[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:00

Dat is ook weer zo haha zuchtttt. Want ik zag ooit een 28:200 maar dat kan nooit goed zijn lijkt me. 2 lenzen zijn weer zo duur. Waarom kan ik die krengen niet gewoon bij de action kopen?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:03

super adviezen thx :D

wss kan ik een canon 500d voor dezelfde prijs krijg als de 1100d (nieuw) doen of niet ?

Lynn_x schreef:
Dat is ook weer zo haha zuchtttt. Want ik zag ooit een 28:200 maar dat kan nooit goed zijn lijkt me. 2 lenzen zijn weer zo duur. Waarom kan ik die krengen niet gewoon bij de action kopen?

Of het winnende lotje uit de loterij.. :S

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:24

De Canon EOS 500D is een model uit 2009 geloof ik. := Een camera kan maar een beperkt aantal foto's maken, nou ja de sluiter kan maar beperkt mee. Je weet bij 2e hands camera's van een paar jaar oud nooit hoeveel foto's te ze hebben gemaakt en wanneer ze het zullen begeven. Bij de professionele modellen zit er een teller op en weet je het meestal ongeveer bij benadering.

Dus het is je eigen keuze als je voor een 2e hands 500D gaat, maar hou dit wel in je achterhoofd.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:26

Bagheera_206 schreef:
De Canon EOS 500D is een model uit 2009 geloof ik. := Een camera kan maar een beperkt aantal foto's maken, nou ja de sluiter kan maar beperkt mee. Je weet bij 2e hands camera's van een paar jaar oud nooit hoeveel foto's te ze hebben gemaakt en wanneer ze het zullen begeven. Bij de professionele modellen zit er een teller op en weet je het meestal ongeveer bij benadering.

Dus het is je eigen keuze als je voor een 2e hands 500D gaat, maar hou dit wel in je achterhoofd.

nee hij is nieuw :) had ik nog tussen haakjes erachter gezet

Maar is prima :D
dan denk ik dat het toch canon 1100d word ;) dan loop i kgeen lens mis (die van me tante ) en heb ik geld over voor een goede telelens ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:34

Morgen halen! :+ En rest van geld op je spaarrekening laten staan om te sparen voor telezoom! ;) Maar als je kitlens erbij neemt en lens van je tante kom je toch al een heel eind?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:44

Ja hoop ik wel :P

canon 1100d dan maar :)

maar toch zegt iets in me dat die nikon d3100 beter (voor mij) is ... grr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:44

Hmmmm ik weet nog zonet niet hoor of ik de 500D zou verkiezen boven de 1100D...
Ze ontlopen elkaar niet veel, ik zou persoonlijk een voorkeur hebben voor de 1100D.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 22:46

Elin_ schreef:
Ja hoop ik wel :P

canon 1100d dan maar :)

maar toch zegt iets in me dat die nikon d3100 beter (voor mij) is ... grr

Gewoon morgen die 1100D halen dan zit je iig niet meer met dit dilemma! ;)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 15:55

Zo ik heb de D3100 besteld, hopelijk heb ik hem morgen binnen :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:46

Hopelijk heeft Elin vandaag haar 1100D ook besteld. :=

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 20:57

Ik bestel niet :) (naja lenzen wss wel)
Ik ga naar de winkel zelf ,wil graag beetje service erbij ;)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:25

Ik had een vraagje want ik kom er zelf niet uit :(
Als ik me foto's op de pc zet dan krijg ik de foto's met nog een keer een bestand van de foto dus krijg dan per foto 2 bestandjes terwel dit in het begin niet zo was. iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten?
(Ik heb een sonny a330)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:44

Misschien ingesteld dat jij in RAW+JPG de foto's opslaat?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 18:10

Zo ik heb vandaag de D3100 getest, fijne camera hoor!

