[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:15

Ben ik weer na een leuke vakantie *\o/*
Bedankt voor het plaatsen Agossie! :D
Aangezien ik best wel moe ben nu ga ik deze ochtend een begin maken aan de feedback van week 30, en hoop deze dan morgen af te hebben.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:44

In het kader van tijd maken kom ik ook maar weer eens met de feedback! :+
Let op, ik doe de feedback nu even volgens de lijst! Als ik dus commentaar geef op iets wat je al onderbouwd hebt tijdens het plaatsen dan mijn excuses en dan mag je gewoon doen alsof ik niks heb gezegd :’)

Agossie:
Ik vind je idee heel mooi maar de plaat mist wat ‘samenkomst’ naar mijn idee. Ik had misschien de hond iets dichter bij het model geplaatst en de uitsnede daar wat korter op gemaakt. Ik vind het nu meer lijken alsof de hond toevallig naast het model ging staan terwijl jullie een fotoshoot met jurken aan het doen waren.

Anouska15:
Bij deze foto had ik misschien ietsje lager gaan staan voor het model. Maar verder een nette foto ☺

Ash_:
Ach gut wat een droppie. Lieve foto, niets op aan te merken.

Asselruiter:
Mooie bloem, de compositie hier is goed en je DOF is erg fijn.

Bellatrix:
Wat centraal maar wel erg mooi hoe de kleuren overlopen in de bloem. Leuk ook die details van de nerfjes!

Binky:
Ik had de eend op de foto ietsje opgelicht. Het water ziet er wel mooi uit zo, net een Spiegel!

Brechtjee:
Erg donker, maar vind dat ook wel weer hebben – zo dat schaakstuk als licht middelpunt. Beetje mysterieuze foto zo!

Cioccolato:
Mooie kleuren en mooi paardje, niets op aan te merken ☺

crazy_horses:
Prachtige kleuren! Heerlijk fijn beeld.

CrazyIris:
Mooie foto die goed weer geeft hoe er te werk wordt gegaan bij het paard. Paard kijkt fijn ontspannen.

Dandy200:
Leuke foto! Had hem ietsje opgelicht voor frisheid maar hij is erg grappig.

Deetjeeuh:
Mijn favoriet uit je serie <3 prachtige foto zo met die lichtinval..

Fem:
Leuke actiefoto en mooi met die spetters zo! Plezier ‘spat’ er vanaf ;)

GerdjeHoran:
Mooie ruiter! En je foto is ook niet verkeerd ;) hahaha ziet er goed uit!

Gianti:
oooh <3 hele mooie foto – heel mooi scherp.

glenstorm:
Leuke foto, lachen lijkt bij beide spontaan. Vind hem nog iets te somber/donker – had hem in de nabewerking iets opgelicht.

Gracezellaa:
Mooi beeld, fijne kleuren. Niets op aan te merken!

Gub:
:wow: de kleuren spatten hier van het scherm! Heel gaaf en wat mooi, land, zee en lucht. Kan zo aan de muur worden gehangen. Supergaaf!

Hanna_94:
Wat een lekkerding. Je horizon lijkt iets scheef of is dat optisch? Al met al wel geslaagd, leuke houding van het kleintje.

Hilly200:
Mooi detail, simpel maar door de b/w brengt het toch veel gevoel over.

Horserider22:
Aan de ene kant vind ik het jammer dat van beide vogels de snavels er niet helemaal op staan. Dat had ik misschien op de rechter wel graag gezien.

Iejoor:
Spooky! Had echt het idee dat het zo’n eng zoekplaatje was van ‘when you see it’ :’)

Ingvild:
Knappe pony maar ik zie heel veel ‘vuiligheid’ rondom de foto? Ik dacht eerst dat het mijn scherm was maar het bleef hetzelfde als ik mn venster verplaatste :’)

IsaCalixa:
Had hier misschien gekozen om de foto verticaal ipv horizontaal te schieten zodat de focus meer op het model ligt dan de ruimte eromheen.

ismy:
Gave plaat! Niets op aan te merken verder.

it_is_me
Persoonlijk had ik hier het kader links ietsje krapper gemaakt (tot de bast van de boom die iets meer op de voorgrond staat) Dat trekt je aandacht net wat meer naar de plank in het midden en de continuiteit in de bomen achterop.

Jespri:
Gaaf zeg! Erg mooi en leuk idee.

JewEm:
Wat cool! Leuk straatportret!

Jilinda:
Door de sepia tinten vind ik di took wat ‘engs’ hebben. Alsof di teen voorbode is voor een tragisch verhaal.

Joysiee:
Wat een mooi paard. Tedere foto ook! Let wel op je horizon!

Killyenn:
Mysterieus zo, mooi!

K_m
Hele leuke foto! Niets op aan te merken.

Leonie_M:
Mooie foto , niets op aan te merken.

