Blussem schreef:Wat ik mij afvraag is of ze wel toestemming hadden om van het pad af te wijken?
Hier willen ze dit absoluut niet hebben vanwege de broedvogels en wilde dieren.
Nee, dat hadden wij niet, dat was al aangegeven, en dat was inderdaad eigenlijk niet goed
.
Ik weet om eerlijk te zijn niet of het hier gaat om de broedvogels (er lopen bijvoorbeeld het jaar rond volgens mij koeien rond en regelmatig een schaapskudde, die blijven natuurlijk ook niet op de paden) maar meer om de vegetatie te beschermen en wellicht ook wilde dieren inderdaad. Maar je hebt zeker gelijk, alleen het was al besproken. Ik zal delen wat ik inmiddels bij mijn oorspronkelijke stuk heb gezet als reactie hierop, en dan laat ik het daar ook maar bij.
Citaat:
Maar je moet toch op de paden blijven? Ja, nogmaals: dat moet zeker, om vegetatie en dieren te beschermen. En wie met mij heeft geshoot weet waarschijnlijk wel dat ik daar vaak juist erg mee bezig ben. Maar door omstandigheden werd nu de keuze gemaakt even hier in de heide te fotograferen, bij uitzondering. Maar dat had eigenlijk niet moeten gebeuren.
Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat mensen of dieren van de paden afwijken, vandaar de waarschuwing. Of het gaat om paarden die door de heide rennen voor fotoshoots of poseren voor een snelle telefoonfoto, ruiters stukken afsnijden van de paden af, honden door de heide rennen en spelen met takken die daar heen gegooid worden door mensen, kinderen vlakbij met vliegers en ballen spelen die ook wel eens in de heide rennen...
Ik hoop dat deze mensen, net als ik nu, hiermee ook meer gewaarschuwd zijn van de risico's (niet alleen voor de gewassen en wilde dieren, maar ook voor zichzelf). Laat deze waarschuwing svp niet verloren gaan in een wedstrijd wie zich het beste aan welke regels dan ook houdt. Ik erken dat ik niet perfect ben en dat het niet goed was van de paden af te gaan. Maar bovenal wil ik een eerlijke waarschuwing kunnen geven, want niemand gunt het een ander om te moeten meemaken, wat dit meisje helaas overkomen is...
(kleine edit gedaan omdat de intentie kennelijk niet duidelijk was)
Laatst bijgewerkt door NikkiDeKerf op 25-08-20 16:33, in het totaal 2 keer bewerkt