[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:49

Week 1

Een foto van de mistige 1 januari.
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:26

Bedankt voor jullie feedback! Hier ook van mij feedback op de geposte foto's :D

Eefsel2109 schreef:
Week 1
[ Afbeelding ]

Wat een schattige foto <3 Ik houd van cavia's! Leuke scherptediepte. Ik mis enkel een beetje kleur!

Lolleke schreef:
Week 1, lolleke
T woeide zo hard dat het zand een soort van waas over het strand maakte, vond het paaltje zo zielig alleen :brr:

[ Afbeelding ]

Wauw, mooie sfeer zit er in deze plaat! Heel mooi gedaan :) . Het donkere links is iets storend maar eigenlijk ook weer niet. Ik weet het niet :')

xmichxrocky schreef:
Week 1:
[ [url=m/F6divq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke actiefoto. Lijkt wel wat bewegingsonscherpte te hebben. Perspectief zou ik lager leggen, zelf op ooghoogte komen van je onderwerp dus :)

Nayomie schreef:
Week 1
Ik ben absoluut geen pro maar mezelf verbeteren wil ik altijd.

Vandaag in de sneeuw gemaakt. Het lijkt imo scheef maar hij is kaarsrecht. Ik gok de hoogteverschil van de bosjes.

[ [url=m/R7Thy6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sneeuw <3 . Foto lijkt inderdaad scheef, al viel het mij meer op aan de kerktoren dan aan de bosjes. Hele fijne sfeervolle plaat. Geeft wel een beetje een mysterieuze/enge sfeer, I like!

hamsterfan schreef:
Mijn Week 1
[ Afbeelding ]

Ah, de eerste vuurwerkfoto! Leuk gekadert, lekker scherp en mooie kleuren. Een succes +:)+

MarijeR schreef:
Meteen maar week #1
[ Afbeelding ]
Een kramsvogel kwam van de oude appeltjes snoepen vandaag tijdens een sneeuwbui.

Mooie compositie, lekker winterse plaat. Foto lijkt te zijn verscherpt?

Lynn85 schreef:
Mijn week 1: Flex, the crazy flatcoated retriever

[ Afbeelding ]

Mooie kleuren en mooi scherp! Compositie zou ik niet zo plaatsen, er is enorm veel ruimte boven over. Dan zou ik toch liever meer van de hond zien.

Mariett schreef:
Mijn week 1!
[ Afbeelding ]

Hele gave plaat zeg! Lijkt wat scherpte te missen, maar dit is niet echt storend. Echt een stoere dit!!

Bellatrix schreef:
Week 1! Faery. :+:

[ Afbeelding ]

Ik vind de foto wat hard. Lijkt te zijn verscherpt en door de witte achtergrond lijkt Faery heel erg uitgebeten. Qua kleur is ie wel heel mooi en de compositie vind ik ook goed gelukt!

Sicayes schreef:
Ik meld me weer *\o/* *\o/* super leuk!!
Ik trap dit jaar nog even af met een vuurwerkfoto.

Week 1

[ Afbeelding ]

Dit vind ik nou echt een prachtige vuurwerkfoto! Veel verschillende soorten scherptes en lekker veel kleur. Prachtig gelukt!

Murosch schreef:
Nou hier is dan ook mijn eerste foto!

Week 1 Sneeuwvoeten
[ [url=m/sK7tz8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog meer sneeuw! :D Yay! Apart perspectief, leuk om ook eens voorbij te zien komen. Foto lijkt niet helemaal scherp helaas.

xMaxxiee schreef:
Dus 2016 beginnen we vol goede moed! En ik heb me ook voor genomen om elke week feedback te gaan geven, eens zien hoelang ik dat volhoud haha
En om jullie gelijk maar even kennis te laten maken met mijn nieuwe topmodel: Meet Lily, mijn broers nieuwe aanwinst <3

[ Afbeelding ]

Wat een droppie! Foto is verscherpt lijkt het. Mooie kleuren wel in combinatie met de achtergrond. Goed gelukt wel!

Paard_Aap schreef:
Week 1

}:0
[ Afbeelding ]

BOE! Hihi geweldig beest :D Foto lijkt niet helemaal scherp te zijn en ik mis wat kleur :)

Argai schreef:
Mijn POTW 1
[ Afbeelding ]

Beetje verkeerd scherp gesteld

<3 I love!! Wat nou verkeerd scherp gesteld?? Ik vind hem prachtig! Heerlijke sfeer, echt fijn om naar te kijken :D

Luckyy80 schreef:
Week 1

Een foto van de mistige 1 januari.
[ [url=m/bJxifh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog zo'n topplaat. Wauwie, wat een sfeer. Heerlijke foto dit! +:)+
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En dan nu gauw weer aan het schoolwerk. #SOG _O-

Prachtige platen zijn er voorbij gekomen mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:35

Hier mijn eerste POTW :)

week 1:

Afbeelding

flare

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:42

Ooh tof zo'n topic! Wil graag meedoen :) knap zeg dat de meesten het zo goed volhouden, hoop dat ik dat ook kan.

