[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:13

Ja dat is waar. :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:27

HLPhoto schreef:
liedje89 schreef:
Tja, dat hou je natuurlijk altijd als je tweedehands apperatuur koopt, vooral als het iets is wat fragiel is maar waar wel veel mee gesleept word (zoals een camera, telefoon of een laptop). Dat is natuurlijk altijd het nadeel aan tweedehands (van een particulier) iets kopen, daar ben ik me ook echt wel van bewust. Maar tegelijkertijd kan je die pech altijd hebben ik heb als ik dingen nieuw koop ook wel gehad dat het er een maand na de garantie periode mee ophield zeer frustrerend maar je doet er niets aan :\ . Een meer proffesioneel model over kopen gaat mij niet lukken tenzij ik een enorme sukkel tegen kom denk ik :P .

Je hebt natuurlijk ook tweedehands spullen die nog volop in de garantie zitten. Kwestie van goed zoeken op bijv. marktplaats ;) :+

Je hebt niets aan fabrieksgarantie als er (stiekem) iemand met de camera heeft lopen smijten en dat lijkt mij via marktplaats eerder een zorg dan een "maandagochtendmodel" met een fabriekage foutje ;).

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:16

Kwestie van goed kijken. Als het er niet beschadigd uitziet kan de fabrikant ook niks aantonen. maar sowieso, in al m'n gehandel ben ik 2x een defecte body tegengekomen zonder dat ik dat verwacht had. 1x van die keren ging er na een halfjaar intensief gebruik pas iets mis.. Ben er niet zo bang voor :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 14:42

HLPhoto schreef:
Kwestie van goed kijken. Als het er niet beschadigd uitziet kan de fabrikant ook niks aantonen. maar sowieso, in al m'n gehandel ben ik 2x een defecte body tegengekomen zonder dat ik dat verwacht had. 1x van die keren ging er na een halfjaar intensief gebruik pas iets mis.. Ben er niet zo bang voor :)

Waterschade zie je niet van de buitenkant (vooral niet als leek) en is vaak veel erger dan schade door een klap en helaas meestal ook aantoonbaar voor de fabriekant. Maar ik op zich maak ik me er ook niet heel druk over ik heb heel vaak spullen gekocht via marktplaats en eigenlijk nog nooit thuisgekomen met apperaat wat "verborgen" gebreken had. Maar ik werk voor een fotograaf (op oproep basis) en hij heeft dit weekend aangeboden dat ik via hem wel een camera kan kopen. Dus ik heb nu waarschijnlijk binnenkort een prima camera met garantie :D zonder dat ik daar heel veel moeite voor hoef te doen *\o/* . (Dit baantje is echt 1000x beter als de AH of de snackbar :P )

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:44

Beste mensen, misschien kunnen jullie mij helpen. :)

Ik heb namelijk een tijdje geleden een Canon 500D aangeschaft, waar ik inmiddels ontzettend blij mee ben. Ik heb tot nu toe ermee gefotografeerd, met een 18mm-55mm lens. Opzich kan ik hier veel mee, maar ik ben er achter gekomen dat het niet de meest ideale lens is voor paardenfotografie.

Ik ben weer bijna jarig en ben van plan om geld bij elkaar te sparen, voor een telelens. :) Ik heb al op veel sites gekeken, maar mijn vraag aan jullie was, of jullie ook jullie mening willen geven.
Ik fotografeer vooral paardensport. Dit leek me wel een leuke lens:

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/EF-S-55-250-4-5.6-IS,10259,19122,56211.html

Zouden jullie kunnen helpen, om je mening te geven en ervaringen te delen? :)

Dankjewel alvast.

EDIT: Mijn budget ligt rond de 300 -.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:00

Als je in het objectieventopic kijkt, zul je daar lezen dat we dit objectief veelvulig aanraden :D

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:38

Toch een vraag waarop ik geen duidelijk antwoord kan vinden in dit topic.

Ik heb met fotograferen geen stille hand, met welke camera is geen probleem? Of ligt het aan iets wat in te stellen is?

Op dit moment heb ik nog geen spiegelreflex camera, ben beginnend fotograaf, denk aan de Nikon d3100 of de canon 550d. Andere opties zijn uiteraard welkom.

Mijn budget is ruim.
Ik wil graag foto's kunnen maken van uiteraard paarden, maar ook zon, zee, strand, wolken, bos, enz.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:42

oplossing daarvoor vind je bij Canon en Nikon in het objectief, niet in de body (dan heet het IS resp. VR). alleen Sony heeft het in de body. drukt de kosten iets, maar heeft weer andere nadelen t.o.v. de manier van Canon/Nikon.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 18:44

lieve bokkers!
Ik wil graag tweedehands een spiegelreflex gaan kopen. Wie kan er mij een paar goede/slechte ervaringen vertellen over canon, nikon,...?

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:05

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie, links onderaan. 90% van dit topic gaat zo ongeveer over canon en nikon ;)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:37

oh ja goeiemorgend :') sorry! :P

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:42

Haha maakt niet uit, je bent niet de enige _O-

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:49

ik ben aan het twijfelen tussen 3 camera's en ik zou graag jullie mening willen over welke jullie beter/beste vinden :)

het gaat om deze camera's

- canon 600D
- canon 60D
- nikon D7000

eigenlijk dacht ik er toen uit te zijn maar toch ook weer niet :')
en aangezien mijn camera nu te koop staat en er best wel veel intresse in is ben ik toch wel aan het kijken om een vervanger.. :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:50

waarom doe je je andere camera weg? :)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:56

ik heb nu een sony a350 en wil graag overstappen naar canon of nikon al gaat 65% van mijn voorkeur naar canon :) ik wil graag wat proffesioneler

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:12

als je sport fotografeert -> Nikon D7000.
AF is behoorlijk goed.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:17

Ik fotografeer ook sport maar ook gewoon kinderen en portretten en voornamelijk dieren .. Die overigens 9 van de 10 x in beweging zijn .. :p maar de lenskeuze bij nikon is niet zo groot als canon.. Of is dat verkeerd door mij begrepen :o

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:04

dat is door jou wel verkeerd begrepen ;) sterk afhankelijk van wat je wil of je wat naar je zin vindt bij Nikon of niet. de objectieven zijn anders dan bij Canon, maar ik vind ze qua objectieven zeker op hetzelfde niveau.

Als je een 70-200 f/4 wil ga je bij nikon (nu) niet slagen iig.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:59

En ik heb niet een ruim budget wat betreft het apperatuur bij nikon.. Denk dat nikon dus afvalt :) dus zit ik nog met de vraag : de 600d of de 60d..

Thnx voor je reactie kevin :)

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 00:30

weet niet wat je redenatie daarachter was, maar goed :D als je met budget zit en het houdt mogelijk goede objectieven tegen zou ik zeggen kijk of je nog ergens een 550d kan vinden.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:21

Iemand ervaringen met de Nikon F50? Zoekfunctie geeft niets interessant :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:37

Ben je op zoek naar een ultragoedkope analoge spiegelreflexcamera? Met "rolletjes" dus?

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:40

ah daarmee dat ik er niets van vond :') verschil is zo moeilijk te zien soms. Neen, ik zoek digitaal en heb me dus nogal vergist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:57

Dat vermoeden had ik stiekem al een beetje :D

De digitale Nikon-modellen beginnen allemaal met een "D" :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 13:58

handig om te weten, bedankt!