Paarden fotoshoppen: wat vinden jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Paarden fotoshoppen: wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:23

Klopt. En die dingen mogen best aan het licht gebracht worden. :)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:26

Apostrof schreef:
Welcome to the world Fiffill.
Ik zeg 't nog maar een keer: Als er geld te halen valt zijn mensen bereid daar dingen voor te doen, ook als die dingen niet helemaal of helemaal niet door de beugel kunnen.

Sommige mensen worden crimineel, anderen mishandelen dieren binnen de grenzen van de wet, en weer anderen verkopen je vergif (als in: je lokale supermarkt ;) ).

Kan ik begrijpen wat de reden is. Maar punt een kom er dan over uit en punt twee doe dan Photoshoopen dan goed. En daar schuilen gewoon evel fotografen achter.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:28

lifaya schreef:
Dat verhaal gaat inderdaad rond over de betreffende dekhengst Magnum Psyche, prachtig dier overigens maar heeft wel een heel extreme hals. Daar zou (volgens roddels) dus het 1 en ander aan veranderd zijn

Dat is een roddel :) dat zie je ook wel als je filmpjes van hem bekijkt.

Afbeelding

het is net hoe je hem neerzet. En vergelijk maar met de foto's van kuray in mijn onderschrift (foto 3 bijv.). Daar is niets aan geshopt oid. helemaal puur natuur :j En die heeft echt geen dunne hals hoor :')

*edit* en wij gebruiken geen zweetbanden of dergelijke onzin.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 20-03-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:30

Fiffill schreef:
You against the world? Breng je 1 misstand aan het licht, word je op drie andere plaatsen ge****d waar je bij staat. Ieder z'n ding, ik vertel het wel gewoon alleen aan diegenen die het willen horen ;)

SaskiaKur schreef:
Kan ik begrijpen wat de reden is. Maar punt een kom er dan over uit en punt twee doe dan Photoshoopen dan goed. En daar schuilen gewoon evel fotografen achter.
Eet je weleens bij de MacDonalds?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:32

Wie eet nou geen Mac :D

Ik heb het even puur over de paardenbranche daar gaat het ook tevens over. Zoals de titel het ook aangeeft:

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:36

SaskiaKur schreef:
Wie eet nou geen Mac :D
ik ;)

SaskiaKur schreef:
Ik heb het even puur over de paardenbranche daar gaat het ook tevens over. Zoals de titel het ook aangeeft:
Daar antwoord ik op: Zoals het m.b.t. voedsel gaat kunnen we er hier over praten wat we willen, maar er niks aan dóen. Hoeveel energie jullie er ook in steken. Dat is alles wat ik zeg ;) Voedsel was hier puur een voorbeeld/metafoor.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:37

Apostrof schreef:
Fiffill schreef:
You against the world? Breng je 1 misstand aan het licht, word je op drie andere plaatsen ge****d waar je bij staat. Ieder z'n ding, ik vertel het wel gewoon alleen aan diegenen die het willen horen ;)

Laat ik het zo zeggen: mensen mogen zich er wel van bewust van gemaakt worden, wat ze er zelf mee doen is uiteraard aan hen. Je kunt er tenslotte ook weinig aan doen. Maar het is wel anders als je het weet, en het is al helemaal anders als er eerlijk over gedaan wordt.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:40

Je kunt misschien niet veel aandoen maar er over zwijgen of in een doofpot stoppen over sommige fotografen is ook niet realistisch.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:41

Oh je hoort mij je niks verbieden ;) Maar de wereld is niet eerlijk en zal het nooit worden zolang er geld verdiend kan worden (wil hiermee niet zeggen dat ik een beter systeem weet).

Nog één klein voorbeeldje en dan stop ik met m'n voedselvoorbeeld: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glucose-fructosestroop

Check je supermarktaankopen eens op dat product.

Bullshit walks & money talks ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:45

Een van de redenen dat ik die troep heel zelden koop... hier ook geen Macganger trouwens ;)
En je hebt gelijk hoor wbt de wereld.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:51

Een beetje shoppen vind ik prima. Wegwerken van lijntjes, halsters e.d., dat komt de foto gewoon echt ten goede. Veel foto's zouden echt niet mogelijk zijn om te maken als je dat niet zou doen (paard los is leuk, maar een paddocklijntje over het algemeen best wel noodzakelijk). Ook een beetje de kleur aanpassen (een schimmel met poepvlek helemaal wit shoppen) vind ik prima. Het paard moet echter wel zo op de foto staan als het ook echt is (die schimmel KAN immers wel schoon zijn).

Een nek dikker maken of spieren erbij shoppen, dat vind ik ook echt not-done. Dat is gewoon misleiding, zeker als er een commercieel doel achter zit. Als een pennymeisje haar heel gewone recreatiepaard graag als wilde krachtige hengst geshopt wilt hebben, prima, maar dan is het ook echt voor dat meisje zelf, niet om andere mensen te laten geloven dat het paard meer in zich heeft als werkelijk het geval is, en op basis van dat materiaal ook echt geld uitgeven aan bijvoorbeeld een dekking.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:31

halsters enz wegwerken of een wondje vind ik gewoon kunnen.
een paard mooier en beter voor doen laten komen door er flink aan te sleutelen vind ik not done.

