Fotografen zelf uitzoeken bij meetings.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Fotografen zelf uitzoeken bij meetings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:32

Bij mij werkt het altijd zo dat fotografen op volgorde van aanmelding gaan, en de fotografen kiezen de modellen. Dat laatste twijfel ik nog over aangezien er nu sommige paarden hier in de omgeving al meerdere keren zijn afgewezen, wat erg sneu is.

Ik let wel op dat fotografen die niet of laat foto's leveren op de reservelijst komen, dit vermeld ik ook netjes in elk topic :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:36

In mijn ogen, als iemand echt graag foto's van zijn of haar paard wilt, kan die gewoon een fotoshoot boeken bij een fotograaf :) dus als dat een reden is dat het oneerlijk verdeeld is omdat vaak alleen de "aparte" paarden worden uitgekozen... tjah. Er zijn ook zat meetings waar ook bij modellen geld wie het eerst komt die het eerst maalt, helaas ga ik per definitie al niet naar dat soort meetings, maar dat ben ik :P Ga sowieso eigenlijk naar vrij weinig meetings :')

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:39

Ja TS, dit is niet alleen bij de fotografen zo, maar ook bij de modellen.
Ik ben nu voor het eerst een meeting aan het organiseren en ik werd raar aangekeken dat ik de modellen niet wilde kiezen maar het op basis van tijd van inschrijving eerlijker vond. Op deze manier zijn het niet steeds dezelfde paarden en voorkom je teleurstellingen.

Het is jammer want JUIST van dingen zoals een meeting kunnen de wat minder ervaren fotografen een hoop leren!

Mijn meeting kan nog een paar fotografen gebruiken trouwens, het maakt voor mij niet uit hoe goed je bent, als je maar gezellig bent! Natuurlijk verwacht ik wel van degene die zich inschrijven voor de meeting, dat zij zich wel serieus bezig houden met fotografie. Niet dat er opeens iemand met een digitale camera komt oid :') Het is alleen wel in wassenaar...Te ver voor jou denk TS.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:40

Meetings zijn altijd leerzaam. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:40

Het leven is überhaupt leerzaam :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:41

lifaya schreef:
In mijn ogen, als iemand echt graag foto's van zijn of haar paard wilt, kan die gewoon een fotoshoot boeken bij een fotograaf :) dus als dat een reden is dat het oneerlijk verdeeld is omdat vaak alleen de "aparte" paarden worden uitgekozen... tjah. Er zijn ook zat meetings waar ook bij modellen geld wie het eerst komt die het eerst maalt, helaas ga ik per definitie al niet naar dat soort meetings, maar dat ben ik :P Ga sowieso eigenlijk naar vrij weinig meetings :')

Daar heb je gelijk in :j Het moet ook een lokkertje blijven voor fotografen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:41

Irene96 schreef:

en duur }>

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:43

HijadelaLuna schreef:
lifaya schreef:

Daar heb je gelijk in :j Het moet ook een lokkertje blijven voor fotografen.

inderdaad :) vergeet niet dat fotografen graag naar meetings gaan om te oefenen óf portfolio uitbreiding. Daarbij, een camera is ook niet gratis, ik ga geen overbouwde extreem wollige en vieze jaarling (bij wijze van spreke ) fotograferen omdat die zo nodig zich eerder had aangemeld. Ik heb daar niks aan en elke foto die ik met mijn peperdure camera maak slijt mijn camera beetje bij beetje :+ Dan vind ik het zeeeeer zonde om dat te verbruiken voor iets wat bij mij toch de vergetelheid in raakt in het archief.

Anoniem

lifaya schreef:
Irene96 schreef:

en duur }>

Dan moet je maar harder werken Renee. Niet zo zeuren. :=

Bagheera_206

Irene96 schreef:

Ik dacht dat ik al uitgeleerd was... _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:46

Bagheera_206 schreef:
Irene96 schreef:

Ik dacht dat ik al uitgeleerd was... _O-

Laat ik hier maar niet al te veel op in gaan, dat zou tot vervelende opmerkingen kunnen leiden meneertje. :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:48

En dat is voor mij precies de reden om niet aan dit soort dingen mee te doen :+

Daarom heb ik zelf maar zo'n dure camera aangeschaft die bij elke foto een beetje slijt, hoef ik van anderen niet te horen dat mijn knol niet leuk genoeg is }>

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:48

bromfiets schreef:
En dat is voor mij precies de reden om niet aan dit soort dingen mee te doen :+

Daarom heb ik zelf maar zo'n dure camera aangeschaft die bij elke foto een beetje slijt, hoef ik van anderen niet te horen dat mijn knol niet leuk genoeg is }>

En dat is je recht haha :P

en zeg eerlijk, zelf leuke foto's van je eigen knol maken is toch veeeel leuker? :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:52

Zeker weten :D

Kijk het maakt mij verder helemaal niks uit hoor, mij zou je er niet mee raken als ik afgewezen zou worden en ik zou me bij voorbaat al niet opgeven. Maar anderen hebben daar wel last van, dat bewijst dit topic... Misschien moeten we meer van het imago dat alleen het beste goed genoeg is? Wat dat betreft is het best mogelijk om ook eens rekening te houden met een ander ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:55

Volgens mij zijn er meer dan genoeg meetings waar iedereen welkom is, maar gezien de afstand die mensen er voor over hebben om te reizen... tjah...