Zag al mooie foto's voorbijkomen, als ik tegen t einde vd week de mijne plaats zal ik erop reageren :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:03

Week 1

Mijn tweede mensen meeting. Ben tevreden met het resultaat, ondanks het grauwe weer.

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:33

Ik ga mijn best doen om het jaar vol te houden! In 2015 in week 14 erbij gekomen. Mijn foto volgt zondag aangezien ik dan een fotoshoot heb! :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:42

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 06:29

Mooi Lonneke!! :))
Heerlijk helder!!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 09:14

Jaaa ik doe ook graag weer mee! *\o/*

Gelijk maar week 1 dan :D
Afbeelding

Weten jullie toevallig hoe ik dit in Flickr kan oplossen? Ik kan geen grootte meer selecteren, hij staat automatisch op het bokt formaat, maar heb gehoord dat je beter van tevoren kan verkleinen en hem daarna in origineel te plaatsen (tegen de verscherping), alleen dat kan dus niet..
https://farm2.staticflickr.com/1513/240 ... dbe7_c.jpg

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:19

Week 1:
Afbeelding

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:33

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:40

Paard_Aap: Leuke beesten blijvven het }:0 Ik mis hier wat kleur en frisheid die de foto wat meer er uit zou laten springen. Ik denk dat je in de nabewerking hier nog veel kan winnen!
Argai: Verkeerd scherpgesteld? Ik vind hem juist heel gaaf zo! Heerlijke sfeer.
Luckyy80: Prachtige foto zeg! Heerlijke mystieke sfeer. <3
Peca: Had het al gezegd eigenlijk ;) haha. Ook op mijn mac op het werk zie ik net te weinig boeg van het paard en lijkt het hoofd wat te zweven. Verder hele leuke foto!
S_imonee: Ik vind de pose en je kadering goed, de foto lijkt alleen wat scherpte te missen.
Niobe: Hele fijne foto om naar te kijken, de compositie van de foto is heel sterk en de nabewerking heel goed gedaan! Heb je de huid van het model nog nabewerkt? Zo ja, heel netjes en natuurlijk gedaan! Mooie heldere foto.. ik hou er van <3
Joysieee: Wat een snoeppie zo :* Let op je horizon, die lijkt nu net een tikje scheef te staan. Ik had de foto misschien nog ietsje meer gekaderd naar rechts (dus pony een tikje meer naar links en meer ruimte rechts) maar dat is persoonlijk.
Calice: Mooie high key! Ik weet niet zeker of je horizon nu scheef is of je op een heuvel staat, maar dat voegt nu juist dynamiek toe aan de foto.
Ismy: Net als je vorige, hele leuke foto! De hele serie bekeken en er zitten nog meer goede platen tussen Heel goed gelukt!

------
Marjoow: Bedankt <3 Ik ben ook heel blij met hoe deze foto's zijn geworden!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:48

Sicayes schreef:
Ismy: Net als je vorige, hele leuke foto! De hele serie bekeken en er zitten nog meer goede platen tussen Heel goed gelukt!

YES! haha. Bedankt! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:55

Goedemorgen :wave:

Sicayes
Terecht toch, mooi erin laten ja!

xMaxxiee
Lief portret. :j

Paard_Aap
Wat flets van kleur, maar een leuk portret.

Argai
Mooi warm en rustig! Blijf je naar kijken. :j

Luckyy80
Heel sfeervol, niets op aan te merken.

peca
Imo iets te donker waardoor details wegvallen, maar verder een heel mooi portret.

S_imonee en Niobe
Bekende foto's. :P
Beiden erg mooi, het was echt prutweer maar desondanks hebben jullie mooi resultaat!

Joysieee
Mooie foto zo liggend. Persoonlijk vind ik het wel te groen zo.

Calice
Het hondje is behoorlijk overbelicht waardoor ik even goed moest kijken wat daar spring. Als je de hooglichten nog wat bijwerkt zal het portret meer spreken.

ismy
Mooi! Niets op aan te merken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:16

Even voor de duidelijheid: Ik ben vrij direct en kritisch in mijn feedback. Neem ervan op wat je zelf handig vind en als je het er niet mee eens bent is dat ook prima natuurlijk :) Ik bedoel er niks persoonlijks mee iig :D

Anoniem schreef:
Hier mijn eerste POTW :)

week 1:

[ [url=m/JLjKdo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi portret! Wel een beetje donker :)

S_imonee schreef:
Week 1

Mijn tweede mensen meeting. Ben tevreden met het resultaat, ondanks het grauwe weer.

[ Afbeelding ]

Opsich wel een mooie foto maar erg grauw. Ook jammer van de hoed, deze veroorzaakt veel schaduw in het gezicht :)

Niobe schreef:
Week 1
[ Afbeelding ]

Ik ga ze hier bijhouden: http://www.lonnekeprins.nl/52-weeks.html

Mooi! Lekker scherp, mooie kleuren en licht! Topplaatje +:)+

Joysieee schreef:
Jaaa ik doe ook graag weer mee! *\o/*

Gelijk maar week 1 dan :D
[ Afbeelding ]

Weten jullie toevallig hoe ik dit in Flickr kan oplossen? Ik kan geen grootte meer selecteren, hij staat automatisch op het bokt formaat, maar heb gehoord dat je beter van tevoren kan verkleinen en hem daarna in origineel te plaatsen (tegen de verscherping), alleen dat kan dus niet..
https://farm2.staticflickr.com/1513/240 ... dbe7_c.jpg

Fijne plaat met een mooie sfeer erin! Lijkt wel een beetje scheef te staan alleen.