LinSa:
Mooie foto, alleen wat flets naar mijn idee. Had hier wat meer met de levendigheid gespeeld voor wat meer contrastverschil.

Lipydo:
Fan van jou foto’s, dus ja wat kan ik zeggen <3 Mooi weer!

Lori:
Vind het wel een gaaf beeld. Veel onrust geeft het als gevoel.

LoveSushi:
Leuk detail, niets op aan te merken.

Loveuggs:
Modellen zijn erg gaaf, maar op de een of andere manier pakt deze foto me niet zo. Misschien door de uitsnede.

Maaaarije:
Mooi detail met de druppel, niets op aan te merken!

Magda_90:
Oh hier ook de puppies weer <3 Het wit lijkt op het koppie iets te overbelicht maar ik smelt sowieso al <3.

Manonfleur:
Hm, ik vind je idee leuk maar had toch de scherpte liever andersom gezien denk ik.

Mariett:

MarijeR:
Heb je hem nou gekanteld? Goeie keuze! Heerlijke foto zo!

Marit:
Stikjaloers op jou ijsland foto’s. Zijn dit twee foto’s samengevoegd? Gewoon geweldig verder <3

Marjoow:
Hey daar is Danbo weer! Leuke foto, niets op aan te merken.

Monbyou:
Leuk moment, met een iets snellere sluitertijd hadden de druppels beter ‘bevroren’ geweest. Maar snap dat je hier snel moest handelen haha ;)

MyHu:
Net jammer van de start, maar verder nette foto ☺

MZorro:

Nefertarie:
Mooie foto, kleuren passen fijn bij elkaar en zorgen voor een goed algeheel beeld!

NESCAFE:
Ik moest even zoeken naar het vlindertje! Maar dat maakt de foto wel extra gaaf zo.

PrimaDonna:
Foto oogt niet helemaal scherp, let ook op de pootjes! Soms is het niet erg dat deze iets afgesneden zijn maar er had nu wel wat meer ruimte voor geweest.

Revanches:
Supergaaf gewoon. Mooie lucht en het silhouet is haarscherp!

Robin_rikkie:
Goed moment voor de foto. Erg fijn! Verder niets op aan te merken.

rosannee_
Wat een aparte bloem! Vind hem gaaf zo, Jammer dat de bij net achter dat sprietje zit.

Salliballi:
Erg mooi! Niets op aan te merken.

Sanne_com:

Sharonplugge:
Algehele foto oogt erg blauw maar vind de zonnestralen achterin wel mooi.

Shiloh:
Ah die oren! Superleuke foto.

showteam:

S_imonee
Door de kleuren oogt het een beetje treurig. Wel een lekker pluisje heb je daar zeg <3

Sodeletuut:
Mooie foto , jammer dat de bil van het paard er net niet helemaal op staat!

Sternphoto:
Ondanks al z’n wondjes (? Lijkt het) een mooie geslaagde blackphoto!

Suuszels:
Mooie heldere foto , daar hou ik van! niets op aan te merken.

Taarss::
Lief Tara, door de kleuren een beetje retro idee.

Tesseke:
Die koppies! Geweldig.

TeSzZz:
Wat een knappe hond met hele indringende ogen! Niets op aan te merken.

Tigress: Leuke detailfoto van het ‘kleinste wereldje’. Niks op aan te merken.

Tivara:
Het contrast ligt hier naar mijn smaak iets te hoog waardoor de donkere stukken erg donker worden. Scherpstelpunt ligt hier denk ik ook op het neusje ipv de ogen?

Valerie98:
Jammer van de manenbos die er net voor komt linksonder. Licht op het veulen maakt de manen wel mooi goud!

wendy1987:
Mooie toekan! Het gaas geeft een mooi effect zo op je achtergrond – helemaal niet storend imo.

WiancaR:
Oh wat lief zeg. Mooie foto , niets op aan te merken.

XiiaaooNaa:

XxLiEsJuHhxX:
Leuk moment, achtergrond doe je in dit geval niets aan denk ik.

ZeSteigert:
Helaas mis ik hier wat scherpte en is hij erg donker. Lekker blijven dooroefenen!

