Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Si_monee schreef:Si_monee schreef:Zijn er ook nog lenzen te koop voor een Fuijfilm?
Of kun je alleen lenzen kopen voor canon?
vonneke schreef:yvonnepuntnl schreef:Ik heb vlak voor ik op vakantie ging op Schiphol een Tamron AF 70-300mm F4-5.6 Di LD MACRO 1:2
gekocht en die kost nu 133 Euro. Je kunt er leuk mee inzoomen, vooral bij mooi weer maakt ie hele mooie foto's:
Kijk maar:
[CB] Voorbeeldfoto's Tamron 70-300
Ziet er gaaf uit!!
Die zou dus geschikt zijn voor mijn vakantie in Italie?
slimmerik schreef:Ik ben me ook aan het oriënteren voor een betere fotocamera en mijn voorkeur gaat dus uit naar een spiegelreflex camera.
Nu wordt er hier aangeraden om dan een tweedehandse eerst op bijvoorbeeld Marktplaats te kopen. Maar als leek lijkt me dat juist hardstikke link. Hoe weet je of de reden van wegdoen wel oprecht is en niet door een technisch mankement of zo?
yvonnepuntnl schreef:@ [***]; vind jij het dan niks?
Ik weet ook heus wel dat er veel beter en vooral duurdere lensen te koop zijn, maar ik denk niet dat die bij een beginner voldoende tot hun recht komen. Het is misschien een cliché, maar het is de fotograaf die de foto's maakt en niet de lens of het toestel. Maar Vonneke vraagt duidelijk om een leuke lens, die ze op vakantie mee wil nemen. Dan kan ze met zo'n lens alvast fijn aan de gang en als ze er dan later achterkomt dat zoomen toch eigelijk niet haar ding is, dan is er niks aan de hand. En wil ze juist verder op dat vlak, dan heeft ze in ieder geval al wel een beeld wat ze met deze lens tekort zou komen en wat ze aan een nieuwe lens beter zou wensen.
Ik heb deze lens nu een half jaar en weet dat ik een keer 1 wil die in ieder gaval veel lichtgevoeliger is en sneller kan zoomen, maar voorlopig red ik me er nog wel mee.
vonneke schreef:en +1000 vind ik niet geschikt voor iemand als ik haha.
maar met de kitlens kun je niet zoomen, dus ik denk dan:
als de kitlens en de bovenstaande zoomlens net zo goed/slecht zijn, dan zijn ze voor mij als leek toch prima?