Ik boek dan liever 1 fotograaf voor 20 euro met foto's die ik echt gaaf vind, dan 2 voor 30 euro met foto's die me niet zoveel doen
Misschien inderdaad eerst nog meer oefenen/fotomeetings/zelf modellen zoeken voor een portfolio. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Misschien inderdaad eerst nog meer oefenen/fotomeetings/zelf modellen zoeken voor een portfolio.

ik vind het sowieso weinig geld, maar bokt zit graag voor een dubbeltje op de eerste rang en men wordt toch kapot geconcurreerd) maar als mensen moeten kiezen dus hun buurvrouw (bij wijze van spreken) die dit soort foto's gratis maakt of een wat duurdere fotograaf die betere kwaliteit levert is de keuze vaak al snel gemaakt
Dat is het lastige als je er een beetje tussenin zit.
nabestellingen niet inbegrepen. 
Het is je visitekaartje en ondanks dat mensen natuurlijk hun eigen paard het mooist vinden (enz enz) zijn de eerste paar foto's gewoon echt niet geschikt.
Heel cru gezegd, maar de normale paardenmensen kunnen dan geen onderscheid meer maken tussen goéde fotografen en slechte fotografen waardoor de goede fotografen soms helemaal wegvallen. Maar ja, je kan het zelf wel uitmaken of je jezelf goed vind of niet, vroeg of laat zal je dat zelf wel ondervinden van buitenaf zeker..
Iris82 schreef:Ik zou inderdaad ook veel selectiever zijn in de foto's die je plaatst op je FB-pagina.Het is je visitekaartje en ondanks dat mensen natuurlijk hun eigen paard het mooist vinden (enz enz) zijn de eerste paar foto's gewoon echt niet geschikt.
Een draver vermoed ik, niet eens in bijzondere conditie, die langssjokt, een valkje die langssjokt, een fries in het bos, een fries in het bos, een fries in het bos, een valkje in het bos, het hoofd van een valkje, het hoofd van een valkje, het hoofd van een valkje.
En daar haak ik al af.
Er staan zowaar nog leukere foto's onder! Maar ik ben in het begin mn interesse al verloren.
Ik zou bang zijn dat ik veel dezelfde foto's zou krijgen. Niets speciaals.
xTitanic schreef:Kijk ja er is al veel reactie op dit topic maar wil ook even wat kwijt. Ik vind sowieso dat veel mensen die een camera hebben op hun foto even een watermerk zetten die dan denken dat ze kunnen fotograferen het gewoon niet waard zijn om er al geld voor te vragenHeel cru gezegd, maar de normale paardenmensen kunnen dan geen onderscheid meer maken tussen goéde fotografen en slechte fotografen waardoor de goede fotografen soms helemaal wegvallen. Maar ja, je kan het zelf wel uitmaken of je jezelf goed vind of niet, vroeg of laat zal je dat zelf wel ondervinden van buitenaf zeker..
Ik vraag ook niet gek veel voor een shoot, 40 euro? en ik geef 20-25 beelden waarvan ze er 5 mogen kiezen op groot formaat. Kom, ik zou gerust meer kunnen vragen maar mijn 'zaakje' loopt ook niet gesmeerd hoor nu

) maar dan is het toch al serieus en moet je dat geld er makkelijk mee kunnen terugverdienen?
xTitanic schreef:En geen idee wat jij voor een shoot vraagt Sara? zeker niet te laag dan toch?! Jij bezit toch ook wel een kanjer van een camera (ik straks ook) maar dan is het toch al serieus en moet je dat geld er makkelijk mee kunnen terugverdienen?
Iris82 schreef:Ik zou inderdaad ook veel selectiever zijn in de foto's die je plaatst op je FB-pagina.Het is je visitekaartje en ondanks dat mensen natuurlijk hun eigen paard het mooist vinden (enz enz) zijn de eerste paar foto's gewoon echt niet geschikt.
Een draver vermoed ik, niet eens in bijzondere conditie, die langssjokt, een valkje die langssjokt, een fries in het bos, een fries in het bos, een fries in het bos, een valkje in het bos, het hoofd van een valkje, het hoofd van een valkje, het hoofd van een valkje.
En daar haak ik al af.
Er staan zowaar nog leukere foto's onder! Maar ik ben in het begin mn interesse al verloren.
Ik zou bang zijn dat ik veel dezelfde foto's zou krijgen. Niets speciaals.
en ik heb toch wel echt enige vorm van naamsbekendheid geloof ik.
) en hierdoor is het gewoon vechten voor opdrachten. Geld voor zowel paarden als bruiloft fotografie is mij opgevallen.