Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Kan gerust afdrukken wat ik wil, ben nog geen afdruk tegen gekomen waar hij te klein voor is. De foto's zijn gewoon rond de 3000x2400 pixels groot (ongeveer, zo uit m'n hoofd)..
misschien dat ik er dan wijs uit word xD Fleur_de_Lis schreef:Je kan bijvoorbeeld inderdaad je witbalans nog aanpassen van daylight naar cloudy enzovoorts. Je kan ook iets met de schaduwen doen, bijvoorbeeld op portrait zetten. Dit vind ik zelf vaak mooier. Je kan ook de belichting aanpassen zonder dat je de foto wazig maakt, het ziet er dan hetzelfde uit als wanneer je op je camera zou over/onderbelichten.
HLPhoto schreef:LostEscape schreef:is nogal afhankelijk van cameratype/witbalans/gebruikte gevoeligheid (iso)ik vind overbelichting weghalen met Raw ook nog best wel tegenvallen, het lukt wel, maar niet zo goed als ik had gedacht
ik ga in augustus met de opleiding fotografie starten aan de fotovakaschool en ik denk dat Jpeg schieten daar zo'n beetje taboe is! dus dan kan ik maar beter alvast goed weten wat de voordelen zijn van Raw:P ik ga wel even veel op internet speuren
Saul schreef:ik heb als het goed is adobe Cs3 en moet dus cs5 hebben? .. gut gut.. ik kan redelijk wat met de PC maar programs downloaden dat gaat mijn talenten te boven ... GRR
lollig, eenvoudige afkortingen eigenlijk.