SternPhoto

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:53

Hij is allergisch voor dazen enzo en dan krijgt doe idd van die kale plekjes

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:35

Bedankt voor de feedback! :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 10:42

Wat leuk dat je dat zegt! Dit was namelijk precies wat er gebeurde.
Later hebben we haar (mijn hond) meegenomen in de shoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:50

Bedankt Jessica! :D Leuk om te horen!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:38

Bedankt voor de feedback!
Horizon staat inderdaad wat scheef, maar wou hem niet nog rechter trekken, omdat ik dan voetjes kwijt ging raken :D
Dus ja, foto is zeker niet 100% in orde ;)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:30

Bedankt voor de feedback! Wat treurig betreft, klopt. De tuin is ook nog heel treurig :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 14:45

Bedankt voor je feedback! Ik wilde eigenlijk een andere foto uploaden, maar was op dat moment niet in de gelegenheid om de juiste foto te plaatsen. Ik had een drukke week te gaan (veel gebeurd, veel te doen) waardoor ik wist dat ik het zou gaan vergeten om een foto te plaatsen. Vandaar dat ik voor deze foto koos. Het thema was fairytale en daar paste de foto wel tussen, het heeft iets geheimzinnigs en daar houd ik zelf wel van. :j

Valerie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:30

Dankjewel voor fb Sicayes. Klopt idd maar TUUS hing bij zn moeder op zn rug ;)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:06

Dit is nog mijn week 30
Een keer wat anders dan dieren fotograferen. Ik heb eigenlijk nog nooit een niet-levend voorwerp gefotografeerd dus ben benieuwd wat jullie ervan vinden :D
Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:48

Dank je wel voor de feedback Sicayes :)

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:57

dubbbelpost
Laatst bijgewerkt door SternPhoto op 28-07-15 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:57

week 31

Afbeelding

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:36

Mijn feedback, poos geleden zeg. Gelukkig valt het deze week wel mee met het aantal foto's. Ik heb de lijst van Agossie erbij gepakt dus als je eerder of later hebt ingeleverd heb ik daar niet naar gekeken, en ook niet naar je commentaar.
Uiteraard, meningen verschillen en ik ben ook geen expert, maar wie weet hebben jullie er wat aan! Ik heb geprobeerd wel echt kritisch te zijn, daar leer ik zelf ook het meeste van. Als er commentaar bij staat betekent het ook zeker niet dat het een slechte foto is. Heb naar iedere foto wel echt wat langer zitten kijken waardoor soms net andere dingen opvielen. Ik heb ook vooral gekeken naar hoe ik de foto zelf zou willen zien.
Nu t/m de L de rest komt later :j

Agossie verzamelt hier
Van deze foto ben ik niet zo heel erg weg, ik weet niet precies hoe het komt, maar er zijn dingen het net niet.. net de schaduw over het strand, meer ruimte links dan rechts, die hond die er ook maar een beetje bij staat..
Kleuren en scherpe zijn wel goed!
Anouska15
]haha het eerste wat mij opvalt is dat het meisje zo'n grote ketting om heeft! De ogen springen er goed uit! Wellicht was hij iets interessanter als ze wat meer naar links stond.
Ash_ Achhh wagt een dotje! Ik had het wel leuker gevonden als het oog er iets meer uitsprong en wellicht de foto iets rechter was
Asselruiter Mooie kleuren, die springen er echt uit!
Bellatrix verzamelt hier Mooie foto, hij had wellicht iets meer uit het midden geplaatst mogen worden zodat hij wat dynamischer is
binky Lekker rustgevende foto! Zou zelf de eend misschien net wat meer oplichten, vooral zijn hoofd
Brechtjee verzamelt hier Op het eerste oog denk ik oh wat een donkere foto maar hierdoor springt de koningin er wel echt uit. De loper valt ook nog iets te veel op om het effect goed te krijgen
Cioccolato Ik heb het idee dat de neus scherper is dan de ogen, klopt dit? Wel een mooi paard!
crazy_horses Mooie foto, naar mijn idee net een tikkeltje scheef. Wel indrukwekkend zo met die wolkenopening!
CrazyIris verzamelt hier Ach wat een heerlijke foto! Technisch gezien is hij net te krap maar ik vind dat niet storend, je ziet precies waar het om gaat!
Dandy200 verzamelt hierGrappige foto, hij deed me wel lachen, wellicht vanwege de rustgevende foto hiervoor.
Deetjeeuh verzamelt hierOhh het paard staat daar precies mooi in het licht! Zelf zou ik hem wel iets croppen.
Fem verzamelt hier Wow hier spat het plezier vanaf! Wat is de reden dat je voor zwart-wit heb gekozen?
GerdjeHoran verzamelt hier Indrukwekkende combinatie. Zelf vind ik het jammer dat paard en ruiter een andere kant opkijken en dat de paaltjes nog net in beeld zijn maar verder goed gelukt!
Gianti <3 mag ik die hebben??? Leuke foto, goed scherp en mooi de weerkaatsing in zijn oog!
glenstorm verzamelt hier
Gracezellaa Mooie foto! Wellicht net wat beter als er nog iets op de voorgrond had gestaan.
Gub verzamelt hierMooie foto! Alles klopt :j
Hanna_94 verzamelt hier Mooie foto en mooi veulen! Wellicht had je net die paal kunnen wegwerken op de achtergrond.
hilly200 verzamelt hier Jammer van die ene schuine haar, verder is het een mooie foto!
horserider22 Deze foto spreekt mij niet zo aan, de houdingen lijken best geforceerd icm de steen
Iejoorr Dat huisje heeft zijn beste tijd wel gehad, de sfeer komt goed naar voren in het zwart wit. Het vignet vind ik net iets te groot.
Ingvild Je hebt denk ik best wat weggewerkt ook voor de pony he? Jammer dat zie je nog!

