Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Moet je eens doen ja ^^
zoals ik normaal doe. 8Eveline schreef:Mijn vader heeft die van hem ook even opgezocht voor mij. Wel een groot verschil zeg, je moet alles instellen diaframa, sluitertijd etc. En aantal dingen die ik ook nog niet ken. Je kan niet even zeggen ik stel diaframa in en camara kies maar een mooie sluitertijdzoals ik normaal doe.
HLPhoto schreef:8Eveline schreef:Mijn vader heeft die van hem ook even opgezocht voor mij. Wel een groot verschil zeg, je moet alles instellen diaframa, sluitertijd etc. En aantal dingen die ik ook nog niet ken. Je kan niet even zeggen ik stel diaframa in en camara kies maar een mooie sluitertijdzoals ik normaal doe.
Wat voor één is het? Meestal zit er een lichtmeter in namelijk. Zo niet, dan moet je - zoals bij m'n echte ouwe die helaas stuk is - met een losse lichtmeter aan de gang..
?
gaat prima.
. leuk. Shona schreef:Ik heb nog een analoge.
Ik heb allemaal plastic plaatjes erbij gekregen, die moet je voor de lens doen en zo krijg je elk effect die je wilt hebben.

Mijn vader heeft 'm laatst voor me gekocht, omdat ik al zo lang spaar voor een digitale spiegelreflexcamera en nu dus al iets heb om mee te oefenen (ookal is dit een andere manier van fotograferen). Ik vind het echt heel leuk om analoge te fotograferen, heb 'm op vakantie 3 rolletjes volgeschoten en na het ontwikkelen zaten er toch wel een aantal tussen waarmee ik echt tevreden was.
Vaak is het nog wel zo dat de horizon nét scheef is of dat er niet iets te veel ruimte is aan één kant, dan beweeg ik net de camera iets te veel als ik de foto maak.
Maar ik ga zeker meer oefenen.
Quidou schreef:Zijn er al resultaten te bewonderen?

)