Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hafjesliefde schreef:ok bedankt!
vinden jullie deze interessant? twee lenzen, dus ik kan paardenfotografie én nog andere dingen, schappelijke prijs ook?
http://www.2dehands.be/foto-camera/spie ... _cat=canon
Nouks schreef:Ja en nee; het is een opvolger. Moderner, meer snufjes, enzovoort.
In hoeverre de bediening gelijk is, zou ik niet durven zeggen. Maar heel veel zal 't niet met elkaar schelen, in grote lijnen blijft een merk qua bediening steeds op zichzelf voortborduren.
Bagheera_206 schreef:Die 550D is zijn geld echt waard. Zeker nu hij relatief goedkoop is sinds de lancering. De vraag is of jij het geld er voor over hebt en je nog genoeg budget hebt voor mooie lenzen.
De 1100D een 550D/600D zijn idd de instappers van Canon, maar de 550D/600D zijn wel zeer uitgebreide instappers.
body+kitlens+telezoom (nodig voor de paardjes) kost meer dan 600 euro.
Zou gewoon voor 1100D gaan met kitlens voor 400 a 450 euro. En gaan sparen voor een telezoom erbij. Kun je ondertussen al je camera leren kennen en er mee oefenen.
Nouks schreef:@Elin: als je zoals jij veel sport en paarden wil gaan fotograferen, zul je de telelens (telefoon?) absoluut nodig gaan hebben/gaan missen. Er is niks mis mee eerst een camera met kitlens te kopen en daar eerst mee te gaan oefenen hoor, maar met een 1100D is de aanschaf van een telelens wel alvast een stapje dichterbij. Als je dan na 2 maand denkt "ja, ik moet toch echt een telelens hebben" hoef je niet eerst nog maanden te gaan sparen
Verder geldt voor de 1100D en 550D exact hetzelfde als wat ik hierboven tegen Lynn zeg: op papier is de 550D de camera met de uitgebreidere specificaties, maar het verschil in fotokwaliteit zul je in verreweg de meeste omstandigheden absoluut niet waarnemen.
Bagheera_206 schreef:Gewoon morgen die 1100D scoren en dan kun je met Kerst er nog een telezoom bij halen!Niet twijfelen, doen!
Als je de foto's van Hipar gezien hebt met haar 1100D... Helemaal niets mis mee!
Alleen heeft zij er wel een telezoom van 500 euro oid op zitten. Dat maakt waarschijnlijk het verschil!