Het aanbieden van een fotoshoot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:34

25,- euro voor 100 foto's.... dat is € 0,25 (kwartje) per foto!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-11 15:36, in het totaal 2 keer bewerkt

LisaDijk

Re: Het aanbieden van een fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:48

Ja die advertentie van die max. 2000 foto's is ook echt niet normaal gewoon.. dat je dan ook nog zo'n reactie terug krijgt is helemaal kinderachtig zeg... :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 15:57

als zij 25 euro al duur vind voor 100 foto's, wat vind ze dan wel niet van 90 euro voor 25 foto's :')

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:00

dacht ik ook Renee _O-

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:00

Ik heb haar een pb gestuurd, ben toch heel benieuwd naar wat ik terug krijg. :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:01

Ik durf geen pb te sturen, ik zal ook wel een google-plaatjesjatter zijn :Y) dan word ik ontmanteld :P

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:04

lifaya schreef:
Ik durf geen pb te sturen, ik zal ook wel een google-plaatjesjatter zijn :Y) dan word ik ontmanteld :P

Jij bent toch ook een google-plaatjesjatter, dat weten we nou allemaal wel hoor Renee. >;)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:04

Ja Renee dat is van jou toch algemeen bekend? _O-
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 05-10-11 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:06

verography schreef:
En dat is just zo raar aan die advertentie. Dat ze zelf dus niet snapt dat foto's helemaal niet duur zijn als je naar de prijs/kwaliteit van sommigen kijkt. En ze maakt de consument dus echt wijs dat alle fotografen verder gewoon heel duur zijn en zij niet.

Dus eigenlijk is het misleidend de advertentie die ze heeft geplaatst? of hoe heet het, een verhaal mooier maken dan het feitelijk is? want voor zo'n laag tarief krijg je ook waar je voor betaald :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:06

fiets jullie hebben me door -O-

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:11

hahaha... Tja ik heb dat ook gezegd in de pb dat ze mensen bedonderd met deze advertentie. Ik heb haar gewezen op dit topic wegens een verhaal van iemand hier over een meisje die een afscheids shoot heeft gedaan en totaal niet tevreden was.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:28

hoop dat ze het standpunt een beetje begrijpt, niet dat ik er onder zal leiden ofzo hoor, maar het moet wel even duidelijk rechtgezet worden :P

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:33

Tja ik was jaloers en een mongool die geen leven heeft naast fotografie. Ik ben zeer benieuwd... :P .

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 16:59

Ik heb ook een pb gestuurd dus ik ben benieuwd wat ik terug krijg :')
Denkt ze nou werkelijk dat wij plaatjes van Google halen? Als je daarover gaat nadenken kan dat niet eens met alle ITP fotoshoot topics _O-

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:31

jaja jullie vallen allemaal door de mand nu met de google plaatjes :') _O-

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:12

Moderatoropmerking:
Dames, het is niet de bedoeling een andere gebruiker te gaan bespreken in dit topic. :) Dat is tegen de regels en bovendien is het offtopic. Graag vanaf nu weer op het oorspronkelijke onderwerp terugkomen. Bedankt voor de medewerking!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 01:31

Heel simpel: Prijs en kwaliteit moeten in verhouding zijn, uitzonderingen daar gelaten :x
Ik verwacht van een fotografe die voor 25 euro komt klikken iets minder dan iemand die dat voor 100 euro komt doen. Wel verwacht is een minimale basis, maar die zal voor iedereen persoonlijk zijn.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:31

Ik vind het wel een interessante discussie die hier is gevoerd over prijs/kwaliteit verhouding.

Tja, er zijn tegenwoordig veel mensen die het fotograferen oppakken en direct na aankoop van zo'n fototoestel zichzelf al professioneel willen noemen. Sommige blijken dan toch snel gevoel voor te hebben, maar de grote meerderheid kan je middelmatig noemen. Dat is ook helemaal niet erg, het hoort er (helaas) "gewoon" bij in deze branche. Er is niets aan te doen denk ik. Dan is de uitdaging des te groter om zelf wel een mooi portfolio op te bouwen (zoals hypofocus, maar ook lifaya en lisadijk) en je daarmee weten te profileren, er zijn genoeg mensen die wel inzien dat je extra waar voor je geld krijgt als je een van die personen boekt dan iemand die voor weinig geld een oefenshoot aanbied.

Maar gelukkig zijn er nog mensen die bewust ook mensen laten langskomen voor die "oefenshoots" en soms zijn ze zich er dan ook wel van bewust dat de kwaliteit niet denderend zal zijn, maar om een beetje verder te komen heb je dat in het begin toch nodig.

Zelf ben ik blij dat mijn moeder ook haar hele leven gek is op fotografie (ze heeft voor haar 18e verjaardag een SLR boven een rijbewijs verkozen!) en ik heb virus van haar heb overgedragen gekregen. Vanaf jonge leeftijd mocht ik al met haar SLR fotograferen (weliswaar op de autostand, maar dan kan je het al hebben over compo, was altijd spannend als de foto's werden ontwikkeld :))). En later mocht ik ook met haar DSLR fotograferen en toen ik er eenmaal ook een had hebben we samen een workshop bij Rob Doolaard gevolgd in dierentuin fotografie (zeer leerzaam, kan ik van harte aanbevelen als je in de M-stand wilt fotograferen :))). Hierdoor heb ik al een aardige fotografie basis opgebouwd en recentelijk besloten er toch (voor de hobby) wat meer mee te doen en fotoshoots te regelen.

Maar mijn punt is een beetje, helaas is het zoals het is. Veel mensen hebben niet zo goed door wat ze doen (zie sommige advertenties), maar dit is 9 van de 10 keer geen kwade opzet. Als ze dan wat ouder en volwassener worden krijgen ze het pas door en zullen ze daar ook wat aan doen. Dit soort topics zal wel helpen om sommige in te laten zien wat het voor anderen betekend om alleen maar gratis shoots aan te bieden, maar de grote meerderheid van de jonge fotografes willen hier niets van horen.

Dus onze uitdaging is, maak een mooi portfolio (ik ben dan ook hard bezig om mijn site weer te her-ontwerpen) en zorg dat je er op de een of andere manier bovenuit steekt qua kwaliteit of manier van fotograferen. Op prijs hoef je de concurrentie niet aan te gaan in ieder geval.