[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMelo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 07:53

Ik zit te denken over de aanschaf van een zoom-nikor 70-300mm f/4 f/5.6 G. Ik heb een Canon EOS 350D. Wat vinden jullie van het merk? En van de lens zelf? Ik zat ook al te denken aan een Sigma 90-300, maar die was toch wat duurder, en als er niet veel verschil tussen zit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:48

plientjuh schreef:
Ik zit te denken over de aanschaf van een zoom-nikor 70-300mm f/4 f/5.6 G. Ik heb een Canon EOS 350D. Wat vinden jullie van het merk? En van de lens zelf? Ik zat ook al te denken aan een Sigma 90-300, maar die was toch wat duurder, en als er niet veel verschil tussen zit....

De lens die jij noemt is een Sigma-lens met een Nikon-mount. Als jij zelf een Canon hebt, moet je bij Sigma in ieder geval goed opletten dat je een Sigma koopt met Canon-mount. Anders past 'ie niet Knipoog

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:05

De Nikon D50 is inderdaad moeilijk meer te krijgen. Ik heb hem zelf ook, hele fijne bediening. Heb alleen best snel last van ruis. Maar is natuurlijk ook geen dure reflex dus dan kan je nou eenmaal niet van verwachten (denk ik) dat ie net zo goed is als een D200 Tong uitsteken.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:43

_Marjon_ schreef:
De Nikon D50 is inderdaad moeilijk meer te krijgen. Ik heb hem zelf ook, hele fijne bediening. Heb alleen best snel last van ruis. Maar is natuurlijk ook geen dure reflex dus dan kan je nou eenmaal niet van verwachten (denk ik) dat ie net zo goed is als een D200 Tong uitsteken.

En dat is nu juist de kracht van Canon, dat hun instapcamera's als de 350D en 400D weinig last van ruis hebben. Dus het kan wel.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 16:58

Sja ik moet eerlijk bekennen ik heb een D50 gekocht omdat mijn ex vriend echt een hekel had aan Canon en ik dus al eerder met zijn D50 geschoten had. Achteraf stom, want ik neig echt steeds meer naar Canon, en dan niet naar een 350 of 400D maar een 40D lijkt me wel wat Lachen. (Vriend van me heeft een 20D, super dingetje ook *LOL*
En mijn objectieven zijn ook niet kwalitatief super. Dus eerst maar eens school afmaken, werken, sparen en dan een Canon kopen Tong uitsteken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:44

Hmm, Canon 350D (?) lijkt me dan ook wel wat, als die Nikon D50 moeilijk te krijgen is:)

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:05

vonneke schreef:
ik heb hem ik heb hem ik heb hem!!!

Gefeliciteerd met je nieuwe camera Vonneke! Haha! Heel veel plezier ermee!

Ik heb gisterenavond zelf ook de Canon Eos 350D gehaald!! Haha!
Heb er nog geen foto's mee gemaakt, maar ga er morgen mee beginnen Lachen
Bij deze wil ik iedereen op dit topic nog even bedanken voor het antwoorden van vragen en tips geven, echt super! Ja

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:49

sunny_90 schreef:
vonneke schreef:

Gefeliciteerd met je nieuwe camera Vonneke! Haha! Heel veel plezier ermee!

Bij deze wil ik iedereen op dit topic nog even bedanken voor het antwoorden van vragen en tips geven, echt super! Ja

Is dat nog weer iets anders dan Canon 350D? Nieuwer ofzo? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:51

Kokomo schreef:
[naam] schreef:
Alleen het middelste AF-punt gebruiken/instellen:
Zoals je weet heeft de Canon 350D 7 AF-punten, dat zijn de rode puntjes die je in de zoeker ziet. Standaard staan die allemaal aan, waarbij het nogal eens wil gebeuren dat de camera er naast zit, het verkeerde onderwerp scherp bijvoorbeeld. Op zich zijn de punten handig, maar niet om ze standaard allemaal aan te hebben staan! Druk je ontspanknop half in, en druk daarna op de achterkant van de camera op het meest rechter knopje, die met het vergrootglas eronder. Als je nu door de zoeker kijkt, zie je dat alle AF-punten rood branden (zoniet,stap even herhalen). Nu gaan we met de pijltjes op de achterkant van de camera naar het middelste AF-punt toe. Nu deze alleen rood brand, druk je weer je ontspanknop in (de knop waarmee je je foto`s neemt). Nu heb je als Focuspunt het middelste AF-punt, en stel je altijd scherp op het onderwerp wat jij wilt. Stel dat je vanwege de compositie een ander punt wilt, kun je dit tijdelijk even op een ander AF-punt zetten, de foto nemen,en weer terugzetten naar het middelste AF-punt. Wat ook kan is je camera altijd op het middelste AF-punt laten staan. Je stelt scherp op je onderwerp, houdt de ontspanknop half ingedrukt en beweegt nu je camera voor een goede compositie, en drukt dan pas de ontspanknop helemaal in en neemt de foto. Gegarandeerd scherp op het onderwerp wat je scherp wilde hebben, wat met het gebruik van alle afpunten zeker niet altijd zo is!

