[Fanfic] Harry Potter 6 *hervonden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Guetta

Re: [Fanfic] Harry Potter 6 *hervonden*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:00

Het is weer een goed stukje!!

Lees je verhaal met super veel intresse Lachen

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 16:09

Het is werkelijk ontzettend goed, en ik blijf dit ook zeker volgen OK dan!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:48

Nog een klein stukje Lachen

Hij nam plaats naast Dolleman, die hem al die tijd had gadegeslagen met zijn magische oog. “Harry,” bromde hij als begroeting. “Een beetje een kalme zomer gehad?” Harry haalde zijn schouders op. “Het kan onmogelijk anders bij die Dreuzels”. Dolleman’s verweerde gezicht rimpelde en trok scheef, wat moest betekenen dat hij glimlachte.
Het gesprek eindigde daar, want Ron plofte nog altijd mopperend op de stoel aan de andere kant naast Harry neer.
“Waar is Hagrid?” Vroeg Harry zich plotseling af.
“Hij had nog wat dingen te doen,” mompelde Dolleman. “Voor Perkamentus”.
“Heeft het met de verdwijning van Lupin te maken?” Flapte Ron eruit. Toen hij de dreigende flikkering in Dolleman’s ogen zag kleurde zijn hals dieprood.
“Je moet niet meer willen weten dan goed voor je is, Wemel,” gromde hij, terwijl beide ogen op Ron waren gericht.
Hij werd van de door alles dringende blik gered toen mevrouw Wemel de laatste schalen en pannen naar de tafel liet zweven. Hermelien en Ginny namen plaats naast Ron, en meneer Wemel schoof een vrije stoel aan de andere kant van de tafel naar achteren.
“Is Severus er niet? Ik had verwacht dat hij ook wel bleef eten voor de vergadering van vanavond”. Mevrouw Wemel haalde haar schouders op en ging zitten. “Misschien is hij verhinderd”.
“Gelukkig maar,” fluisterde Ron tegen Harry, “ik zou spontaan mijn eetlust hebben verloren als Sneep tegenover me was gaan zitten”.
“Ik zal wat eten voor hem warm houden, mocht hij nog trek hebben als hij komt,” vervolgde mevrouw Wemel, met een scherpe blik op Ron. Harry vroeg zich af of ze verstaan had wat hij zei.
Het eten smaakte Harry verrukkelijk, en hij schepte van alles twee keer op. (Onder vergenoegd gezicht van mevrouw Wemel). Toen iedereen vol en tevreden op zijn stoel onderuit hing, stonden Hermelien en Ginny op om mevrouw Wemel te helpen met de afwas. Fred en George demonstreerden een nieuw artikel uit hun shop, en Ron rekte zich gapend uit.
“Laten we naar boven gaan, Harry,” geeuwde hij, “ik wil je mijn nieuwe boek van de Cannons laten zien”. Harry maakte aanstalten om op te staan, maar mevrouw Wemel riep: “Harry, liefje, Perkamentus heeft mede gedeeld dat hij graag wil dat jij vanavond de vergadering van de Orde bijwoont. JIJ niet, Ron,” voegde ze er met scherpe toon aan toe, voordat die zijn mond open kon doen. “Dus Harry, we verwachten je over een uurtje hier terug,” glimlachte ze, en ze draaide zich weer om naar de afwas.
Toen ze de keuken aan waren keek Ron Harry met open mond aan. In zijn ogen lag een jaloerse blik. “Niet te geloven!” barstte hij uit, “afgezien van die ene keer vorig jaar heeft ze ons nóóit een vergadering laten bijwonen!” Harry zei niets. “Ik bedoel,” ging Ron verder, “Fred en George zijn nu oud genoeg, maar nóg mogen ze er niet bij zijn. Ma verzint iedere keer weer een andere smoes”. “Waarom wil je zo graag weten wat er besproken wordt?” Vroeg Harry. “Nou…” Ron dacht na. “Ik wil gewoon betrokken zijn bij de zaak. Tja, iederéén heeft hiermee te maken, nietwaar? Dat Jeweetwel weer aanslagen pleegt enzo..” “Laat plegen,” verbeterde Harry hem. Hij stak zijn hand in zijn zak, en haalde de Hangoor tevoorschijn die hij van Fred en George had gekocht. Hij hield hem Ron voor, en grijnsde. Ron keek hem ongelovig aan. “Maar…” “Gebruik hem maar,” knikte Harry, en hij duwde het leerachtige ding in Ron zijn hand. “Wat als ma erachter komt?” “Ik neem alle schuld op me,” knipoogde Harry, en hij liep de trap op.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:54

oeeh weer een leuk stukje.. Ben benieuwd naar de vergadering Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:59

Dacht ik al Haha!
Daarom ben ik hier ook gestopt voor vandaag Schijnheilig

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:36

ik wil meeeeer!

