[Info][FOTO] ABC project 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JewEmm

Re: [CENTRAAL][FOTO] ABC project 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:30

Ik kom dit topic nu pas tegen....! Ik ga ook een poging wagen! Misschien dat ik er iets meer inspiratie mee krijg :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:30

Het helpt wel, JewEmm!! Ik ben veel meer aan het nadenken over foto's maken. Is echt leuk!

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:16

Ik heb een hele mooie voor C, maar wel voordat ik dit topic tegen kwam gemaakt... iets met concert :D Zou die tellen? Zondagavond geschoten, maandag bewerkt, haha.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:22

Aaaah!!! Neee!!! Ik wilde ook concert doen!!!!! En het mogen oudere foto's zijn... :j Al sla je dan wel de plank mis... :=
Ik ga denken over een andere C dan...

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:23

Ik kan ook een andere C bedenken, omdat het al een oudere foto is :+
(Heb spontaan 2 andere C's bedacht)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:32

Leuk nog meer deelnemers. Het helpt mij ook echt als aansporing om foto's te maken.:))

Ik zal morgen nog even gaan zitten voor mijn feedback op de B. :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:33

Nee nee, mijn concerten zijn hoe dan ook oude foto's... Helaas... zou graag weer eens een concert willen fotograferen! Maar het is ook wel goed om eens na te denken en echt iets te verzinnen. (Oh, misschien heb ik wel wat!!!)

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:58

Wie van jullie heeft ervaring met het kalibreren van een beeldscherm? Als ik mijn (Welsh B) foto terug zie op een ander scherm vind ik hem wat te rood geworden. Na bewerken doe ik eigenlijk altijd op mijn laptop, dus zal eens naar dat scherm moeten kijken denk ik....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 11:04

Ik heb een spyder van iemand geleend voor de kalibratie.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:35

Wat een super leuk topic
Ik doe graag mee

A=Adembenemend hoe mooi de natuur kan zijn
Afbeelding

B= Bo, mijn lieve labrador
Afbeelding

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:01

Oke, na lang twijfelen tussen 2 opties ga ik toch voor deze, "Cute" :D

Sharpei-mix pup <3

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:54

Mijn c staat voor chocomelk.

Afbeelding

Die ik overigens lekker heb opgedronken tijdens het nabewerken. De nabewerking is een beetje experimenteren geweest. Ben er niet helemaal tevreden over (de halo rond het apparaat), maar vond het goed genoeg zo. :j

Ik ga zo even zitten voor de feedback op alle B's

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:06

Voor mij was de letter C eentje waar ik naar uit keek <3 Mijn trots, mijn knappe kerel. Jarvis is een Cardigan Welsh Corgi :D
Afbeelding

Citaat:
ABC Thema : C

Thema C loopt van 30 januari - 12 februari en zal opgevolgd worden door thema D vanaf 13 tot 26 februari. Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:24

De C van Clown
Een clown dat is hij, onze zoon Daan.Door zijn blauwe ogen kon ik mooi even weer experimenteren met mijn effect stand op mn camera
(upload bokt)

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:39

Hier mijn feedback van de B.

Gracezellaa: Ik vind het erg veel zwart in de foto. Ik had het mooier gevonden als er meer ingezoomd was en de bliksem wat duidelijker en groter in beeld was.

Ikkebenmar: We hadden het er van de week al over. De foto is iets te warm. Ik heb hier op mijn beeld een beetje bruinige gloed over de sneeuw. Verder wel een leuke foto.

F_Orumster: Wat een origineel idee. Leuke uitwerking :j. Van mij had de hals en dop van de fles ook scherp mogen zijn.

Tigress: Zeker vaker binnen fotograferen. Wat een lekkere plaat om naar te kijken. Binnenfotografie gaat je goed af. (En wat een mooie kat. Ik hou van verschillende gekleurde ogen).

horserider22: Lekkere frisse foto. Niks op aan te merken verder :)

marieke1994: Mooie foto. Je zou van mij het contrast nog wat omhoog mogen doen. Ik kan je aanraden om degene die het paard vast heeft aan de andere kant te laten staan. Dan gaat de lijn niet zo door het beeld heen en is het met eventueel wegwerken ook makkelijker en sneller gedaan :j

Agossie: Wat een schitterende hond! Heerlijk ook hoe hij er zo uitspringt.