Over Flickr: Zelf je foto uploaden als 800pixels en dan kies je gewoon voor "origineel".

Calice schreef:
Week 1:
[ Afbeelding ]

Ja wel een mooie foto maar erg jammer dat er geen gezichten te zien zijn. Interactie tussen dier en kind is altijd mooi maar dan zie ik wel graag de gezichten :)

ismy schreef:
Week 1 (de laatste uit de serie die ik nu ga delen, voor meer: http://froukjewilming.com/2016/01/06/even-voorstellen/ ) :
[ Afbeelding ]

Fijne sfeer zit er weer in je foto. Lekker scherp en mooie kleuren! Niks op aan te merken :)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:27

Ik vind je feedback, ook over andere foto's altijd erg leerzaam te lezen Marjoow :j

Wie weet wat de makkelijkste manier is om je foto's te verzamelen? Ik meld mij dus ook weer :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:28

_Balou schreef:
Ik vind je feedback, ook over andere foto's altijd erg leerzaam te lezen Marjoow :j

Wie weet wat de makkelijkste manier is om je foto's te verzamelen? Ik meld mij dus ook weer :D

Leuk om te lezen :)

Ik heb een website bij Weebly gemaakt :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:33

_Balou schreef:

Vind ik ook Marjoow, ik vind eigenlijk dat je het opzich altijd wel fijn 'verpakt'. Je verteld iets goeds en (indien nodig) een verbeterpunt. Prima toch!

@_Balou: ik verzamel via een album op Flickr :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:36

Dankje jullie voor jullie feedback :) Het was mijn eerste blackfoto. Zelf zie ik wel nog details op de borst, maar neem jullie feedback mee naar de volgende blackfoto's! :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:27

Ook ik doe dit jaar weer mee!
Ik probeer dit ook bij te houden op mijn fotografie facebook pagina, maar verzamel niet perse ergens.

Week 1 Bevroren takje.
Mijn eigen commentaar, ik had liever het takje niet zo centraal gehad.. helaas waren de foto's waar dit niet zo was niet zo scherp.
Afbeelding

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:40

Superleuk idee dit topic, heb bij het laatste topic een beetje meegelezen, maar kwam er pas in december achter dat het bestond. :D

Ik zou graag mee willen doen, maar vanaf zondag heb ik de rest van de maand geen internet, want ik zit ergens in Afrika. Kan ik van tevoren foto's opsturen om dan toch alvast mee te doen (ik maak er hier immers genoeg), of raden jullie aan om na een maand pas in te stromen? Alvast bedankt! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:51

Maaaarije schreef:
Ook ik doe dit jaar weer mee!
Ik probeer dit ook bij te houden op mijn fotografie facebook pagina, maar verzamel niet perse ergens.

Week 1 Bevroren takje.
Mijn eigen commentaar, ik had liever het takje niet zo centraal gehad.. helaas waren de foto's waar dit niet zo was niet zo scherp.
[ Afbeelding ]

Desondanks erg sfeervol. Imo alleen wel ietsje te donker.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:56

Stumper_ schreef:
Superleuk idee dit topic, heb bij het laatste topic een beetje meegelezen, maar kwam er pas in december achter dat het bestond. :D

Ik zou graag mee willen doen, maar vanaf zondag heb ik de rest van de maand geen internet, want ik zit ergens in Afrika. Kan ik van tevoren foto's opsturen om dan toch alvast mee te doen (ik maak er hier immers genoeg), of raden jullie aan om na een maand pas in te stromen? Alvast bedankt! :)

Ik denk dat jou vraag een beetje valt onder dit stukje van de regels uit de openingspost:
Agossie schreef:
[*] In geval van vakantie, kun je met iemand anders in het topic afspreken dat hij/zij voor jou foto’s plaatst en/of meldt even dat je op vakantie bent, dan maken wij er een notitie van en kun je na je vakantie de foto’s inhalen, mits je het op tijd hebt gemeld. Niet gemeld is niet meer meedoen. Wij zullen discreet zijn en niet in het topic aangeven dat je op vakantie bent, om het risico van diefstal toch wat te verminderen.

Je kan inderdaad foto's vantevoren opsturen naar iemand en diegene ze laten plaatsen. Of nu eentje, dan laten noteren dat je een x-aantal weken weg bent en deze foto's naderhand inhalen. :D

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:07

Op naar weer een jaar 3 elke week posten :D

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:08

Sanne_com schreef:
Op naar weer een jaar 3 elke week posten :D

[ Afbeelding ]

Mooi in compositie en achtergrond, maar imo wel te donker en erg vol ruis. Wellicht kun je er nog iets meer uit halen?