Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AnneXxX schreef:Bagheera_206 schreef:De Canon EF 70-200mm f/4.0L IS USM en Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM zijn de twee scherpste uit de Canon 70-200mm familie.
@Deijs: Ik ga voor de Canon EF 200mm f/2.0L IS USM.Alleen is die op dit moment niet te betalen voor mij.
Ja dat weet ik, maar ik had het over de sigma 70-200 2.8 tegenover de canon 70-200 4.0. Beide zonder IS.
Ik heb nu de sigma, maar heb het idee dat de canon aanzienlijk scherper is.
Alleen twijfel ik of ik de 2.8 mogelijkheid dan zal gaan missen. Vind hem ook wel een beetje te zwaar.
Deijs schreef:Hoe weten jullie welke scherper is? door ervaring of is dat aan bepaalde tekens te zien?
LOLLYYwood schreef:Afspraak is niet nagekomen van de verkoop van mijn springzadel en had dus net nog dat geld daarvoor nodig, ondertussen moet ik vrijdag en zaterdag ook werken, dus hoop ik dat ik dan mijn ouders hun goed hart laten zien en voorschieten![]()
Dat wordt dus nog even wachten voor mijn 70-200mm
Bagheera_206 schreef:XxLiEsJuHhxX schreef:vooral dieren fotografie. Dus honden, katten en paarden. Actie en portret.
Ze schieten vooral te kort in scherpte denk ik. Als ik ze vergelijk met andere fotografen van de meeting van afgelopen weekend zijn mijn foto's maar, ja, amateuristisch. Budget: liever niet boven de 500,-
Misschien een Sigma 70-200mm f/2.8 HSM II? Die is misschien nog wel tweedehands te krijgen voor ongeveer die prijs.