Voor Joysjuh1987:
A: Van mij had de hele foto wat scherper mogen zijn. Mijn aandacht wordt nu naar de boomtoppen getrokken door het licht en volgens mij is hij scherp op de dennen en het hekje.

B: Hier had van mij de hoek van de foto iets anders mogen zijn. Iets lager en wat meer van voren. Afhankelijk van je lens en de mogelijkheden had ik het mooi gevonden als de bank achterin wat waziger was.

De C's volgen van de week weer als alle inzendingen binnen zijn :D

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:36

Hierbij mijn C - Camera-apparatuur.
Een zelfgeïmproviseerde studio met allemaal lichtjes die ik maar kon bedenken.

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-17 22:52

Mijn pc blijft slecht werken met bokt (doet het slechts soms, terwijl andere fora het prima doen?) dus even een post met de telefoon. Zou iemand hem voor mij in de lijst kunnen zetten?

De C van Chaos.
Afbeelding

Een experiment waarover ik nog niet tevreden ben, maar het is leuk weer wat anders te proberen.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:05

Citaat:

Thema C loopt van 30 januari - 12 februari en zal opgevolgd worden door thema D vanaf 13 tot 26 februari. Daag jezelf uit om de foto vers te trekken in opdracht van dit topic, maar als je echt krap in tijd zit en een perfect passende foto hebt knijpen we een oogje toe. Succes!

Inzendingen:

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:57

Collage (of Close-up)
Euhm... Ik weet niet goed hoe ik hem in de lijst moet zetten, sorry... :o
Afbeelding
geïnspireerd door magda_90, dankjewel!

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:02

Even snel mijn C foto.
een cactus. Nu even via boktupload, maar ik zal vanavond even een fatsoenlijk linkje plaatsen :) Want bokt maakt het niet echt mooier :o
en feedback volgt ook nog. Nu snel klaar maken om naar het werk te gaan hihi
Afbeelding

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:42

Gracezella - Erg donkere foto en de bliksem springt er niet echt uit. Bliksem is lastig op de foto te krijgen, je hebt wel een goede timing :)

F_Orumster - Erg origineel, mooie foto. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Tigress - Iets wat ik ook nog lastig vind, binnenfotografie. Je foto is erg wit waardoor je soms moet kijken waar de kat "ophoudt" Maar wel een fijne rustige foto om nar te kijken

NAIWHL - Jammer van de spijlen van de box maar wat een lief koppie heeft ze toch <3

horserider22 - je foto is op mijn beeldscherm wat flets, verder wel een heel mooi plaatje. Qua thema beweging had er ook wat meer beweging (actie) in gemogen.

xniieeenke - Mooie foto, zachte kleuren, maar ik mis en stukje van de onderkant. Voor m'n gevoel mist er iets en mag je iets meer van de bloemen op de foto zetten.

Marieke1994 - super leuke foto. Straalt ook veel plezier uit!

Agossie - Fijne foto, de hond kijkt je echt aan

joysjuh1987- Lief en waarschijnlijk ook karakteristiek. Wel een beetje een alledaags plaatje zo.

Dan nu nog mijn linkje naar de foto toegevoegd in het lijstje:
Citaat:

Inzendingen:

Nu maar snel door naar de D :D

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 09:09

Oeps!! Ik ben te laat!! Ik ga snel proberen mijn c nog in te leveren als dat mag.

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:30

Zal ik de D dan maar aftrappen???
D= Druppels
Ik was zo inspiratieloos tot ik bij mijn moeder op de keuken zat. Ze had net een verse bos bloemen op de vaas gezet en een gerbera trok mijn aandacht
Helaas de autofocus verkeerd gelegd waardoor juist de gerbera naar voren komt ipv de druppels
(Bokt upload)

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:57

Wat een super leuk idee! Zie het nu pas haha :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 01:46

Ikbenmar bedankt voor de feedback! Ik heb ook nog ergens het voornemen om feedback gaan geven. De chaos foto is gemaakt door met een sluitertijd van enkele seconden je camera verticaal te bewegen. Ik had ook nog een stille foto gemaakt zodat ik het pad er scherp terug in kon brengen, maar dat lukte me nog niet.

Joysje goed idee om met druppels te werken. Mooie D!

Ik moet nodig leren photoshoppen dus ik heb mezeof uitgedaagd met een Double exposure voor D !

Afbeelding