Faniek schreef:Omdat het nu toch over spiegelreflexen gaat doe ik hier maar even mijn inval ipv eigen topic te starten.
Over een maandje ga ik mijn eerste digitale spiegelreflex kopen na jaren met compact.
Ik zit alleen te twijfelen of het word Nikon of het word Canon.
Ik denk aan:
Canon eos 350d
Nikon D70 of D70s
Canon eos 10d
Canon eos 20d
Ik sta open voor suggesties. Het is puur om foto's van dieren te maken zowel hoofdfoto's als mooie actiefoto's.
In je lijstje zet je een paar camera's die niet helemaal met elkaar te vergelijken zijn. De Canon 350d is te vergelijken met de Nikon d70 en d70s. Canon heeft als voordeel dat ie lekker klein en licht is en 8 milj.pixels heeft. De Nikon D70 is een wat ouder type dan de D70s die vooral door de betere software in de camera beter presteert. In kwaliteit en mogelijkheden liggen deze camera's vlak bij elkaar.
De Canon D10 en D20 zijn van een kwaliteits klasse die echt semiprofessioneel kunt noemen en duidelijk in kwaliteit beter.
De Canon D10 is er een met 6 milj.pixels en heel goede eigenschappen. Weinig ruis ook bij hogere ISO getallen. De D20 is daar weer de opvolger van met 8 milj pixels. Pixels zegt niet alles over de kwaliteit, het is belangrijker hoe de camera met de beelden omspringt.
De D10 en vooral D20 zijn ook een stuk duurder.
Als je ze in oplopende volgorde van kwaliteit moet plaatsen zou ik ze als volgt indelen, Nikon D70, Nikon D70s en Canon 350d gelijk, Canon D10 daar duidelijk boven en als duidelijk beste de Canon D20.
Je moet gewoon eerst kijken hoeveel geld je wilt uitgeven voor het totaal, je moet tenslotte ook een objektief en geheugenkaarten erbij hebben, en dan naar de winkel gaan en gewoon kijken welke het lekkerst in je hand ligt. Maakt de prijs niet zoveel uit, ga dan voor de Canon D20.