Afbeeldingen mijn 3e poging tot heel paard. sorry voor de slechte foto (op school gemaakt vandaar groen papier)
Afbeelding
Afbeelding<van dees wil ik een soort van logo/copyricht gaan maken is ook voor t grootste deel uit 't hoofd.
ik vraag nu voor een tekening van een paardenhoofd €3,- (op a4)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 22:12

@ Pattypaard: ik denk dat je voor nu goed zit met je prijs. Flink blijven oefenen, zit zeker potentie in!! Er zitten zeker fraaie stukken in, nog iets meer in detail weren en ik vind het contrast tussen tuig en paard nog wat hard.
@ SilverStorm: tja... Ik ben voor een groot deel al fan van je werk
Je hebt een mooie sprekende stijl, het zijn echt "affe" portretten, kunstwerkjes zeg maar. Die derde vind ik echt geweldig! Op A4 moet toch echt 25/ 30 euro voor te krijgen zijn!