dit las ik op een site maar daar kom ik echt niet uit Tong uitsteken

Wat snap je er niet aan, hoe je het moet instellen of waarom dat ene punt.
Hoe je het moet instellen staat redelijk uitgebreid uitgelegt en anders even proberen via de handleiding.
Dat het met dat ene scherpstelpunt beter lukt dan met alle is gedeeltelijk waar. Aangezien de mensne hier op Bokt in hoofdzaak paarden fotograferen klopt het hier ook in hoofdzaak(meestal). Dat heeft te maken met hoe een paard er uit ziet om op scherp te stellen. Naast dat het paard beweegt, heeft een paard en de meeste andere dieren niet duidelijke overgangen van licht naar donker. Voor de AF heb je eigenlijk scherpe overgangen nodig van licht naar donker. Dan werkt de AF het beste. Dus als je nu alle 7 scherpstelpunten aan hebt staan en er verschijnt naast het paard een scherpe duidelijke overgang van licht naar donker, een echt duidelijke scherpe rand, dan kiest je toestel daarvoor. Hij weet nu eenmaal niet dat dat onduidelijke geval ervoor het onderwerp is, maar zoekt naar een duidelijke mogelijkheid om scherp te stellen. Daarom werkt het beter als je hem dwingt, door alleen het middelste scherpstelpunt te kiezen, om ook daar in het midden scherp te stellen. Hij kiest normaal voor de gemakkellijkste weg. Hij is een beetje lui dus. En dan moet je hem dwingen beter zijn best te doen.

Ik krijg de AF punten niet veret, maar denk dat ik hem op de verkeerde instelling heb staan, ben nu halverwege het boekje Lachen

net binnen wat foto's gemaak van mijn hond, (jackrussel)en er zit wel een mooie ij denk ik Lachen

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:52

Bonjoy schreef:

Dat is gewoon dezelfde Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:55

sunny_90 schreef:
[naam] schreef:

Gefeliciteerd met je nieuwe camera [naam]! Haha! Heel veel plezier ermee!

ik heb er net een paar foto's binnen mee geschoten, van me jack russel, der is 1 mooie (voor mijn doen dan Tong uitsteken ) uitgekomen haha

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:57

Pasamba schreef:
Bonjoy schreef:

Dat is gewoon dezelfde Knipoog

Oke sorry, ik ben nog niet zo slim op 't gebied van camera's Blond
Tong uitsteken

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:04

Geeft niet Haha! Oefening baart kunst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:06

ik ben een echte leek met een dure camera, haha maar ik ben van mening dat ik het met deze camera wel leer hoe het moet als ik er genoeg mee werk

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:09

vonneke schreef:
ik ben een echte leek met een dure camera, haha maar ik ben van mening dat ik het met deze camera wel leer hoe het moet als ik er genoeg mee werk

Is die foto van je hondje mooi scherp geworden? Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:10

hoop ik wel met zo'n camera.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:13

jeps die is mooi scherp, maar er zijn er verschillende bij waar het echt bagger is of waar de compositie heel bijzonder zijn Tong uitsteken

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:28

Haha Tong uitsteken Maar de camera bevalt wel? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:32

haha ik denk het wel, maar snap er nog niet veel van, ga binnenkort een cursus volgen bij Hipofocus, basiscursus paardenfotografie, die kan me vast goed helpen!!

en voorlopig tob ik zelf ff aan Tong uitsteken

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:51

Oke! Haha! En die actie bij de Mediamarkt, tot hoelang loopt die, en weetje misschien ook of het bij iedere Mediamarkt geld? Of heb je 'm niet bij de mediamarkt gekocht?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:55

Geld niet bij iedere Knipoog Bij elke mediamarkt hebben ze verschillende aanbiedingen. Het kan zijn dat ze bij de mediamarkt in jullie buurt nog komen maar dan zou je daar gewoon op moeten wachten. Op www.mediamarkt.nl bij aanbiedingen ofzoiets kun je wel zien per locatie welke aanbiedingen ze hebben. Lachen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:56

Ja had ook al even op die site rondgekeken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:58

morgen slecht weer, dus weinig oefenen met me camera Boos!

ik denk dat dat het beste werkt, beetje pielen ermee of niet?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:58

En zoals de meesten zeggen, de Handleiding doorlezen Lachen

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:03

Bonjoy schreef:
Oke! Haha! En die actie bij de Mediamarkt, tot hoelang loopt die, en weetje misschien ook of het bij iedere Mediamarkt geld? Of heb je 'm niet bij de mediamarkt gekocht?

acties lopen van maandag tot zondag. en het is per filiaal heel verschillend wat de aanbieding zijn, 2 weken geleden was ie bijvoorbeeld in utrecht, nu in eindhoven, hij is wel veel voorkomend, ik kijk altijd alle vestigingen na bij mij in de buurt Lachen