Wat is nu écht een goede camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Wat is nu écht een goede camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 19:16

plagom schreef:
Ellende schreef:
'met veel geluk' valt mee hoor. Op marktplaats en fotografieforums als dutchphotozone.com zie ik de 300D nog vaak tweedehands voorbijkomen, rond de 600 euro incl lens + geheugen.

Echt waar??!! Ik ben zooo lang op zoek geweest naar dat ding!!
De enigste die ik iedere keer kon vinden was op ebay, maar die werden dan alleen naar duitsland verzonden...
Achja, ben ook erg happy met de 350D

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 42E044.htm

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:00

Pff, wat een mogelijkheden. Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een goede camera, maar nu begint het echt een beetje te dringen, want ik moet en zal foto's maken bij de military.

Ik hoor veel over de canon eos 350D, maar dat ligt eig. een beetje buiten mijn budget Ook moet spiegelreflex erg fijn zijn, maar dan heb je nog weer zoveel keuzes. Ik wil vrijdag even naar de stad toe, dus dan is het wel handig als ik weet welke opties het beste in gebruik zijn. Dus, wie heeft tips?

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:43

Faniek schreef:

Dat klopt, dat staat daar allemaal erg leuk! Maar zijn ze ook leverbaar?? Ook dat staat misschien op de site, maar stuur je ze een email, dan zul je horen dat het toch erg moeilijk wordt.
Bovendien weet je ook niet hoe oud deze site's zijn.
Goed, dit is verder geen discussie, dus maakt ook verder allemaal niet uit. Wil er niet op doordrammen. Maar anders had ik ondertussen de 300D wel in me bezit gehad.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:48

Frank schreef:
Canongebruikers....
Wat zou nou een betere lens zijn?

Deze:

http://www.canon.nl/Images/16_27043.gif[/img]
Ziet er degelijk en goed uit, en wordt erg goed aangeschreven in reacties

Of deze:

http://www.foto-konijnenberg.nl/images/ ... .jpg[/img]
Heeft beeldstabilisatie en een verder bereik... Maar kan er geen reacties op vinden.

De eerste kost 649,- en de tweede 599,-

De bovenste is beter. Ik heb 'm ook en ben er erg blij mee.
L-lens heeft betere lenzenconstructie en lichtsterk over het hele bereik. Op de 70-200 f/4 kan je trouwens nog 100 euro terug krijgen met de Canon Cashbackactie, die tot eind van het jaar loopt.
IS is zeker niet zaligmakend. Op DPZ (www.dutchphotozone.com) kan je over de lenzen (en andere zaken) trouwens genoeg info vinden.

Ik heb maar even een topic voor je opgezocht waar beide lenzen besproken worden:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic ... ght=is+usm

Toch nog even over de 300D Je wordt er mee 'doodgegooid' op Marktplaats en andere verkoopsites. De meeste mensen willen er weer vanaf en gaan door voor bv. de 20D (mijn 300D komt volgend jaar ook vrij ). Ik heb helaas het idee dat ze aan de straatstenen niet meer kwijt te raken zijn.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:49

Percy... Ik las dat jij ook een HP photosmart 945 had. Ik ben net naar een camera wezen kijken en heb deze genomen. Ik weet niet bijster veel van fotograveren (buiten de huis-tuin-en-keuken-foto's) en deze leek me wel goed om mee te beginnen. (Niet te duur en had eig. alle opties die ik graag wilde (buiten spiegelreflex enzo, maar ja, dan kan je er weer een paar honder eurootjes bij op tellen))

Heb jij misschien voorbeeldfoto's van die camera?

Elzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 22:59

Voor de TS als die nog niet voorzien is en evt andere; ik heb een Dimage Z5 te koop! echt een super camera! 12x optische zoom, 5mp, super macro functie etc etc. Dus als iemand nog op zoek is naar een leuk 2e handsje (die nog splinternieuw is verder) dan PM even!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:07

hoi,

ik weet niet op ik dat hier kan zeggen, of dat ik hier fout zit...(ik doe het toch maar)
mijn vraag is....
heeft er iemand een Fuji finepix S3500 tegen een redelijke prijs te koop.... ik heb um op internet zien staan voor 188 euro..

groetjes esmee

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 09:08

in nog goede staat natuurlijk

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 09:54

niemand??

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:22

Ik had een vraagje. Heeft er iemand ervaring met Minolta Z10? Ik hoor wel negatieve reacties hier, maar juist op andere sites weer positieve. Ik heb geen groot budget, maar het hoeft ook geen profcamera te zijn, hoewel ik wel zeker een snelle sluitertijd wil en een goede zoom. Wie heeft hier foto's van, of reacties op?

Als ik echt nog even door zou sparen zou ik ook voor de Canon Powershot S1 kunnen sparen, is deze veel fijner?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 12:26

Je kan het beste een advertentie op marktplaats of in het EA gedeelte van bokt, want daar is dit topic niet voor namelijk

@Boyke_Candy:
Ik heb hetzelfde probleem,
ik wil(de?) die camera, maar door dit topic toch weer gaan twijfelen, maar ik denk toch dat ik hem wil,
ik denk dat ik toch altijd aanmerkingen hou bij welke camera dan ook, dus tja
(wil dan wel de Z5, niet de Z10)

salaris is binnen
ga aankomende week wsl kijken of ik hem kan vinden

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:36

Ja de Z5 word me iets te duur...

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:10

ik heb net tweedehands de canon s1 gekocht, mooie camera (was amper gebruikt) en bevalt goed voor zover... ook misschien een tip, om marktplaats af te zoeken naar een goede 2ehands, Boyke_Candy

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:44

Hanneke @ Wat heb jij ervoor betaalt? Ja ik kan wel marktplaats afzoeken, maar mijn ouders hebben hier slechte ervaringen mee...

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:16

Omdat ze een keer een slechte ervaring hebben zou je het niet doen??
Weet je hoeveel verschillende mensen er op marktplaats zitten! Daar zitten echt niet alleen slechte tussen.

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:07

Frank schreef:
Omdat ze een keer een slechte ervaring hebben zou je het niet doen??
Weet je hoeveel verschillende mensen er op marktplaats zitten! Daar zitten echt niet alleen slechte tussen.

Ja precies, en de mensen die er dantoevallig een''selchte' ervaring mee hebben verkopen hem. maar van de goede zul je dus nooit niks horen, want die hoeven hun digi dan niet te verkopen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 16:17

Ja, maar als we nog zo'n keer een slechte ervaring hebben. Het ging toen ook om veel geld, en om dat nou 2x kwijt te raken is toch wel te veel van het goede.

Het komt erop neer dat ik gewoon vraag of de camera goed of slecht is, en ik hem nieuw wil hebben...

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:39

Je kan gerust via marktplaats een camera kopen zorg dan wel dat je hem zelf ophaalt en daar bij die mensen uitprobeerd en kijken of alles erbij zit en het goed doet.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:13

Ja maar dat vraag ik alsnog advies om de camera...

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 22:42

Ik heb voor de camera (als nieuw) met canon tas, 512mbkaart 8 2300 oplaadbare batterijen en oplader en garantie 250 euro betaald. Ik ben samen met iemand daarheen gegaan en die man deed hem weg omdat dit een veel te uitgebreide camera voor hem was hij wilde bij nader inzien gewoon een simpel klein dingetje en ik heb daar de camera getest en aangezien de man betrouwbaar overkwam en de camera er goed uitzag en alles het goed deed, dus gekocht. Maar kan me voorstellen wanneer je nare ervaringen hebt je liever dat niet doet.