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:15

Ik kijk al een tijdje uit naar een nieuwe spiegelreflex. Ik heb 1,5 jaar geleden mijn Olympus e-450 met lenzen 14-42mm en 40-150mm gekocht. Ik heb al erg veel geoefend, maar het resultaat is nog altijd niet wat ik er van verwachte. Ik ben misschien van plan een andere lens bij te kopen, maar ik zit er toch over na te denken om een iets bekendere camera te kopen waar ik ook veel meer informatie en tips over vind. Ik had de Canon 1000D in gedacht. Ik heb namelijk pas enkele aanbiedingen gezien waar hij niet zo duur is. Maar dan hoor ik weer verhalen over de Canon 1100D die dan nieuwer en beter zou zijn.
Zou ik bij mijn SRL blijven, of toch maar overstappen naar een Canon? Ik twijfel enorm!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:20

Het is altijd een lastige keuze om te besluiten of je wilt overstappen naar een ander merk of dat je nog meer wilt investeren in je huidige merk. := Kan ik je helaas niet mee helpen.

Als je de overstap maakt zou ik niet voor de verouderde 1000D gaan, maar voor 1100D of zelfs een beter model in de vorm van 550D/600D of 60D.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:54

Sorry dat ik zomaar het topic kom binnenvallen. :+

Maar ik wil mijn eerste spiegelreflex gaan kopen!
Met als hoofdreden dat ik fotografie heel leuk vind, ik heb nu een compact camera die wel redelijke foto's maakt maar ze zijn duidelijk van minder kwaliteit en vaak onscherp/pixelig. Het lijkt me heel leuk om hele mooie foto's te kunnen maken.. Nu weet ik natuurlijk ook dat alleen een goede camera nog geen goede fotograaf maakt, dus ik ga gewoon veel oefenen en me van te voren natuurlijk goed inlezen. Ik heb alleen echt geen verstand van al die types. :Y) Sowieso een Nikon of Canon dacht ik, omdat je hier de meeste lenzen/spullen voor hebt? Even een paar vragen!

1. Veel mensen bieden (haast nieuwe) spiegelreflex camera's aan op marktplaats etc. Raden jullie aan om daar een camera te kopen of sowieso niet? I.v.m. die sluiter klicks.. Of alleen lenzen aanschaffen via marktplaats?
2. Voor werk merk of type kan ik als beginner het beste kiezen?

Graag zou ik ook in het donker een paar mooie foto's kunnen maken (bijvoorbeeld van een verlichte brug ofzo).. En het zou ook fijn zijn als ik beweging goed kon vastleggen. ;)
Alleen wil ik inclusief lenzen ook niet meer dan €600 euro neerleggen..
Misschien zijn dit wel veel eisen die prijs, haha. Maar ik hoop dat iemand me kan helpen!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:04

Canon en Nikon zijn beide goede merken om te starten met DSLR. Ik raad je af om een tweede hands instapcamera te kopen, omdat je niet weet wat er met de camera is gebeurd. Je hebt al starterssetjes voor 400 a 450 euro in de vorm van een Canon EOS 1100D + kitlens of Nikon D3100 + kitlens. Als je daar een telezoom bij neemt voor de paardjes ben voor 600 a 650 euro klaar. :)

Als jij 's avonds steden wilt fotograferen kan dit prima met zo een set. Je moet dan je camera op een statief of een muurtje zetten en lange sluitertijden nemen. Je hebt daar geen dure spullen voor nodig. Wil je ook graag foto's maken in een donkere binnenbak dan moet ik je helaas meteen uit een droom helpen. Dat vereist veel ervaring en helaas ook een dure set van body+lens. En zelfs dan is het vaak onmogelijk om mooie foto's in een binnenbak te maken.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:16

Dankjewel voor je snelle reactie en informatie! :)
Fijn dat ik ook 's avonds steden kan fotograferen etc! En foto's in een binnenbak was ik niet van plan, gelukkig, als ik het zo lees! ;)

Ik zat op de site van mediamarkt te kijken: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentryli ... rice&page=

Die eerste 4 (onder de 400) zou ik wel iets uit kunnen kiezen toch?
Is er nog een die er van die 4 uitspringt? Sowieso wil ik ze in de winkel toch vasthouden/bekijken. :)
Een soort instapmodel is prima, aangezien ik er toch nog niet veel verstand van heb! :)

