Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:14

:wave:

Ik had net echt zo'n idee van: chips ik moet nog een foto maken! :') Ik moet echt nog afkicken haha. :+

Rudina, die is inderdaad wel heel erg donker. In plaats van de ISO hoger te zetten kun je dit ook doen i.c.m. een langzamere sluitertijd. Qua concept is het een mooie foto. :j

Loki, de focus ligt op je neus erg jammer want je hebt echt prachtige ogen namelijk. :wow: Die zijn wel een close-up waard!

Froukje, mooie foto. :j

Leverage

Re: Verzameltopic: 52 Weken Project 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:16

Magda, gewoon opnieuw beginnen dit jaar? :))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 18:19

Ik zou heel graag willen, maar logistiek gezien wordt het heel lastig zodra ik begin met afstuderen helaas. -O-

Ik heb de smaak nu wel te pakken dus zodra een idee zich vormt, wil ik hem wel uitwerken. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:35

steefvicky: leuke foto, mooi zo met weinig kleur. Vind dat alles goed bij elkaar past (achtergrond, ketting, trui)

Colorado: mooie foto, erg mooi licht! Vind persoonlijk die randen eromheen niet zo.

Irene96: leuk idee en je moet inderdaad even twee keer kijken. Vind wel dat het zwart wat te donker en leeg is en er zit imo net wat teveel contrast in.

lieke123: vind de DOF en bokeh erg mooi zo!

Yvonne_V: hij is voor mij net wat te donker, zo spreekt hij niet echt. Ik denk dat hij sterker wordt als hij wat lichter is maar wel met behoud van contrast.

Rudina: hij is nogal donker, zou hem wat oplichten (of iig je ogen). Ik vind dat rode juist wel leuk.

xLoki: jammer dat hij niet scherp is op je ogen, mooie ogen heb je! Vind de uitsnede ook niet helemaal fijn wegkijken met name bovenaan, miss net iets te krap.

ismy: mooie foto, fijne sfeer.

Heb besloten om de paar foto's die ik vorig jaar heb gemaakt 'mee te nemen' naar dit jaar. Dan heb ik ook nog wat speling mocht ik er een keer niet aan toe komen om een foto te maken. Viel er vorig jaar laat in, hopelijk houd ik het wel gewoon vol als ik aan het begin van het jaar start. :')

Dus hierbij mijn foto's die ik 'meeneem':

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:51

Yvonne_V schreef:

Ik zie niet zoveel verschil

magda_90 schreef:
Wat super leuk dat er nieuwe deelnemers zijn. :D

De eerste resultaten zijn weer prachtig, stuk voor stuk! Volgens mij is de spits nu officieel afgebeten. :)

Nefertarie schreef:
https://www.facebook.com/KimClaassensFotografie
Mooie foto's!

Hoe zorgen jullie dat de foto's zijn kwaliteit behouden op facebook?
Bij mij worden ze altijd zo lelijk

Ik sla mijn foto's via Photoshop op met de instelling "Opslaan voor webapparaten" en dan PNG-24 (http://img31.imageshack.us/img31/2958/jc57.jpg). Op deze manier blijven ze ook op Facebook mooi.

Maar voor het gebruik op fora upload ik ze altijd via mijn website of IS (wel dezelfde bestandsindeling).

steefvicky, wat een leuke foto. Mooi gebruik van kleuren en een leuke lach op je gezicht. Je haar in de wind maakt het mooi af.

steefvicky, een mooi beeld inderdaad. Al is het voor mij wel storend dat je zwarte balken erbij hebt.

Irene96, een interessante foto heb je daar. Wellicht kun je je ogen iets meer oplichten aangezien die nu wegvallen?

lieke123, die is echt prachtig! Al zou ik persoonlijk voor een lichtere ruimte gezorgd hebben opdat je pupil dan vernauwt. Maar dat is een smaakkwestie.

Yvonne_V, een mooie grimmige foto heb je gemaakt. Prachtig die blik erbij!

Goed opgemerkt! Had er zelf niet aangedacht :j dit was helaas al het licht dat er was in die ruimte en tja kon de kerstboom niet verder verplaatsen

xLoki schreef:
Ik wil graag meedoen, alleen heeft mijn statief het van de week begeven en heb 50mm lens zonder afstandsbediening. -O- Iemand tips hoe het me toch moet lukken?

10 sec timer ? :') ik ben ook het kopstuk van mn statief kwijt + ik heb ook geen afstandsbediening :oo moet daar echt eens achteraan gaan.

xLoki schreef:
Misschien klinkt ik nu heel dom, maar hoe kan je in hemelsnaam een bezemsteel als statief gebruiken? :')

ik had precies dezelfde vraag :')

Yvonne_V schreef:
Muuh kheb net nog even voor week 2 dingen geprobeerd (aangezien ik zondag op skireis ga) maar het wil niet lukken :(. ik vind dit echt heel erg lastig haha. Kvind het erg lastig om tevreden te zijn over een foto waar ik zelf opsta :p
Maar morgen weer een dag, en dan gewoon proberen :) en anders doe ik er in week 3 wel 2 :)

Dat moeilijk tevreden heb ik ook altijd, dat is de uitdaging voor mij _O- misschien proberen de dingen die je wel mooi vind te benadrukken ?

Rudina schreef:
Mijn eerste poging, had een ander idee in gedachten maar het is al veelte donker dus moest met hoge iso werken. Misschien dat ik het morgen met dag licht nog eens probeer en dichter bij mijn idee kan blijven.

[ Afbeelding ]

Een leuk idee maar idd erg donker, foto had groter gemogen van mij!

xLoki schreef:
Rudina, ik vind het idee gaaf, maar in mijn ogen is ie net iets te donker! En ik zou zelf de rode ogen hebben weggelaten. :)

Statief is besteld en komt morgen binnen! :D Hierbij mijn eerste dan maar!

Week 1 :)

[ Afbeelding ]

nice! Welk statief heb je besteld ? :D

ismy schreef:
Handig, alles staat op mijn externe harde schijf.. Deze week lever ik een iets oudere foto in zodat ik iets meer tijd heb voor mijn nieuwe zelfportret! :)

[ Afbeelding ]

Mooi licht :j

Timo_040 schreef:
Jeetje, hoe zijn jullie allemaal zo creatief..?! :')
Dit is de foto van week 1 en ik weet nu al niks.. :Y)

Ik had laatst echt zo'n inspiratievol momentje, nu nog kijken of ik ze ook uitgewerkt krijg :')

Fiffill schreef:
steefvicky: leuke foto, mooi zo met weinig kleur. Vind dat alles goed bij elkaar past (achtergrond, ketting, trui)

Colorado: mooie foto, erg mooi licht! Vind persoonlijk die randen eromheen niet zo.

Irene96: leuk idee en je moet inderdaad even twee keer kijken. Vind wel dat het zwart wat te donker en leeg is en er zit imo net wat teveel contrast in.

lieke123: vind de DOF en bokeh erg mooi zo!

Yvonne_V: hij is voor mij net wat te donker, zo spreekt hij niet echt. Ik denk dat hij sterker wordt als hij wat lichter is maar wel met behoud van contrast.

Rudina: hij is nogal donker, zou hem wat oplichten (of iig je ogen). Ik vind dat rode juist wel leuk.

xLoki: jammer dat hij niet scherp is op je ogen, mooie ogen heb je! Vind de uitsnede ook niet helemaal fijn wegkijken met name bovenaan, miss net iets te krap.

ismy: mooie foto, fijne sfeer.

Heb besloten om de paar foto's die ik vorig jaar heb gemaakt 'mee te nemen' naar dit jaar. Dan heb ik ook nog wat speling mocht ik er een keer niet aan toe komen om een foto te maken. Viel er vorig jaar laat in, hopelijk houd ik het wel gewoon vol als ik aan het begin van het jaar start. :')

Dus hierbij mijn foto's die ik 'meeneem':

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Heel gaaf!! Van dat soort foto's hou ik :D wil dat ook nog gaan doen maar ben wel benieuwd hoe het is om jezelf zo onder te moeten kliederen :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:00

Dankjewel, ik ben het wel gewend ik maakte vroeger vrij veel zelfportretten (hier kun je wat oude zien) maar dat is een stuk minder geworden. Nu hopelijk dus weer wat meer :D heb zojuist ook een afstandsbediening gekocht, van Ebay dus het duurt wel even voor hij hier is maar hopelijk heb ik dan wat meer vrijheid. :) Mijn vorige afstandsbediening viel na 2 weken helaas in het water. :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:07

Haha, wat leuk om te zien dat iedereen met hetzelfde zit hier! Ik heb net ook mijn eerste afstandsbediening gekocht (heb een tijd de 12 sec timer gebruikt en dat kan wel, maar wat een gedoe, vooral als je net wat verder wil en dan red je het eindelijk heb je niet de tijd om je pose aan te nemen etc :') ) En ook een nieuw statief gekocht, want mijn oude had het opgegeven dus die heb ik ergens achtergelaten :+ en daar was mijn camera vanaf gevallen met gloednieuwe lens erop die daardoor beschadigd is geraakt, dus ik wilde ook eigenlijk graag een wat stevigere, ben er helemaal happy mee <3

Bedankt trouwens Fiffill! Erg gave foto's weer, vooral van die 2e blijf ik een groot fan!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:10

Mijn statief is ook kapot, stukje waar je je camera aan bevestigd brak ineens af := gelukkig viel mijn camera niet op de grond... was ook al een oud ding, dat statief.