We weten allemaal waarom de discusie tot stand is gekomen. ik hoop dan ook echt oprecht dat deze bokker een reactie geeft wat de beweeg redenen zijn om de foto's zo te bewerken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:40

Volgens deze bokker doet ze dat helemaal niet...
Deze discussie is al eens gevoerd op een bepaalde FB pagina.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 23:43

Needje schreef:
Volgens deze bokker doet ze dat helemaal niet...
Deze discussie is al eens gevoerd op een bepaalde FB pagina.

die facebook discussie heb ik niet meegekregen.
ik zou eerlijk gewoon willen weten wat de rede is van het shoppen.
en we zie toch allemaal dat er verschil zit in de foto's

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:29

Weet je dat ik er pas sinds een paar maanden achter ben, dat op heel veel foto's de halsters worden weggewerkt. Ik dacht echt dat die paard los (achter een draadje met prikpaaltjes) liepen. Toen ik dat ontdekte voelde ik me ook voor de gek gehouden. :o

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:33

Veel paarden lopen wel los (dus geen lijn, halster enz) achter draadje en prikpaaltjes hoor :j (die van mij in ieder geval wel)

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:40

yvonnepuntnl schreef:
Weet je dat ik er pas sinds een paar maanden achter ben, dat op heel veel foto's de halsters worden weggewerkt. Ik dacht echt dat die paard los (achter een draadje met prikpaaltjes) liepen. Toen ik dat ontdekte voelde ik me ook voor de gek gehouden. :o

Inderdaad veel lopen gewoon in een afgezet stuk los :) Soms kan je het aan de houding zien of ze "los" lopen of aan de longe liepen die weggewerkt is :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:42

waar ik snap niet wat er nou negatief is dat mensen "denken" dat een paard los loopt en dat eigenlijk niet zo is? :') toch alleen maar mooi? dan heeft de fotograaf zijn/haar doel bereikt :) je longeerd een paard niet met het idee het hoofdstel/halster + lijn er aan te laten :')

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:46

lifaya schreef:
waar ik snap niet wat er nou negatief is dat mensen "denken" dat een paard los loopt en dat eigenlijk niet zo is? :') toch alleen maar mooi? dan heeft de fotograaf zijn/haar doel bereikt :) je longeerd een paard niet met het idee het hoofdstel/halster + lijn er aan te laten :')

Vind ik ook niks verkeerd aan :n. Pas zodra mensen het paard gaan verbouwen... dat vind ik echt verschrikkelijk. :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:48

zoiets als dit? :))
Afbeelding

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:49

Negatief is misschien een wat te zwaar beladen term, maar ik voelde me toch een beetje voor de gek gehouden. Nu ik het weet (vind het trouwens best knap, want je ziet er niks van), vind ik het ook niet meer erg.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 00:57

Door al dat gephotoshop ga je je op een gegeven moment bij iedere foto afvragen of iemand een goede fotograaf is of een goede photoshopper. En of het paard echt wel in die omgeving heeft gelopen.
Zit je naar iets echts te kijken of wordt je voor de gek gehouden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:02

Ik zie niet in waarom zoiets "voor de gek houden" is :) het doel is mooie foto's maken. Paarden kun je hier nou eenmaal niet op het strand loslaten, je hebt geen baaien waar je een stuk af kan zetten zoals je soms hebt in het buitenland :) Mij gaat het persoonlijk om het eindresultaat, het beeld, zoals het moet worden, heb ik ook gewoon al van te voren in mijn hoofd :)

even een voorbeeldje:
Afbeelding
ondergaande zon, paard werd gelongeerd in de zee :) Dit was gewoon ook het beeld wat ik wou bereiken. Anders dan dit had ik het ook niet kunnen doen ;) Als de mogelijkheid er is om een paard écht los te gooien is dat natuurlijk fantastisch, maar dat gebeurt gewoon vrijwel nooit. Losgooien tussen prikpaaltjes word wel regelmatig gedaan maar ook dan moet je nog veel bewerken :P Ik probeer paarden gewoon zo natuurlijk mogelijk op de foto te zetten, en gezien de beperkingen die je hebt met een paard, zul je ook gewoon een foto af moeten maken met photoshop :)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:06

Renee ik vind hier ook helemaal niks mis mee.
Je zet immers het paard neer zoals het paard is.
En dan het hoofdstel weg shoppen is juist een plus in deze foto

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 01:23

Echt bizar, ik kreeg dit dus toevallig gisteravond van vriendinnen te horen :') Zie ik nu dit topic.

Kijk, de ene houdt een foto redelijk naturel en speelt alleen met contrast e.d., de ander zie je vaak dat er iets meer aan gefotoshopt is, maar dat dat een herkenningspunt is, bijvoorbeeld de kleurtint.
Maar een hals wat hoger plaatsen, benen omhoog plaatsen.... hoe kom je er op :?