[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 21:37

simone als er iemand niet reageert weet iemand het antwoord niet en gezien het feit dat je bericht er pas sinds vanavond stond.

en nee die zijn er niet, wel voor de spiegelreflexen maar ook niet veel geloof ik te menen, maar de series finepix (s5600,s5700 etc) hebben een vaste lens, btw google is your friend als je zo ongeduldig bent.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:31

Iets vriendelijk zou ook geen probleem zijn,!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:39

ligt eraan hoe je t opvat hoor, zei het gewoon op een normale toon, dus zeker niet gemeen bedoeld, je denkt vast dat ik dat schreeuw oid, maar dat heb je met een slecht communicatie middel als een forum.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:09

Si_monee schreef:
Si_monee schreef:
Zijn er ook nog lenzen te koop voor een Fuijfilm?
Of kun je alleen lenzen kopen voor canon?

Ik geef vaak antwoord op dit soort vragen, maar ben soms een paar dagen niet op het forum, doordat ik soms dagen achtereen van 8 tot 23 werk. Dus vind ook dat na 3 uur alweer reageren waarom er nog niet is gereageert, is wel erg snel. Beetje meer geduld zou beter overkomen.

Een antwoord kan ik overigens op basis van deze gegevens niet geven. Ook Fuji heet spiegelreflexcamera's, dus is het noemen van enkel een merk niet genoeg. Dus voor welke camera geld deze vraag. Het antwoord dat je geeft is natuurlijk sowieso niet goed, want Canon is echt niet de enige die objectieven levert. Ieder merk die een spiegelreflex maakt, maakt of levert ook objectieven.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:44

vonneke schreef:
yvonnepuntnl schreef:
Ik heb vlak voor ik op vakantie ging op Schiphol een Tamron AF 70-300mm F4-5.6 Di LD MACRO 1:2
gekocht en die kost nu 133 Euro. Je kunt er leuk mee inzoomen, vooral bij mooi weer maakt ie hele mooie foto's:
Kijk maar:
[CB] Voorbeeldfoto's Tamron 70-300

Ziet er gaaf uit!!

Die zou dus geschikt zijn voor mijn vakantie in Italie?

Dat denk ik wel; ik heb er toen in Portugal hele mooie foto's mee gemaakt

deze foto's zijn er ook allemaal mee gemaakt:
http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=9

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 01:48

@Si_monee :
Als jij een Fuji hebt, waar je de lens van kan afhalen, dan zijn er ook andere lenzen voor. Als dat niet kan, dan zijn er geen lenzen voor!

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:04

Heeft iemand ervaring met de onderstaande camera's en eventueel voorbeeld foto's?

Canon Powershot S3 IS
Canon Powershot S5 IS
Fujifilm Finepix S9600
Sony Cybershot DSC-H9 - Zwart

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:33

Ik ben me ook aan het oriënteren voor een betere fotocamera en mijn voorkeur gaat dus uit naar een spiegelreflex camera.

Nu wordt er hier aangeraden om dan een tweedehandse eerst op bijvoorbeeld Marktplaats te kopen. Maar als leek lijkt me dat juist hardstikke link. Hoe weet je of de reden van wegdoen wel oprecht is en niet door een technisch mankement of zo?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:37

Ik heb ervaring met de powershot S3 IS voorbeeld foto's staan opblz 1 Het is een fijne leercamera en een fijne overstap naar een canon spiegelreflex.

Aan slimmerik. Ik zou persoonlijk niet snel een spiegelreflex body bij zomaar een particulier kopen.Body's raken opden duur op en zijn bij veel gebruik gewoon niet super meer. Als je wat meer kennis hebt en de body is niet oud kun je het natuurlijk overwegen toch zou ik dan eerder naar een zaak gaan en daar tussen de ocassions kijken. Daarbij is bijvoorbeeld de canon350 nu nieuw soms net zo goedkoop te krijgen als tweedehands. Een objectief is welmakkelijker tweedehands te kopen. In het objectieven topic heeft KOKOMO daar een keer tips over opgeschreven.

Succes met de aankoop

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:02

slimmerik schreef:
Ik ben me ook aan het oriënteren voor een betere fotocamera en mijn voorkeur gaat dus uit naar een spiegelreflex camera.

Nu wordt er hier aangeraden om dan een tweedehandse eerst op bijvoorbeeld Marktplaats te kopen. Maar als leek lijkt me dat juist hardstikke link. Hoe weet je of de reden van wegdoen wel oprecht is en niet door een technisch mankement of zo?

Een 2e hands camera kopen is voor een leek een risico, maar data is het ook voor een vakman. Wat je vaak niet kunt zien aan een camera is hoeveel foto's er mee gemaakt zijn. Niet alle camera's registreren dat. Zo herinner ik mij een geval van een 2e hands camera waarvan verteld werd dat die 12000 opnames gemaakt zou hebben, wat er achteraf 78000 bleken te zijn. Als de fabrikant van die camra dan de sluiter garandeerd op 50.000 sluiterbewegingen, moet je je afvragen hoe lang die sluiter het nog zal doen. En een nieuwe sluiter laten monteren kost dan vaak meer als de camera gekost heeft. Dus ook voor een vakman is dat een risico, omdat je dat soort dingen vaak niet kunt nakijken. Voor een leek komt daar dan bij dat je een eventueel makement ook niet direkt kunt constateren. Bij compactcamera's speelt zo'n sluiter geen rol, omdat die niet een mechanische maar een electronische sluiter hebben en daar dus geen slijtage een rol speelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:41

@ yvonnepuntnl.

gave foto's hoor! ik ga eens voor die lens sparen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:51

