love_wiepke schreef:love_wiepke schreef:
Zou er wel horen te zitten
bij de fotograaf wel
Ben ook maar een hobby fotograaf die net ruim een jaar fotografeerd hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Naaltje schreef:mag ik hier ook wat vragen
heb voor kerst een boek gekregen digitale fotografie, sinterklaas bracht een goedkoop maar functioneel statief
de camera is een Fujifilm Finepix S8100fd.
Ik wilde graag vanavond met het vuurwerk fotos maken, weet niet of er hier mensen tips kunnen geven over instellingen en waar extra op letten?![]()
Ivonka schreef:Naaltje schreef:mag ik hier ook wat vragen
heb voor kerst een boek gekregen digitale fotografie, sinterklaas bracht een goedkoop maar functioneel statief
de camera is een Fujifilm Finepix S8100fd.
Ik wilde graag vanavond met het vuurwerk fotos maken, weet niet of er hier mensen tips kunnen geven over instellingen en waar extra op letten?![]()
http://www.digitalefotografietips.nl/fo ... /vuurwerk/
Ivonka schreef:Rivaldo, kijk even in je handleiding zou ik zeggen. Ik heb geen verstand van sony... zit er een A knop op? Voor Aparture? Dat is je diafragma zelf instellen. Je camera zoek er zelf een sluitertijd bij. En natuurlijk op M (manual) dat is diafragma en sluiter allebei handmatig instellen.
Gothica, zijn je vuurwerk foto's gelukt?
LaukeB schreef:hoi allemaal.
ik weet niet of het hier goed staat maar hier mijn vraag:
hoeveel pixels heb je nodig voor een afdruk van 10x15?
ik heb er namelijk eentje van 1200x1800 maar k weet niet of het groot genoeg is.
_Lott schreef:Ik heb even een vraagje
was vandaag een evenement met behoorlijk wat licht. dus in principe leek het mij wel mogelijk om te fotograferen
dit ging mij behoorlijk moeilijk af! een paard in stilstand was goed te doen.. maar een paard in actie vond ik keer op keer niet scherp genoeg
tips?
_Lott schreef:het is een 70-200 f4.0
ik vond dat het geld dus eerst echt niet waard. wilde het gewoon proberen
alleen kreeg ik voor mijn gevoel de instellingen niet goed.