Na een hele tijd weer een stukje, het is niet veel, ik heb de laatste tijd ook niet zoveel inspiratie.

Er gaat een rilling door mij heen. Daar ken ik hem dus van, het is onze vorige baas!
Brian stapt van zijn tractor af en loopt naar de man toe. “Jammer dan, het zijn nu míjn slaven! En ga nu van mijn erf af!” Brian kijkt heel boos.
De man blijft hem een tijdje aankijken, maar probeert Brian te slaan. Brian heeft een verbazingwekkend snel reactievermogen. Hij duikt weg en pakt de man bij zijn arm en smijt de man op de grond.
“Oké, oké, jij je zin, houd die stomme negers maar!” De man springt gauw weer op zijn tractor en scheurt weg. Triomfantelijk draait Brian zich naar ons toe.
“Wow, Brian, ben jij een soort van superheld of zoiets?” lach ik.
“Nee hoor, ik heb een cursus vechtsport gevolgd!” Brian helpt me van de kar af en draagt daarna samen met Todd de leeuwin naar binnen. Het is echt ongelofelijk hoe Brian met dieren omgaat. Hij weet precies wat hij moet doen en de leeuwin laat alles toe!
“Ze heeft nu wat rust nodig, zodat die gebroken poot kan herstellen. Jullie moesten maar weer eens aan het werk.” Brian koppelt de kar af en laat ons de manden op de kar laden. Daar gaan we weer, de velden in, appels plukken.
De hele dag is Todd maar afwezig bezig. Zouden zijn gedachten bij de leeuwin zitten? Dat zal wel, hij is de grootste dierenvriend die er is. Het begint donker te worden, dus we mogen stoppen. Zodra we de velden uit komen, rent Todd naar binnen. Hij helpt niet mee met de manden, waarschijnlijk wil hij zo snel mogelijk naar de leeuwin toe. Mira kijkt me vragend aan en ik haal mijn schouders op. “Laat hem maar.”
Zwijgend laden we de manden uit. Tony ploft daarna uitgeput op de grond voor het huis neer. Mira en ik gaan naast hem zitten. Ineens klinkt er een grom en een schreeuw vanuit het huisje. Dat kan maar één ding betekenen: Todd!
“Wat is er aan de hand?” roep ik in paniek, terwijl ik zie hoe Todd kreunend van de leeuwin wegkruipt. Ook Brian is binnengekomen.
“Ik ben gebeten! Ik kwam blijkbaar te dicht bij!” Todd gaat tegen de muur zitten en wrijft over zijn arm. Er drupt bloed vanaf en Todd begint te schreeuwen als hij het ziet. Vreemd, ik heb hem nog nooit zo in paniek gezien. Meestal is hij degene die kalm blijft als zoiets gebeurt. Ik kijk toe hoe Brian met de verbanddoos aan komt zetten en Todd’s arm verbindt. Todd zit te gillen en te bewegen als een klein kind, tot Brian er genoeg van heeft en buldert: “Hou op! Het gaat niet als jij je als een baby blijft gedragen!” Die uitroep lijkt geholpen te hebben, want Todd is meteen stil.
Brian gaat rustig door met het verbinden van Todd’s arm en gaat daarna naar de leeuwin.
Hij kan goed met dieren overweg, zie ik als Brian behoedzaam bij de leeuwin in de buurt komt. Hij gaat door zijn knieën en komt heel langzaam dichterbij. De leeuwin gromt, maar Brian gaat niet weg. Opeens staan de leeuwin op en rent naar hem toe. Brian kan nog net op tijd wegduiken.
“Maak dat je weg komt!” schreeuwt hij tegen de leeuwin. Het lijkt alsof de leeuwin hem begrijpt, want de leeuwin rent de deur uit, de velden in.
“Dat scheelde een haar.” Brian veegt het zweet van zijn voorhoofd.
Intussen zit Todd nog steeds verschrikt tegen de muur gedrukt. Zijn ogen zijn groot en op Brian gericht en hij ademt snel.
“Todd, gaat het wel?” vraag ik, terwijl ik naast hem kom zitten. Todd slikt en bevestigt met een knik dat het gaat. Maar ik geloof hem niet. “Nou, volgens mij gaat het niet, wat is er?”
Ik snap het niet, hij lijkt wel een klein kind. Vroeger vond ik hem leuker, toen was hij stoer en kon je veiligheid bij hem zoeken. Het begint erop te lijken dat Todd steeds zwakker wordt.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 02-10-05 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt