Valse Facebook pagina steelt foto's Bokt fotografen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:00

Ik vind het eerlijk gezegd wel humor. Een heel stel volwassenen over hun theewater doordat iemand met zomervakantie dit doet.

Gewoon de pagina rapporteren, hoe meer hoe beter en verder om je bloeddruk denken.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:03

Zo grappig is het anders niet.. Ik zou razend zijn als iemand om wat voor reden dan ook een foto van mijn paard zou gebruiken en ook nog eens te koop aan zou bieden. Dat vind ik geen humor

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:08

Och. Opzet van de pagina geeft aan dat het alles behalve commercieel is. Denk dat het niet zo serieus is allemaal ;)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:09

Ik zou voortaan een © midden in de foto zetten, op 20/30/40%. Domme wichten, buh. :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:12

xBostonx schreef:
Zo grappig is het anders niet.. Ik zou razend zijn als iemand om wat voor reden dan ook een foto van mijn paard zou gebruiken en ook nog eens te koop aan zou bieden. Dat vind ik geen humor

Denk om je bloeddruk..

Heb het zelf ook al redelijk vaak meegemaakt dat foto's van mijn paard werden gebruikt met een heel ander verhaal erbij en daarbij ook foto's die ik zelf heb gemaakt. Dus ik weet prima wat je doormaakt.
Alleen ik heb het al zovaak meegemaakt dat ik mezelf er niet meer zo druk om kan maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:18

xBostonx schreef:

Ja, als het serieus zou zijn en iemand zou daar mensen mee oplichten. Maar kom op, dit zijn grietjes van misschien 10, 11 jaar. Jeetje, lighten up!

Ik snap dat TS in eerste instantie schrok maar als je die foto's (inclusief bedragen) en die berichtjes leest, dan snap je toch wel dat het gewoon een onhandige actie is? Daar laat je je toch niet door op de kast jagen?

xBostonx

Re: Valse Facebook pagina steelt foto's Bokt fotografen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:21

Oké maar nu even terug naar het topic. Weet iemand al of die pagina nu echt al weg is?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:22

Nee, de pagina is nog niet weg.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 17:33

Ik laat me niet op de kast jagen maar dit hoort gewoon niet.
Ik wil die pagina verwijderd hebben of iig de foto's.

Er is ze netjes verzocht om de foto's te verwijderen. Zij blijven doorgaan dat ze echt een bedrijf zijn en zetten later een grote mond op en blijven in hun droom dat alles echt is.

Fotos stelen hoort niet maar het meeste irriteerd me dat ze paarden te koop aanbieden.

Als ik zo jong was geweest had ik die foto's na dit al lang verwijderd. Meer dan dat verwacht ik niet.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:36

Als jullie willen zien of je de pagina hebben geblokkeerd, is dit te zien "Instellingen" > "Blokkeren" > "Gebruikers blokkeren"

_Daniella schreef:

Er is ze netjes verzocht om de foto's te verwijderen. Zij blijven doorgaan dat ze echt een bedrijf zijn en zetten later een grote mond op en blijven in hun droom dat alles echt is.

Fotos stelen hoort niet maar het meeste irriteerd me dat ze paarden te koop aanbieden.

Als ik zo jong was geweest had ik die foto's na dit al lang verwijderd. Meer dan dat verwacht ik niet.

Ze weten heus wel waar ze mee bezig zijn, anders sluit je niet alles zo af...
Laatst bijgewerkt door xNK op 20-07-13 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:37

Pfff rare mensen zijn er .. Goed dat er actie ondernomen wordt!

Moest wel even lachen om Lyuski die als Willem voor 0 - 500 aangeboden wordt :')
Ik heb eigenaresse van Lyuski even een whapje gestuurd, ze zit in Amerika en zal dus niet op Bokt zitten. (zit sowiezo al weinig op Bokt) Wel fijn als ze het even weet..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:37

_Daniella schreef:

Ik vond ook niet dat jij aangebrand reageerde hoor, helemaal niet. En het is je goed recht dat je verwacht dat die foto's verwijderd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:38

Het mogen dan penny meisjes zijn van een jaar of 11. Dan nog vind ik het niet oké dat ze foto s van Rogan hebben om te gebruiken zonder toestemming!

Maarrre Rogan staat absoluut niet te koop!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:42

Die prijzen slaan ook werkelijk nergens op :')
Hopen dat die pagina snel verwijderd wordt..
Ik ben blij dat Finn er niet op staat.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:42

Haha waar ik nog niet eens aan gedacht heb... De daders zitten waarschijnlijk op bokt en lezen mee. :=

Als er mensen zijn die verdere stappen ondernemen zou ik dat even per PB bespreken en niet hier.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:43

lieveli schreef:
Haha waar ik nog niet eens aan gedacht heb... De daders zitten waarschijnlijk op bokt en lezen mee. :=

Moeten ze maar niet van zulke fratsen uithalen met andermans paarden en foto's

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 17:47

finnens schreef:

Moest wel even lachen om Lyuski die als Willem voor 0 - 500 aangeboden wordt :')
Ik heb eigenaresse van Lyuski even een whapje gestuurd, ze zit in Amerika en zal dus niet op Bokt zitten. (zit sowiezo al weinig op Bokt) Wel fijn als ze het even weet..

Ik had dr op facebook al even een prive bericht gestuurd :j

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 17:50

_Daniella schreef:
finnens schreef:

Ik had dr op facebook al even een prive bericht gestuurd :j

Okee dat is beter ja!
Daar kijkt ze tenminste wel op denk ik :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 21:28

Jeetje jongens, wat een heksenjacht. Nee, dit is fout en mag natuurlijk niet, maar het zijn waarschijnlijk gewoon jonge meiden die een spelletje hebben oid. Gebeurd echt vaak zat, ik denk dat ik 2 a 3 keer per maand mails er uit stuur naar jonge meisjes die mijn foto's voor hun spel hebben gebruikt zonder toestemming. Volgende keer iets rustiger reageren en een serieus bericht sturen waarin je meldt dat jij de fotograaf van deze foto's bent, wat ze doen illegaal is en dat als ze de foto's niet verwijderen ze met je advocaat mogen praten. Dat maakt veel minder indruk dan er op deze wijze bovenop springen :) Vaak schrikken ze dan zo dat ze ze er al meteen afhalen.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-13 22:06

Op deze manier is het ook gezegd en gedaan killyen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:25

En?

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 19:49

Ik kan de pagina niet meer zien doordat ik geblokkeerd ben dus ik kan niet zien of hij nu wel of niet bestaat.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 19:50

die bestaat nog

blingh, gefeliciteerd :D

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 21:57

nou wat achterlijk zeg dat mensen dit kunnen doen!

en blingh, gefeliciteeeerd!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 22:06

ER zijn ook wel eens foto's van Tommie gebruikt met een paardenspel. Het zijn kinderen die van een eigen pony dromen. Netjes is het niet, maar ergens kan ik het wel begrijpen.