[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hafjesliefde

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:19

Die tweede set is veel interessanter.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:56

Bagheera_206 schreef:
En zijn er mensen die gaan sparen voor de Canon EOS 1DX? _O- Planning voor de launch is maart 2012 en prijs is onbekend, maar ze verwachten 7.000 USD. :wow:
Heb er 2 in voorbestelling geplaatst!

nee geintje q:

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:26

HLPhoto schreef:
Bagheera_206 schreef:
En zijn er mensen die gaan sparen voor de Canon EOS 1DX? _O- Planning voor de launch is maart 2012 en prijs is onbekend, maar ze verwachten 7.000 USD. :wow:
Heb er 2 in voorbestelling geplaatst!

nee geintje q:

:')
Ook maar meteen een reserve? :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:35

Toch mijn baas eens om salarisverhoging vragen. Haha! Ben iig er wel benieuwd naar.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:09

:+ Tip: Pak je macrolens er eens bij ;)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 23:44

hafjesliefde schreef:
ok bedankt!
vinden jullie deze interessant? twee lenzen, dus ik kan paardenfotografie én nog andere dingen, schappelijke prijs ook?
http://www.2dehands.be/foto-camera/spie ... _cat=canon

Weet je heel zeker dat je een tweedehands camera wilt kopen? Zo'n body zoals deze bijvoorbeeld is drie jaar oud, je hebt géén idee hoe er mee omgesprongen is of hoeveel foto's ermee gemaakt zijn, en als na een week de sluiter het begeeft is je goedkope camera ineens flinke duurkoop.
Ik zou als je enigzins die mogelijkheid hebt liever kijken voor een nieuwe instapper met gewoon een kitlens en dan nog weer even sparen voor een betaalbare telezoom zoals de 55-250 van canon. Kan je meteen gaan voor een kit met een van de twee nieuwste 18-55 lenzen, want hier zal zeer waarschijnlijk de oude nog bijzitten die echt een stuk minder is. Eventueel is het nog een optie om een nieuwe body met kitlens te kopen en dan een tweedehands telezoom al zou ik dan nog niet kiezen voor de allergoedkoopste maar bv. die ik hiervoor al noemde van Canon wordt regelmatig tweedehands aangeboden door mensen die toezijn aan iets beters (en duurders := ).

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:28

Maar is de D3100 ongeveer hetzelfde als de D40?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:38

Ja en nee; het is een opvolger. Moderner, meer snufjes, enzovoort.
In hoeverre de bediening gelijk is, zou ik niet durven zeggen. Maar heel veel zal 't niet met elkaar schelen, in grote lijnen blijft een merk qua bediening steeds op zichzelf voortborduren.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:32

hihi ik had even korte vraag :o

Voor sportfotografie (ligt ook veel aan de lens ,maar las ook dat body daar ook in meespeelde ofzo :o ) en gewone fotoshoots (stand,portret, actie , black etc)
**Canon 550d
**Canon 1100d
**Nikon D3100

Zeggen jullie Canon 550d is het extra geld waard? of niet echt ? aangezien Canon (het bedrijf) zowel de 1100D als de 550D nog onder instappers zet..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 15:57

Elin, je loopt ergens anders te zeggen dat je de Canon 1100D he-le-maal niks vindt, dus waarom dan die toch overwegen? Voor mij is het heel simpel, jouw budget is erg beperkt, je lens is véél belangrijker dan je body, dus gewoon de goedkoopste body kopen en dan de beste lens die je je nog kan veroorloven :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:04

Omdat ik me (vanochtend gesprek erover gehad hoor := Discussie welke wel welke niet) en toen toch maar Canon 1100d overwogen :)
tsja budget tot 600 euro (ik heb doorgespaard na mijn laatste reactie :) )

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:07

Die 550D is zijn geld echt waard. Zeker nu hij relatief goedkoop is sinds de lancering. De vraag is of jij het geld er voor over hebt en je nog genoeg budget hebt voor mooie lenzen.

De 1100D een 550D/600D zijn idd de instappers van Canon, maar de 550D/600D zijn wel zeer uitgebreide instappers. :P

body+kitlens+telezoom (nodig voor de paardjes) kost meer dan 600 euro.

Zou gewoon voor 1100D gaan met kitlens voor 400 a 450 euro. En gaan sparen voor een telezoom erbij. Kun je ondertussen al je camera leren kennen en er mee oefenen.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:14

Nouks schreef:
Ja en nee; het is een opvolger. Moderner, meer snufjes, enzovoort.
In hoeverre de bediening gelijk is, zou ik niet durven zeggen. Maar heel veel zal 't niet met elkaar schelen, in grote lijnen blijft een merk qua bediening steeds op zichzelf voortborduren.

Maar hij maakt kwalitatief wel dezelfde foto's?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:19

Bagheera_206 schreef:
Die 550D is zijn geld echt waard. Zeker nu hij relatief goedkoop is sinds de lancering. De vraag is of jij het geld er voor over hebt en je nog genoeg budget hebt voor mooie lenzen.

De 1100D een 550D/600D zijn idd de instappers van Canon, maar de 550D/600D zijn wel zeer uitgebreide instappers. :P

body+kitlens+telezoom (nodig voor de paardjes) kost meer dan 600 euro.

Zou gewoon voor 1100D gaan met kitlens voor 400 a 450 euro. En gaan sparen voor een telezoom erbij. Kun je ondertussen al je camera leren kennen en er mee oefenen.