Tamron 4,0-5,6/55-200 mm Di-II LD

wat vinden jullie van deze lens?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:53

ik zoom erg veel, en ben van plan de canon 350D te kopen eventueel gelijk met nieuwe lens, moet ook alleen nog ff zoeken welke lens ik wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:55

ik heb nu ook de standaardlens waar ik volop mee ga oefenen. Maar voor mijn vakantie in Italie wil ik er eentje die beter kan in kan zoemen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:57

IK ga denk ik sparen voor een Canon EOS 350D Lachen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:04

Vonneke, ik heb die lens. Ja
En ik kan er nog weinig van zeggen. Ik heb die en de kitlens, en eigenlijk doe ik vrijwel alles met de Tamron lens.
Ik vind het toch wel fijn beetje goed kunnen zoomen. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:06

hij is dus een stuk beter als de kitlens?

heb op internet gekeken en daar heb ik hem op 2 plaatsen voor 100 euro zien staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:17

Ga er maar niet vanuit dat 'ie een "stuk beter" is dan de kitlens, maar ja, hangt er ook vanaf hoe kritisch je bent natuurlijk. Maar je kunt er in ieder geval meer mee inzoomen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:19

heel kritisch ben ik niet haha ik ben een echte leek Tong uitsteken

maar zou het fijn vinden als ik iets verder in zou kunnen zoemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:35

Als je niet zo kritisch bent is vrijwel iedere telezoomlens wel geschikt Tong uitsteken

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:35

@ Nouks; vind jij het dan niks?
Ik weet ook heus wel dat er veel beter en vooral duurdere lensen te koop zijn, maar ik denk niet dat die bij een beginner voldoende tot hun recht komen. Het is misschien een cliché, maar het is de fotograaf die de foto's maakt en niet de lens of het toestel. Maar Vonneke vraagt duidelijk om een leuke lens, die ze op vakantie mee wil nemen. Dan kan ze met zo'n lens alvast fijn aan de gang en als ze er dan later achterkomt dat zoomen toch eigelijk niet haar ding is, dan is er niks aan de hand. En wil ze juist verder op dat vlak, dan heeft ze in ieder geval al wel een beeld wat ze met deze lens tekort zou komen en wat ze aan een nieuwe lens beter zou wensen.
Ik heb deze lens nu een half jaar en weet dat ik een keer 1 wil die in ieder gaval veel lichtgevoeliger is en sneller kan zoomen, maar voorlopig red ik me er nog wel mee.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 17:46

yvonnepuntnl schreef:
@ [***]; vind jij het dan niks?
Ik weet ook heus wel dat er veel beter en vooral duurdere lensen te koop zijn, maar ik denk niet dat die bij een beginner voldoende tot hun recht komen. Het is misschien een cliché, maar het is de fotograaf die de foto's maakt en niet de lens of het toestel. Maar Vonneke vraagt duidelijk om een leuke lens, die ze op vakantie mee wil nemen. Dan kan ze met zo'n lens alvast fijn aan de gang en als ze er dan later achterkomt dat zoomen toch eigelijk niet haar ding is, dan is er niks aan de hand. En wil ze juist verder op dat vlak, dan heeft ze in ieder geval al wel een beeld wat ze met deze lens tekort zou komen en wat ze aan een nieuwe lens beter zou wensen.
Ik heb deze lens nu een half jaar en weet dat ik een keer 1 wil die in ieder gaval veel lichtgevoeliger is en sneller kan zoomen, maar voorlopig red ik me er nog wel mee.

Ik zeg niet dat ik het niks vind, ik zeg alleen dat het in vergelijking tot de kitlens niet veel beter is. De kitlens is ook niet dramatisch slecht, hangt ook heel erg van je eigen eisen af. Ik heb fantastische foto's gezien die gemaakt zijn met de kitlens, dus om dan te stellen "of ie beter is dan de kitlens" vind ik sowieso al een beetje dubieus.

Feit blijft dat het géén hoogstandje is. Zeg ik niet mee dat 'ie "slecht" is, maar ik zeg wel dat als je daadwerkelijk niet te spreken bent over de kwaliteit van de kitlens (als jouw eisen dus schijnbaar dusdanig hoog zijn dat je de kitlens als "slecht" bestempelt), dat je dan wellicht beter kunt kijken naar een duurdere tele.

De prijs-kwaliteitsverhouding van de 55-200 is prima, maar ja, het blijft natuurlijk een enorm goedkope lens en daarvan KUN en MAG je geen hoogstandjes verwachten.

En over of IK de lens niets vind: voor mijzelf in ieder geval niet. Maar er is een reden dat ik lenzen gebruik van +1000 euro Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:47

en +1000 vind ik niet geschikt voor iemand als ik haha.

maar met de kitlens kun je niet zoomen, dus ik denk dan:

als de kitlens en de bovenstaande zoomlens net zo goed/slecht zijn, dan zijn ze voor mij als leek toch prima?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 18:52

vonneke schreef:
en +1000 vind ik niet geschikt voor iemand als ik haha.

maar met de kitlens kun je niet zoomen, dus ik denk dan:

als de kitlens en de bovenstaande zoomlens net zo goed/slecht zijn, dan zijn ze voor mij als leek toch prima?

Met de kitlens kun je wél zoomen, weet niet waar je dat vandaan haalt. De kitlens heeft een bereik van 18-55mm.

Daarnaast zegt wel of niet kunnen zoomen niets over de kwaliteit. Ik heb onder andere een 85 mm-lens, daarmee kun je dus niet zoomen, maar die is kwalitatief echt beter of op z'n minst vergelijkbaar met mijn zoomlenzen.