Schijnheilig

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:38

leuk! Lachen
Ik vind dit echt het leukste verhaal wat er op het moment te vinden is op bokt!
schijr maar flink door dus Tong uitsteken

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:39

Weer een geweldig stukje! ik wacht ook op meer Lachen.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:34

oohw, leuk weer! Ben benieuwd naar vergadering!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:35

Ik ook de afgelopen stukken gelezen, echt geweldig goed geschreven zeg!
Mijn complimenten......kijk al uit naar je volgende stukje

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:41

Oeeh ik kan niet wachten!!!! ik wil een nieuw stukje!!
Alsjeblieeeeeeeeeft Knipoog

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 17:51

Ben bezig Tong uitsteken Of het vanavond al komt weet ik niet... Moet nog een leesautobiografie, een boekverslag, twee betogen en een commentaar maken Nagelbijten / Gniffelen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:22

*roffelt ritmisch op tafel
Kom op Lon, meer meer meer Haha!

_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:00

echt goed geschreven
ik ga het zeker volgen
je schrijft echt goed in stijl een erg spannend
*hoopt heel erg op nieuw stukje, snel*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 18:02

Vanavond niet, moet rijden.. (en ik hoop dat ik daarna nog leef om verder te schrijven Nagelbijten / Gniffelen )

Ben vorige week gevallen en had mn ribben licht gekneust.. wil nu wel rijden, maar ben wel bang om weer te vallen... Scheve mond

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:21

Niet bang zijn... dan gebeurt er juist wat....

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 20:44

Ik leef nog hoor Haha!

Het is altijd zenuwen van tevoren, zodra ik erop zit ben ik niet meer bang..

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:37

dan is het goed!!! Lachen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:31

Het eerste deeltje van nieuw hoofdstuk waar ik de titel nog van moet bedenken Haha!