Voor zowel de 1100D als de 550D geld dat ik niet direct een telefoon koop :)
550D: heb ik het geld dan nog niet voor (hij is 560 met kitlens)
1100D: koop ik eerst benodigdheden extra geheugenkaart ,tas etc :)

Waarom? Omdat ik eerst mijn camera met kitlens wil gaan snappen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:40

Lynn_x schreef:
Maar hij maakt kwalitatief wel dezelfde foto's?

Alweer een "ja en nee". In theorie: betere. In de praktijk tenzij voornamelijk in low light situaties zul je het verschil hoogstwaarschijnlijk niet zien. Exemplarische verschillen daargelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:43

@Elin: als je zoals jij veel sport en paarden wil gaan fotograferen, zul je de telelens (telefoon? :D ) absoluut nodig gaan hebben/gaan missen. Er is niks mis mee eerst een camera met kitlens te kopen en daar eerst mee te gaan oefenen hoor, maar met een 1100D is de aanschaf van een telelens wel alvast een stapje dichterbij. Als je dan na 2 maand denkt "ja, ik moet toch echt een telelens hebben" hoef je niet eerst nog maanden te gaan sparen :D

Verder geldt voor de 1100D en 550D exact hetzelfde als wat ik hierboven tegen Lynn zeg: op papier is de 550D de camera met de uitgebreidere specificaties, maar het verschil in fotokwaliteit zul je in verreweg de meeste omstandigheden absoluut niet waarnemen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 16:47

Nouks schreef:
@Elin: als je zoals jij veel sport en paarden wil gaan fotograferen, zul je de telelens (telefoon? :D ) absoluut nodig gaan hebben/gaan missen. Er is niks mis mee eerst een camera met kitlens te kopen en daar eerst mee te gaan oefenen hoor, maar met een 1100D is de aanschaf van een telelens wel alvast een stapje dichterbij. Als je dan na 2 maand denkt "ja, ik moet toch echt een telelens hebben" hoef je niet eerst nog maanden te gaan sparen :D

Verder geldt voor de 1100D en 550D exact hetzelfde als wat ik hierboven tegen Lynn zeg: op papier is de 550D de camera met de uitgebreidere specificaties, maar het verschil in fotokwaliteit zul je in verreweg de meeste omstandigheden absoluut niet waarnemen.

Hmm dat is echt een hele goede post hihi :)
Dat is een goede ... ja ik weet niet wat ik hierop moet zeggen haha ;) ik denk er even overna :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:33

Elin, misschien moet je stoppen met proberen de 'perfecte' keuze te maken. Het hoeft niet perfect, alleen maar goed genoeg. ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:36

Gewoon morgen die 1100D scoren en dan kun je met Kerst er nog een telezoom bij halen! ;) Niet twijfelen, doen! :+ Als je de foto's van Hipar gezien hebt met haar 1100D... Helemaal niets mis mee! :) Alleen heeft zij er wel een telezoom van 500 euro oid op zitten. Dat maakt waarschijnlijk het verschil!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 17:47

Bagheera_206 schreef:
Gewoon morgen die 1100D scoren en dan kun je met Kerst er nog een telezoom bij halen! ;) Niet twijfelen, doen! :+ Als je de foto's van Hipar gezien hebt met haar 1100D... Helemaal niets mis mee! :) Alleen heeft zij er wel een telezoom van 500 euro oid op zitten. Dat maakt waarschijnlijk het verschil!

Zeer waarschijnlijk wel ja :+ Dat objectief is gewoon zoveel belangrijker dan die body. Ik vind zelfs dat als je een 550D koopt en je gooit daar een zo goedkoop mogelijk objectief op, dat je eigenlijk met je combi een beetje laat zien dat je niet weet waar je mee bezig bent :o Terwijl er met een (zeer) goede lens op een een instapmodel camera m.i. niets mis is :) Daarbij vervang je normaalgesproken eerder je body dan je lenzen en blijven je lenzen waardevaster dus kan je sowieso beter investeren in goede lenzen dan in de beste body.
Hoe dan ook, belangrijkste blijft de fotograaf Elin, in al je angst en twijfel om maar een zo goed mogelijke keuze te maken ben ik zó bang dat je straks enorm teleurgesteld wordt als je er écht achter komt dat ondanks die 'perfecte' apparatuurkeuze JIJ het moet doen ;)

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:05

Nou dan haal ik gewoon de 3100. Ik kon met de D40 altijd fijne platen schieten met mijn 70:300. Welke lens zouden jullie er nog bij adviseren? Ik vond dit altijd een fijne combi, maar zou graag binnen ook beter kunnen, iets van een 70:150 2.8 ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:58

Je hebt een 50-150 F2.8, een 70-200 F2.8, wijdere F2.8 zoomlenzen (standaardobjectieven en groothoekobjectieven) en een boel vaste brandpunten die soms zelfs nog lichtsterker zijn... Tsja, net wat je nodig hebt, hoe veel geld je hebt en wat voor eisen je stelt aan de kwaliteit natuurlijk...

Laten we eens beginnen met....

WAT wil je binnen fotograferen? :D

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:51

Nou ik wil sowieso een goede kwaliteit. Ik koop niet voor niks een dure lens haha! Ik wil denk ik vooral bewegende objecten, bijv paarden of feestjes binnen. Ze hoeven niet in kranten of weet ik waar, maar gewoon mooie fotos om te krijgen zonder teveel ruis en rare belichteningen haha

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:54

Feestjes binnen heb je vaak geen telezoom nodig. Standaardzoom doet het dan veel beter. :)