Bedankt voor de info in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:09

stefaniepje schreef:
Ik kijk al een tijdje uit naar een nieuwe spiegelreflex. Ik heb 1,5 jaar geleden mijn Olympus e-450 met lenzen 14-42mm en 40-150mm gekocht. Ik heb al erg veel geoefend, maar het resultaat is nog altijd niet wat ik er van verwachte. Ik ben misschien van plan een andere lens bij te kopen, maar ik zit er toch over na te denken om een iets bekendere camera te kopen waar ik ook veel meer informatie en tips over vind. Ik had de Canon 1000D in gedacht. Ik heb namelijk pas enkele aanbiedingen gezien waar hij niet zo duur is. Maar dan hoor ik weer verhalen over de Canon 1100D die dan nieuwer en beter zou zijn.
Zou ik bij mijn SRL blijven, of toch maar overstappen naar een Canon? Ik twijfel enorm!

De algemene theorie over diafragma, sluitertijd, witbalans, belichtingscompensatie, stops, etc etc, zijn ongeacht het merk, altijd identiek. De techniek werkt hetzelfde, maar de knoppen en menu's zien er bij iedere camera anders uit. Ik zou als ik jou was je eerst eens meer verdiepen in fotografie voor je besluit dat het aan je camera ligt. De techniek is voor iedere camera dezelfde, de bediening vind je in je handleiding. Dat is voor Canon zo, maar voor Olympus net zo.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 10:35

Hallo allemaal !.. mag ik mij hier ook melden :) ben patricia en heb sinds zaterdag een canon eos 300D incl lens 35-80 mm

groetjes

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:49

sloffiee schreef:
Hallo allemaal !.. mag ik mij hier ook melden :) ben patricia en heb sinds zaterdag een canon eos 300D incl lens 35-80 mm

groetjes

Leuk, je eerste spiegelreflex of niet? :) Al wat foto's gemaakt?

Mensen, ik twijfel tussen:
Nikon D3100 http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/D ... 50605.html
Canon EOS D1100 + EF 18-55 IS II http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/E ... 67599.html
(Bij deze laaste kan ik met lens of zonder, zonder is dit: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/E ... 67591.html
Wat is hierin handiger, is deze lens echt een toevoeging? Ik snap dat van die objectieven met cijfers nog niet zo goed!).

Ik ga in de winkel kijken welke van de twee ik het fijnste vind (vasthouden/hoe de knoppen zitten), maar hebben jullie nog tips die ik kan meenemen in mijn keuze? :)
Bijv als een van de twee duidelijk iets beter is? Die van Nikon heeft wel meer megapixels maar ik las hier ergens dat dat eigenlijk niets zegt. :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:14

Elke lens is een toevoeging. ;) Niet allemaal een even waardevolle toevoeging, dat wel. In principe is de kitlens een goede lens voor weinig geld. Maar als jij bijv. uitsluitend paarden gaat fotograferen, kan je ook die kitlens laten zitten en meteen een telelens aanschaffen (in het geval van Canon bijvoorbeeld de 55-250). Over het algemeen is een kitlens wel fijn om erbij te hebben. De cijfertjes zeggen iets over hoeveel je op de foto kan zetten en hoe dichtbij je dat kan halen. Laag getal = veel in beeld, hoog getal = minder in beeld maar je kan je onderwerp veel dichterbij halen, meer zoomen.

Het verschil tussen Nikon en Canon zit 'm volgens mij vooral in het menu/de bediening, dus ik zou gewoon op die basis je uiteindelijke keuze maken, welke vind je prettiger in de hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:22

Welkom Patricia, en veel plezier met je camera!

@LF_: alleen de body is echt helemaal zonder lens. Iedere camera is ook zonder objectieven te koop, voor als je die al in je bezit hebt. Heb je nog geen objectieven dan zou ik je zeker aanraden de kitlens (18-55) erbij te kopen, want zonder objectieven heb je bijzonder weinig aan je camera.

VWB tips op het vlak van merkkeuze, lees mijn artikel daarover eens door: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... camera.asp

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:57

Iemand een idee wat een 2e hands 50d waard is momenteel?