Dankjewel Colorado :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:12

Prachtige foto's komen al voorbij zeg! Dit jaar blijf ik dit topic gewoon maar even volgen als meelezer, heb momenteel ook niet echt goede lenzen liggen. De lens waar ik eigenlijk alleen maar mee fotografeer is 70-300, niet echt ideaal voor een zelfportret. :+ Volgend jaar ga ik ook meedoen!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:42

Bedankt voor het commentaar! Inderdaad de ruis, ik denk dat ik op een hoog iso heb gefotografeerd, en veel heb bewerkt. Zal er op letten, bedankt! Dat paarse vlekje is er niet in geshopt, Zat in de foto zelf, vind het zelf inderdaad ook iets to much, volgende op letten inderdaad, bedankt!

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:06

Mooi hoor Fiffill! Werkt zo'n afstandsbediening van ebay ja?
Had er ooit gratis eentje gekregen bij mn battery grip maar het zag er erg goedkoop uit en het werkte niet maar mnisschien heb ik iets niet goed ingesteld XD

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:08

Of het werkt merk ik over een paar weken :P de vorige had ik hier in NL in een fotowinkel gekocht maar die was stukken duurder.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:13

Ik heb de mijne via bol.com besteld Lieke. Merk is Bilora en hij was zo'n 19 euro, binnen 3 dagen in huis (besteld op oudjaars dag geloof ik := ) en werkt perfect. Moest wel een ander batterijtje kopen want die er in zat deed het niet. Natuurlijk geen idee hoe lang hij het volhoudt maar vind het een nette prijs :) Natuurlijk geen idee hoe duur die van ebay zijn, zou best een stuk goedkoper kunnen zijn.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:18

Heb 11 euro betaald, maar het ligt ook aan het merk van je camera. Voor Canon en Nikon zal je ongetwijfeld meer keus hebben namelijk :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 22:23

Ik heb er drie van EBay (draadloze voor de Sony, draadloze voor de Nikon en met draad voor de Nikon). Alledrie goedkoper dan in Nederland en perfect werkend!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:42

lieke123 schreef:
10 sec timer ? :') ik ben ook het kopstuk van mn statief kwijt + ik heb ook geen afstandsbediening :oo moet daar echt eens achteraan gaan.

Had hetzelfde probleem haha. Van de week een draadloze afstandsbediening besteld voor mijn Canon voor 6,99! Vandaag al binnen gehad, maar nog geen tijd gehad om te testen.

Snelkoppelplaatje van mijn statief ben ik ook maar eens achteraan gegaan. Heb contact opgenomen met Fotokonijnenberg, aangezien ik er online niet uit kwam. Ik kon het echt niet vinden! Weet nu wel hoe het officieel genoemd wordt, wat al een hoop scheelt als je ernaar zoekt :')

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:19

Hmm :') ik ben ook echt een sukkel had hem net via marktplaats gekocht (het statief dan)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:34

Mijn week 7, lekker aan het experimenteren :)

Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:37

Leuk gedaan! Is er een reden waarom je voor die foto van een kerk(?) bent gegaan?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:41

Niet echt, om heel eerlijk te zijn. Nu je het zegt, weet niet of de kerk daar heel blij mee zal zijn := :+ Het is een experimentje, wil hier wat mee gaan doen (het doorschijnen), maar heb er de tijd even niet voor, zo kon ik het toch even oefenen :) (foto van de kerk is uiteraard wel door mij gemaakt)
Laatst bijgewerkt door Colorado op 05-01-14 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:48

Ja wel grappig gedaan :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:00

Thnx!

Overigens een eventuele tip voor als je (je als in iedereen in dit topic) even geen inspiratie hebt. Pinterest. Daar kun je heel handig moodboards op maken en werk van anderen opzoeken en in mapjes zetten. In een week waar je heel veel inspiratie hebt kun je dus het een en ander bij elkaar zetten waar je doorheen kunt kijken als je geen inspiratie hebt :) Of gewoon lekker bladeren door (voor jou) nieuw werk en zo inspiratie opdoen. Ik heb het laatst ontdekt en ben er helemaal lyrisch over haha

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:09

Haha ik moest wel even lachen om die kerk :') verder mooie foto weer!

Ik heb ook pinterest! Erg handig idd. Wat is die van jou? Kan ik je boards volgen :P

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:27

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:40

Gevolgd! :D