Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kaitlyn schreef:Ik boek absoluut nog betaalde shoots. Wel merk ik dat er de afgelopen jaren véél meer fotografen bij zijn gekomen, en de keuze dus veel groter is geworden om uit te kiezen.
Onali schreef:Ik snap dat wel dat de klant alle foto's wilt zien.
Heb dat zelf ook gehad, de fotografen waren dan weliswaar vriendinnen maar wat zij mooi vonden vond ik niet mooi of ik zag dan liever een andere foto dan degene die zij hadden uitgekozen.
En ik snap dat je als fotograaf de beste foto's wilt showen, maar dat wil niet zeggen dat de 'mindere' foto's niet in de smaak zullen vallen bij de klant.
Is nog altijd mijn paard en ik ben bekend met zijn uitdrukkingen en als klant zijnde betaal ik.
Ik heb nog nooit echt een shoot gehad, maar eerlijk ik zou er echt niet zoveel geld voor over hebben. De bedragen die hier genoemd worden, ik schrik daarvan.
pinkie87 schreef:Onali schreef:Ik snap dat wel dat de klant alle foto's wilt zien.
Heb dat zelf ook gehad, de fotografen waren dan weliswaar vriendinnen maar wat zij mooi vonden vond ik niet mooi of ik zag dan liever een andere foto dan degene die zij hadden uitgekozen.
En ik snap dat je als fotograaf de beste foto's wilt showen, maar dat wil niet zeggen dat de 'mindere' foto's niet in de smaak zullen vallen bij de klant.
Is nog altijd mijn paard en ik ben bekend met zijn uitdrukkingen en als klant zijnde betaal ik.
Ik heb nog nooit echt een shoot gehad, maar eerlijk ik zou er echt niet zoveel geld voor over hebben. De bedragen die hier genoemd worden, ik schrik daarvan.
jah maar Rembrandt ging ook niet zijn schetsen toen der tijd aan iedereen tonen. of hou het bij kunstenaar.... fotografie is ook gewoon kunst. dus ik bepaal welk deel kunst er openbaar gezien mag worden. en daar gaat het vaak mis bij de klant. hoe stom het ook is, maar ik vind het echt neerbuigend naar de fotograaf toe om het te vragen.
DeMolenhoek schreef:pinkie87 schreef:
jah maar Rembrandt ging ook niet zijn schetsen toen der tijd aan iedereen tonen. of hou het bij kunstenaar.... fotografie is ook gewoon kunst. dus ik bepaal welk deel kunst er openbaar gezien mag worden. en daar gaat het vaak mis bij de klant. hoe stom het ook is, maar ik vind het echt neerbuigend naar de fotograaf toe om het te vragen.
Euhm excuseer? Ik ben de betalende klant en wil graag alle foto’s zien. Als jij jou ‘kunst’ zo belangrijk vindt en enkel jij er zeggenschap over wilt dan doe je het maar gratis. Zolang er wordt betaald heeft de klant evenveel rechten.
DeMolenhoek schreef:Dan kom ik al niet bij jullie. Als ik dat 1 van de mooiste foto’s vind krijg ik die niet omdat jij het niets vindt? Nou dag dan. Volgens mij vergeten veel mensen hier dat er ook een emotionele lading aan foto’s hangt.
Als de foto niet echt je van het is qua opstelling, maar mijn paard kijkt juist op die foto met een typerende blik, dan wil ik die foto. Ik betaal voor die foto’s dus ik wil ze.
DeMolenhoek schreef:Als ik bij de bakker betaal voor een brood wil ik mijn brood. Niet maar 3/4de omdat die er net wat te hard gebakken uit ziet. Ik vind jullie juist heel erg uit de hoogte doen. Mensen betalen jullie en dan hebben jullie serieus het lef om te zeggen dat ze niet eens alle foto’s krijgen? Excuseer?
DeMolenhoek schreef:Zoals ik al eerder in het topic heb aangegeven ga ik nooit bij een fotograaf die maar een beperkt aantal foto’s wilt geven. Ik vind dat geen service.
DeMolenhoek schreef:Zoals ik al eerder in het topic heb aangegeven ga ik nooit bij een fotograaf die maar een beperkt aantal foto’s wilt geven. Ik vind dat geen service. Vanaf nu ga ik ook auto’s verkopen met maar 3 wielen. Ik heb het 4de wiel wel maar dat is dan wel bij te betalen.
Dat is nu eenmaal mijn mening, daar hoef je het niet mee eens te zijn.
DeMolenhoek schreef:Het gaat er vooral over dat de fotograaf de belichting of compositie niet goed vind dat je die niet krijgt. Ik wil die wel. Niet moeilijk te begrijpen toch? Een foto waar geen paard meer op staat is vrij logisch ja dat je er niets mee bent... Maar met de ogen toe, of een oortje niet naar voor etc wil ik gewoon allemaal.