IsaCalixa Mooie scherptediepte, de houding van het model vind ik alleen niet zo geslaagd met haar nek..
ismy Wow, goed gelukt! Heel mooi scherp! Vind dat met dit soort foto’s altijd lastig.
it_is_me verzamelt hier Hmm de foto kan mij niet zo boeien eerlijk gezegd, hij is wel mooi scherp maar niet echt dynamisch genoeg. Wellicht als je een andere uitsnede of lager standpunt had gepakt dat dit beter was.
Jespri verzamelt hier De belichting is erg mooi. Ik vind je logo alleen wel echt heeeel groot! Doet best afbreuk aan je foto, als je bang bent dat je foto gejat word vind ik het mooier als hij ergens horizontaal keer herhaald wordt.
JewEmm verzamelt hier Mooi moment had je daar te pakken! Geen opmerkingen verder.
jilinda De foto is niet zo heel spannend, wel fijne sfeer. Wellicht leuker geweest als de knuffel rechtop zat?
Joysieee Lieve foto! Ik zou hem net een tikje rechter zette dan klopt het net wat beter.
Killyenn Wat jammer dat de foto vrij donker is en de paarden hierdoor een beetje wegvallen, wel mooi gebied!
k_m Leuke foto! Mooie scherptediepte! Jammer dat de vingertopjes er niet opstaan
Leonie_M Knap paard! Wel donker, ook het oog maar het was denk ik al wat later?
LinSa Leuke foto! Leuke pony, klopt allemaal :)
Lipydo Goed gelukt, mooi ook met die lijn van stenen ofzo in het water, dat maakt de foto echt af!
Lori Deze foto is zo vol dat ik niet echt weet waar ik moet kijken, dat maakt hem wel interessant. Ik denk ook dat de keuze voor zwart wit goed is geweest!
LOVESUSHI verzamelt hier Leuke compositie, is weer eens wat anders!
LoveUggs Die twee modellen passen perfect bij elkaar! Allebei mooi in het wit! Ik vind hem alleen wel wat saai omdat ze precies in het midden staan.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:46

Citaat:
Leonie_M Knap paard! Wel donker, ook het oog maar het was denk ik al wat later?

Ben ook zo blij met hem :)
Het was een beetje raar weer. Waardoor het qua belichting soms wat lastig was

Bedankt voor je feedback

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:52

Bedankt voor de feedback Suuszels! :D Waarom zou je hem liever gecropt zien en op welke manier? Mijn bedoeling was namelijk juist om nog wat meer sfeer te creeeren door ook een stuk natuur/bos erop te zetten. :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:24

Deetjeeuh schreef:
Bedankt voor de feedback Suuszels! :D Waarom zou je hem liever gecropt zien en op welke manier? Mijn bedoeling was namelijk juist om nog wat meer sfeer te creeeren door ook een stuk natuur/bos erop te zetten. :)

Linksboven iets, ik denk dat het paard dan beter uitkomt, maar dan komt jouw sfeer dan minder uit misschien

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:52

Sicayes & Suuszels Ik zie inderdaad wat jullie bedoelen, aparte is dat ik behalve een touwtje (wat aan het halster zat) niets heb weggewerkt/bewerkt. Als ik de foto op mijn computer bekijk is het ook veel minder. Zou het kunnen dat het door Facebook komt?

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:52

Bedankt voor de feedback _/-\o_

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:59

Ingvild schreef:
Sicayes & Suuszels Ik zie inderdaad wat jullie bedoelen, aparte is dat ik behalve een touwtje (wat aan het halster zat) niets heb weggewerkt/bewerkt. Als ik de foto op mijn computer bekijk is het ook veel minder. Zou het kunnen dat het door Facebook komt?

Maar ik zie grijze vlekken.. Lijkt me niet dat fb denkt goh laat ik eens grijze vlekken in die foto plaatsen? Stond er verderop een gebouw ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:06

Vliegen of regen misschien?

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:19

Dan zal het inderdaad iets van vliegjes of andere rondvliegende insecten geweest moeten zijn. Er hangen daar wel vaker van die zwermen aan het begin van de avond.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:51

dank jullie wel voor de feedback :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:19

Ingvild schreef:

Ik zie ook heel duidelijk een soort uitsnede lopen. Heel gek, maar misschien zijn het inderdaad vliegjes of dergelijke die roet in het eten hebben gegooid. Het lijkt op vuiligheid - dus zou inderdaad een vliegje kunnen zijn die dichtbij zat.