Maar boven de nieuwprijs moet je 40 euro voor een tas rekenen geheugenkaart ( afhankelijk hoeveel geheugen je wilt) extra batterijen (speciale dus duurder) en ik dacht (weet niet zeker) dat er niet standaard een oplader bij zat. Dus denk ik zeker wel 100 euro extra rekenen schat ik zo

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 00:48

Bij de makro is op het moment de Nikon D50 met 2 lenzen te koop. (geloof zonder BTW voor zo'n 850,- euries) Dus zeker als je die BTW terug kunt vragen heb je die camera echt voor een spotprijsje!! Die lenzen zijn een 100-300mm, en een 28-100mm (die laatste weet ik niet helemaal zeker). Maar in ieder geval erug aantrekkelijk!!!

Niet dat ik ooit nog van me canon af zal stappen maartoch

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 07:30

Hanneke_S @ Dat is precies de reden waarom ik een niet te dure camera wil. En ik heb eens gekeken, alle camera's zijn op mijnimaal 107 kilometer van mijn huis, dat is iets te ver...

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:21

Ik wil een tweedehands Nikon D50 kopen. Nu kan ik er een eentje kopen, inclusief 18-55mm lens, batterij+ lader. Maar wat is een goede prijs voor dit pakket. De camera is maar 3 maanden oud en in een zeer goede staat.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 22:11

Omdat het nu toch over spiegelreflexen gaat doe ik hier maar even mijn inval ipv eigen topic te starten.

Over een maandje ga ik mijn eerste digitale spiegelreflex kopen na jaren met compact.
Ik zit alleen te twijfelen of het word Nikon of het word Canon.
Ik denk aan:
Canon eos 350d
Nikon D70 of D70s
Canon eos 10d
Canon eos 20d

Ik sta open voor suggesties. Het is puur om foto's van dieren te maken zowel hoofdfoto's als mooie actiefoto's.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 15:50

Faniek schreef:
Omdat het nu toch over spiegelreflexen gaat doe ik hier maar even mijn inval ipv eigen topic te starten.

Over een maandje ga ik mijn eerste digitale spiegelreflex kopen na jaren met compact.
Ik zit alleen te twijfelen of het word Nikon of het word Canon.
Ik denk aan:
Canon eos 350d
Nikon D70 of D70s
Canon eos 10d
Canon eos 20d

Ik sta open voor suggesties. Het is puur om foto's van dieren te maken zowel hoofdfoto's als mooie actiefoto's.

In je lijstje zet je een paar camera's die niet helemaal met elkaar te vergelijken zijn. De Canon 350d is te vergelijken met de Nikon d70 en d70s. Canon heeft als voordeel dat ie lekker klein en licht is en 8 milj.pixels heeft. De Nikon D70 is een wat ouder type dan de D70s die vooral door de betere software in de camera beter presteert. In kwaliteit en mogelijkheden liggen deze camera's vlak bij elkaar.
De Canon D10 en D20 zijn van een kwaliteits klasse die echt semiprofessioneel kunt noemen en duidelijk in kwaliteit beter.
De Canon D10 is er een met 6 milj.pixels en heel goede eigenschappen. Weinig ruis ook bij hogere ISO getallen. De D20 is daar weer de opvolger van met 8 milj pixels. Pixels zegt niet alles over de kwaliteit, het is belangrijker hoe de camera met de beelden omspringt.
De D10 en vooral D20 zijn ook een stuk duurder.
Als je ze in oplopende volgorde van kwaliteit moet plaatsen zou ik ze als volgt indelen, Nikon D70, Nikon D70s en Canon 350d gelijk, Canon D10 daar duidelijk boven en als duidelijk beste de Canon D20.
Je moet gewoon eerst kijken hoeveel geld je wilt uitgeven voor het totaal, je moet tenslotte ook een objektief en geheugenkaarten erbij hebben, en dan naar de winkel gaan en gewoon kijken welke het lekkerst in je hand ligt. Maakt de prijs niet zoveel uit, ga dan voor de Canon D20.