Een uur later liet Harry Ron achter in hun slaapkamer, en begaf zich naar beneden. Het gordijn voor het portret van mevrouw Zwarts stond open, en de oude dame keek hem met woedende ogen aan terwijl hij langsliep. Haar mond vormde onhoorbare verwensingen achter het schild van bobbelgom.
Ze nam Harry’s aandacht zo in beslag dat hij tegen de paraplubak onderaan de trap botste. Het trollenbeen viel met veel lawaai om, en de inhoud kletterde op de houten vloer. Harry vloekte en greep naar zijn been, waarmee hij tegen het zware ding was aangelopen. Meneer Wemel stak zijn hoofd om de deur van de keuken. “Gaat het Harry? Dwaaloog zei al dat je tegen de paraplubak was gelopen, en dat er dus geen aanslag was of iets in die richting”. Hij leek opgelucht. Harry glimlachte. “Ja, alles is ok.” Hij bukte zich om het trollenbeen weer overeind te zetten, maar het was zo zwaar dat hij het maar een klein stukje op kon tillen. “Wacht, ik help wel even,” zei meneer Wemel, en hij snelde zich naar hem toe. Samen sjorden ze het afzichtelijke decorstuk overeind. “Eigenlijk zouden we het bij het grof vuil moeten zetten,” mompelde meneer Wemel. “Zo noemen de Dreuzels dat toch? Afval wat te groot is voor de vuilnisbak?” Harry knikte. “Maar wat gebeurt er dan mee?” “Andere Dreuzels halen het op, en brengen het naar een stortplaats. Wat verbrand kan worden, en niet meer bruikbaar is, wordt verbrand”. “Echt waar?” Meneer Wemel staarde perplex voor zich uit. “Ze blijven me altijd weer fascineren..”
Ze liepen naar de keuken, meneer Wemel nog steeds dromerig voor zich uit kijkend.
“Ah, Harry daar ben je, heb je niets bezeerd?” mevrouw Wemel liep naar hem toe, met een bezorgde uitdrukking op haar gezicht. “Nee, nee..” zei Harry opgelaten, terwijl hij de keuken doorkeek, “Alles is in orde”. Dolleman las een stuk perkament, maar zijn magische oog draaide onrustig in zijn kas. Naast hem zat Tops, ditmaal met lang en golvend rood haar, en sproeten op haar gezicht. Ze zwaaide vrolijk toen ze Harry zag. Romeo Wolkenveldt haalde zojuist wat perkamentrollen tevoorschijn en knikte hem toe.
Sneep was er, tot Harry’s opluchting, niet.
“Ga maar zitten Harry,” gebood mevrouw Wemel, en zij nam zelf plaats naast haar man. Ze keek de tafel rond. “Komen er… niet meer?” vroeg Harry, met enige verbazing. Mevrouw Wemel zuchtte, en Tops zei: “Sinds Sirius en Remus er niet meer zijn is het meestal erg leeg. Levenius zal niet meer terugkomen, voorlopig althans. En Severus hadden we allang verwacht,” ze klonk bezorgd toen ze het laatste uitsprak.
“Waarom is Lorrebos eruit gezet?”
Dolleman richtte zijn magische oog op hem. “Het is te vroeg voor vragen, Potter.” “Wacht de vergadering maar af, Harry,” zei mevrouw Wemel, “daarna kun je kijken of je nog vragen hebt”.
“Het eerste punt op de agenda,” zei Romeo Wolkenveldt, terwijl hij hen allemaal aankeek, “is opnieuw de ontvoering van Lupin.” Harry’s hart maakte een sprongetje. Was er nieuws?
“Hij moet nog steeds in het land zijn, de grenzen worden nauwlettend in de gaten gehouden, en er is tot op heden niets verdachts gezien. Waar hij daadwerkelijk is, blijft een raadsel.” “Is er al bekend wat mogelijk Jeweetwel’s plannen zijn met hem?” Vroeg Tops.
Romeo schudde zijn hoofd. “Bovenaan staat nog steeds uitlevering tegen uitlevering.” Er flitsten verschillende ogen Harry’s richting op. “Maar waarschijnlijker is dat hij informatie uit Remus los probeert te krijgen over de orde, door middel van de Cruciatusvloek,” vervolgde hij snel, voor Harry zijn mond open kon doen.
“Hoe groot is de kans, dat hij Remus laat gaan onder invloed van de Imperiusvloek, en hem als spion bij ons terug laat keren?” Vroeg meneer Wemel.
“Ik denk dat Jeweetwel te slim is om dat te doen,” antwoordde Romeo. “Hij weet dat we Remus eerst grondig op vervloekingen of ander letsel zullen testen, voor hij terug mag komen op Grimboudplein.” “Hoe groot is de kans dat hij ooit terug zal komen?” Vroeg Harry scherp, terwijl hij hen aankeek.
Romeo zuchtte. “We kunnen niets zeggen, Harry. Leden van de Orde lopen allemaal gevaar. Zelfs nu, op dit moment. En dat wisten we toen we ermee begonnen. Remus wist dat ook, en het hoeft nog niet te laat te zijn voor hem. We doen wat we kunnen. Maar dat is op dit moment niet veel.”
Laatst bijgewerkt door Leo op 17-04-05 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:39

superleuk weer!!
schrijf maar snel door Haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:47

MOOOOOI doorschijven Haha!
staan wel een paar foutjes in Bloos
-Crusiatusvloek -->Cruciatusvloek
-Grimbaudplein -->Grimboudplein (denk ik in ieder geval...)
[edit]-“Maar wat gebeurd er dan mee?” “Andere Dreuzels halen het op,..... -->“Maar wat gebeurt[u] er dan mee?” “Andere Dreuzels halen het op,...
Maar dat maakt niet uit, want het verhaal is mooi!!! Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:53

Oh ja dan typ ik te haastig, normaal kijk ik het na maar daar had ik nu geen tijd voor, werd beneden verwacht Knipoog

** heb het veranderd!

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:10

Weer een leuk stukje, je blijft echt leuk schrijven Lachen.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:40

Geweldig, ik wacht met smart op het vervolg Haha! !

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:13

gaafw eer Haha!
ben beniwd naard e ret van de vergadering!