Ik let wel op dat fotografen die niet of laat foto's leveren op de reservelijst komen, dit vermeld ik ook netjes in elk topic
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dus als dat een reden is dat het oneerlijk verdeeld is omdat vaak alleen de "aparte" paarden worden uitgekozen... tjah. Er zijn ook zat meetings waar ook bij modellen geld wie het eerst komt die het eerst maalt, helaas ga ik per definitie al niet naar dat soort meetings, maar dat ben ik
Ga sowieso eigenlijk naar vrij weinig meetings
Het is alleen wel in wassenaar...Te ver voor jou denk TS.
lifaya schreef:In mijn ogen, als iemand echt graag foto's van zijn of haar paard wilt, kan die gewoon een fotoshoot boeken bij een fotograafdus als dat een reden is dat het oneerlijk verdeeld is omdat vaak alleen de "aparte" paarden worden uitgekozen... tjah. Er zijn ook zat meetings waar ook bij modellen geld wie het eerst komt die het eerst maalt, helaas ga ik per definitie al niet naar dat soort meetings, maar dat ben ik
Het moet ook een lokkertje blijven voor fotografen. HijadelaLuna schreef:lifaya schreef:In mijn ogen, als iemand echt graag foto's van zijn of haar paard wilt, kan die gewoon een fotoshoot boeken bij een fotograafdus als dat een reden is dat het oneerlijk verdeeld is omdat vaak alleen de "aparte" paarden worden uitgekozen... tjah. Er zijn ook zat meetings waar ook bij modellen geld wie het eerst komt die het eerst maalt, helaas ga ik per definitie al niet naar dat soort meetings, maar dat ben ik
Daar heb je gelijk inHet moet ook een lokkertje blijven voor fotografen.
vergeet niet dat fotografen graag naar meetings gaan om te oefenen óf portfolio uitbreiding. Daarbij, een camera is ook niet gratis, ik ga geen overbouwde extreem wollige en vieze jaarling (bij wijze van spreke ) fotograferen omdat die zo nodig zich eerder had aangemeld. Ik heb daar niks aan en elke foto die ik met mijn peperdure camera maak slijt mijn camera beetje bij beetje
Dan vind ik het zeeeeer zonde om dat te verbruiken voor iets wat bij mij toch de vergetelheid in raakt in het archief. bromfiets schreef:En dat is voor mij precies de reden om niet aan dit soort dingen mee te doen
Daarom heb ik zelf maar zo'n dure camera aangeschaft die bij elke foto een beetje slijt, hoef ik van anderen niet te horen dat mijn knol niet leuk genoeg is

dát is een houding die ik ook graag zie. Ik reis (voor zowel betaald als portfolio als meetings die me écht aanspreken) ook zo het hele land over. Je moet er wat voor over hebben

Maar anderen dus wel, dat is de reden van dit topic. 
Maar ik zeg ook niet dat anderen rekening zouden moeten met mij, dat is niet mijn insteek. Ik probeer wel te zeggen dat iederéén zich in een ander zou moeten kunnen verplaatsen en er vanuit die positie rekening mee kan houden. (Niet alleen wat betreft dit topic hoor, ik vind dit van toepassing op zo'n beetje heel de maatschappij. Maar daar schijn ik ook buiten te staan en er een vreemde mening op na te houden
)