Ik heb eens een model gehad dat helemaal van grens Duitsland naar het strand kwam, puur omdat ze het er voor over had. En nee, dit was geen superdupergave hengst maar een bonte shetlander merrie :P dát is een houding die ik ook graag zie. Ik reis (voor zowel betaald als portfolio als meetings die me écht aanspreken) ook zo het hele land over. Je moet er wat voor over hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:56

Wat mij betreft ligt dat meer bij de ander. Wellicht kom ik nu enorm onaardig uit de hoek, maar dat riskeer ik dan maar even:

Een ieder kan voor zichzelf bepalen wat hij of zij van zijn of haar foto's vindt. Ik vind mijn foto's mooi. Waarom? Het is mijn stijl, mijn manier van fotograferen, zo wil ik ze hebben. Hiervoor hoef ik niet gekozen te worden voor een meeting, ik weet dat ík het mooi vind en mijn klanten blijven boeken, dus wat mij betreft geen probleem.

Dat er dan nu geselecteerd wordt op fotografen én modellen? Alleen maar prima toch? Het doel van de meeting blijft hetzelfde: Ervaring, portfolio en een gezellige dag.

Laat je alsjeblieft niet uit het veld slaan omdat je jezelf niet goed genoeg acht en daarvoor dus de mening van anderen nodig hebt. Wil je niet naar zo'n meeting? Vind je het niet eerlijk? Laat het lekker voorbij gaan. Je kan er veel energie in stoppen en uiteindelijk tot dezelfde conclusie komen, je kan er wat aan proberen te doen door zelf er een te organiseren of je kan het gewoon laten gaan en de eer aan jezelf houden. Eigen keuze!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:00

Nja, wat dat betreft kun je niet over andermans situatie en/of portomonee oordelen. Ik denk dat er een verschil zit tussen "het er voor over hebben" en het ook kunnen :P

Als mensen niet zo ver kunnen of willen reizen hebben ze daar vast een reden voor.

En zelf organiseren? No way! Hier in huis is trouwens niemand uit het veld geslagen hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:01

bromfiets schreef:
En zelf organiseren? No way! Hier in huis is trouwens niemand uit het veld geslagen hoor :+

Dan heb je dus wat mij betreft heel goed gekozen voor: 'Laat maar lekker, ik hoef me er niet druk om te maken.' Super!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:05

Maar dan kan er nog wel over gediscussieerd worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:06

Discussiëren vind ik ook geweldig leuk, ,aar ik vind het zonde als iemand zichzelf minderwaardig acht omdat hij/zij niet uitgekozen wordt...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:07

Dat is bij mij ook niet het geval hoor ;) Maar anderen dus wel, dat is de reden van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:09

Haha en daar hebben we dan dus het statement wat ik probeer te maken: Dat gevoel ga je met zo'n topic niet bereiken, dat zul je bij je eigen moeten vinden...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:14

En daar ben ik het dan dus niet met je eens :D

Ik weet hoe het werkt, als je keer op keer afgewezen wordt ga je je vanzelf minderwaardig voelen, zeker als je emotioneel wat gevoeliger bent. En ik vind dat anderen daar best wel iets van rekening mee kunnen houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:16

Ik denk persoonlijk dat ik daar heel wat ervaring in heb en ook het een en ander vanaf weet. Ik vind niet dat je van iedereen kan verlangen rekening te houden met jou, hoe rot het ook voelt... Maar dat is een compleet andere discussie, waarin onze meningen vast niet gelijk zullen worden :+

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 01:20

Waarschijnlijk niet nee :') Maar ik zeg ook niet dat anderen rekening zouden moeten met mij, dat is niet mijn insteek. Ik probeer wel te zeggen dat iederéén zich in een ander zou moeten kunnen verplaatsen en er vanuit die positie rekening mee kan houden. (Niet alleen wat betreft dit topic hoor, ik vind dit van toepassing op zo'n beetje heel de maatschappij. Maar daar schijn ik ook buiten te staan en er een vreemde mening op na te houden :+)

En nu ga ik slapen :Y)