[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:19

Hey!

Ik heb nu al een tijdje de Canon 550D alleen als ik foto's maak van de paarden zijn ze héél vaak wazig, en ik krijg er dus echt geen mooie foto's uit. Op welke stand kan ik hem het beste zette voor bij de paarden ? Het is wel zo dat ik helemaal geen verstand heb van al die standen en hoe ik alles moet instellen, maar binnenkort krijg ik daar uitleg in!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:24

Ik zelf fotografeer paarden met een 550D bijna altijd op Av. Ik let er dan op dat mijn sluitertijden kort blijven en zo niet dan vergroot ik mijn ISO of open ik mijn diafragma verder.

Misschien dat je ergens een basiscursus fotografie kunt doen zodat jij snapt hoe sluitertijd/diafragma/ISO impact hebben op je foto's? := Heb vorig jaar ook een basiscursus gedaan en is erg handig. :)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:25

Oke bedankt!
Ja ik wil héél graag ergens een cursus doen! :) Maar geen idee waar ?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:27

Waar ben je naar op zoek? 1 Dag? Meer dagen? Online? Offline? Wat is je budget? Vaak hebben buurthuizen/scholen in de omgeving ook wel avondcursussen en Nouks hier van Bokt geeft zelf online basiscursussen. Daar heb ik er ook eentje van gedaan. :) Verder is er ook een hele hoop op internet te vinden en zijn er erg veel basiscursusfotografieboeken te vinden in de winkel en op Bollie.

Zo heb ik het mijzelf ook maar een beetje eigen gemaakt. Ik heb geen professionele fotografie opleiding gedaan.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:32

Ik denk dat ik inderdaad eerst maar even langs de bieb ga voordat ik er geld voor uit ga geven! :j

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:37

Een cursus kan fijn zijn, maar als je een beetje handig bent kun je ook prima zelf alles uitvogelen met behulp van meerdere websites en wikipedia enzo. Soms wel lastig, maar best te doen. Ik ben ook een autodidact, gaat me prima af :D

Edit: typen ben ik dan weer wat minder goed in :roll:

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 17:38

Bagheera_206 schreef:
@Rosanna: Dan schrijf je camera 2x je foto weg naar je kaartje in 2 formaten. Meestal doe je of in RAW of gewoon JPG. Hoe ga ik het precies uitleggen... Als je in RAW fotografeert moet je ook beetje handig zijn op de computer, want dan moet je achteraf allemaal dingen doen om er foto uit te krijgen en bij JPG is je foto al meteen klaar om te gebruiken.

Probeer een vergelijking te maken tussen een magnetron maaltijd en zelf in de keuken koken met allerlei losse ingredienten. De magnetron maaltijd is kant-en-klaar en kun je weinig aan veranderen. In de keuken kun je allerlei extra ingredienten toevoegen/weglaten en variëren met hoeveelheden, maar dan moet je wel handig zijn in de keuken.

Niet helemaal de juiste vergelijking, maar toch. := Hoop dat je het snapt.

Wou dat ik nooit een spiegelreflex had gekocht veel te moeilijk haha! :P

Ik wou hem dan op JPG zetten omdat ik RAW niet kan openene alleen ik kan niet alleen voor JPG kiesen nu zat ik te twijfele tussen standaart of fijn heb hem maar op de standaart gezet neem aan dat dat dan wel goed is? :)
(Wat moeilijk zeg! :o )

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:33

Aan de videofreaks hier: Doe eens ff hier kijken ;)

http://www.lightworksbeta.com/

Niet supersnel, vrij steile leercurve, wel goed.

Wat betreft muggen en olifanten: videomontage is ZWAAAAAAR. Daar kom je niet onderuit. Een PC die geen moeite heeft met 18mp foto's heeft het HEEL moeilijk met de videobestanden uit een SLR, vooral als je met effecten gaat spelen.
Hier 4 cores en 16GB RAM, maar bij veel montages moet ik renderen voor ik vloeiend wat kan bekijken.

Bij de meeste moderne NLE-software is een snelle videokaart met veel videogeheugen (minimaal 1GB) ook zo ongeveer een vereiste om normaal te kunnen werken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:28

Praat mij er niet van. :P Foto's wordt mijn PC onderhand ook beetje traag mee, maar heb dan ook een beestje uit 2009. Intel i7 920 met 4 cores die idd 8 draadjes kunnen doen. En ik heb hier maar 6 GB werkgeheugen. Die trek ik vaak ook helemaal vol. := Beestje moet helaas nog even langer mee dan vandaag... :=

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:34

bij mij zijn de foto's snel de filmpjes snel,
alleen de filmpjesbewerken is een ramp. nergens doen de filmpjes het op en dan doet hij het op windows movie maker live wel maar dan krijg ik 3 beelden in 14 seconden te zien...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:36

Hoe oud is je PC/laptop? Dan zou het kunnen dat je PC/laptop de filmpjes niet aan kan... :=

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:38

4 jaar denk ik, maar de laptop van me broer is halfjaar oud en heel goed en die kan het ook niet aan...

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:06

Hij snapt het formaat niet (goed), dat is vaker het probleem.
Zelfs moderne PC's hebben hardwareacceleratie nodig om filmpjes vloeiend af te kunnen spelen.

Ontbreekt de "koppeling" (windows movie maker <-> quicktime in dit geval), dan is het traaaaaag.

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:45

ik heb alles geprobeerd maar WMV bestannden zij ook sloom op windows movie maker live en hij doet het ook niet op Adobe premiere pro... nu kan ik niks met mijn filmpjes:(

edit; ik ben toch gaan proberen nou doet hij het sneller en kan het filmpje wel een beetje volgen maar dan sla ik het na de bewerking op en dan word de kwaliteit heel laag. het lijkt net of ik het met mijn mobiel heb gefilmt ofzo :\

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:35

Ik heb nooit geen problemen met mijn filmpjes...gaat helemaal smooth..

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:21

Sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Nikon D3100 nu de handleiding aan het doornemen... Pff dat is nog een hele klus!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:25

mag ik weten hoeveel 'm je ongeveer heeft gekost en waar je 'm hebt gkocht?

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:36

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:38

Bij mediamarkt is die ook te koop voor in de 300

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:39

Bij mij zijn de filmpjes ook niet mooi, of dat aan mij ligt of aan de camera i dunno haha.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:22

En mijn foto's ook niet erg scherp lijkt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:36

Lynn, zonder meer info, voorbeeldfoto's of een vraag kunnen we natuurlijk niet zo veel met die losse opmerkingen van je. Als je benieuwd bent of je camera wel functioneert zoals zou moeten zijn we echt de beroerdste niet om je foto's eens te bekijken, maar dit zijn maar wat losse opmerkingen waar natuurlijk niemand wat aan heeft.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:43

Ik zal er zo een paar oploaden, grr word er gek van. Sommige zijn wel gewoon mooi scherp, maar andere zijn echt gewoon onscherp, met photoshop ook niet beter te maken. Filmen heb ik de camera ook niet echt voor gekocht, leuk voor erbij maar dat interesseert me niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:56

Oké, ik zie ze wel verschijnen dan :j

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:09

ik zit te dubben tussen de Canon EOS 1000D of de 1100 D.Wil graag veel fotoos per sec maken. Wil een extra lens erbij van 55-250 maar ik las al dat ik geen stabilisatie hoef bij de paardesport? Ik heb nu de Panasonic DMC FZ7. Volgens mij moet ik toch wel heel veel erop vooruit gaan.